[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:27

helemaal correct :j

net zoals make up :)) bijna elke vrouw doet wel make up op, maar sommige zijn toch een beetje té enthousiast :')

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:35

Ok, mijn beide foto's zijn verder nabewerkt dan normaal (normaal pas ik alleen de kleuren aan en doe ik iets met levels/black/highlight, meestal niet al te veel meer... houd meestal mijn foto zo natuurlijk mogelijk, maar soms is het ook wel heel leuk om een beetje te "klooien" met foto's :)))

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:41

Wat ik mij dan wel eens afvraag, is hoe krijgt men er dan die softkernel in, zoals bij sommigen heel duidelijk zichtbaar is in het gezicht. Alle oneffenheden zijn dan zo smooth weggewerkt.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 12:43

Je bedoeld, hoe je dat doet in photoshop? Zijn verschillende manieren voor als je wilt leg ik er een paar uit.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:47

Geweldig leuk topic dit :D

Zie hele mooie foto`s voorbij komen! :j

Afbeelding

Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:53

@lisa ik heb je een PB gestuurd

3Fingers, Ik vind de eerste echt heel mooi. Dit oog springt er mooi uit wegens het witte hoofd, daardoor wordt het oog nog iets sprekender.
De tweede foto vind ik echt te soft en richting schilderij gaan.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:08

Twee foto's van de prachtige Abanto VII op de Veluwe :)

Afbeelding
Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 02:27

Afbeelding

Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:21

Deze 2 foto's vind ik echt enorm gaaf Lipydo, wauw! :+: Alleen had ik er zelf denk ik voor gekozen bij het meisje wat minder mascara op te doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:23

eerste spreekt me niet aan, maar de tweede is wel heel mooi :j mooie belcihting en kleuren! tof!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:23

ThreeFingers, De eerste foto vind ik erg mooi. Leuk dat het oog er zo uitspringt.
De tweede foto vind ik niks, veels te veel bewerkt en daar hou ik niet van.

kgambler, Vind de foto's niet heel bijzonder maar wel mooi. Ken Abanto zelf ook persoonlijk.
De momenten zijn goed maar zorg wel dat je goed je foto's centreert.
Want nu staat Abanto op beide foto's helemaal rechts van de foto's.
Probeer de focus op het midden te houden en je kunt deze foto's denk ik ook nog bijsnijden.

Lipydo, De eerste foto vind ik zelf niks. Wat was je bedoeling bij het maken van deze foto?
De tweede foto vind ik wel erg gaaf, mooi gedaan zeg met de belichting, kleuren, compositie etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:40

Wow die eerste foto van Lipydo is juist enorm gaaf, zo'n foto wil ik ook met mijn paard en dan énorm groot in de woonkamer _O_ Enige minpuntje vind ik dat het paard overbouwd lijkt nu.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 11:41

Astor & Kgambler: zorg dat je je foto's centreert? het centreren van foto's maakt een beeld soms juist saai en standaard :+ ik vind dat Merel duidelijk een eigen stijl creëert om daar vanaf te wijken omdat het in meer foto's van haar terug te vinden is, dat is toch wat elke fotograaf wilt bereiken? Ik snap je punt ergens wel maar doel je niet meer op dat je de foto's te "open" vind en het paard wat voller in beeld zou willen hebben in plaats van dat ze het paard in de foto moet centreren? Ik vind de foto's van Merel Prima, alleen vind ik bij de eerste de vele scherpte diepte erg jammer het lijkt bijna een beetje of er verkeerd scherpgesteld is omdat het hoofd van het paard niet helemaal lekker scherp lijkt, de mensen en het bord op de achtergrond zijn ook wat jammer, dat had je op kunnen lossen door er voor te kiezen om een groot diafragma te nemen dus voortaan niet op f/8 maar op f/4 te fotograferen en op 200mm te fotograferen i.p.v 100mm, dus wat meer afstand nemen. misschien dat het je bedoeling was om veel scherpte diepte te krijgen, maar ik had dat in dit geval niet gekozen.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:07

Mee eens Lisa :j
Wat leuk is aan foto 1 van Abanto is dat de schaduw er mooi opstaat en ruimte heeft aan de kant naar waar hij toe gaat.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:09

Lipydo, foto 2 vind ik erg netjes.
Foto 1 oogt rommelig.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:08

Lisa en IDphoto's bedankt :) Altijd leuk om te horen dat foto's te herkennen zijn, die van jou zijn ook goed te herkennen Lisa :). En ik houd er zelf wel van om een paard niet in het midden te centreren in de meeste gevallen, maar eerder wat ruimte te geven naar de kant waar het paard heen kijkt. Dat brengt naar mijn mening wat meer spanning in de foto.

En over dat onscherpe, daar heb je wel gelijk in Lisa, deze foto was een van de betere foto's en heb hem in LR nog verscherpt, maar mijn oude-nieuwe camera had een backfocusprobleem die vooral boven kwam bij deze shoot. Inmiddels is de camera omgewisseld en is het allemaal goed. Toch jammer dat je het nog wel kunt zien bij deze foto's.... Van de lente/zomer maar een retry met Abanto in ieder geval :). Misschien op een HPE en anders zelf :).

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:23

Back Focus probleem was ik inderdaad helemaal vergeten, vervelend is dat zeg! maar komt vast helemaal goed als je je nieuwe camera hebt! :j vind je een leuke speelse stijl hebben!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:10

Wat komen er toch een geweldig mooie foto`s voorbij zeg! Lipydo die portret foto van jouw echt geweldig! _/-\o_
Ik ga dan ook maar eens een poging wagen. Heb sinds vorige week twee nieuwe lenzen in mijn bezit, een wideange en een macro, ben er nu een beetje mee aan het spelen geweest en vooral de macro is nog erg wennen ivm scherptediepte enzo. Ik gebruik een Nikon D7000 en alles staat hier op manual.
Excuses voor de tekst, maar ik heb hem zo groot ivm plaatsen op facebook, anders blijf ik aan de gang :`)

Hier een foto die ik met oud en nieuw gemaakt heb:
Afbeelding

Deze ook van die dag. Niet vanaf statief geschoten, was dus wel een flinke training :P
Afbeelding

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:12

Die ijskristallen zijn echt heel gaaf Aurora! Heel mooi gedaan :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:02

Ik meld me ook!!! *\o/* Gave foto's komen er voorbij maar ik ga niet reageren op alle foto's die hier zijn gemaakt, maar vooral de foto's van renee fotografie en lisa van dijk vind ik ERG gaaf!!! *\o/* De foto van de WC en het bankje vind ik ook ERG gaaf!!!

Zelf fotografeer ik ook voor de hobby, maar doe er nooit zoveel moeite voor om mn camera in te stellen, vind het lastig en ben ook altijd bang dat het plaatje al weg is als ik hem net heb ingesteld :P Daarom doe ik het altijd maar op de veilige P stand :o Schandalig eigenlijk als je een spiegelreflex hebt haha :')

Ik heb natuurlijk ook wat leuke foto's gemaakt, hier mijn 1e 2 :) Zou ook graag feedback krijgen & ga proberen regelmatig te kijken in het topic!!

Afbeelding
Afbeelding
Heb nog veel meer foto's, maar dat mag niet :(:)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:15

Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:18

Norway_girl:Dankjewel! Ik ben het zelf niet haha! Jouw foto's; ja, prachtige omgeving natuurlijk. Fijne, scherpe foto's! Ik weet niet of ik het lichtpuntje prettig vind, want ik wil veel liever kijken naar de mooie zonsondergang daar verderop :) De tweede vind ik wat grauw, mag van mij een stuk sprankelijker!

Leuk om te zien dat smaken zoveel verschillen!

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:21

Oe, Lipydo, ik vind dat contrast in de foto heel gaaf! Die witte achtergrond met de rode sjaal en die hele blauwe ogen! En de skintone is ook heel mooi! Gave foto!

En _KiMbErLeY_, die eerste blackfoto vind ik zelf niet zo mooi, omdat die houding/positie t.o.v. het paard, het hoofd niet mooi laat uitkomen. Het katje vind ik wel leuk alleen leid de lichtvlek rechts bovenin een beetje af...

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:24

En graag jullie mening over het volgende:

Ik heb naar aanleiding van de foto's met de witte achtergrond wat verzoekjes gehad, dit is er eentje van. Zelf vind ik het origineel nog steeds veruit het mooiste en bij deze ben ik er zelf nog niet over uit wat ik van de bewerking vind, dus jullie mening over de foto überhaupt en de bewerking is zeer gewaardeerd. (De zwarte versie heb ik in een linkje gedaan vanwege het limiet van 2 foto's per dag). Let me know what you guys think :)

Afbeelding
Afbeelding
http://i48.photobucket.com/albums/f238/ ... _15422.jpg

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:26

@Kgambler, ik vind de kleurenversie het beste ;)

Onze hond vandaag bij het water;
Afbeelding