[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:08

Welke camera voldoet aan mijn eisen?

- min. 5x optische zoom
- gemakkelijk in gebruik, meeste dingen automatisch
- carl zeiss lens
- automatische scherpstelling
- min. 4 megapixels
- li-on batterij (schrijf je dat zo?)
- Haarscherpe foto's van beweging
- Snel foto's achter elkaar kunnen maken
- Niet doodstil hoeven staan voor een onbewogen foto

Heb nu de sony W70.
Of het een gewone compactcamera moet zijn of dat ik voor een spiegelreflex camera ga weet ik eigenlijk niet. Heeft allebei zijn voordelen natuurlijk.
Budget is tot ongeveer 500 euro.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:29

Volgens mij moet je voor dat bedrag sowieso voor een compact gaan.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:10

fjordnina schreef:
Welke camera voldoet aan mijn eisen?

- min. 5x optische zoom
- gemakkelijk in gebruik, meeste dingen automatisch
- carl zeiss lens
- automatische scherpstelling
- min. 4 megapixels
- li-on batterij (schrijf je dat zo?)
- Haarscherpe foto's van beweging
- Snel foto's achter elkaar kunnen maken
- Niet doodstil hoeven staan voor een onbewogen foto

Heb nu de sony W70.
Of het een gewone compactcamera moet zijn of dat ik voor een spiegelreflex camera ga weet ik eigenlijk niet. Heeft allebei zijn voordelen natuurlijk.
Budget is tot ongeveer 500 euro.

Die lens? Géén idee waar Zeiss-lenzen op zitten qua compactjes. Maar als je voor een Lumix (van Panasonic) gaat (voldoet verder aan je eisen) heb je zelfs een Leica-lens Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:22

Volgens mij hebben veel Sony-camera's een Carl Zeis lens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:40

Ciinderella schreef:
Het liefste koop ik hem natuurlijk ook nieuw, maar daar heb ik het geld gewoon echt helemaal niet voor! En krijg ik ook nooit bij elkaar gespaard.

Hij wilt zijn camera verkopen omdat hij hem haast nooit gebruikte omdat het geen ding is om zomaar mee te nemen ergens naartoe. Zoals ik begreep heeft hij hem van zijn baas gekregen. Die heeft hem uit het buitenland meegenomen hierheen, vandaar dat de garantie ook in het buitenland zit.

Maar het zou helemaal zonde zijn als hij na een maand kapot is, en je je geld in feite dus gewoon hebt 'weggegooid'.

Ik zou dan nog even langer doorsparen, voor 650 heb je een canon eos 400D, incl. garantie en verzending onder rembours!

Persoonlijk zou ik dan nog even langer door sturen dan dat ik zon risico nam, maargoed dat moet je natuurlijk zelf weten. Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:24

Dankje Wuis! Je hebt mijn ogen laten openen. Voor 100 euro extra heb ik een nieuwe canon 350D ook met 18-55 en garantie en veiligheid. Ik heb hem al gemailt dat ik toch afzie. Er ook bij vermeld dat ik het risico niet wil lopen voor die 100,-.

Als ik nou meteen zo slim was om dit in te zien.. *zucht* soms.. kan ik mezelf wel killen Bloos

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:37

Denken jullie dat het verstandig zou zijn om een 300D te kopen, of lopen deze echt ver achter op de 400D?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:50

WildChild schreef:
Denken jullie dat het verstandig zou zijn om een 300D te kopen, of lopen deze echt ver achter op de 400D?

Deze loopt zeker heel ver achter. Het verschil met de 350D was al groot, laat staan met de 400D.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:04

Panasonic Lumix is écht heel erg goed, als je gaat voor een compactcamera, waar je toch meer mee wilt!

Lachen Ervaring, want heb zelf de Lumix DMC-FZ7! Géweldige zoom én hele goede stabilizer, wat daarbij weer erg belangrijk is! Knipoog

Echt een aanradertje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:14

manzano schreef:
WildChild schreef:

Deze loopt zeker heel ver achter. Het verschil met de 350D was al groot, laat staan met de 400D.

Agree with this. Toen de 350D kwam, was dat een hele opluchting na de bestwelslechte 300D... Niet meer doen dus, je kunt veel beter krijgen voor bijna het zelfde geld.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:15

Wat zijn jullie ervaringen met deze camera?
Of wat denken jullie er gewoon van?
http://www.kieskeurig.nl/product/04E4D8 ... 36A936.htm
En hoelang duurt het tot je weer een nieuwe foto kan maken, met en zonder flits?
Edit: Nog een dingetje, weten jullie of wmm de filmbestanden van dit programma accepteert?
Laatst bijgewerkt door Eleandra op 15-05-07 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:15

WildChild schreef:

Ik ben van mijn 300D overgestapt naar een 400D.. en voor mij is het verschil echt enorm. Ik zou liever een 350D kopen van het geld, want zo duur zijn die niet meer Knipoog

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:26

Raden jullie aan om extra garantie / verzekering bij de 400D te kopen?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:40

WildChild schreef:

Ik ben heel erg tevreden met de mijne Lachen Heb een paar camera's een dagje mogen lenen, waaronder de 300D, de 400D, en de D50 van Nikon. Ik wilde zóiezo een Canon hebben, na die test, haha Knipoog En het verschil in kwaliteit tussen de foto's van een 300D en 400D viel me reuze mee. Heb ook afdrukken laten maken, van dezelfde foto met dezelfde instellingen op A4 formaat, en je ziet wel dat er verschil is. De 400D ís gewoon nieuwer en wat beter, maar ik was echt zeker niet ontevreden over de foto van de 300D! Gewoon haarscherp, camera is makkelijk in te stellen, en ontzettend snel.

Als je het geld hebt voor een 400D zou ik dat zeker doen, maar als je liever investeert in een goede lens (waar ik eerder over na zou denken. Het objectief is minstens zo belangrijk als de body zelf) kun je net zo goed gaan voor de 300D, en dan een supergoeie lens erbij kopen, van het overgebleven geld, en nog wat erbij Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:43

Canon EOS 400D is zojuist besteld!!!!!! *LOL* Hyper!

Wat voor geheugenkaart hebben jullie erin? Een snelle of een gewone (ik neem een 1GB)?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:48

Leuk voor je Wuis! Waar heb je 'm besteld?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:51

Ik vond de 300D juist enorm traag in vergelijking met mijn 350D (als je veel achter elkaar wilt schieten dan).

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:53

Wuis schreef:
Canon EOS 400D is zojuist besteld!!!!!! *LOL* Hyper!

Wat voor geheugenkaart hebben jullie erin? Een snelle of een gewone (ik neem een 1GB)?

Ik heb een 1 GB Ultra compact flash kaart....werkt best Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:58

Ik heb een 2GB Lachen was maar €39,95

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:58

xjudithx schreef:
Leuk voor je Wuis! Waar heb je 'm besteld?

Digital street. Hyper!

Alleen baal ik dat ik hem nu waarschijnlijk pas vrijdag krijg ipv donderdag, ivm hemelvaart. Boos!

Oja en weet iemand of de Nederlandse handleiding ergens te downloaden is? Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:02

Omdat ik heb afgezien van de tweedehands camera was ik verder aan het zoeken en heeft iemand mij geadviseerd op een Olympus E330. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:26

manzano schreef:
Ik vond de 300D juist enorm traag in vergelijking met mijn 350D (als je veel achter elkaar wilt schieten dan).

Oh, ik niet hoor. In die stand daarvoor (kan er even niet op komen hoe die heet Tong uitsteken ) dat je er 4 achter elkaar kan schieten, gaat dat gewoon écht achter elkaar door, en zeker als je er een snelle geheugenkaart in hebt, schrijft ie makkelijk weg. Heb net heel even een testje gedaan, met mijn geheugenkaart, en de grootste kwaliteitsstand, schiet hij er 56 per minuut. Dat is er gemiddeld één per seconde, maar de eerste vier (en als je tussendoor even 2 tellen wacht) maakt hij er 3 per seconde. Vind ik behoorlijk snel, de 350D zal wel sneller zijn ja, ben wel benieuwd hoe snel de gaat Lachen

Maar ik ben écht niet ontevreden over de 300D, hij is lekker snel, makkelijk in te stellen, en met het juiste objectief maakt hij gewoon goeie foto's Ja

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:42

Ciinderella schreef:
Omdat ik heb afgezien van de tweedehands camera was ik verder aan het zoeken en heeft iemand mij geadviseerd op een Olympus E330. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ja, erg fijne camera (vind ik) Lekker snel, niet te ingewikkeld. Scherpe foto's. Ik ben nog maar een beginner maar ik vond hem erg makkelijk. Ook de voorgeprogrameerde standen zijn erg handig! Tja wat wil je nogmeer weten? Tong uitsteken

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:14

Oke bedankt Haha! Ik ga denk ik vandeweek even naar kral hier bij mij in het dorp. Hopen dat ze hem daar hebben liggen om hem uit te proberen.

Ik ben er nogsteeds niet echt uit wat ik nu wil!! *zucht* moeilijk!