--- edit
Voor de mensen die op mijn feestboek staan.
Het mapje van Western foto's van laatst zijn met mijn 70-200mm gemaakt in een binnenbak. ISO staat tussen de 5000 en 8000. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PKfoto schreef:Ja heb al antwoord van Richard gehad, ik ga voor wat ik al dacht. Maar door die fotograaf ging ik twijfelen.
Ik weet waar IS voor staat en ik heb wel een redelijk stille hand maar mis vaak omgevingslicht in een binnenbak. Vooral in de avond. Omdat het om bewegende paarden gaat kan ik mijn sluiertijd niet te lang zetten. En mijn iso omhoog gooien zorgt ook weer ruis. Dan is IS wel handig.
IS doet namelijk niks met de bewegende paarden. IS zorgt ervoor dat jouw eigen trillingen bij langere sluitertijden gestabiliseerd worden. Maar dan heb je met IS aan dus alsnog zwaar bewogen paarden omdat je voor bewegende paarden gewoon korte sluitertijden nodig hebt om de beweging te bevriezen. IS is in die situatie dus juist géén oplossing.
In een binnenbak zet ik mijn ISO hoger om toch korte sluitertijden te kunnen hebben. Ik neem de ruis voor lief, want ik heb liever een ruizige/pluizige foto dan een bewogen foto. 
(en dan heb ik het over trillingen van buitenaf). Na 8 uur springen te fotograferen is mijn hand niet meer zo stil. Mijn hand is geen statief dus dan zou de IS dat altijd nog iets corrigeren.
JolandaS schreef:Als je 1/125 gebruikt bij springfoto's dan moet je bewegingsonscherpte in je foto's hebben....

.