[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:52

jooproo schreef:
Dank voor de feedback :D. heb blijkbaar (onbewust) iets erg leuks/aparts/bijzonders geschoten. Had namelijk wel commentaar verwacht over ruis (geschoten met ISO800) of weetikveel wat. Compositie wat al benoemd werd vond ik zelf dus ook, maar was aardig onmogelijk ;)

Ik heb trouwens een Canon EOS 1200D. Voorlopig voldoet die prima voor mij. Natuurlijk fotografeer ik op M, maar wel met autofocus ;)

Ik vind de ruis juist wel wat toevoegen op de foto :)

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:54

hilly200 schreef:
jooproo schreef:
Dank voor de feedback :D. heb blijkbaar (onbewust) iets erg leuks/aparts/bijzonders geschoten. Had namelijk wel commentaar verwacht over ruis (geschoten met ISO800) of weetikveel wat. Compositie wat al benoemd werd vond ik zelf dus ook, maar was aardig onmogelijk ;)

Ik heb trouwens een Canon EOS 1200D. Voorlopig voldoet die prima voor mij. Natuurlijk fotografeer ik op M, maar wel met autofocus ;)

Ik vind de ruis juist wel wat toevoegen op de foto :)

Ik vind de ruis ook niet storend :D

Jessica_1998

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:59

bedankt voor de feedback! ben t er volkomen mee eens en zal er de volgende keer op letten, en qua de achtergrond, normaal schuif ik een paar centimeter opzij, daar is gewoon een lichtblauwe muur met laminaat ondergrond, die gebruik ik dan als achtergrond alleen hondje werkte niet mee, hij wilde daar niet stilliggen en bij de deur(op de foto) wel. dus dan moest t maar zo, alleen dat schilderij had ik op de camera zelf niet gezien maar zag ik pas op de computer

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:04

Bedankt voor de mooie complimenten! <3

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:06

Leuk! Ik doe mee! Ik verzamel hier. Ik zal aankomende week even proberen iedereen feedback te geven, voor zover dat lukt.

Mijn week 1 Absoluut geen perfecte foto, het hert rende ook gelijk na de foto nog eens weg, dus helaas geen tweede kans. Het was echt camera op de reling leggen en schieten. Hierdoor ook wat bewegingsruis en niet goed scherpgesteld. Maar ben allang blij dat ik hem heb kunnen nemen :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LOVESUSHI op 04-01-15 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:07

Murthul schreef:
hilly200
Leuke foto. Fijne kleuren ook.

Dankjewel :)

sorsie schreef:
hilly200, ik vind het een heerlijke foto. Mooi licht en mooie kleuren!

Dankjewel, ik probeer ook veel te doen met het licht. Bij deze foto ging de zon net onder en scheen er af en toe een straaltje tussen de bomen door, een straaltje viel op haar koppie, vind dat altijd wel een leuk effect geven :)

juliaka schreef:
Hilly200: Genius, die blik van de hond. Beetje ruis in achtergrond, voor volgende keer rekening ermee houden.

Hahaha dankjewel, ik zat de denken 'he ruis waar heeft ze het over?', maar ik snap wat je bedoelt, denk dat het aan mijn nabewerking ligt was mij zelf nog niet opgevallen maar goed dat je het zegt! Is inderdaad een puntje om op te letten :)

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:12

Hahaha! Thnx!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:14

Jeetje, bedankt voor de feedback <3
Erg lief.....de scherpte....zou die beinvloed kunnen zijn door de bokt upload misschien??

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:15

Wow meiden, thanks voor de feedback. Heel fijn dat jullie er de tijd voor nemen!
Overeen paar weken heb ik het rustiger met school dus dan waag ik mij er ook aan!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 23:16

Mensen wat een feedback wordt er gegeven! Wat geweldig! Nu hopen dat dit zo door blijft gaan. :j

Ik wacht tot de lijst en ga het dan in Word doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:18

Agossie schreef:
Mensen wat een feedback wordt er gegeven! Wat geweldig! Nu hopen dat dit zo door blijft gaan. :j

Ik wacht tot de lijst en ga het dan in Word doen.

Word... Ja... Dat moet ik echt onthouden. :') Het is me al veel te vaak gebeurd dat al mijn feedback weg was. :+

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:21

Super bedankt voor de feedback iedereen. Ik ga deze week ook proberen om feedback te gaan geven, denk dat ik daar zelf ook wel veel van kan leren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:34

Ik had idd ook Word gebruikt. ..een stuk safer. :')

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:41

Ok, daar gaan we dan.

SuperLiesje
Mooi beeld, mooie kleuren, prettige foto om naar te kijken. Net niet helemaal scherp? Maar misschien zie ik dat niet goed.

magda_90
Ik vind het mooi hoe je de structuur van de boom hebt weten te pakken. Jammer van het huisje op de achtergrond

Marjoow
Spetterende foto ;)

WiancaR
leuk gelukt

rosslover
Leuk onderwerp, jammer dat de foto niet scherp is.

Leonyr
Mooie foto, verder niet zo veel aan toe te voegen

Bellatrix
Toffe foto

EskeGirl
Mooie adorende blik in de ogen van de vrouw, jammer dat de rest van het paard mist, nu lijkt het beeld net niet helemaal lekker te kloppen

verography
Erg mooie foto, ontspannen sfeer terwijl het wel spannend (alsin, niet saai) is om naar te kijken. Hoe heb je die kleuren zo voor elkaar gekregen?

MarBri
Schattige fotó, jammer dat het paard zijn ogen dicht heeft, in dit prachtige wit op wit beeld was het misschien nog mooier geweest als hij zijn deken niet op had.

Marit
Leuke foto

Fellow
Ik kan geen commentaar op je foto verzinnen het enige is dat het plaatje mij niet zo aanspreekt, maar dat is erg persoonlijk, wordt het geen slechtere foto van.

Sanne_com
Beeld springt er mooi uit met dat contrast met groen, mooi scherp zodat je ook de kleine details in het beeld kunt zien.

MyHu
Leuke hond! Jammer dat de foto niet helemaal scherp lijkt te zijn.

HeavensLove
Mooi plaatje! Paard lijkt wat breed te staan, net alsof hij zich schrap zet voor iets, maar oogt wel redelijk ontspannen, dus over wat vertekend beeld, of staat hij echt wat breed?

monbyou
Mooi gelukt.

showteam
Mooie zachte kleuren, leuk gelukt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:43

Oh dit is leuk!! Ik wil ook Joinen *D

Mijn week 1
Foto van mijn knappe Tinkermerrie Roos

Afbeelding

Verzamelen doe ik hier

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:29

Erg bedankt aan alle mensen die al feedback hebben gegeven aan deze hoop inzendingen :D leuk dat jullie je tijd erin willen steken! Ik ga ook terug feedback geven na de examens!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:38

Wauw echt superbedankt voor alle feedback die al gegeven is! Ik doe het jullie niet na _/-\o_

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 01:20

weslyjune schreef:
HeavensLove
Mooi plaatje! Paard lijkt wat breed te staan, net alsof hij zich schrap zet voor iets, maar oogt wel redelijk ontspannen, dus over wat vertekend beeld, of staat hij echt wat breed?

Hij stond niet goed en zijn geduld was op
Ik geloof dat hij met zijn rechterachterbeen wat naar voor staat (onder zich) en stond wat scheef daardoor lijkt hij wat 'raar' te staan/vertekend beeld

@al de rest die feedback gegeven heeft: dank je

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:59

weslyjune schreef:
Ok, daar gaan we dan.

verography
Erg mooie foto, ontspannen sfeer terwijl het wel spannend (alsin, niet saai) is om naar te kijken. Hoe heb je die kleuren zo voor elkaar gekregen?

Eigenlijk heel simpel, de kleuren zijn natuurlijk. Ik heb alleen de blacks en de whites heftiger gemaakt en wat contrast en brightness toegevoegd :) Bedankt voor je leuke feedback.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:19

Oh gaaf! Hier wil ik ook wel aan meedoen, ik ben toch minstens 2 keer per week met de camera 'op pad' :D
Mijn week 1:
Afbeelding
Wat wel grappig is, hij is niet bewerkt! Het licht werkte gewoon super mee :)

Ik zal vanavond wat foto's van anderen bekijken, moet nu helaas naar school :(

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:52

Oh wauw, jullie leggen de lat wel hoog zeg! Wat een prachtige foto's komen er voorbij!

Ik fotografeer nog maar heel kort en stoei nog erg met mijn camera. Ik hoop dat mijn foto's beter worden naarmate het jaar vordert.

Deze foto is niet bewerkt. Ik vind 'm totaal niet scherp :(

Maar toch, hierbij mijn

WEEK 1

Afbeelding

Mijn instellingen:
f/5.6 - 1/80 sec - ISO 400 - Brandpuntsafstand 85 mm

Ik hoop deze week nog feedback te geven, maar nu had ik eigenlijk al in de bus moeten zitten :o

*Edit; whoops, verkeerde foto

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:03

Bedankt voor de feedback, nog op de vorige pagina! :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:25

Bedankt voor de feedback!
Juliaka, inderdaad schaduw die over de rug/buik heen valt.
Ik ga ook feedback geven wanneer de lijst er is, lijkt me iets makkelijker :)

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:38

Afgelopen jaar heb ik het hele jaar meegedaan.
Toen ik dit concept vertelde tegen de zus van mijn vriend was zij ontzettend enthousiast.
Ze wil zelf graag meer gaan doen met fotografie en vindt dit een goede drijfveer.
Graag zou ze mee willen doen met dit topic, helaas moet ze dan eerst de 25 nuttige berichten geplaatst
hebben en zelf heeft ze niets met paarden. Ze vindt vooral het fotografie gedeelte op dit forum interessant.

Is er hier toevallig iemand die met haar mee kan denken? Weet iemand toevallig een andere site waar een soortgelijk iets
wordt gedaan? Of is er een idee hoe ze wel mee zou kunnen doen met dit topic?
Zelf komen we er niet echt uit.

Zelf ga ik toch niet meer mee doen in dit topic, ik probeer het idee zeker wel als stok achter de deur te houden en de
trend van het vele fotograferen voort te zetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:55

Lizaa, het gaat niet perse om het fotograferen van paarden in dit topic! Gewoon fotografie in het algemeen, dus ze kan altijd mee doen. :D
Misschien kan jij voor haar haar foto's posten? Totdat ze de 25 nuttige berichten heeft?