[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:43

Mijn week 13:

Zwangerschapsshoot. Ik vind dit wel een krachtige foto.
Leuk dat die meeuw net langs vloog op de achtergrond!

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:45

Week 13
Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:56

Feedback week 12 A t/m L. De rest doe ik zo snel mogelijk. Ik ben geen professional en heb mijn best gedaan.

Agossie: Hele gave foto. Vind het persoonlijk wel wat jammer dat de hond niet naar de camera kijkt.
Anouska15: Mooie foto.
Ash_: Heel schattig.
Asselruiter: Mooie kleuren. Vind die grasspriet (die bijna in de bloem zit) wel wat zonde.
Astor: Had het paard misschien wat meer in het midden van de foto geplaatst. Vind het een gaaf paard.

Bellatrix: Vind de foto persoonlijk iets te blauw.
Billionache: Schattige foto. De band tussen ruiter en pony is duidelijk te zien.
Binky: De foto spreekt mij zelf niet zo erg aan sorry. Weet ook niet precies waarom.
Brechtjee: Hele gave foto. Het geeft wel een beetje een creepy gevoel bij je foto.
Bumblehorse: Ik vind de foto een beetje soft kwa kleur. Maar de foto is wel erg schattig.

Caaramel: Mooie foto.
Calice: Mooie kleuren.
Cathyenbeau: Mooie foto, wel wat zonde van de achtergrond.
Cioccolato: Grappige foto.
Cleo_: Mooie kleuren. Vind de linker dennenboom wel een beetje aanwezig.
Crazy_horses: Aparte foto. Weet niet zo goed wat ik er van vind.
CrazyIris: Mooie foto.

Deetjeeuh: Lieve foto. Wel jammer van de schaduw op het gezicht van het meisje.
Eline91: Vind het een aparte foto. Mijn smaak helaas niet echt. Sorry.
_Elke: Leuke foto. Had zelf misschien alleen een beetje lager gaan zitten, zodat het paard iets groter lijkt.
EskeGirl: Mooie foto.

Fellow: Mooie sfeer.
Femmelz: Vind de waas aan de achtergrond een beetje raar. Wat is dat precies?

GerdjeHoran: Mooie foto.
Glenstorm: Lief moment, maar het paard lijkt een beetje scheef?
Gub: Mooie sfeer. Is de bloemen steel echt een beetje rood/roze omrand? Of is dat bewerking?

Hanna_94: Schattige foto.
HeavensLove: Mooie kleuren.
Hilly200: Leuk moment. Vind het persoonlijk wel wat jammer dat er geen ruimte boven haar hoofdje is.
Horseridder22: Leuk idee. Jammer dat de oren van de hond niet scherp zijn.

Iejoorr: Lief idee. Wel zonde van de rommelige bloempotten.
IiSunshine: Gave foto. Geeft een beetje een herfst idee.
Ingvild: Gave foto.
IsaCalixa: Leuke foto.
It_is_me: Lieve foto.
Ismy: Mooie foto. Waar komt de rook/stoom vandaan?

Jespri: aparte foto. Mijn sfeer is het niet helemaal. Sorry.
Jessica_1998: Leuke alerte foto. Jammer van de omgeving.
JewEmm: Mooie heldere foto.
Jilinda: Ik krijg er gelijk trek van. Leuke foto.
Joeluna: Leuk moment.
Jolijnn: Leuk moment. Vind de foto wel wat donker.
Joysieee: Leuk idee. Had alleen zelf nog lager gegaan. Maar snap dat dat niet kon :)

Kanzi: Grappige foto.
_Kiki_: Vind het niet zoon heel bijzondere foto. Sorry.
KimdeGroot94: Schattige foto.
Kimmetjee04: Vind de foto een beetje erg en jammer dat je gezicht zo donker is aan de ene kant. Sorry.
K_m: Mooie foto en fijne kleuren. Hij lijkt alleen een beetje scheef?

LauraBloem: Schattig idee. De hond kijkt alleen een beetje raar.
Linsa: Lieve foto. Jammer dat het koppie van de linker, niet helemaal scherp lijkt.
Lipydo: Gaaf effect.
Louiisaa: Jammer van de achtergrond en hij lijkt wat scheef.
LoveSushi: Mooie foto.
LoveUggs: leuke foto, jammer van het wat donkere hoofd.

Jespri

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:04

Geeft niet Dandy200, wel bedankt voor je feedback. :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:24

Week 13. Echt helemaal uit mijn comfort zone, fotografeer nooit gebouwen. Heb dan vqaak dat de wolken wat korreliger worden. Iemand door tips voor? Is in Madrid.
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 23:30

Allereerst zou ik hem rechttrekken. Verder vind ik hem heel strak!! Misschien heb je hem iets te veel verkleind dat de wolken "nep" lijken, maar ik vind het in dit geval wel bij het plaatje passen. Mooi zwartwit bewerking met goed contrast. Alleen dus recht trekken. (te zien aan de torentjes, die staan nu scheef)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:31

Mijn week 13:

Afbeelding
Een bezoekje aan dierenpark Amersfoort.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:52

Mijn week 13, een simpel zelfportret samen met mijn vriend :)

geupload met flickr (lijkt wat ruis door verscherping oid, maar is niet zo (iso was rond 200))

Afbeelding

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:40

Zo, na bijna anderhalve maand in de rimboe waar internet nauwelijks beschikbaar is, ben ik weer even een weekendje in de luxe beland. Mét goed internet!
Dus bij deze kom ik mijn Mega achterstand weg werken :o

Week 8

Afbeelding

Week 9

Afbeelding
Jammer dat de handjes niet helemaal scherp zijn

Week 10
Afbeelding
Week 11
Afbeelding

Week 12

Afbeelding

Week 13

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:49

Die eerste <3, wat een prachtige lucht.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:51

Gaaf hoor Cracezella!!!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:29

Tijdgebrek, dus weer een oudere foto. Wilde m'n camera wel meenemen naar stal, maar het regende pijpenstelen en vandaag ook weer, dus de polder ingaan heeft geen zin.

Helaas facebookupload, met tinypic bleef hij op de zijkant staan en niet rechtop.

Week 13
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:38

Mijn week 13
Compleet anders.. Voor het eerst een serie samengevoegd. Kwaliteit is minder door slechte lichtinval (bos)
Maar dit is zo typisch mijn hondje, dat ik het te leuk vond om niet te delen.
Daarbij ben ik op deze manier weer eens anders bezig met photoshop, want moest echt zoeken hoe ik een collage moet maken.. Halfuur bezig geweest om de 3 foto's samen te krijgen :=

Afbeelding

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:20

Week 13 - de kwallen in het oceanium van Blijdorp vorige week, vind het zulke bijzondere beesten.

Afbeelding

edit: zie dat hij helaas redelijk onscherp is na het uploaden

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:52

Mijn week 13:
Afbeelding
Ik verzamel hier.

Ik vond dit opzich wel een leuk patroontje, niet erg bijzonder, maargoed.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:56

Week 13! Geen Danbo, maar Osric Chau <3

Gisteren op Dutch Comic Con geweest waar ik deze foto heb geschoten :)
Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:28

@billionache, rechtsonder in de hoek zie je nog een stukje longeerlijn :o

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:09

Gave foto's komen er voorbij!
Ik loop vreselijk achter met mijn feedback... momenteel erg druk met paardje, foto's bewerken op een veel te slome oude bejaarde laptop en werken..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:04

Ik twijfel nu toch over welke foto ik ga doen, straks plaats ik echt mijn week 13 :Y)
Laatst bijgewerkt door Fearn op 29-03-15 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:10

Bedankt voor de feedback!

Week 13
Afbeelding

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:30

Week 13

Hele oude foto (wel opnieuw bewerkt) en daarbij volgens mij heel wat kwaliteitsverlies (bokt upload) |( |(

Ik hoop dat ik een keertje een leuk paardje kan fotograferen! :)

Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:40

XiiaaooNaa schreef:
@billionache, rechtsonder in de hoek zie je nog een stukje longeerlijn :o

Dankje! Had het gisterenavond ook nog opgemerkt, maar kon het niet meer aanpassen :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:36

Toch maar deze!

Week 13
Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:20

Mijn week 13
Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:43

Ik reageer vanop de trein in UK, onderweg naar Portsmouth dus ik heb lekker veel tijd om feedback te geven *\o/*

S_imonee Gave foto, leuk gedaan zeg! Wat zijn die lichtjes op de achtergrond?

GerdjeHoran Erg leuke foto, ik hou wel van dat bijzondere en onheilspellende sfeertje wat errond hangt :) Erg fijne kleuren ook! De bewerking vind ik best leuk gedaan, maar om het geheel wat rustiger te maken zou je eventueel nog kunnen proberen om iets te doen aan de verkeersborden/verkeerslichten :)

Asselruiter Op zich een leuk portret, het lijkt heel spontaan en heeft een vriendelijke uitstraling :) Je achtergrond vind ik echter nogal slordig overkomen, als je die (eventueel zelfs in nabewerking) wat rustiger zou kunnen maken zou de aandacht van de kijker veel meer naar het onderwerp getrokken worden.

HeavensLove Erg fijne en zachte foto, je hebt op een leuke manier de liefde/vriendschap tussen het paard en het meisje vastgelegd :D Heel knap gedaan!

LauraBloem Nog eentje uit dezelfde reeks als vorige week, of heb ik het mis? De bewerking hier vind ik in elk geval goed, het hondje heeft geen blauwe schijn meer :) Ook is je compositie een stuk rustiger doordat je erachter enkel lucht en water hebt die wat onscherp zijn. Erg leuk gedaan!

Sodeletuut Leuk gedaan, je hebt het oogje erg mooi vastgelegd en de achtergrond is heel rustig :) Een beetje jammer dat het hoofd zo in de schaduw zit maar het is niet zo heel erg storend.

Anouska15 Ik vind het resultaat van je eerste zwangerschapsshoot erg gaaf geworden! Heel lief gedaan met die leuke schoentjes, dat geeft iets bijzonder aan je foto en zorgt voor een leuke sfeer.

XiiaaooNaa Ontzettend gaaf gedaan, heel leuke foto van je Danbo! De druppel was me echt niet opgevallen tot ik erover las, ik denk dat je er niet teveel moet mee inzitten ;)

Cleo_ Je probeert een bijzonder effect te creëren door voor onscherp te gaan, maar ik vind het net iets té onscherp op de personen. Ik denk dat je iets meer naar een gulden middenweg tussen scherpte en onscherpte had moeten zoeken, een balans die je foto net heel interessant maakt.
Wat feedback geven betreft hoef je je helemaal geen zorgen te maken, in het begin heb je niet altijd iets toe te voegen maar je zal merken dat je snel beter wordt in het analyseren van foto's :)

Jespri Heerlijke foto, ik vind hem echt heel gaaf. Knap hoe je de ogen en uitdrukking van de hond hebt vastgelegd! De oortjes storen me ook helemaal niet, de aandacht van je kijker wordt echt naar de blik van de hond getrokken waardoor dat minder opvalt :)

SternPhoto Interessante foto, gaaf hoe je de uitdrukking en de ogen van de hond hebt vastgelegd! Ik vind het felroze rond zijn mond en ogen net als Jespri echter wat storend, ik had er misschien voor geopteerd om de kleurverzadiging wat te verminderen.

NESCAFE Gaaf gedaan, leuk effect van de zon op dat veertje :) Ik denk persoonlijk echter dat de uitsnede wat krapper zou mogen, nu ziet het veertje er een beetje 'verloren' uit :=

Mariett Waauw, wat een ontzettend gave foto! Heerlijke sfeer die je daar creëert, knap werk! :D

Maarije Erg leuk gedaan, gave foto :) Leuk dat die eerste koe zo aandachtig naar de camera kijkt ;)

Sanne_com Heel erg gave foto, de hond heeft een lieve en speelse blik :D Je hebt de ogen heel mooi vastgelegd en je DoF zorgt voor een rustige achtergrond!

billionache Hopelijk voel je je intussen al wat beter? Erg gave foto, wat een bijzondere kleur heeft de hengst ;)

binky Wat een leuke en grappige foto, ik vind hem echt ontzettend gaaf :D De knuffel ziet er lekker zacht maar tegelijk ook heel chagrijnig uit :=

goriginal Welkom hier! Erg leuke foto, de bijzondere belichting geeft echt een gaaf sfeertje! Knap gedaan :j

Racheel Je hebt de haf heel leuk op de foto gezet, erg gaaf gedaan! :) De achtergrond is helaas wel heel erg rommelig waardoor mijn aandacht wat afgeleid wordt.

quartel Leuk gedaan, de lucht creëert inderdaad een heel bijzonder sfeertje :)

it_is_me Wat een lieve en schattige foto :D Je legt de verwondering van de baby heel mooi vast, knap gedaan!

Astor Een lieve en zachte foto, je geeft heel mooi de band tussen mens en paard weer :D De nabewerking vind ik ook best geslaagd, al lijkt hij op sommige plaatsen net iets te veel verscherpt.

horserider22 Gave foto, leuk contrast tussen het zachte van de bloemen en de grauwe achtergrond :) Mooie DoF ook!

Dandy200 Ontzettend leuke foto, wat een gaaf effect heb je daar in de wolken :D

jilinda Erg leuke foto, mooie lichtinval en knap gedaan met die achtergrond :) Gave schoenen trouwens!

Nefertarie Erg gave foto, de meeuw geeft er inderdaad iets extra aan :) Het is ook eens iets anders dan veel andere zwangerschapsshoots, leuk gedaan!

SharonPlugge Wat een gave foto, mooie lichtinval en heel geslaagde DoF :) Ik vind hem echt onzettend geslaagd!

Ash_ Ontzettend knap gedaan, wat een leuke sfeer weet je te creëren met je nabewerking. De wolken hebben iets onheilspellend en dat maakt het erg gaaf :j

_Patricaa Erg gave foto, die herhaling maakt je compositie echt enorm sterk :) Leuke DoF ook!

Kimmetjee04 Wat een leuke en spontane foto, ik vind hem echt ontzettend gaaf! :D De liefde straalt er echt vanaf! De onscherpe achtergrond brengt ook echt rust in het geheel :)

Gracezellaa Dat wordt een lange feedback :=
Week 8: Erg gaaf gedaan, heel bijzondere kleuren en fijne compositie!
Week 9: Wat een leuke en spontane foto van dat aapje := Jammer dat hij qua kleur eigenlijk een beetje wegvalt tegen dat felle groen.
Week 10: Ontzettend leuke foto, heel mooi contrast tussen de zachte bloemetjes en de ruwe schors erachter. Ik vind deze foto heel erg geslaagd!
Week 11: Wat leuk zeg, lekker aan het luieren die leeuwen := Gaaf dat je dit hebt kunnen vastleggen!
Week 12: Leuke lucht, was hij echt zo geel of heb je hem nabewerkt?
Week 13: Opnieuw een leuke foto, met die bandensporen creëer je echt een gevoel van diepte :) Gave kleuren ook!

EskeGirl Mooie compositie en fijne DoF :) Ik vind de kleuren wel wat grauw uitgevallen, toch een beetje jammer.

wendy1987 De samenvoeging van de 3 foto's kan naar mijn gevoel wat vloeiender, het was gaver geweest als je de lijn ertussen niet zo zag :o Ofwel had je kunnen een witte rand tussen laten denk ik. Van de foto's op zich vind ik dat ze veel beter hadden kunnen zijn, het hondje valt erg weg tegen de schaduwen op de grond.

LOVESUSHI Erg gaaf gedaan, wat bijzonder dat ze zo oplichten :D Knap werk!

manonfleur Best een leuk patroontje, mooie DoF :)

Marjoow Wat een gave foto, heel erg leuk gedaan met die lichten :) Knap werk!

crazy_horses Ontzettend gave foto, heel erg leuk gedaan met die regendruppels :D De bloem springt echt heel mooi naar voren en je hebt ook een leuke bokeh :)

Brechtjee Leuke foto, maar de kleuren kloppen naar mijn gevoel niet helemaal. Het paard heeft rare oranje vlekken en het groen lijkt iets te verzadigd en te koel van kleur. Heb je bij deze foto veel aan de kleuren nabewerkt?

IsaCalixa Erg leuk gedaan, ontzettend gaaf hoe je de blik van de kat hebt vastgelegd :) Maar zijn de linker en rechterfoto jou dezelfde? :=

monbyou Wat leuk zeg, ik vind de foto echt heel origineel en grappig :D