Femke schreef:@Marjoow:
Ik hoef aa jou geen verantwoording af te leggen. Ik sta hier niet terecht en dit is geen kruisverhoor.
Ik heb je antwoord gegeven. Ik ben open en eerlijk over het materiaal dat ik gebruik.
En de fotos die ik maak krijgen altijd "een" vorm van afwerking. De ene bijna niets, de ander iets meer.
En de fotos ter promotie van mn workshop zijn allerlei fotos, niet speciaal geselecteerd op wat ik er wel of niet mee gedaan heb.
Maar meestal gebruik ik dezelfde paar fotos, zoals die van de cursisten bij steigerende Taco, die geen beeldmanipulatie heeft ondergaan.
Of die foto van het leuke vosje, die ik tijdens 1 vd workshops geschoten heb en inderdaad ook geen bewerking heeft ondergaan...
Bovendien pretendeer ik nergens dat een afgebeelde foto ook tijdens de workshop gemaakt gaat worden ofzo, maar kunnen ze eventueel wel geplaatst worden, gewoon om mensen met mij en mn werk kennis te laten maken. Ik zeg nergens dat mensen na een workshop precies dezelfde fotos gaan of kunnen maken. Sterker nog; ik ben er bij advertenties en omschrijvingen zelfs duidelijk over dat fotografie een leerproces is.
Ik leer mensen liever ECHT fotograferen, dan een eenmalig trucje waarmee ze alleen bij de workshop iets leuks kunnen maken en thuis weer met lege handen staan. Zoals ik van cursisten vaak hoor hoe dat op hun voorgaande fotografiecursussen elders gaat.
Je hoeft geen verantwoording af te leggen, daar vraag ik ook niet om. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Een simpel Ja of Nee voldoet
Ik interpreteer het enkel zoals hoe ik denk dat Ojajoh het heeft bedoeld.
Op het moment dat jij gaat adverteren voor een workshop, met foto's die jij hebt gemaakt, moeten de cursisten achteraf eigenlijk in staat zijn om zo'n foto af te leveren. En dat is wat Ojajoh bedoelt. Je geeft een workshop in fotografie, niet in photoshop.
Eventuele geinteresseerden in een workshop, die gaan daar naar kijken: Oh, zulke fotos wil ik ook kunnen maken, dus ga ik naar die en die voor deze workshop. Enkel, word er in de workshop dus eigenlijk maar een deel van de fotografie toegelicht, want zoals hier in dit topic al wel te merken is, is photoshop een groot deel van je fotografie
Misschien wel meer dan de helft

Daarbij ook gelijk even rechtzetten dat ik niet tegen Femke ben, maar dit enkel als voorbeeld gebruik. Ik kan Arnd ook kiezen, maar die kan hier niet de andere kant laten zien.