ieders verhaal bij de zelfde foto.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:59

vreemd verhaal komt in me op. Het gaat nog niet echt over de foto, maar dat komt wel.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:32

Dit topic is volgens mij een beetje overleden..
Heb het ff druk met school, maar als ik tijd heb (wat wel niet zal komen deze week) zal ik even schrijven

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:33

Nieuw verhaal. Beetje triest. Vreemde opbouw. Ik hoop dat jullie het wat vinden.

Het was een windstille, regenloze, wolkloze nacht. De maan scheen door het raam op het bureau van de man. De man zat zenuwachtig met zijn handen in zijn haren. Zijn mond bewoog, maar er was geen geluid. Geen geschreeuw. Geen gefluister. Geen wind die door de schoorsteen joeg. Alleen de computer zoemde zachtjes.
Zijn vrouw was al uren terug naar bed gegaan. Ze had hem nog twee keer geroepen en had het toen opgegeven. Het huis sliep, de nacht sliep. Zijn computer zoemde zachtjes. Zijn handen haalde hij uit zijn haar. Hij beet op een nagel, scheurde hem en vloekte zachtjes. Een beroering door de stilte. Het beeldscherm flakkerde even. Er welde een druppel bloed op uit zijn duim. De man legde zijn handen weer op het toetsenbord. De K kleurde heel langzaam rood. Zijn vingers begonnen te bewegen. De letters die hij aantikte kwamen terecht op het toetsenbord. Een druppelbloed gleed op de I, en op de komma. Een zoute druppel op het bureau. Het geratel stopte de stilte en klonk luid door de slapende nacht. Toen de stilte eindelijk terug kon keren was de man gesloopt. Hij keek wezenloos naar het scherm. Zijn tranen waren op. De maan scheen nog steeds. Hij keek naar het scherm, scrolde naar boven en stond op. Hij wilde weglopen, maar bedacht zich. Klikte naar beneden en tikte zijn laatste woorden. Daarna keerde hij niet meer terug.

Zijn vrouw werd die ochtend wakker van de bel. De plek naast haar was leeg. Toen ze in haar ochtendjas de deur open deed stonden er twee onbekende mannen voor de deur. Ze keken ernstig en vroegen of ze even binnen konden komen. In de woonkamer zaten de gordijnen nog dicht. De vrouw deed ze open. Een van de mannen liep naar de computer waar een zacht gezoem vandaan kwam. Hij bewoog de muis. Het beeldscherm lichtte op. De man riep zijn collega erbij, de collega de vrouw. De onderste woorden op het scherm leken de vrouw te schokken. Een van de mannen schoof de stoel voor haar naar achter. Ze nam er dankbaar op plaats, scrollde naar boven.

Lieve Hanna,
Misschien klinkt het stom, misschien voel jij je rot. Ik verwijt je niets, aan jou is niets te verwijten. Je bent de beste vrouw die ik ooit ontmoet hebt. Je was een mens en had fouten, maar minder dan de meeste. Minder dan ik die had. Eigenlijk was jij te goed voor mij. Veel te goed. Jij zette voor mij en voor ons twee dochters op de aarde. Regelde alles, toen ik een burn out kreeg, depressief werd en minder kon doen ging jij door. Je hebt me overal door heen gesleept, niet alleen mij ook de kinderen. Zonder jou zou deze familie ingestort zijn en toch hield ik het niet vol voor jou te leven. Toch trok ik me terug met drank. Zat ik avond na avond achter de computer te tikken met onbekende. Sliep ik op dagen dat jij me nodig had en verwaarloosde ik onze prachtige dochters.
En toen kwam de vakantie. Jij had het geregeld. Jij had gezorgd dat de auto reed, de route uitgestippeld en een plekje op de camping gereserveerd. Het was een mooie plaats, niet ver, de Ardennen. Het was een mooie zomer. De zon scheen overdag en de nachten waren niet te koud. Als het te warm was koelden we af in een riviertje vlak bij de camping. Dat riviertje. Het was niet diep, zeker niet aan de kanten. Jij was weg met Willemijn, ik ging zwemmen met kirsten. Kleine Kirsten wilde zwemmen, ik moest mee. Gewillig zat ik toen aan de rivier. Gewillig keek ik naar haar capriolen. Toen wilde ze dat ik ook ging zwemmen, ze dreinde. Liep verder de rivier in en daagde me uit. Ik zei nee en zij reageerde met een nuffig gebaartje. Zo goed als ze dat kon met haar kleine handjes. Ze mompelde nog boos iets en zei dat ze wegliep als ik niet meeging zwemmen. Ik was er zat en riep dat ze dat maar moest doen, dat we van haar afwaren. Ik was boos, had het niet moeten doen. Ze liep weg. Richting midden rivier. Van mij af, met haar kleine voetjes over de stenen. Ik was blij dat ze niet meer zeurde, ik had op dat moment genoeg van haar. Kleine Kirstin kon wel vaker dreinen als jij weg was. Lieve kleine Kirsten. Met haar eindigde het allemaal. Ze liep de rivier in. Met alle steentjes, ze liep de rivier in en gleed uit. Even dacht ik dat het was om mij te pesten en ik had er weer de pest in. Toen ze na een paar minuten niet boven kwam, beseft ik dat het niet was om mij te pesten. Angst kroop omhoog, maar ergens ook opluchting. Opluchting, wat een monster ben ik. Opgelucht dat ze weg was, dat ik van dat gezeur af was, dat ik wat minder aan mijn kop had. Ik was opgestaan en weggelopen. Later vertelde ik aan jou dat Kirsten naar een camping vriendinnetje was gegaan. Leugenaar dat ik ben. Later werd ze gevonden, jij was ontroostbaar in het echt. Mijn tranen waren makkelijk op te roepen.
Vreemd hoe daarna de jaren voorbij gingen, Willemijn werd stiller, ik kreeg een nieuwe burn out, het verlies van Kirsten kreeg de schuld. Jij hield ons alweer staande. Je hield mij staande, ik ben je er niet dankbaar voor. Ik had er in een keer een eind aan moeten maken. Een andere relatie zou je gered hebben. Een andere relatie zou goed voor je zijn geweest. Nu ging je door mij kapot. Ik zag je afglijden, opkrabbelen en doorgaan. Haast onmerkbaar maar ik kon het zien. Ik voelde weer een stukje van mezelf wegglippen net als toen met Kirsten. Ik loog steeds meer. Verzonk in mijn leugens, niet alleen tegen jou, maar ook tegen mijn werk, de politie en later tegen Willemijn.
Gisternacht heb ik iets gedaan wat misschien wel het ergste is wat ik jou ooit aan kon doen. Ik vond een oud dagboek en begon te lezen. Het was misschien toeval, het noodlot dat ik hem op die dag open sloeg. Wat jou dagboek mij vertelde schokte me. Je wist alles, alles had je doorgehad. Waarom wilde je leven me zo iemand. Nog meer besefte ik toen dat je een ander moest zoeken. Nog meer besefte ik dat je van me hield. Je hield verdomme van me. Ik ook van jou, maar ik ben het niet waard.

Daarom lieve Hanne ga ik weg, je ziet me niet meer terug. Bouw een andere relatie op. Vertel Willemijn alles en de politie ook. Vertel het aan iedereen. Als je maar jezelf blijft. Lieve, Lieve hanne. Ik ben weg, ik maak plaats voor betere mensen.

Het Spijt me.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:57

Ik vind hem héél mooi, maar snap niet wat het met de foto te maken heeft..

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 20:03

het riviertje is dezelfde als op de foto. Ik wist meteen het begin, maar toen begon ik te bedenken hoe het naar de foto te linken was en dat ging eigenlijk moeilijk. Ik wilde geen standaard verhaal en misschien lijkt het er niet bij te kloppen, maar als je goed leest...

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:55

Op de foto is toch gewoon een pad, een geen rivier ? of ben ik blind ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 08:41

Volgens mij is het een pad, maar iedereen kan er in zien wat hij of zij er in wil zien.

Ik vind hem wel erg mooi, krijg echt medelijde met de vrouw.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 14:12

veraA schreef:
Op de foto is toch gewoon een pad, een geen rivier ? of ben ik blind ?

nee, ik ben blind. Eerlijk gezegt had ik niet zo heel goed gekeken. (zag alleen de zonnestralen en een blauwgroenkleurtje)
Nu komen er gelijk tien andere ideeën in mijn hoofd, bij een pad schrijf je wat anders dan bij een rivier. Nou ja, volgende keer zal ik beter kijken.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:45

Haha geeftniet, 't verhaal is mooi, misverstandje kan gebeuren toch

chantalvl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:44

whahahahahahahahahahaha!!! egt mooi

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:33

ik denk dat ik ook maar eens ga beginnen!
het lezen is leuk, maar ik ben wel benieuwd naar reactie's op mijn verhaal!

alleen eerst nog inspi en desnoods een goede foto!

bij die foto van die fontijn had ik namelijk gelijk inspi!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 05:51

Zullen we maar een nieuwe foto nemen, niemand schrijft meer denk ik..

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 08:30

ja, alleen beetje triest dat bij het verhaal maar 1 foto komt. Een foto van een rolstoel, krijgen jullie daar inspi bij?

of komen er dan teveel dezelfde verhalen.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:22

het kan natuurlijk allemaal verschillen maar ik denk veel van mensen die zelf n een rolstoel komen of iemand kennen dus eigenlijk wel het zelfde...

ik sla dit ronde denk ik over!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:24

hoewel...

kep wel inspi, maar nee, ik sla n rondnje over!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:01

Echt geen verhalen meer, anders dan ga ik wel een nieuwe foto plaatsen. Er valt nu niet veel te kiezen.

Carmax

Re: ieders verhaal bij de zelfde foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:02

Ik ben nog een verhaal aan het schrijven bij die foto van t bospad, maar ik weet niet of ik die wel durf te plaatsen ben niet zo goed in verhalen schrijven.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:30

ok, ik doe ook mee met die van de bospad denk ik
dus nog even wachten met nieuwe foto!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 19:49

fijn

Dan wachten we nog.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:05

haha, ik ben wel begonnen maar het is veel te eentonig en te langdradig, ikw acht wel op de volgende foto!
dit wordt toch niks meer!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:05

het begin is nog wel leuk, maar daaarna...

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:07

mja, ik ga nu eerst naar me lieve friesje toe, tot laters!

(ps. mischien dat ik vanavond wat meer inspiratie heb er dat ik hem alsnog plaats, maar is het vanavond niet? dan mag de volgende foto komen!)

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:08

ik vermeld ook wel even vanavond of het nog wat wordt of niet..
het begin kan ik anders ook wel naar iemand toesturen of wel plaatsen en dan kijken of het wat is, maard at denk ik niet, ik heb namelijk nog nooit een verhaal geschreven!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 20:31

@ Meisjj, nog nooit van de edit knop gehoord?

Carmax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:39

Fenn schreef:
@ Meisjj, nog nooit van de edit knop gehoord?

whaha, volgens mij niet , mijn verhaal is nu af, maar uh zit er ook een max aantal woorden aan? weet ook niet of ik t hier wel durf te plaatsen, t is echt een bagger verhaal ik schrijf niet vaak verhalen en nu weet ik ook weer waarom, ik kan t gewoon niet