[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:56

GerdjeHoran schreef:
@bellatrix ik vind je laatste foto trouwens helemaal niet hard! de grijze achtergrond verzacht het heel erg en de kat springt er geweldig uit :D Maar wanneer je een witte achtergrond pakt zoals bij je vorige foto dan valt het harde wel veel meer op en de ene persoon vind dat mooi en de ander niet. helaas is het onmogelijk om iedereen te pleasen :Y)

Klopt, de laatste is niet zo hard. :D Maar dat is ook ene hele andere kat. :P Maar ik snap wat je bedoelt hoor en idd, ik kan niet iedereen plezieren. :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:57

Shiloh schreef:
MarijeR: Wouw, heel bijzonder. Dat is zo strak zwart er achter, met strakke rand rond de vogel, dat ik denk dat het bewerkt is, kan dat? Wel prachtig scherp en mooie kleur.

Nee sorry niet bewerkt. De achtergrond was een donkere haag van coniferen terwijl de voederplaat deels in mooi licht stond, vandaar dat de achtergrond zo donker is. Enige wat is gedaan is wat met kleur en contrast gespeeld maar ik ben over het algemeen niet zo van het flink bewerken van natuur foto's. Dan had ik de foto onderaan misschien nog iets donkerder moeten maken.
Maar je mist dan details in de veertjes die uitsteken. Of het ligt aan mijn photoshop kunsten, ik kan dat iig nooit mooi krijgen dus ik doe het maar niet :')

Shiloh

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:58

Dan heb je hem echt echt prachtig scherp! De lijn op de kop met name leek haast bewerkt strak. Maar dan gewoon echt heel scherp :D complimenten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:07

Bedankt voor de feedback! Tis inderdaad geen topfoto, maar dat verwacht ik niet van mezelf in deze stressvolle weken. :+

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:17

Dank voor de feedback:

@Shiloh: NESCAFE: Gaaf, moest echt even twee keer kijken wat het moest voorstellen, maar kon het daarna wel zien. Leuk effect. Ik denk dat ik hem met kleur wel leuker had gevonden? Ben erg benieuwd naar die met kleur.

De verf was echt zwart en de ondergrond wit dus hij is er eigenlijk niet in kleur. Alleen de borstels van de kwast zijn bruin op de originele foto. :). Maar ik ga eens opletten of ik mooie kleurpatronen vind op de borden waarop de waterverf gemengd wordt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:23

Ah, dan snap ik dat je voor zwart-wit koos inderdaad. Hoe dan ook is het een mooie foto!

Week 3:

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:37

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:14

Ik ga het komende maanden erg druk hebben ivm werk. Hierdoor zal het fotograferen minder worden.
Ik heb week 1 ingeleverd maar ben week 2 alweer vergeten door drukte.
Daarom meld ik mij af.. Helaas maar ik ga niet elke keer oude foto's inzenden.
Wil iedereen veel plezier en succes wensen! :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:23

Gisteren een studiootje gefabriceerd voor wel een heel makkelijk model := (alleen een beetje weinig variatie in poses, maar oke.. -O- :') )

week 3
Afbeelding

De schoonmoeder van mijn broer maakt poppen, er moest er 1 op de foto voor een wedstrijd, die mag nog niet op internet gezet worden. Dus heb ik gevraagd of ik deze ook mocht doen, ik vond haar erg apart. :)

Volgens mijn computer is de achtergrond volledig zwart (behalve onder de voeten, heb ik bewust zo gelaten, dat ook zwart vond ik zelf een beetje te..). Als iemand het daar niet mee eens is, hoor ik het graag voor toekomstige doeleinden ;)
Laatst bijgewerkt door Niobe op 18-01-16 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:23

Wauw wat veel feedback weer, super! _/-\o_
Lynn85 schreef:
-- joeluna -- Hier kan ook meer mee gedaan worden denk ik.

Bedankt voor de feedback, wat bedoel je hier precies mee?

pradadaan schreef:
joeluna - Mooi scherp beeld. Je compositie vind ik persoonlijk iets minder interessant om naar te kijken. Stond je vrij dicht bij het paard tijdens het maken van de foto? Ik heb het idee dat het hooft vrij groot oogt op zijn lichaam. Ik had de foto liever van iets verder weg gezien met wat meer body van het paard. Ook bij een hoofdfoto zie ik altijd graag nog de boeg. Bij een close-up hoef dat natuurlijk niet. Dit beeld hangt er voor mij een beetje tussenin ;)

Hmm, ik weet zogauw niet meer of ik er dicht op stond, ik denk het wel eigenlijk. Ik snap wat je bedoeld, een goede tip, dankjewel! :D

Nayomie schreef:
Joeluna: Mooie scherpe foto! Misschien een optie, dat touwtje wegwerken? Weet niet of dat lastig is in dit geval. :o

Dankjewel voor de feedback. Dat had ik wel kunnen doen ja, ik heb er dit keer de tijd niet voor genomen maar het was inderdaad wel mooier geweest :j

Biebz schreef:
joeluna: Mooie foto!

Dankjewel!

Anoniem schreef:
Joeluna: Leuke foto! Zonder touw was die misschien net iets leuker geweest.

Dankjewel voor de feedback, ja dat klopt ;)

S_imonee schreef:
joeluna Mooie foto. Ik had alleen het touw weggewerkt. Ik vind hem erg storen omdat die zo dik is. Misschien een hengstenketting gebruiken in het vervolg. Ik vind dat prettiger wegwerken en als ik het niet weg kan werken, staat het wat mooier. Maar dat is persoonlijk hoor!

Het was inderdaad mooier geweest zonder touw, ik heb er dit keer geen tijd voor genomen om hem weg te werken. Touw of hengstenketting kon ik niet kiezen ;)

Anoniem schreef:
joeluna schreef:
Week 2
[ Afbeelding ]

Hmhm. Hij is lekker scherp, maar ik mis licht en kleur. Ook de compositie kijkt niet fijn. Oogpunt is fijner als je hem op ooghoogte zet, dus door je hurken gaan. Neem wat meer van de borst mee en het paard lijkt wat imposanter :)

Dankjewel! Dat van meer borst erop ga ik de volgende keer zeker proberen :j
Je mist licht en kleur zeg je. Bedoel je dat ik foto in de nabewerking nog wat op mogen lichten? En op welke manier had ik meer kleur in de foto kunnen brengen?

xMaxxiee schreef:
Joeluna Ik had het touw weggewerkt denk ik. Maar verder is het een erg mooie foto! Wel wat neutraal qua kleuren, maar zeker erg mooi!

Dankjewel voor de feedback! :D Hoe had ik ervoor kunnen zorgen dat de kleuren niet zo neutraal zijn?

GerdjeHoran schreef:
Joeluna: wat een leuke zachte foto  wel jammer dat net het rechteroog van het paardje wegvalt in de schaduw je had de foto misschien nog iets lichter kunnen maken.

Dankjewel! :) Je bedoeld dat ik de hele foto wat op zou moeten lichten?

JewEmm schreef:
Joeluna – Mooie foto. Volgende keer het halstertouw wegwerken?

Dankjewel, ja zal ik zeker doen. Had er nu geen tijd voor genomen ;)

Shiloh schreef:
joeluna: Mooie foto, zo met die zon opzij! Ik heb er niet zoveel op aan te merken. Ik vraag me af of een flits wat van de donkere schaduw op de nek weg had kunnen halen, maar daar heb ik zelf ook niet zoveel verstand van.

Dankjewel! Ik durf bij dieren eigenlijk de flitser niet te gebruiken. Ik heb ook geen speciale externe flitser maar gebruik alleen de flitser van de camera. Ik ben altijd bang dat ik ze daar mee verblind :o

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:27

@Joeluna door met name het groen en blauw wat feller naar voren te laten komen denk ik. En misschien een effectje? Ik weet niet of je een bewerkingsprogramma gebruikt?

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:29

xMaxxiee schreef:
@Joeluna door met name het groen en blauw wat feller naar voren te laten komen denk ik. En misschien een effectje? Ik weet niet of je een bewerkingsprogramma gebruikt?

Ik ga gelijk even uitproberen wat dat voor effect heeft, ik ben nog niet heel erg thuis in het bewerken. Ik gebruik GIMP en doe vaak iets meer contrast erin en laat soms wat rood en geel tinten naar voor komen. Voor de rest ken ik de andere tools niet zo goed ;)

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:33

Bedankt voor de feedback!

Argh ik baal! Verkeerd gelezen en dacht dus dat je kon inleveren tot maandag 11 uur.

Bij deze, week 2
.Afbeelding

Week 3 komt nog!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 01:06

Feedback week 2, ik heb de lijst gedaan die zondagavond geplaatst werd. Ik hoop dat iedereen zich kan vinden in de feedback en dat ik niemand beledig.

Agossie: Sorry, maar ik heb geen idee waar ik naar aan het kijken ben.. Waarschijnlijk is het vast heel logisch maar ik zie er niks in en vind het daardoor een rare foto..
Appelstroop: Leuke kleurtjes, goede compositie maar nog vrij standaard. Ik weet niet hoe je hem origineler zou kunnen maken dan weer maar ik mis nog iets..
Argai: Ik vind dat sfeertje heel mooi! Misschien iets te aanwezig voor 'gewoon een bloem'.
Asselruiter: Jammer dat de bloem linksonder er niet helemaal op staat, verder prachtig.
Balou: Ik mis kleur, de foto is overbelicht en het paard loopt schuin van je weg dus ik ben ook niet zo fan van de compositie.
Bellatrix: De definitie van een goede (katten)foto. Prachtig scherp, helder, krachtig, karakteristiek <3
Biebz: Mooi vogeltje weer! Jammer van de ruis die er overheen zit.
caaramel: Hele gave sfeer! Ik zie alleen iets van ruis/onscherpte in de foto, weet niet precies wat..
calice: Gaaf! Jammer dat het hart er niet helemaal op staat maar heel aparte foto! Goed gelukt!
CrazyIris: Mooi!
Deetjeeuh: Ik vind het vervaagde gedeelte iets te groot, verder goed.
DShots: Technisch een goede foto, maar hij spreekt me toch niet echt aan.
Eefsel2109: Leuke foto, jammer dat er een deel van het vuurwerk? afvalt.
EskeGirl: Mooie zonsondergang, ik had liever nog iets meer contrast, iets minder lucht en wat meer strand gezien. Hij staat ook scheef.
Fading: Heel mooi!
Fem: Ook heel erg mooi! Een hele aparte foto maar geslaagd wmb!
FristiLover: Een mooie foto, maar hij spreekt me niet echt aan, er is te weinig te zien.
GerdjeHoran: Hele mooie actiefoto!
Gracezellaa: Geen idee waar ik naar kijk, en de bolletjes zijn ook niet scherp. Vind het soort idee leuk maar de uitvoering nog net niet.
Gub: Mooie foto, niks mis mee.
horserider22: De kwaliteit van de foto is niet zo geweldig. Onscherp, niet goed belicht op sommige stukken en een paarse rand om je object.
horsesm: Superfoto!
Ingvild: Geen slechte foto, maar vrij standaard.
IsaCalixa: Hij is op sommige plekken wat overbelicht, maar toch een heel erg gave foto!!
ismy: Ik neem aan dat deze foto met opzet zo gemaakt is, bewogen etc. ik vind het niks..
Its_Juliaa: Spannende foto! Mysterieus! Duidelijk de mond scherp, een half gezicht te zien en de nek vaag. Heel erg toffe compositie, heb je meer foto's van deze (of soortgelijke) serie(s)?
jesicaaaa: Lieve foto! Niet heel bijzonder, maar geen slechte foto.
JewEmm: Goede foto!
joeluna: Niks mis mee, maar nog wel standaard. Als ik een fotoshoot wil boeken voor mijn paard ben ik op zoek naar een eigen stijl. Zulke foto's kunnen heel veel mensen maken met een spiegelreflex op automatische stand, een paard en een plastic zakje. Niet banketstaaf bedoeld, ik vind het wel goed dat het wit wel echt allemaal aparte haren zijn, en geen vage witte vlek is geworden :j
Joysieee: Een duidelijke eigen stijl :j Niet helemaal waar ik van hou maar wel een goede foto en net wat anders door de nabewerking.
k_m: Daar mag je trots op zijn! Een hele mooie collage! Heel fris, opvallend, eigen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Naar zo'n foto kan ik heel lang kijken en ik kan me voorstellen dat mensen dit bv in de keuken hangen ter decoratie :j
Laura_Stella: Te donker, de lamp overbelicht, vage foto en te centraal gepositioneerd.
Lolleke: Een beetje een saaie foto, er gebeurt weinig. De takjes maken het wel iets leuker.
Luckyy80: Leuk probeersel, ik vind het niks zo'n half vaag hoofd met overbelichte bles..
Lynn85: Sprekend, bijna een schilderij!
Maaaarije: Heel mooi, zou zo op een website kunnen ter info over zebra's als close up van de strepen.
magda_90: Mysterieus sfeertje door het donkere gezicht van het model en haar positie. Ze valt wmb te veel weg omdat niet alleen haar gezicht donker is en dat vind ik jammer.
Mariett: Dit roept echt een fantasy filmbeeld op! Je ziet wel de selecteerlijn bij de bomen maar ik vind dat niet echt storend. Hele aansprekende foto!
MarijeR: Superhelder, scherp, prachtig! Jammer van die grijze streep op je voorgrond, verder een spatheldere krachtige foto.
Marjoow: Lief! Heel mooi!
Murosh: Niet slecht maar ik vind het te kaal.
Nayomie: Er gebeurt te weinig. De lucht is 'alleen grijs' en verder trekt de foto niet mijn aandacht.
NESCAFE: Prachtig! Kunst van kunst! Ik moest even goed zoeken waar ik nou naar aan het kijken was. Hele geslaagde foto!! Door oa de schuine hoek, het zwartwit en de water?verf
Niobe: Geen slechte foto, maar nog niet echt heel bijzonder.
Paard_Aap: Mooi, maar jammer dat het vuurwerk er net niet helemaal op staat.
peca: Jammer dat de vleugels van de zwaan twee witte vlekken worden, want verder is deze foto geweldig. Hele sterke compositie, en super met die bladeren ervoor. Alleen zo jammer van die vleugels :(
pradadaan: Schattig!
Revanches: Mooi portret, maar ik vind de blik van het model niet spreken. De foto vertelt mij niks, er staat een model die een 'modellenblik' doet. Bij sommige mensen is dit een hele krachtige blik die in bepaalde situaties heel gaaf werkt maar bij deze foto wordt de foto er niet 'beter' van.. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen dus ik hoop dat je het snapt zo..
rosslover: Niet helemaal scherp, op sommige plekken overbelicht en je model staat in de schaduw van de pony. Gewoon dooroefenen! :j
Sanne_com: Heel erg mooi! Sterke compositie, mysterieus echt heel erg goed!
Shiloh: Een veilige foto. Niet slecht maar van deze lijst gaat hij me niet bij blijven.
Sicayes: Ik vind het een vrij lichte foto en ook de compositie is vrij standaard. Dat kan natuurlijk mooi zijn :j
S_imonee: Kwalitatief geen hoogstandje, niet helemaal scherp etc maar dat had je zelf denk ik ook wel gezien.. Toch spreekt de foto me wel aan! Het paard straalt vertrouwen uit, komt zelfverzekerd met z'n oortjes vooruit naar je toe gestapt. Dus toch wel geslaagd op die manier!
Tigress: Mooie foto!
Tivara: Ik vind de lichtstralen boven de bomen in de lucht iets te aanwezig. Verder een hele mooie foto!
xMaxxiee: Mooi, maar wat centraal gemaakt en niet echt bijzonder.
xmichxrocky: Jammer van de achtergrond. Je hebt het paard te veel opgelicht naar mijn mening. Je ziet duidelijk de scheidingslijn dus dat zou ik echt nog aanpassen. Ook jammer van de paarse lijn om het hoofd. Het moment is wel heel mooi, denk er een strand achter en je hebt meteen al een veel vettere foto!

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:16

Bedankt voor het compliment castamickey!
Ik heb meer van dit soort zelfportretten :). Niet van dezelfde serie , maar wel andere. Er staan er een paar op www.juliavianen.wix.com/juliavianen98 onder vrij werk ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:22

Dank jullie voor de feedback! :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:37

Bedankt voor de feedback iedereen!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:02

Dank jullie wel voor de feedback! :j
Ben daar erg blij mee!

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:34

JewEmm schreef:
Caaramel – Leuke foto.

Caaramel – Erg leuk, maar ik heb het idee dat de scherpte net achter de pony licht, en niet op het silhouet.

Shiloh schreef:
caaramel: Leuke foto zo, met dat licht! Jammer dat hij alleen niet helemaal scherp lijkt of zo. Met name het haar van de pony kan volgens mij scherper uit het licht komen zeg maar.

CastaMickey schreef:
caaramel: Hele gave sfeer! Ik zie alleen iets van ruis/onscherpte in de foto, weet niet precies wat..

Bedankt voor de feedback!!! *\o/*
Nogal eensgezind deze keer...
Oefenen op scherpte...
Maar ben blij dat jullie hem voor de rest wel leuk vinden! :D

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:42

Bedankt voor de feedback iedereen! :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:15

Feedback Week 2 - vanaf pg 10:

S_imonee: Ik vind het net zo’n plaatje voor in een paardenboekje om het deken te promoten, haha! Leuk juist! Krijg er ook wel een echt winters gevoel bij.

Gracezellaa: Stilstaande objecten in het donker kan je het beste fotograferen op een statief. Zoals JewEmm onder je post zei - inzoomen en handmatig scherpstellen. Lage iso en klein diafragma. Wat ik daarbij ook vaak doe (zeker als je geen afstandsbediening hebben) is de timer aanzetten zodat je niet per ongelukk beweging veroorzaakt bij het indrukken van de knop.

Dshots: Het moment zelf vind ik niet zo storend, je horizon oogt wel scheef maar moet bekennen dat ik dit wel vaker zie gebeuren bij dressuurfoto’s. Misschien omdat het suggereert dat het paard met kracht op de achterhand loopt? :+ ik weet het niet.
Jammer dat het oogje van het paard dicht is, dat had hem net meer afgemaakt denk ik.

Joysieee: Ik vind hem wel echt heel mooi <3 prachtige kleuren en heerlijke serene look van het paard. Wauw!

Paard_aap: Origineel beeld, had misschien met een ruimere kadering beter tot zijn recht gekomen.

Eefsel2109: Een rotje toch als ik het goed zie? Wel gaaf beeld geworden ondanks de geringe scherpte. Vind dat juist wel wat toevoegen, alsof het echt op je af komt. Gaaf!

Mariett: <3 wat mooi. Zou zo een kaart kunnen zijn. Heerlijke winterse kleuren.

rosslover: Ik stoor me er een beetje aan dat de foto gedeeltelijk in de schaduw is en de andere zijde niet. Zo valt het meisje een beetje weg in de schaduw en leid de knoop in de teugels af links. Ik zou hen de volgende keer liever geheel in de schaduw zetten op een wat neutralere achtergrond (het hek rechts is niet zo mooi) want dan kan je het geheel oplichten zonder extreme belichtingsverschillen (nu heb je dat links al snel overbelicht is) en kan je aan je witbalans werken. Als het meisje dan ook de teugels nog vast houd dan is het al een hele andere foto :j

Shiloh:
week 1: Simpele maar toch pakkende foto. Vooral dat je de ronding van de zon ziet achter die wolk, heel gaaf.
week 2: Goede oefening zo te zien! Leuk figuurtje trouwens :+

Peca: Leuk effect zo door de boom heen, mooie compositie! Mis wat scherpte op de snavel alleen.

Sanne_Com: Mooi gespeeld met je scherpte/diepte hier. Heel gaaf!

Its_Juliaa: Mooi mysterieus/erotisch beeld. Goed gedaan!

joeluna: Hij is goed scherp, stoor me een beetje aan het touw rechts en dat de rechterkant meer in de schaduw valt dan links (vanaf ons gezien dan). In de nabewerking had ik misschien nog iets gespeeld om het paard wel goed wit te maken ipv iets gelig, maar dat is ook smaak en hoeveel je zelf aan een foto wilt ‘veranderen’ om het zo maar te zeggen.

Jew_Emm: Mooie plaat! Misschien iets te donker naar mijn smaak maar wel heel sfeervol. Krijg zin om er in te werken haha :+

Argai: Ondanks dat hij vrij centraal is vind ik dat hier totaal niet storend. De foto is mooi zacht, bijna satijnachtig.

Lynn85: Hele mooi plaat! Mooi scherp. Heerlijk <3

horserider22: Wat een leuke foto, erg jammer dat hij niet scherp is!

GerdjeHoran: Super gave plaat. Gewoon top :D

Pradadaan: Lieff <3 had hem misschien ietsje opgelicht voor de frisheid.

NESCAFE: Heel artistiek :j gaaf!

Nayomie: Het is een algemeen beeld inderdaad, maar dat ‘centrale’ wat je afbeeld had misschien beter tot z’n recht gekomen als je de kraan stiekem had weggeshopt. In mijn geestesoog zou dat wat meer van die rust terugbrengen want ik vind het nu jammer dat hij de leegte om de lantaarnpalen doorbreekt.

Appelstroop: Ik vind het heel gezellig zo de repetitie van de kleurtjes! Maar ben net als jij wel benieuwd of het nog warmer zal zijn in de zomer. Dan komt het misschien beter tot zijn recht.

Fading: Jammer van de harde schaduw op het paard, daar ben ik zelf niet zo van. Paard staat er wel mooi op zo met de voorgrond. Achtergrond oogt nog iets te druk ofzo..misschien had een ander diafragma voor een beter bokeh gezorgd.

Biebz: Leuke foto, mis alleen wat scherpte op de vogel.

Asselruiter: Technisch gezien een prima foto. Pakt me verder niet zo :)

Calice: Indd jammer dat het hartje er niet helemaal op staat maar wel leuk gedaan!

Niobe: Heel mooi, kraakhelder en scherp. Lekker winters. Top!

Fem: <3 wat leuk! Zou een trouwkaartje kunnen zijn.

Marjoow: Lief!Ik ben ook niet zo fan van dat vierkante van instagram.

Laura_Stella: Fotografeerde je vanaf statief? Dan zou je er denk ik echt iets mysterieus van kunnen maken als je hem iets minder centraal zou maken.

Ismy: Heel bijzonder met zo’n lensbaby! Gaaf!

CrazyIris: Leuk, vind het ogen als zo’n ‘backstage’ foto. Lekker ongedwongen.

_Balou: Volgens mij ligt je scherpstelpunt op de achtergrond ipv op het paard. Jammer want het is een leuk moment! Je horizon zou je ook nog even kunnen rechttrekken.

CastaMickey: Mooi beeld, let op je horizon! Trek die recht en dan maakt het de foto echt af.

Fristilover: Heel leuk, zit alleen een beetje te zoeken waar het scherpstelpunt precies zit. Op de sneeuw?

Gub: Geen hoogstandje? Ik vind het echt een hele gave foto hahaha. Mooie kleuren op de achtergrond die de plaat echt goed ondersteunen.

IsaCalixa: Hele mooie plaat, lekker scherp.

Tivara: Leuk van de weerspiegeling. Verder niet veel aan op te merken.

Horsesm: Jammer dat hij niet helemaal scherp is! Leuk moment verder namelijk.

xMaxxiee: Iets te centraal naar mijn smaak, en de hond oogt wat geel. Met de hond meer naar links heb je meer ‘meekijkruimte’ wat de foto al heel anders maakt.

Ingvild: Mooie scherpte, vind hem alleen iets te krap gekaderd.

EskeGirl: Mooie warme sfeer, prima plaat zo.

Deetjeeuh: Mooie foto qua compositie, hij lijkt bij mij nét iets te helder/overbelicht.

Jesicaaaa: Een ietwat ongelukkige uitsnede en mis inderdaad wat scherpte en kleur.

Magda_90: Heerlijk sfeervolle analoge foto. Beetje mysterieus! Tof!

xmichxrocky: Handmatig scherpgesteld op een galopperend paard? Dat doe ik je niet na in ieder geval.

Agossie: Mooi detail van het ijs. Fijne kleuren!

Tigress: Lekker karakteristiek portret ahaha. Prima foto!

Caaramel: Lijkt alsof hij nét niet helemaal goed scherp is maar vind dit soort foto’s wel echt heel leuk om te zien. Zou ik ook eens mee moeten experimenteren.

Revanches: Mooi helder portret.

Pfieeeuww dat was week 2! Week 3 ben ik ook al aan begonnen maar post ik later met mijn eigen inzending.

Reacties:

Marjoow schreef:
Heerlijke frisse plaat! Onwijs jammer van het halster, ik vind de gewone nylon stalhalsters altijd zo'n afbreuk doen aan de foto
Verder is ie super gelukt!

Shiloh schreef:
Sicayes: Mooie foto! Ik vind het alleen een beetje jammer van het halster.

Bedankt!
Vond ik ook wel, maar eigenaresse had ervoor gekozen nadat bleek dat het showhalster helaas te laat binnen zou komen. :+

Its_Juliaa schreef:
Sicayes Mooie foto! Hele nette belichting, mooie compositie, kortom leuk! Wel een tipje: Probeer het wegwerken ietsjes netter de doen met bijvoorbeeld een kleinere clonestamp (of wat je ook gebruikt), want ik zie nog wat sporen van het wegwerken :)

Dankje! Ik gebruik een combi van alles (content-aware, kloonstempel, creatief poetsen :+ ) maar zie wat je bedoeld, er stond op die plek een hele irritante blauwe vuilnisbak :’)

pradadaan schreef:
Sicayes - Mooi plaatje. Fijne kleuren om naar te kijken. Ik zit al 5 minuten te staren waar hij nou precies scherp is :P De oren lijken scherp en de hals en het stukje halster daar ook, maar zijn neus en ogen lijken iets waziger. Ik had liever het oog wat scherper gezien ;)

Bedankt! Volgens mij heb ik ‘gewoon’ scherpgesteld op het oog. Maar misschien zat ik er toch ietwat naast met m’n diafragma (f3.2)

Biebz schreef:
Sicayes Had van mij iets minder helder gemogen. Is erg fel op mijn computer. Maar lieve foto :)

Wel iets om rekening mee te houden voor de volgende keer. Bedankt! :)

CastaMickey schreef:
Sicayes: Ik vind het een vrij lichte foto en ook de compositie is vrij standaard. Dat kan natuurlijk mooi zijn :j

Bedankt voor je feedback. Dat heldere vind ik zelf wel mooi, maar iemand anders zei ook dat hij te licht was dus is wel iets om rekening mee te houden. :j Inderdaad daarnaast een vrij ‘standaard’ pose.

Peca, Lynn85, Nayomie, S_imonee, xMaxxiee, Gerdjehoran & JewEmm Bedankt allemaal! ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:18

Toch niet altijd maar een instagram foto. Ik merk dat veel mensen het vierkante niet mooi vinden :P Ik blijf de foto's wel op instagram verzamelen overigens, en zodra ik een week mijn camera niet vast heb, pak ik alsnog een instagram plaat.

Hierbij dan week 3. Geschoten met mijn nieuwe pareltje de D7100 <3

Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:45

Bedankt voor de feedback Marjoow, Sicayes & Castamickey! Ik vind uit het midden fotograferen nog echt lastig. Op een of andere manier krijg ik hem dan niet zo scherp, en zeker niet snel genoeg... Maar ik ga komende weken even oefenen op niet bewegende objecten haha
Laatst bijgewerkt door MxW op 19-01-16 16:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:46

xMaxxiee schreef:
Bedankt voor de feedback Marjoow! Ik vind uit het midden fotograferen nog echt lastig. Op een of andere manier krijg ik hem dan niet zo scherp, en zeker niet snel genoeg... Maar ik ga komende weken even oefenen op niet bewegende objecten haha

Scherp stellen op je onderwerp en dan je ontspanner vasthouden en je beeld verplaatsen, dan pas afdrukken. Of een ruime foto nemen en dit achteraf in Lightroom bijsnijden, maar dat is wel een beetje vals spelen :P

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:54

Dat heb ik indd wel gedaan, maar ik vond het valsspelen dus ik dacht, voor het topic kies ik een andere :+
https://flic.kr/p/DinZrD
Maar het vasthouden en verplaatsen is een goede tip! Ik dacht dat je zelf scherpstelpunten op je camera in moest stellen, maar ik kreeg dit al elke keer niet voor elkaar. Ga ik deze week proberen!