Ik voel twee handen naar mn hoofd gaan, en de knoop gaat losser. De doek word los gemaakt, en voor mn ogen verweiderd. "Verrassing!" Hoorde ik ineens. Ik opende m'n ogen langzaam, en keek voor me uit. Mijn eerste reactie, "Wat moet ik met een grasveld?"
Ik keek naar voren, en zag gras, alleen maar gras! "Jaa wat moet ik hier mee?" Vroeg ik hard op, terwijl ik verder keek. Een paar meter verder op, zag ik een schuur staan. Jenny en m'n ouders keken me aan, en wezen naar links. Links stond een bord. "Voetbal vereniging" Las ik. Nou sorry dat ik het zeg, maar wat moet ik met een voetbalvereniging als ik niet op voetbal zit?
M'n moeder keek me vreemd aan. "Je vond voetbal toch leuk?" Vroeg ze. Ik keek haar aan, en schudde nee. "met Danny vond ik het leuk ja, om naar te kijken. " Zei ik. "Nou... dan moeten we dit weer opzeggen. Jemig Pat! Je mag heus wel wat blijer worden hoor! Ook moet je verder, zonder danny!" M'n moeder werd pissig. Ja sorry maar kon ik er iets aan doen, dat ik voetbal een leuke sport vind om te zien, en niet om te doen? Het enige leuke vond k, dat danny voetbalde. Dat was de enige reden dat ik er graag naar keek. Jenny keek me vuil aan. Waarom? I have no idea!
M'n moeder bromde iets naar mn vader, die me daarna aan keek. "Pat kom eens mee!" Zei hij. Hij pakte me vast aan mn arm, en hij sleurde me mee. "We hebben dit geregeld, zo dat je meer leuke dingen kan doen! En niet met Joost omgaat. Jenny heeft verteld dat ze met hem heeft, en dat je het er moeilijk mee hebt."
Ik keek me vader vreemd aan. "Ik doe altijd leuke dingen! En wil je nu zeggen dat ik jaloers ben? " Antwoorde ik. M'n vader werd iets bozer. "Ja maar niet de goede dingen! Je gaat alleen maar met die oudere jongens om, omdat joost met jenny gaat. Omdat goed te maken, kunnen jullie dit samen doen!"
Toen m'n vader dit zei, snapte ik het niet meer wat had jenny tegen m,n ouders verteld?.
M'n vader liep weg, en m'n moeder liep met hem mee naar de auto. "Zoek het maar uit!" Hoorde ik.
Daar stond ik dan, kijkend hoe de auto weg reed. Jenny stond een paar meter achter me, en belde met iemand. "Ja ze is er niet blij mee..." Zei ze.
Ik snapte er niks meer van! Echt niet. Ik liep naar Jenny toe, en luisterde het gesprek een beetje af. "Ze vind het alleen leuk met jou..." Zei ze.
"Ja ik kom zo" Hoorde ik door de telefoon van jenny. Ik stond achter haar, en met een ruk draaide ze zich om. "Lieverd, k moet ophangen.." En Jenny drukte het gesprek uit.
"Uitleg graag!" Commandeerde ik. Jenny keek me arrogant aan, en liep weg.
(veranderd
) nu snap je t beter hoop ik!
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 11-09-05 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt