[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:17

Nou ben ik eergisteren verhuisd en heb ik geen internet nog daar, dus moest ik even plannen om vandaag m'n foto in te leveren. En er zijn wel heel veel berichten in 2 dagen erbij gekomen! Bij deze mijn foto van week 1!

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:40

Oke, hier dan mijn feedback! Wat een lijst jongens :')

Irene96: Ik vind het vooral een hele aparte en interessante foto door de kleurkeuze! Ik vind het wel erg jammer dat er veel details van het gezicht zijn weggevallen en dat het overbelichte enorm overheerst in de foto. Verder is hij namelijk echt supergaaf!

Fenneeee: Mooie kat heb je :) Jammer dat de foto zo enorm donker is, door het zwart witte kun je hier juist een mooi contrast in toevoegen en het licht wat hoger zetten!

SachemLover: Je zegt dat deze foto is om je voor te stellen, heb je hem wel zelf gemaakt dan? Ik ga er even vanuit dat hij dan op zelfontspanner stond ofzo. De foto is een beetje saai. Je onderwerp staat gecentreerd en er is veel ruimte omheen wat afleid.

Fellow: Het licht in deze foto is heel fijn, en je hebt het moment ook mooi vastgelegd! Wel stoor ik mij aan de voerbak en de witte pony die er achter staat. Dit leid een beetje af :)

lovepaard123: Grappige foto met een leuk en origineel perspectief. Maar ook hier leid de achtergrond enorm af. Probeer een rustigere achtergrond te vinden :)

Bellatrix: Fijne sfeer in deze foto. Wel vind ik dat er veel te veel ruimte om Woody heen is. Leuk dat je net het moment te pakken hebt dat hij uitademt!

binky: Het beeldje lijkt wat onscherp? Samen met de tekst is het een mooie inspirerende foto geworden!

Marit: Geweldige plaat! Het filter wat er overheen zit is erg leuk en de foto zelf is ook heel boeiend om naar te kijken. Ik heb hem al een paar keer voorbij zien komen en hij verveelt niet!

MyHu: Jammer dat het takje net voor de hond zit! Ik denk dat het al leuker was geweest als de hond niet zo naar beneden keek, maar als je de foto iets had gedraaid. Verder mis ik wat kleur en contrast in je foto :)

Racheel: De foto is wat krap genomen, waardoor hij heel vol lijkt. Ook valt het rechteroog van het paard heel erg weg door de schaduw. Verder is het wel een leuke plaat, het linkeroog staat er goed op!

Kelszz_: Leuk, ook een vuurwerkfoto! Jammer dat hij toch wat donker is. Ook gebeurt er te veel op 1 foto. Probeer de volgende keer om 1 of 2 sierpijlen in 1 foto te verwerken, en niet te veel.

xLoki: Prachtige sterke plaat! Het enige waar ik me aan erger is de frons van het meisje. De ogen staan er verder supermooi op en de plaat blijft je boeien!

Sodeletuut: Hele fijne zachte sfeer in deze foto. Jammer dat het meisje de ogen dicht heeft, het lijkt heel onwennig zo.

Ann_Pam: Hele leuke plaat ook. Het bokeh effect op de achtergrond maakt het helemaal af! Heb er eigenlijk weinig op aan te merken. Misschien de volgende keer proberen om het hele sterretje er op te krijgen?

SachemLover: Leuke foto, paardje kijkt er heel attent op! Probeer eens te spelen met composities en crops. Op deze foto heb je ook heel veel ruimte over om het paard heen. Probeer bijvoorbeeld een deel van het hoofd of het hoofd en het lijf te croppen. Zo blijft er minder afleiding over, ook op de achtergrond.

Ymor: Ik zie nog niet eens zoveel ruis in de foto! Wel vind ik het heel jammer dat de foto wat gelig is. Werk je met RAW bestanden? In dat geval kun je de kleuren en het witbalans heel gemakkelijk aanpassen. Verder zou ik graag wat meer licht zien in de foto! Het jochie staat er erg leuk op met zijn schmink :D

laurajoy15: Zeer geslaagde plaat! Misschien de volgende keer net wat meer hoofdstel erop?

DmNqUe: Jammer dat de hond onscherp is en het tuig zo groot is! Verder is het een hele mooie plaat met een interessante compositie!

XiiaaooNaa: Toen ik eerst naar de foto keek dacht ik dat het een sterrenhemel was, maar nu je er bij zet dat het vuurwerk moet voorstellen vond ik de foto wat minder. Vanwege alle puntjes is het niet duidelijk dat het vuurwerk is.

jilinda: Hele leuke, schattige foto! Heb er eigenlijk niets op aan te merken :D Leuk Bokeh effect op de achtergrond en een zeer schattig theekannetje :D

Asselruiter: Leuke detailfoto! Ik zie alleen niet wat voor onderwerp je er nou in hebt gezet? Is het een luis? :P Hij heeft zeker wel wat!

Robin_Rikkie: Het lijkt alsof je zelf hoger stond dan je onderwerp, waardoor het lijkt alsof de pony nu enorm overbouwd is! Probeer door je knieën te gaan zodat je echt op ooghoogte komt.

Iejoorr: Hmm deze foto vind ik niet echt wat. Hij is te onscherp om er nog iets uit te halen.

Deetjeeuh: Leuke plaat, het is echt vallend vuurwerk. Door de verschillende lichtjes en kleurtjes blijf je langer kijken naar de foto!

Rozenveld: Aparte compositie voor een mensenplaat. Jammer dat hij onderin zo kort is afgesneden en bovenin zoveel ruimte over heeft. Verder is het een geslaagde plaat!

joey_lover: Héél jammer dat je deze foto hebt geflitst! Hierdoor is de rat heel erg hard qua licht geworden en zie je weinig diepte. Verder is de foto namelijk wel erg leuk!!

Babel: Een foto waarop te veel gebeurd en te weinig focus is naar mijn mening. Ik denk dat het al enorm zou schelen als je de rechterkant met de auto's eraf zou knippen!

love_western: Deze foto zou je even moeten rechttrekken dan is hij al een stuk beter!! Verder oogt de hond wel wat onscherp.

naomi_g1998: Nou dat deze niet met een camera is gemaakt zie ik er niet vanaf hoor! Wel vind ik het jammer dat de takken zo afgesneden zijn onderin.

showteam: Deze foto is gewoon echt geniaal! Hele leuke kat en mooie sfeer zit erin! Prachtig :D

calice: Deze is echt heel erg schattig!! Wellicht dat je de foto met wat vignettering of contrast net wat interessanter kan maken :)

HeavensLove: Door het aparte bit lijkt het in eerste instantie alsof het hoofdstel te groot is, wat jammer is! Het paard heeft een mooie houding en de foto is ook netjes geschoten!

Joey: Leuk, weer een kat :D Wel jammer dat je foto 1 kleur lijkt te hebben. Wellicht dat je hierin kan spelen met contrast ofzo?

faatxhorse: Een mooie goedgelukte vuurwerkfoto! Eigenlijk niets op aan te merken :)

Sokje_6: Een fantasieplaat, althans dat gevoel geeft hij. Het lijkt net alsof het enorme bomen zijn maar het zijn rietstengels of niet? Goed gelukt!

JNSW: Hmmm deze foto trekt mij totaal niet. De kusjes op het jongetje? Het meisje op veeeeeel te grote hakken? Nee deze doet het m niet, sorry!

EngeltjeS: Deze foto geeft een geweldige interactie tussen mens en paard weer, erg leuk! Wel jammer dat er bovenin veel ruimte over is en onderin ruimte te kort :)

Fennee: Leuk, een actiefoto! De uitvoering kan wel stukken beter. Om te beginnen is het een stuk fijner kijken als je op ooghoogte van je onderwerp zit. Dus, door je knieën, op de grond, whatever. Anders krijg je echt heel gauw een vertekend beeld van je onderwerp.
Ook vind ik het jammer dat de foto van achteren is genomen.

Suuszels: Leuke plaat met mooie warme kleuren. Wel jammer dat er rechts te weinig ruimte over is voor het oog.

manonnevot: Paard staat er leuk op, maar lijkt wel een enorm hoofd te hebben. Jammer dat de deken nog omzit, dit leid wel een beetje af!

Ash_: Ook een goed gelukte vuurwerkfoto! Al vind ik het jammer dat hij op sommige punten overbelicht is :)

Yvonne_V: Heel creapy en supergaaf! Wauw!

TammyVN: Waar is deze plaat gemaakt? Ik vind hem echt supergaaf!! Enorm sterke plaat :D

kani_ejj: Jammer van de ruis! Het moment van de hondjes en het licht is erg mooi in deze foto!

Gub: Mooie foto al vind ik het jammer dat het meisje er arrogant op staat.

Bumblehorse: Ook een mooie plaat, al denk ik dat hij met een beetje nabewerking veel sterker kan worden :) Leuk dat je het stukje reling erbij hebt gepakt, dat geeft weer wat extra diepte

ismy: Hele mooie fijne sfeer! Topplaat :D

Sanne_com: Deze foto vind ik meer een leuk vakantiekiekje. De holte linksonderin stoor ik mij aan en ik vind het jammer dat de foto wat eentonig lijkt te zijn.

Hanna_94: Is deze foto ook geflitst? Daar lijkt het heel erg op. Dit neemt wel heel erg de sfeer weg die je kunt creëren met een platenspeler.

kimberley23: Die staat er wijs op! Leuke foto, achtergrond is ook goed gelukt met het bokeh effect. Misschien eens wat meer spelen met crops en composities?

Revanches: Hele mooie sterke plaat die echt een mooie interactie tussen mens en paard weergeeft! Erg goed gelukt

Leonyr: Deze is ook erg leuk gelukt! Mooie sfeer en een zeer tevreden kikkertje!

tesseke: De maan staat er voor mij te klein op en door het vele zwart er omheen vind ik de foto erg saai geworden.

xxanoukxx1: Foto is erg klein uitgevallen. Verder vind ik hem te krap. Een paardenhoofd en een meisje in een krappe crop.

Agossie: Een leuke detailfoto met mooi diepte punt. Misschien wat meer kleur of contrast?

Lipydo: Wauw. Kan er niets anders van maken!

Lizaa01: Hele mooie strakke plaat! Ik zie geen regendruppels? :D

Tinky12: Mooie kleuren en een grappige compositie! Misschien wat meer ruimte onder en minder boven?

eclair98: Grappig! Jammer van de drukke achtergrond wel.

monbyou: Misschien dat je deze beter kan croppen door ruimte rechtsboven en rechts weg te halen?

MarijeR: Foto ziet er leuk uit maar is voor het mooie net wat te donker.

Yvonne_V: Leuke spetterfoto! Goed gelukt, paard is mooi scherp en ook de spetters staan er goed op!

RianneH: Goed gelukt, mooi scherp en een fijne sfeer! Wat onwijs jammer dat je jouw reflectie in het oog terugziet!

Balou_k: Ook hier zit er te veel loze ruimte boven en te weinig ruimte onder! Paard heeft een leuk koppie en staat er leuk op :)

Nefertarie: Mooie foto!! Ziet er echt lekker wild uit! Goed gelukt.

chip: Ook deze foto heeft een mooi scherptediepte en een leuk verloop naar het onderwerp toe.

JewEmm: Er lijkt veel bewegingsonscherpte in het gezicht te zitten, jammer! Ik denk dat het leuker was geweest als je verder van je onderwerp af zou staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:41

Respect voor je lange post!! _/-\o_

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:44

3 kwartier mee bezig geweest _O- Ook gelijk de laatste keer overigens, ik ga commentaar geven op degene die ook de moeite hebben gedaan om commentaar op anderen te geven :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:46

Bedankt Marjolijn! Zo heet je toch? Ik heb alleen niets bewerkt dus ook geen takken afgesneden haha. Heb hem eigenlijk een beetje snel gemaakt zonder te kijken wat er eigenlijk op de foto stond, vond het gewoon een leuk ideetje. Volgende keer ga ik dus even meer mijn tijd nemen. :j Respect trouwens dat je iedereen feedback hebt gegeven. := Ik ga als de lijst er is even kijken over welke foto's ik wat kan zeggen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:47

Jeetje haha wat een post!! Knap hoor op zoveel foto's reageren! De reden dat er minder paard op staat is omdat er anders schokdraad op zou staan, ik heb dus gekozen uit een van de twee kwaden! Bedankt, ik ben ook gek op mijn pony!

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:49

:) Bedankt voor de tip hier ga ik zeker mee werken! En respect voor je post _/-\o_

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:49

Jeetje! Respect! Bedankt voor je feedback!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:58

Wauw, echt respect Marjolijn!
Ik vind de flits zelf ook erg jammer. Maar het licht was gewoon niet goed genoeg om het zonder te doen.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:02

Hier ook diep respect voor je lange post! En je hebt nog helemaal gelijk ook. Had wat de instellingen niet goed staan waardoor ik een te lange sluitertijd had.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:04

Wauw, ook hier respect voor je super lange post!
Ja, flits stond inderdaad op (externe) omdat ik wat aan het experimenteren was. Ik snap wat je bedoelt met het effect dat wegvalt hierdoor, zo had ik het nog niet eerder bekeken.
Bedankt voor je feedback, kan ik echt wat mee!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:06

Fijn dat jullie er wat mee kunnen! Zat soms te twijfelen of het wat te hard was namelijk :P

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:07

Marjoow schreef:
Asselruiter: Leuke detailfoto! Ik zie alleen niet wat voor onderwerp je er nou in hebt gezet? Is het een luis? :P Hij heeft zeker wel wat!

Heel erg bedankt voor je feedback. Haha ik vind het echt grappig dat er gedacht wordt dat het een beestje is :D Nee het was gewoon de bedoeling de bladeren te fotograferen en ik zag eigenlijk pas achteraf dat er in 1 van de bladeren een gaatje zat :D Het is dus geen beestje maar een gaatje :P

Ik heb nog een vraagje (in het algemeen): mag iedereen feedback geven op de foto's? Ook als je (nog) geen professioneel bent? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:08

Ja natuurlijk :)

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:48

Irene96 schreef:
Nounou, hier komt een heuse inhaalpost. Eventjes geen quotes want dat is wat lastiger, gewoon met namen ;)

Gub: Sprekende foto! Iets te licht als je het mij vraagt, maar je hebt een mooie blik van het meisje te pakken zeg! De halve vinger aan haar rechterhand moest ik wel even twee keer naar kijken, ik denk dat het mooier was geweest als ze die ook gestrekt had, maar dat heb je natuurlijk niet altijd in de hand (vergeef me mijn slechte woordgrapjes...). Over all erg mooie sprekende foto, goed gedaan!

Bedankt voor je feedback! Ja idd jammer van die vinger, dat vond ik ook. Lijkt een beetje gek zo he ;)

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:50

Marjoow schreef:
Oke, hier dan mijn feedback! Wat een lijst jongens :')
Gub: Mooie foto al vind ik het jammer dat het meisje er arrogant op staat.

Respect voor al je reacties!

Mag ik je vragen waarom je vind dat ze er arrogant op staat? De houding? Of haar gezichtsuitdrukking?

Ik zie het namelijk niet, maar dat komt vast ook omdat ik weet dat ze verre van arrogant is.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:00

Mijn inzending

Week #1
Afbeelding

Ik ben niet helemaal tevreden, maar nog genoeg weken om verder te oefenen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:22

Nou daar ga ik ook maar dan :+ Kunnen er volgende keer minder mensen mee doen alstublieft? _O-
Alvast de conlusie: Ik hou niet van vuurwerk foto's, sorry :') Maar ik heb m'n best gedaan er zo goed mogelijk commentaar op te geven.

Irene96; Ik vind het een artistieke foto, mooi idee, make up ziet er zover ik kan zien goed uit, evenals het haar. Maar ik vind hem te overbelicht en te blauw om er nog sfeer uit te halen. Ik denk dat als je het origineel eerst even wat geretoucheerd zou hebben en vervolgens gewoon wat fijne effecten had gebruikt, dat de foto nog veel mooier geweest zou zijn.

Sachemlover: Ik beoordeel nu je zelf gemaakte foot. Jammer dat je paardje vies is! dat doet toch afbreuk aan de foto. Veder is hij naar mijn mening iets te strak in het midden gekaderd. Als je paard naar links kijkt, is het mooi om hem rechts wat krapper te kaderen en links meer ruimte te geven.

Fenneeee: Hij is erg donker, en hij lijkt met flits gemaakt te zijn. Direct flitsen is iets wat je naar mijn mening zoveel mogelijk moet vermijden als het niet nodig is. Probeer de ogen er meer uit te laten knallen in een bewerking en geef het onderwerp iets meer ruimte. Hij is vrij krap gekaderd nu.

Fellow: Leuk! Ik hou van vignettering, haha. Mooi toegepast. Voor het ideale had je het onderwerp misschien iets meer naar rechts kunnen plaatsen, zodat hij links meer ruimte krijgt om naartoe te rennen.

lovepaard123: door van onderaf te fotograferen krijg je rare perspectieven, probeer van ooghoogte te fotograferen zodat je paarden niet vervormen. Ook is hij niet scherp, probeer daarop te letten! :) Je kunt ook je diafragma zo laag mogelijk zetten zodat je minder scherptediepte hebt.

Bellatrix; Naar mijn mening net even iets teveel ruimte boven. Hij is mooi gekaderd, maar voor mij dus net iets te veel. Ik zelf had nog een piepsel beetje ‚zwarting’ toegevoegd in de bewerking maar verder vind ik hem top!

binky: Deze foto doet het niet voor mij, sorry!

MyHu: Lieve foto! Hij is alleen net niet scherp, dat is jammer. Het lijkt alsof je hebt scherpgesteld op het takje in plaats van het hondje.

Racheel: Best een fijne foto! Ik had alleen de linkerkant nog ietsjes opgelicht zodat ook daar de details naar voren komen.

Kelszz_: er zit net iets te weinig vuurwerk in de foto om me te boeien. Er gebeurt net iets te weinig zegmaar.

xLoki: prachtige foto! Heel mooi hoe je de ogen eruit hebt laten knallen, prachtig bewerkt! Ik hou van het lichte en frisse zwart-wit. Sjaal is helaas iets overbelicht ookal heb je dat netjes gecorrigeerd, door je bewerking valt het niet meer direct op. Super :D

Sodeletuut: Zelfde fijne frisse zwart-wit bewerking! :D Hij lijkt alleen iets bewogen. Ik had persoonlijk iets krapper gekaderd omdat ik nu het voorhoofd iets teveel vind opvallen door het grote witte vlak. Meisje ziet er wel uit als een model waar je nog veel mee kan!

Ann_Pam: Ik vind je bokeh op de achtergrond ontzettend leuk! Mooi gedaan.

Ymor: Teveel verscherpen zie ik niets van! Wel vind ik hem iets te oranje, dat kun je aanpassen door de witbalans of temperatuur iets aan te passen. Daarbij zou ik hem ook iets lichter gemaakt hebben. Jongetje is wel mooi scherp en kijkt fijn te lens in, leuk moment gepakt!

laurajoh15: Doordat je hem precies hebt gekaderd bij de front- en neusriem krijgt het een beetje een opgesloten gevoel. Ik zou ervoor kiezen om er maar 1 in beeld te laten! Wel mooi scherp op het oog en mooie rustige zwart-wit bewerking.

DmNqUe: Aah net niet helemaal scherp! Jammer want hij is verder erg mooi! Vind hem alleen ietsjes te krap aan de onderkant, maar je compositie vind ik erg geslaagd.

XiiaaooNaa: Interessante foto! Knap dat hij scherp is!

jilinda: Fijne foto met fijne kleuren! Wel ietsje krap naar mijn mening aan de linkerkant.

Asselruiter; Je logo lijkt wat pixelig en ik kan het niet lezen, wellicht iets om over na te denken? als ik je foto ergens zou tegenkomen zou ik nu niet weten van wie hij is1 Mooie foto met fijne kleuren en goed scherp.

Robin_Rikkie: Ik vind je achtergrond iets teveel overlopen in de pony, je zou ervoor kunnen kiezen om een wat meer contrasterende achtergrond te kiezen. Ook is de hoek vanwaar je gefotografeerd hebt lastig met paarden, hun nek verdwijnt hierdoor namelijk. Ik vind het zelf ok nog lastig om een positie te bepalen die ze er beter uit laat zien.

Iejoorr: Deze foto pakt mij niet, sorry.

Deetjeeuh: Interessante foto! Knap dat je hem scherp hebt gekregen! Mooi logo trouwens. :D

Rozenveld: Bij portretten ben ik heel kieskeurig in zwart-wit bewerkingen :+ Ik hou ontettend van fris zwart-wit bij bewerking, zoals bij Sodeletuut en xLoki. Maar dat is smaak natuurlijk! Waar ik wel altijd voor zou zorgen is mooi eruit knallende ogen! Dit kun je doen in Photoshop en Lightroom. Heb er overigens nog een tutorial over op m’n blog mocht je er nog geen ervaring mee hebben! Dat kan je portret echt laten knallen :)

joey_lover: Deze lijkt ook direct geflitst. Dat zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden! Hierdoor krijg je de rode oogjes en de diepte verdwijnt uit de foto. Wel hele fijne scherpediepte.

Babel; Fijn gekaderd! Mooie compositie. Wel vind ik het contrast en verzadiging iets te hoog, de donkere vlakken zijn erg donker en het gras is me iets te groen :+ Maar fijn sfeertje!

love_western: De foto lijkt erg scheef, ik had hem iets naar rechts gedraaid. Ook lijkt hij net niet helemaal scherp, jammer! Wel mooie scherpediepte :)

naomi_g1998: Deze foto doet het niet voor mij, sorry. Ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken. De takken komen overal het beeld in en lopen er ook overal weer uit. Die puntjes wat je zegt storen ook een beetje inderdaad.

Showteam: Ik spiek mee in het andere topic waar je deze had geplaatst en ik vind hem geniaal _O- Ik zou hem opsturen naar de Facebook van Cameraland.nl, daar kunnen ze dit soort foto’s erg waarderen :’)
Nog even een technische tip, ik had het diafragma iets kleiner gemaakt zodat ook het bord scherp is. Maar super foto!

calice: Ik ken je topics en daar staan vaak prachtige foto’s in van Jesse! Deze vind ik iets minder. Jesse is niet scherp maar de pony wel. Door een iets kleiner diafragma te kiezen kun je ze allebei scherp erop krijgen.

Heavenslove: Moooi! Hij lijkt IETSJES scherpte te missen maar hij staat er prachtig op zeg. Hij kan nog iets ruimte aan de linkerkant gebruiken maar dat is zeuren. :D

Joey: Mij valt de ruis niet heel erg op! Mooi hoe de scherpte overloopt van linkeroog naar rechteroog. Heb je een nieuwe lens met diafragma 2.8? :o

faatxhorse; Ik heb echt niks met vuurwerk foto’s en het zijn er zoveel in dit topic haha. Maar ik vind het heel knap hoe je het scherp hebt gekregen!

Sokje_6: De bewerking vind ik een beetje gek haha. Op het eerste gezicht lijkt hij zwart-wit maar dan ineens lijkt de zon een roze gloed te geven en En de lucht heeft toch nog iets blauw in zich. Ik weet niet of dat bewerkt is of automatisch :+

JNSW: Ik vind hem echt suuuuper leuk. Het enige wat me stoort is dat je modellen op elk deel van de foto een andere grootte hebben. Ik zou zorgen dat ze allemaal even hoog zijn, zegmaar.

EngeltjeS; Leuke foto! De achtergrond leid alleen erg af omdat hij zo druk is. Dat kan je oplossen door je diafragma groter te maken of een andere achtergrond te kiezen natuurlijk :+

Fennee: Hij is vrij onscherp, dat is jammer1

Suuszels: Net niet scherp op het oog en iets te krap aan de rechterkant naar mijn mening. Wel hele fijne kleuren!

manonnevot: Hij heeft boven iets teveel ruimte en onder iets te weinig naar mijn mening. Ook zou ik ervoor kiezen omdat hij naar rechts kijkt, om hem rechts meer ruimte te geven zodat je met het paard ‚meekijkt’ zeg maar.

Ash: Jammer dat hij niet scherp is! Anders was het een leuke foto gweest.

Marjoow: mooi scherp! En interessant vuurwerk :P

Yvonne_V: Interessant! Goed gekaderd en bewerkt. Er is wel iets dat mist voor mij maar ik kan er niet op komen :’)

TammyVN: Oeeeeeeeh dit is een prachtige en interessante foto! Deze is uitstekend om voor manipulaties te gebruiken. Je diafragma had ik persoonlijk wel iets kleiner gekozen, voor zo’n landschapfoto is het toch wel belangrijk dat alles scherp is, en nu lijkt de boom onscherp. En zeker omdat de boom en het pad ernaast het centrum van aandacht zijn. Voor landschappen zou ik altijd rond f8 gaan zitten om zeker te weten dat alles scherp is.

kani_ejj: Mooie zomerse sfeer en mooi licht inderdaad! Ik had hem een miniminibeetje minder warm gemaakt, maar verder top!

Gub: Heel mooi! Prachtige pose en mooie scherpediepte. Hij lijkt alleen ietsje scherpte te missen! ook zou ik meer focussen op de ogen in de bewerking. (even gekopieerd van ander commentaar: Dit kun je doen in Photoshop en Lightroom. Heb er overigens nog een tutorial over op m’n blog mocht je er nog geen ervaring mee hebben! Dat kan je portret echt laten knallen :) ) Dan zou naar mijn mening deze foto echt perfect zijn!

Bumblehorse: Hij lijkt niet helemaal scherp, jammer! Wel prachtig landschap. Ik had het hek eronder eraf gehaald, zodat je echt het idee krijgt dat je in de wilde natuur staat.

ismy: ik had het al gezegd, ik vind hem ontzettend gaaf!

Sanne_com: Voor mij doet hij het niet, sorry. Hij lijkt onscherp en er zit voor mij geen sfeer in..

Hanna_94: Hij lijkt direct geflitst, dat zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden!

kimberly23: ook deze lijkt direct geflitst, dat zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden1

Revanches: Mooi silhouet! Jammer van de oortjes die niet naar voren willen haha. Ook is het middelste gedeelte overbelicht, je had met hem met het minnetje in de diafragmastand nog wat kunnen onderbelichten om dat te voorkomen. :)

Leonyr: SUPER foto. Zeker omdat hij door het glas gemaakt moet zijn waarbij je beperkte mogelijkheden hebt. Door jou krijg ik zin om ook weer naar de dierentuin te gaan!

tesseke: Voor mij doet hij weinig, sorry. De maan staat erg ver weg en hij lijkt onscherp. Je hebt wel en mooi moment te pakken.

xxanoukxx1: Deze doet het niet voor mij, sorry. Hij is ook erg klein om te beoordelen maar hij lijkt erg onscherp.

Agossie; Fijn sfeertje! Aleen heel jammer van het elastiekje, dat staat toch een beetje banketstaaf vind ik haha. Verder vind ik hem heel erg mooi! Mooie zachte kleuren

Lipydo; Uit jouw foto’s haal ik elke keer weer nieuwe ideeën! Diep respect voor jou creaties en onuitputtende inspiratie. Top foto.

Lizaa01; nog meer vuurwerk :+ Mooi scherp!

Tinky12: Hij lijkt een beetje onscherp! Hij is van onder gemakt en daar hou ik zelf niet zo van, maar dat is persoonlijk. Wel knap dat je de lucht er goed belicht op hebt gekregen!

eclair98: grappige foto!

Monbyou: Hij lijkt net niet scherp, jammer!

MarijeR; Interessante foto! Ik vind de compositie niet helemaal fijn, ik weet niet goed waar dat aan ligt. Ik denk aan de beperkte ruimte links en onderin. De appeltjes komen het beeld in maar gaan er ook weer uit. Ik zou ze meer ruimte geven zodat ze er niet ook nog uit gaan zegmaar haha.

Yvonne_V; Mooi! Gaaf moment.

RianneH; Hij is mooi scherp!

Balou_K; Hij lijkt niet helemaal scherp, dat is altijd jammer. Ook is het jammer dat hij vies is, dat doet toch altijd een beetje afbreuk aan het plaatje. Ik zou hem volgende keer meer ruimte gevne, hij staat nu rechts en links erg dicht tegen de rand aan gekaderd.

Nefertarie; Mooi beeld1 Met een iets koelere bewerking kun je hier nog meer uithalen denk ik!

chip: Ik ben geen fan van deze manier van bewerken, maar dat is persoonlijk. Je kader is wel leuk gekozen met die takken zo.

JewEmm: Hij is niet scherp, dat is een groot punt. Verder wel leuke kleuren!

_Kiki_; Fijne sfeervolle foto!

ZO HEHE. :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:27

Paard had inderdaad gerold, maar het was ook niet bedoeld als een artistiek plaatje, maar als een plaatje dit is mijn paard. Waar is de foto overigens niet scherp want ik zie het echt niet. Ik heb overigens niet gesneden aan de foto er was gewoon weg beperkte ruimte. Ik begrijp nu dat het werkelijk serieuze foto's moeten zijn dan let ik daar voor volgende week even op.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:29

Hoihoi,

Vorig jaar heb ik een tijdje meegedaan met POTW, maar toch gestopt. Als jullie het goed vinden wil ik dit jaar het nogmaals proberen. :) Ik vind fotograferen erg leuk!

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Nynke en ik ben 14 jaar oud. Ik fotografeer nu nog met mijn telefoon, maar ik kan soms de fotocamera van mijn ouders gebruiken. :) Verder ben ik nu GIMP aan het downloaden als bewerkingprogramma. Daar ga ik even mee oefenen.

Ik zal zo een lijst met feedback voor week 1 maken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:30

Wow respect voor de lange berichten! Ik zal het ook even proberen vanavond! :D En bedankt voor jullie commentaar, daar heb ik zeker wat aan! :D

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:32

Monbyou: Hij lijkt net niet scherp, jammer!

Bedankt voor het commentaar hier ga ik mee oefenen. Dat klopt dat hij niet helemaal scherp is. Ik heb heb gemaakt op oudjaar avond vanuit de auto met regen op het raam en moest ook erg ver in zoomen met mijn compact camera.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 14:34

Ik ga pas commentaar geven als ik de lijst geplaatst heb, want dan staan alle foto's mooi onder elkaar en hoef ik niet iedere pagina af te struinen... :=

Overigens: respect voor die genen die nu al commentaar gegeven hebben! Super!

Dan over mijn foto... Ja, elastiekje is jammer, maar het zat er nu eenmaal. Paard was omgedoopt tot "PennyPony" en meisje had vlechtjes gemaakt. Ik had helaas geen naald en draad bij de hand (staat thuis), dus was aangewezen op stiekies... Verder zag ik de suggestie voorbij komen om de foto z/w te maken. Dit heb ik geprobeerd, maar dan verliest het zijn kracht. Persoonlijk vind ik het mooier om nèt even die kleur erin te houden. Contrast omhoog zou inderdaad nog kunnen.
Dank voor alle tips! :))

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:39

Marit, ook jij bedankt voor je commentaar!
Inderdaad, de flits. Nu begin ik er ook op te letten, je ziet het inderdaad wel erg duidelijk :+

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:52

Bedankt voor je tip Marjolijn!
Heb het gister al een keer uitgeprobeerd en de foto is er meteen mooier door! :)
Marit, bedankt, ik snap wat je bedoeld :)

Ik ga straks met de lijst maar commentaar geven voor zover ik dat kan :)
Laatst bijgewerkt door Robin_Rikkie op 06-01-14 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt