[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:55

Week 8

Ik vind het moeilijk om het goede moment in de galop te vinden en dan ook nog de rijfoto's scherp te krijgen. Maar geloof dat beide hier aardig gelukt is

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:23

Hierbij weer een rondje feedback.

Bellatrix
Snap inderdaad je twijfel. Het idee om te spiegelen vind ik een goede tip. Al heeft dit ook zeker wel iets. Al blijf ik zelf bij zo´n foto toch een grotere voorstander van beide ogen scherp. Maar goed dat is iets persoonlijks.

Caitlin_K
Zoveel mensen zoveel smaken. Terwijl jij deze foto echt heel mooi vindt spreekt hij mij wat minder aan. De achtergrond vind ik wat te druk waardoor die pluizige boom [?] links meer mijn aandacht trekt dan het paard. Het omzetten naar zwart/wit heeft denk ik wel de foto verder gemaakt. Hopelijk heb je snel je camera weer terug.

Calice
Oehh een ransuil. Kwam je deze toevallig tegen of wist je al waar ze zaten? Het lijkt net alsof de foto niet helemaal scherp is. Heb je veel moeten inzoomen?

Dandy200
Vrolijke foto. Heb hier verder niets op aan te merken.

DrawnHorse
Prima foto. Wellicht het paaltje nog wegsnijden? Al kan het dan zijn dat hij te weinig ruimte overhoud aan de linkerkant.

Fem verzamelt hier
Prima foto. Net als vorige week erg mooi gedaan.

Fris
Toen hadden we inderdaad nog heerlijk weer. Kan niet wachten totdat die stomme stormen weer weg zijn en we naar het mooie weer toe gaan. Prima foto heb er niets op aan te merken.

Gerdjee
Leuk eens wat anders dan geposeerde paarden. De foto zou wellicht nog beter worden als je de foto wat bijsnijd zodat het verkeersbord aan de linkerkant wegvalt.

germie
Prima foto, heb hier eigenlijk niets op aan te merken. En inderdaad de Fisheye is een fijne lens. Heb nu nog de goedkope lenscap maar op het wensenlijstje staat inmiddels ook de pro lens.

hamsterfan
Mooi gebruik gemaakt van het licht. Heb hier niets op aan te merken.

Isa
Gaaf!! Ik hou hier wel van. Lekker actie en mooi licht.

JewEmm verzamelt hier
Deze foto heeft iets in zich waardoor je er naar blijft kijken. Je hebt wat dat betreft wel geluk gehad. Dierenpark Emmen is nu zo opgezet dat je er ook een bezoek aan kunt brengen zonder dat je echt veel beest ziet. Zeker als ze achterin hun verblijven staan kun je ze niet/bijna niet zien. Het is voor mij een prima foto.

joeluna
Wat een bijzonder dier. Deze heb je mooi op de foto weten te zetten. Het lijkt wel alsof er net iets aan scherpte mist.

lifaya
Mooie foto. Heb hier niets op aan te merken.

LoveUggs verzamelt hier
Prachtig. Hou ook wel van dit soort uitsneden. Heb er verder niets op aan te merken.

magda_90 verzamelt hier
Veel beterschap! Ondanks dat het een telefoonfoto is heb je toch maar wel mooi een foto weten te maken en deze ingeleverd. Prima foto, waar op zich weinig op is aan te merken.

maj0
Leuk dier.Wellicht dat je doormiddel van wat bijsnijden de hond wat meer centraal kunt zetten. De achtergrond is in deze naar mijn mening net wat te aanwezig. Dit omdat de hond bruin is en het plukje linksboven ook.

Nayomie
Prima foto, heb hier niets op aan te merken.

NESCAFE
Bedankt voor je feedback. Het was inderdaad ook een beetje documentaire achtig bedoeld. Speel ook nog ergens met het idee om met vervuiling/afval in contrast met onze natuur iets te doen. Weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen. Nu mijn feedback voor jouw week 7 foto. Deze vond ik al zo mooi toen je hem had gepost. Wat heb je een mooi licht gevangen. Heb er dus niets op aan te merken.

Nicje87
Puppy!! Wat een schatje. Snap inderdaad waarom je baalt dat het bovenste stukje hond mist. Al stoort dat in deze niet direct omdat de nadruk op de ogen licht.

Niobe
Heel gaaf! Wat heb je dit moment super weten vast te leggen. Echt tof. Heb er niets op aan te merken.

quatta
Wind stond er inderdaad genoeg. Snap goed dat vogels dan niet vooruit kunnen komen. Daar heb je echt goed gebruik van kunnen maken. Heb hier verder niets op aan te merken.

quintenvo
Weer zo'n mooie hondenfoto. Prachtig model en mooi gebruik van licht. Heb hier niets op aan te merken.

rosslover
Wat een schatjes! Echt super leuk hoe je dit plezier hebt weten vast te leggen. Helemaal niets op aan te merken.

Sharani
Mooi kleurgebruik in je foto. Prachtig in het gouden uurtje. Heb hier niets op aan te merken.

Suuszels
Kan goed begrijpen dat hij niet recht wil worden. Deze keuze vind ik eigenlijk de juiste want de compositie voelt voor mij gewoon goed.

Thats_Me
-

xMayo
Nog een puppy! Deze is ook zo schattig en leuk. Wat heb je het dier mooi op de foto weten te zetten. Heb hier niets op aan te merken.

XxLiEsJuHhxX
Mooi gedaan. Al lijkt de scherpte niet helemaal op het vogeltje te liggen. Weet hoe moeilijk dat is dus ik vind het echt knap dat je het die zo op de foto hebt weten te krijgen.

Loiz
Gezien hij zo te zien wel mee telt. Mooi gebruik van licht. Je hebt de hond ook goed scherp op de foto. Heb hier verder niets op aan te merken.

Volgens mij mis ik ook de foto van MarijeR in het lijstje? Bij deze mijn feedback op de wolvenfoto.
Echt heel tof dat je dit dier zo hebt weten te vangen. Het is een prachtig beeld en het doorkijkje wat je krijgt door het bos heeft het ook wat mysterieus.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:26

Mijn week 8. Nog een keer met de Fisheye. Ga voor volgende week weer wat anders proberen.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:27

Thats_Me schreef:
Hierbij weer een rondje feedback.

Bellatrix
Snap inderdaad je twijfel. Het idee om te spiegelen vind ik een goede tip. Al heeft dit ook zeker wel iets. Al blijf ik zelf bij zo´n foto toch een grotere voorstander van beide ogen scherp. Maar goed dat is iets persoonlijks.

Ja, ik ben het met je eens hoor, ik wil ook eigenlijk altijd beide ogen scherp. Dit was een foutje maar heel verkeerd vind ik hem niet. Maar je moet ervan houden. :j Bedankt voor je feedback. :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:58

Bedankt that's me. Ik dacht juist ik probeer keer om de hond niet in het midden te zetten.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:20

@Thats_Me: De foto was wel scherp, scherpgesteld op het blauwe oog. Misschien komt het door het uploaden. Is het nog steeds als je op de foto klikt en naar Flickr gaat? :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:28

Afbeelding

Een beetje humor, wederom niet onder water, maar zaterdag heb ik een speciaal moment vastgelegd. Men zegt altijd als je een foto hebt van een ruiter die niet recht zit of trekt 'het is een momentopname'. En soms is het ook daadwerkelijk het moment van de opname.
Dit is mijn paard, ze vergat boven de sprong de achterhand te strekken en probeerde alles te redden. Op het moment dat ze dacht dit gaat niet lukken besloot ze de achterbenen netjes tussen de balken te steken en voor te remmen. Een heel slim paard, maar het moment op de foto is des te grappiger.
Geen gewonden gelukkig hoor. We hebben kostelijk gelachen om deze actie.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:31

joeluna schreef:
@Thats_Me: De foto was wel scherp, scherpgesteld op het blauwe oog. Misschien komt het door het uploaden. Is het nog steeds als je op de foto klikt en naar Flickr gaat? :)

Ja, dat blijft. Al kan het natuurlijk door het uploaden komen.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:50

dank voor de feedback!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:07

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:04

Dank je wel thats_me! Het was een prbeerseltje :+

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:20

Mijn week 8, een telefoonfoto van de vakantie. Deze week een heftige emotionele week, dus even geen fut om de camera (die weer schoon is) te pakken.

Afbeelding

evaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:26

wat leuk! een iets wat laat begin, maar goed voor de motivatie om ook met dit slechte weer nog foto’s te maken!
hier mijn week 8:

Afbeelding
oren naar achter en ogen dicht maar toch veel liefde in deze foto!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:38

Nieuwe camera. 8-)
Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 06:59

@Bellatrix, gaaf! Mijn camera was 12 jaar oud toen ik hem verving. De techniek is enorm vooruit gegaan en je zult o.a. merken dat je nu kunt fotograferen in situaties waar dat voorheen niet kon.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 07:26

Super gaaf! Veel plezier ermee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:04

Thanks!

NESCAFE, dat hoop ik! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:33

En dan doe ik het met mijn simpele Olympus OMD EM5 MK2, maar dat is in de onderwaterfotografie wel een professionele camera. En sommige bovenwaterfotografen doen het er ook mee, maar het lijkt zo wel een heel simpel dingetje. ;) JE hebt ook een aardige telelens er bij of niet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:47

Die had ik al. 70-200 2.8.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:56

Gaaf!! Heel veel plezier er mee

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:20

Gefeliciteerd! Heb em ook en alvast succes met wennen aan het scherpstellen.. zowel ik als zwager hebben daar wel even een dobber aan gehad

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:55

MarjanB schreef:
Gefeliciteerd! Heb em ook en alvast succes met wennen aan het scherpstellen.. zowel ik als zwager hebben daar wel even een dobber aan gehad

Wat is daar zo anders aan dan? als ik vragen mag?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:42

maj0 schreef:
MarjanB schreef:

Wat is daar zo anders aan dan? als ik vragen mag?

Heeft veel scherpstelpunten en daardoor moet je echt opletten met op welke stand hij staat qua modus. Anders schiet ie van de 1 naar de ander en heb je ineens hetgeen wat je scherp wilde niet meer scherp. Heb met de 750D daar minder problemen mee.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:59

Dat is lastig ja. Hier een 7d mark II die heeft er ook al aardig wat.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:25

Dat kan mijn Nikon ook, maar ik heb het teruggezet naar 1 scherpstelpunt

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Marlies!! *\o/* *\o/*