[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:21

hier even een vraagje van een camera leek. :o

ik baal echt van de foto's van mijn gewone camera. maakt alleen knappe foto's van stilstaande dingen. Nu heb ik geen hoogstaande eisen maar wil
wel graag normale/knappe foto's kunnen maken van bewegende beelden.

bijv. mijn 5 jarige zoontje die rondjes rent of mijn paard in beweging en met mijn huidige sony camera heb ik alleen grijze vegen.
voorheen had ik een ouderwetse fuji finepix. die maakte wel knappe foto's.

Omdat de prijzen van sommige spiegelreflexcamera's niet echt super hoog meer liggen en op kieskeurig wel goede revieuws krijgen zit ik
er over te denken om een instapmodel te kopen.

het is dus puur voor wat amateurfoto's van mijn kind/vakantie en paard.

Ik koop dus ook geen extra lens etc. :o :D

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:20

Je kunt dan misschien beter kijken naar een mooie compact camera, of een systeem camera. Want een compact camera maakt misschien nog wel mooiere foto's dan een spiegelreflex op de automatische stand. Ik vind het namelijk erg zonde al die mensen die op de automatische stand fotograferen.
En je zegt dat je geen extra lens wilt kopen. Met de lens die standaard bij een body zit kun je niet ver mee inzoomen en voor paarden en kinderen is dat juist wel makkelijk. Dan kun je misschien beter naar een superzoom (is dat wel de goede naam?) camera kijken ;) (als je die extra lens niet wilt)

Moest dit weekend trouwens lachen, iemand op de heide met een spiegelreflex, maakt ze een foto van ons op de paarden.. Met de flitser aan, hoezo automatische stand :=

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:06

simongek, dan zou ik zeker een goede compact superzoomcamera nemen. :j
Een spiegelreflex is geen camera om altijd bij de hand te hebben. En inderdaad zul je wel iets moeten investeren qua objectieven wil je leuke actiefoto's maken.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:21

Mag ik jullie mening over een camera?

Ik ben aan het kijken naar een spiegelreflex, ik weet dat de lenzen erg belangrijk zijn. Wil goede actie-foto's kunnen maken, paarden, honden, mensen, extreme sporten (snowboarden enz). Is dit iets wat ik zoek of kan ik deze beter niet nemen? Canon spreekt me qua merk wel heel erg aan.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:40

Ik heb de 350D en ben er heel tevreden over. Maar mijne komt uit 2007 en ik vermoed deze ook, dus dat betekend dat de camera zo'n 6 jaar oud is. Dat is best oud en verouderd. Wat is jouw budget? Dan zou je misschien beter naar een nieuwere versie kunnen kijken, of wat langer door sparen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:44

RianneH schreef:
Ik heb de 350D en ben er heel tevreden over. Maar mijne komt uit 2007 en ik vermoed deze ook, dus dat betekend dat de camera zo'n 6 jaar oud is. Dat is best oud en verouderd. Wat is jouw budget? Dan zou je misschien beter naar een nieuwere versie kunnen kijken, of wat langer door sparen.

Ik heb nog niet echt een budget in mijn hoofd, moet ook nog veel leren qua fotograferen. Ik kan wel nog doorsparen maar mischien is dit een leuk begin (dacht ik)?

Kunnen op een oudere camera nieuwere lenzen of werkt dat zo niet?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:53

Op dit type camera zit sowieso een EF fitting (volgens mij wel..) en zó oud is die nog niet, alleen is de techniek verouderd. De losse lenzen van nu passen wel als ze de juiste fitting hebben, maar dat zou je bij aankoop kunnen navragen.
Ik vermaak mij uitstekend met deze camera, maar denk dat je op de lange termijn meer plezier hebt aan een nieuwere versie, want die gaat ook weer langer mee.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:32

Ik kwam ergens een tweedehandse 5D tegen, iemand ervaring met deze camera?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:07

RianneH schreef:
Op dit type camera zit sowieso een EF fitting (volgens mij wel..) en zó oud is die nog niet, alleen is de techniek verouderd. De losse lenzen van nu passen wel als ze de juiste fitting hebben, maar dat zou je bij aankoop kunnen navragen.
Ik vermaak mij uitstekend met deze camera, maar denk dat je op de lange termijn meer plezier hebt aan een nieuwere versie, want die gaat ook weer langer mee.

Daar heb je gelijk in hoor, ik zie overigens de 450D voor maar honderd euro meer op MP staan, dus een modernere body hoeft niet veel duurder te zijn. Echter spaar ik liever voor meerdere goede/nuttige lenzen dan heel veel geld uit te geven voor een body.

Maar bedankt voor je antwoorden/tips RianneH. Ik ga ondertussen even verdersnuffelen op MP.

En ik kan altijd een andere aanschaffen in de loop van de tijd, dat had ik zelf ook voor ogen, alleen weet ik nog niet wat ik qua wensen mis, en dat zal ik met de tijd leren als ik er wel 1 heb.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:10

Ik merk nu wel duidelijk dat mijn body achteruit gaat. Ze kunnen ook maar een x-periode mee, heeft met aantal clicks te maken (maar daarover kunnen anderen veel meer vertellen hier ;)). Maar bij een camera van 6 jaar oud is het risico groter dan bij een camera van 2 jaar. Risico dan natuurlijk, je hebt altijd mensen die 2 jaar iedere dag foto's nemen en mensen die in die 6 jaar 500 max hebben gemaakt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:21

Ik ga denk ik kijken voor een 450D, techniek is nieuwer dan die van de 350 D en hij schijnt ongeveer 4 a 5 jaar oud te zijn, ook oud maar deze body is ook nog voor een leuke prijs tweedehands te krijgen.

In de toekomst word hij te oud, dus goed doorverkopen gaat niet meer, naja dan hou ik hem in de toekomst als extra camera of kunnen mijn ouders er wat mee spelen mischien.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:30

Ik heb mijn nikon 5100 gekocht tijdens de btw vrije dagen en dat scheelt een hoop!
Ik heb voor de nikon gekozen omdat ik deze beter in mijn hand vind liggen. Het is dus echt een persoonlijk gevoel wat jij fijner vind.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:34

xx_Kelly_xx schreef:
Ik ga denk ik kijken voor een 450D, techniek is nieuwer dan die van de 350 D en hij schijnt ongeveer 4 a 5 jaar oud te zijn, ook oud maar deze body is ook nog voor een leuke prijs tweedehands te krijgen.

In de toekomst word hij te oud, dus goed doorverkopen gaat niet meer, naja dan hou ik hem in de toekomst als extra camera of kunnen mijn ouders er wat mee spelen mischien.

Ik heb ook een 350D gehad, maar die heeft het vorig jaar helaas begeven, gewoon omdat hij 'op' was denk ik. Ben er nooit ruig mee omgegaan, maar de scherpstelmotor werd steeds minder en deed het op het eind helemaal niet meer. Dan kan je inderdaad beter voor een iets nieuwere camera gaan. En als je iets nog nieuwers wilt wat ook goedkoop is, kan je kijken naar een nieuwe 1100D (heb ik ook en prijs valt mee).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:37

lucifertje schreef:
Ik heb mijn nikon 5100 gekocht tijdens de btw vrije dagen en dat scheelt een hoop!
Ik heb voor de nikon gekozen omdat ik deze beter in mijn hand vind liggen. Het is dus echt een persoonlijk gevoel wat jij fijner vind.

Ik vind Canon beter in de hand liggen, dat heb ik ervaren tijdens het uitproberen van zowel Nikon, Canon & Sony.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:23

Beau_Myrthe schreef:
Ik kwam ergens een tweedehandse 5D tegen, iemand ervaring met deze camera?

Dat is dan de eerste versie? 5D is het instap voelvreempje. Dat is een heel ander segment bodies waar je dan kijkt. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:25

xx_Kelly_xx schreef:

Misschien kun je ook nog kijken naar een nieuwe Canon 1100D. Die kost nog geen 350 euro inclusief kitlens.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:26

Ik weet niet of Beau_Myrthe ervaring heeft met fotografie, maar misschien handig om fullframe te zeggen richard, als ze het niet weet en er op gaat google'en denk ik dat je op hele vreemde dingen uitkomt _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:30

Gianti schreef:
Ik weet niet of Beau_Myrthe ervaring heeft met fotografie, maar misschien handig om fullframe te zeggen richard, als ze het niet weet en er op gaat google'en denk ik dat je op hele vreemde dingen uitkomt _O-

Alleen Bokt komt naar boven als je naar "voelvreempje" Googled. :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:33

hahaha, maar als je google'ed google je niet op verklein woordjes dus ik krijg allemaal vage dingen met "ik voel me vreemd" "ik besta uit water" _O-

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:25

Bagheera_206 schreef:
Gianti schreef:

Stiekem heb ik het ook ff gegoogled. :+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:50

Bagheera_206 schreef:
xx_Kelly_xx schreef:

Misschien kun je ook nog kijken naar een nieuwe Canon 1100D. Die kost nog geen 350 euro inclusief kitlens.

Echt? O, dan is de keus snel gemaakt, wat houdt die kitlens in? Ik zie hem op mediamarkt al staan voor 333 euro, nou dan spaar ik inderdaad liever door voor een nieuwe, en zolang hoef ik niet eens te sparen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:40

Bagheera_206 schreef:
Gianti schreef:

Na 3 keer de zin te hebben gelezen had ik hem pas door :+

Ik zag toevallig voor een mooi prijsje hem op marktplaats voorbij komen vandaar dat ik het vroeg.
Edit: Ik ben niet de allerbeste fotograaf maar de 5D vond ik er aantrekkelijk uitzien en voor een goeie prijs helemaal.. Of word dit me afgeraden?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:46

De kitlens is de lens die bij je body geleverd word. Zo werd bij de mijn de kitles 18-55 geleverd. De prijs is dus inclusief body en lens.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:58

O, ja dat begreep ik wel, dacht dat de kitlens iets "speciaals" had.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:48

Hoi allemaal!
Ik ben op dit moment nog een leek op het gebied van spiegelreflex camera's en ben me wat aan het oriënteren aangezien ik van plan ben om er een aan te schaffen
Nu heb ik het hele topic doorgelezen en heb toch nog wat vragen.
Als ik het goed begrijp is het zo dat de body niet erg veel uit maakt, maar dat het vooral draait om de lens? Zo ja, is het dan verstandiger om bijv. voor de Canon D1100 te gaan en er een goede lens bij te kopen, of dan toch voor de D650 met instaplens die hier toch veel omschreven wordt als beter?
Ik kom er namelijk niet helemaal uit wat er dan precies beter zou zijn aan de body van de D650 tov de D1100.
Budget is namelijk felxibel, als het niet nodig is geef ik vanzelfsprekend natuurlijk niet te veel geld uit, maar als je aan de D650 body een veel betere koop zou hebben dan de D1100 ben ik wel bereid om er meer aan uit te geven. Punt blijft wel dat ik net kom kijken, dus wat is wijs?
Wie o wie kan mij wat duidelijkheid brengen? :)