centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:26

BlizzardBoy schreef:
lifaya schreef:
hoe bedoel je "vond hem er heel erg op lijken" ? op andere foto's? dat heb je snel als je een zwarte kat hebt die je vaak op de foto zet ;) ik zou geen foto's opgeven als ik ze eerder gemaakt had :P zoiets is namelijk heel easy te achterhalen via EXIF gegevens :)

ja op die jij als voorbeeld had geplaatst maar ja heb ook duizenden dezelfde foto's( op elkaar lijkende) van mijn konijn

die had ik ook gewoon ná de opdracht gemaakt :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:28

Marjoow, dat er meer foto's van puk voorbij komen maakt niet meteen een beeld saai :) het gaat om het totaalbeeld. Ik zie wel een eenheid, een thema is niet nodig gezien het thema drieluik is ;) dus een serie van 3 foto's die een drieluik vormen en daar voldoet de mijne gewoon aan. Of het nou saai is of niet. De rest hangt natuurlijk van iemand zijn smaak af :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:30

lifaya schreef:
Marjoow, dat er meer foto's van puk voorbij komen maakt niet meteen een beeld saai :) het gaat om het totaalbeeld. Ik zie wel een eenheid, een thema is niet nodig gezien het thema drieluik is ;) dus een serie van 3 foto's die een drieluik vormen en daar voldoet de mijne gewoon aan. Of het nou saai is of niet. De rest hangt natuurlijk van iemand zijn smaak af :)

Vind ik dus wel, omdat ik héél veel van zulke foto's van Puk voorbij zie komen, is een drieluik als deze niet echt nieuw ;) En dan vraag je je inderdaad af of je wel nieuwe foto's hebt gemaakt voor dit thema, omdat ze wel erg op eerdere series van Puk lijken :)
In een drieluik zie ik liever wel een thema terug. Zoals die van Lara: "Vampier" of die van het plantje: "Doodgaan".

[edit] Een drieluik zijn idd 3 fotos op een rij, maar dat hoeft niet te betekenen dat die drie fotos altijd bij elkaar passen ;) Dus hij voldoet aan het thema van dit topic ja, maar ik vind het geen geslaagd drieluik ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:37

Dat kan inderdaad jouw mening zijn. Gelukkig deel ik die mening niet. Ik laat de uitdrukking van mijn kat zien, vind ik ook een leuk thema. Net zoals dat jij het horen zien en zwijgen laat zien ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:39

lifaya schreef:
Dat kan inderdaad jouw mening zijn. Gelukkig deel ik die mening niet. Ik laat de uitdrukking van mijn kat zien, vind ik ook een leuk thema. Net zoals dat jij het horen zien en zwijgen laat zien ;)

Ik vind de uitdrukking van een kat geen thema, maargoed. Laat ook maar :=

deniseqn

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:44

De bedoeling van mijn foto's was trouwens dat het leek alsof de bokeh uit het potje kwam. Omdat het potje openstaat, worden de parels bokeh. Buh, ik kan het niet goed uitleggen.
Ik vind de linker foto ook niet het beste nee. Ik vind de derde het beste, want daar kwam m'n idee het best naar voren :).

Ga jij nog wat maken Marjolijn :D?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:45

Ik heb al wat gemaakt Denise! :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:45

Marjoow schreef:
Oke, na lang twijfelen post ik m gewoon :)

[ Afbeelding ]

;)

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:46

Oh, wacht echt :'). *Ff terugbladeren*

Ohja, die ja, ik weet het weer O:).

Ik had trouwens eerst ook het idee om 'horen, zien en zwijgen' te doen. Toen jij zoiets had gedaan dacht ik zo van, crap, njaa, dan doe ik iets anders :D...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:48

Sorry xD

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:52

Deniseqn vind jouw drieluik eigenlijk echt de mooiste tot nu toe :j de sfeer komt echt naar voren <3

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:55

Maakt niet uit Marjolijn, vond wat ik nu heb ook heel leuk om te doen. Maak graag plaatjes met bokeh :)).

Dankjewel lifaya :D!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:33

Ben nog steeds aan het denken over welk onderwerp nemen...gelukkig heb ik nog even

Commentaar op anderen ga ik niet leveren; ben zelf veel te amateuristisch :=

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:21

kan ik trouwens nog 'instappen?' :)
heb het topic een beetje laat ontdekt hihi :))

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:23

Ik denk dat ik dit thema ga overslagen. Heb momenteel niet echt goede inspiratie voor een 3 luik.

Hopelijk is het volgende thema meer mijn ding :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:57

Toegegeven kreeg ik ook een deja-vu gevoel bij het Puk-drieluik, maar vind het geen probleem.
Wat ik wel vind is dat alle 3 de foto's teveel hetzelfde zijn en de reeks dus niks 'verteld'

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:26

Dat is een smaakkwestie denk ik. Ik zie 3 verschillende foto's :)
Als ik de mogelijkheid had gehad om andere foto's te maken had ik het gedaan, maar gezien het weer zo ontzettend slecht is en in huis ook (deze foto's zijn met ISO H2 gemaakt ;) ) heb ik niet veel mogelijkheden qua foto's.

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:29

De allereerste drieluik die ik heb gemaakt haha :)

Afbeelding

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:15

Mooi PaulaPom!

Ik ga morgen even wat proberen.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:21

Laatste vind ik erg goed gelukt :j

Zaterdag naar buiten geweest, verder geen tijd gehad helaas om foto;s te maken. Dus hier mijn probeersel..
Afbeelding
Sony DSLR-A100
1/400
ISO 100

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:15

Hier dit weekend geen tijd gehad ... hopelijk volgend weekend nog even snel. Tot of t/m zondag liep het dit keer toch he? Maar dan moet ik wel een ander idee hebben tegen die tijd, want wat ik eerst wilde gaat niet meer. En als dat niet lukt dan sla ik nog een keertje over -O-

Daantje : wat is dat voor wolk, of is het gewoon een toevallige vreemd gevormde wolk? :o Het heeft wel wat, zo telkens de zonsondergang iets dicherbij. Mooi ook hoe de lucht steeds feller verkleurd. Alleen jammer dat de horizon ook telkens wat omlaag zakt.

Paulapom : krijg het spontaan koud, vind 'm leuk. Alleen vind ik de middelste erg druk in vergelijking met de andere twee. Door de wazige tak op de voorgrond wordt daardoor niet direct je blik getrokken naar waar het om gaat (althans waar ik denk dat het om gaat gezien hoe de andere 2 foto's zijn).

Lifaya : persoonlijk had ik de volgorde anders gedaan, dat het dus wel een 'verhaaltje' zou zijn. De ogen springen er wel echt goed uit!

Ash : jammer dat ze zo krap gekaderd zijn, was dat op de foto's ook zo of door het bewerken gebeurd?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:49

idinn schreef:
Hier dit weekend geen tijd gehad ... hopelijk volgend weekend nog even snel. Tot of t/m zondag liep het dit keer toch he? Maar dan moet ik wel een ander idee hebben tegen die tijd, want wat ik eerst wilde gaat niet meer. En als dat niet lukt dan sla ik nog een keertje over -O-

Daantje : wat is dat voor wolk, of is het gewoon een toevallige vreemd gevormde wolk? :o Het heeft wel wat, zo telkens de zonsondergang iets dicherbij. Mooi ook hoe de lucht steeds feller verkleurd. Alleen jammer dat de horizon ook telkens wat omlaag zakt.

Paulapom : krijg het spontaan koud, vind 'm leuk. Alleen vind ik de middelste erg druk in vergelijking met de andere twee. Door de wazige tak op de voorgrond wordt daardoor niet direct je blik getrokken naar waar het om gaat (althans waar ik denk dat het om gaat gezien hoe de andere 2 foto's zijn).

Lifaya : persoonlijk had ik de volgorde anders gedaan, dat het dus wel een 'verhaaltje' zou zijn. De ogen springen er wel echt goed uit!

Ash : jammer dat ze zo krap gekaderd zijn, was dat op de foto's ook zo of door het bewerken gebeurd?

Ja dit was op de foto helaas ook zo. Puur daar te weinig ruimte. Het was in een hele smalle uitgang van een buitenbox gemaakt waardoor ik niet genoeg ruimte had de blackfoto ruimer te maken.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:04

Had super mooie sneeuwfoto's realiseerde toen dat dit mijn iPhone was
Chips!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:38

En waarom zou je de foto's van je iPhone niet kunnen gebruiken?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:47

Idd gebruiken, dat kwaliteitscerschil kijken we doorheen. gaat om creativiteit hier.