[Verhaal] Nog Titelloos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Re: [Verhaal] Nog Titelloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:25

Mooi verhaal

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 16:16

@ maartjuh: Dankjewel! (en jij kan goed springen )

Hier is het stukje dan:
Citaat:
Sandra was tijdens de lessen steeds een beetje afwezig. Haar behoefte om te leren en haar stimulans om haar best te doen waren die dag niet aanwezig. De leraren zagen het, maar lieten haar maar even zo zijn. Ze waren al lang blij dat ze nu normaliter zoveel beter haar best deed en zoveel hogere cijfers haalde.
In de pauze liep Sandra op de automatische piloot naar de bankjes waar Chris en zijn vrienden altijd zaten. Ze ging zitten zonder “hallo” te zeggen, en zonder op te merken dat Chris er niet was. Ze leek niet echt op te letten, en behoorlijk in gedachten verzonken te zijn. “Sandra?” vroeg één van Chris’ vrienden, maar Sandra reageerde niet. “Sandra?” vroeg hij weer. “He, wat?” zei ze. “Ehm, gaat alles wel goed?” zei hij, niet wetend hoe hij moest kijken. “Eh, ja hoor. Hoezo?” vroeg Sandra niet doorhebbend dat ze er uit zag alsof ze aan het slaapwandelen was. “Nou, je... je zit hier zo... zo.... eh... nou ja, laat maar.” zei de jongen. “Oke, laat dan maar.” zei Sandra. De jongens hielden hun mond verder maar, en probeerden het niet al te raar te vinden dat Sandra er zo bij zat. Sandra staarde in de verte. Ze keek naar haar oude groep vriendinnen. Dat had ze al een week niet gedaan. Ze had ook beloofd aan zichzelf het niet meer te doen. En ze had zich veel fijner gevoeld toen ze het niet meer deed. Maar ze wilde zo graag even terugkijken. Ze wilde even bewijs halen dat het daar niet leuk was, hoewel ze wist dat ze dat niet zou krijgen. Ze wist dat het er aantrekkelijk uitzag, maar het niet was. Maar waarom, als ze dat zo goed wist, wilde ze dan toch terug?
Sandra’s gedachten stopten even. Haar laatste gedachte had haar even stopgezet. Had ze dat nou echt gedacht? Was haar wens van zojuist echt geweest terug te keren? Maar dat kon toch niet? Ze wilde dat diep van binnen toch niet echt? Ze had de laatste twee weken toch echt gemerkt dat ze dit echt wilde? Sandra zuchtte en trok haar benen op tegen haar lichaam. Ze leek wel een egel. Ze voelde zich onprettig, bijna bang, en rolde zich op tot een bolletje. Ze vond haar gedachte wel grappig. Had ze dan ook stekels? Als je keek naar hoe ze haar vriendinnen had afgestoten zou je bijna kunnen zeggen van wel. Sandra lachte. De jongens draaiden hun hoofden naar haar toe, wachtend op uitleg. “Wat is er zo grappig?” vroeg één van hen. “Nou,” begon Sandra, “ik bedacht net dat ik eigenlijk net ...” Sandra stopte. Dit kon ze toch niet tegen hen zeggen? Tegen een vriendin misschien, maar tegen een jongen? Nee. “Laat maar.” zei ze, ineens weer terug in haar verdrietige bui. De jongens haalden hun schouders op. Wat er met haar aan de hand was?
Sandra voelde de leegte weer. Die leegte was weer terug om haar te irriteren. Hoe kon iets dat leeg was zo’n pijn doen? Sandra wilde een vriendin. Iemand om haar geheimen tegen te vertellen, iemand om haar teennagels mee te lakken, iemand om uren mee te gaan winkelen. Sandra draaide haar hoofd weer naar haar vriendengroep. Ze zag ze lachen en kon van die afstand niet meer zien dat die lach geen echte lach was. Ze kon van die afstand niet meer zijn welke pijn er in deze mensen bevond en hoe graag ze eigenlijk haar plaats in wilden nemen. Ze kon niet zien hoe graag die andere meisjes wilden dat ze op konden staan en weg konden lopen, maar dat ze niet wisten hoe. Je kon alleen maar een groepje prachtige, lachende meiden zien, die Sandra ineens ontzettend miste.
Sandra wilde er wel heen rennen en er bij gaan zitten. Ze wilde “Sorry!” gillen en hopen dat alles weer goed was. Alles opgeven en zich niet meer laten treiteren door haar gedachten. Maar ze wist dat het niet kon. En ze had toch ergens het gevoel dat het niet mocht. Dat deze bui misschien over zou gaan en ze dan spijt zou krijgen. “Chris?” vroeg Sandra. Ze had een arm om zich heen nodig. De jongens keken elkaar weer aan. Was ze nou serieus gek geworden? leken ze zich af te vragen. “Sandra!” zei Chris’ beste vriend. “Kijk me eens aan.” Sandra keek hem aan met een blik vol onbegrip. “Sandra, luister eens. Chris is er vandaag niet, oke?” zei hij langzaam, alsof hij tegen een bejaarde sprak. “Chris is ziek.” zei hij op dezelfde toon. “O,” zei Sandra, “oliebol.”

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:39

Citaat:
Je kon alleen maar een groepje prachtige, lachende meiden zien, die Sandra ineens ontzettend miste.

Spellingsfoutje, die = dat. (Het groepje = verwijswoord 'dat')

Verder een mooi stukje!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:52

idd weer een heel goed stukje!!
echt super
ik had over dat foutje gewoon heen gelezen...
ben weer s benieuwd naar t volgende stukje

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 18:05

Jaa, weer een leuk stukje ik ben ook al benieuwt naar't volgend stukje

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 05:51

Jettie schreef:
Citaat:
Je kon alleen maar een groepje prachtige, lachende meiden zien, die Sandra ineens ontzettend miste.

Spellingsfoutje, die = dat. (Het groepje = verwijswoord 'dat')

Verder een mooi stukje!

Sowieso is het anders een grammaticafoutje, maar kan het niet gewoon op die meiden slaan? Nou ja, als je er blij van wordt verander ik het wel hoor.

edit: mijn moeder zegt dat het volgens officieel Nederlands dat moet zijn, dus neem ik mijn woorden terug.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:35

Hahaha

Maar ik verbeter niet omdat ik er blij van word hoor , gewoon om jou even te helpen. (En de drukkerij later werk te besparen )

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:12

Hehe.. wanneer komt het volgende stukje (a)

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:28

Citaat:
Ze kon van die afstand niet meer
zijn
welke pijn er in deze mensen bevond en hoe graag ze eigenlijk haar plaats in wilden nemen.

Volgens mij is zijn zien. Anders snap ik de zin niet!

Maar verder is het weer leuk! Gauw weer een nieuw stukje?

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:49

goed stukje
weer snel nieuw??

bloetoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:42

hey,

ik ben het ook gaan lezen...kwam het toevallig vanochtend om 9.15 tegen en het is nu bij elf uur savonds.....heb het in gedeeltes gelezen...egt leuk...ik hoop dat je nog wel doorgaat!!!!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 23:12

nog steeds fan! leuk leuk leuk

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:22

Ik ook! Je kan echt zoo mooi schrijven!

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:30

je stuk is egt kei leuk ik hoop al weer op een nieuw en je m0et er echt mee d00rgaan want je kunt het super g0ed!!!!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 07:08

Sorry mensen, er logeert hier iemand sinds vorige week en tot over drie weken.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:27

ach... schrijvers hebben ook vakantie

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:43

Jaa idd.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:47

Maar het is zo stiiiiiiiil!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:00

NIEUWE LEZER!!! WOW

Ik wil meer, meer, meer....!!!

Ik vind je werkelijk hartstikke goed schrijven. Het is een verhaal om van te smullen. Ik kan niet wachten tot je het volgende stukje hebt geschreven. Ik vind de titel grijze massa niet zo leuk...

Eruit vind ik wel mooi, kort maar krachtig waar het over gaat.

Ga zo door, zit met smart te wachten op het vervolg!!!

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:14

Hoi Hoi wanneer komt er nog een stukie? Dat is toch al een hele tijd geleden he! Ik wil een nieuw stukie, nieuw stukie, nieuw stukie

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 16:36

Haha dankjulliewel allemaal.
Mijn vriendin is hier alleen nog steeds, dusss... nog ff geduld!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:07

ik ook ! Ik ook ! ik ook...

*o/*

Hoe gaat het nou verder?? Tooeehhhnow, ik wil het weten (stampt als klein kind op de grond)

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:25

Ik heb je verhaal net gelezen en ben benieuwd naar meer ^^

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:49

Hoii,, ik ben ook aan ut lezen maar ik ben pas net begonnen dus ik ben pas bij pagina 5 je schrijft erg leuk en het is echt een leuk verhaal

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:10

jaja...nieuwe fan