Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ciinderella schreef:Ciinderella schreef:Ik heb niet echt de vraag, welke camera ik moet kopen.. Maar of ik hem wel wil kopen. Ik ben namelijk op zoek gegaan naar een 2ehands camera, een canon 350 of 300D. Nu kan ik een 350D ophalen vandeweek voor 430,-. De camera is driekwartjaar oud en heeft maar een paar honderd foto's gemaakt, ongeveer 300.
Moet ik hieraan beginnen? De gerantie zit in het buitenland dus als er iets zal gaan mankeren aan de camera ben ik er nog veel meer aan kwijt + de lenzen die ik nog wil hebben, er zit een standaard 18-55 lens bij.
Wat adviseren jullie, is het verder een goeie camera en voldoet die aan wat jullie wensen zijn? Ik zit vooral in het macro standje
En zijn er meerdere die wat voorbeeldfoto's hebben om te bekijken? En weet iemand waarop je zeker moet letten bij het bekijken van de camera, ik ga hem namelijk zelf ophalen bij meneer aan huis voor de veiligheid en garantie.
Heeft iemand advies voor mij?
Nerootjeh schreef:Ik wil ook een camera gaan kopen!
Ik heb nu een olympys u700 maar deze is toch te simpel!
ik wil graag mooie portret en bewegingsfoto's van mijn pony kunnen maken.
Welke kunnen jullie mij aanbevelen?
xjudithx schreef:Heb je gezien dat er op de eerste pagina van dit topic foto's staan van de camera die jij noemt?
Veder kan ik je niet helpen. Ikzelf zou het niet aandurven om een camera bij een particulier te kopen voor zo'n groot bedrag, maar dat komt omdat ik er niet genoeg verstand van heb. Succes met je keuze.
JW18 schreef:Yinari schreef:Ik denk over een Nikon D50 (D70 is toch alweer een stuk duurder) omdat ik daar tot nu toe mooie foto's van gezien heb. Heeft iemand deze camera ook? Bij Canon vind ik de foto's er qua lichtbalans vaak niet goed uitzien (of is dat gewoon wat ik toevallig heb gezien?). Is er echt een kwaliteitsverschil tussen Canon en Nikon of valt dat wel mee?
Nee, geen of weinig verschil tussen Canon en Nikon. Nikon heeft geloof ik wat koelere kleuren en Canon wat warmere en Canon zou het beter doen qua ruis in vergelijking met Nikon.
Wilt schreef:Ik ben ook aan het kijken voor een andere camera, maar wat is het verschil tussen de Canon EOS 350D, de 400D en de 400D body(ik weet niet of dit een apart model is) en welke bevalt jullie het beste. Ik vind het toch erg moeilijk kiezen allemaal![]()
Waar hebben jullie je camera gekocht op een webshop of echt in de winkel?
Wilt schreef:Wat is dan een goede camera waar je goede scherpe foto's mee kan maken? Ik heb nu een gewone digitale camera van Olympus. Ik baal ervan dat je de foto neemt en je dan pas twee of drie seconde later een foto hebt. Dat je iedere keer net na het juiste moment een foto hebt
Ciinderella schreef:Ciinderella schreef:Ik heb niet echt de vraag, welke camera ik moet kopen.. Maar of ik hem wel wil kopen. Ik ben namelijk op zoek gegaan naar een 2ehands camera, een canon 350 of 300D. Nu kan ik een 350D ophalen vandeweek voor 430,-. De camera is driekwartjaar oud en heeft maar een paar honderd foto's gemaakt, ongeveer 300.
Moet ik hieraan beginnen? De gerantie zit in het buitenland dus als er iets zal gaan mankeren aan de camera ben ik er nog veel meer aan kwijt + de lenzen die ik nog wil hebben, er zit een standaard 18-55 lens bij.
Wat adviseren jullie, is het verder een goeie camera en voldoet die aan wat jullie wensen zijn? Ik zit vooral in het macro standje
En zijn er meerdere die wat voorbeeldfoto's hebben om te bekijken? En weet iemand waarop je zeker moet letten bij het bekijken van de camera, ik ga hem namelijk zelf ophalen bij meneer aan huis voor de veiligheid en garantie.
Heeft iemand advies voor mij?
Wilt schreef:Wat is dan een goede camera waar je goede scherpe foto's mee kan maken? Ik heb nu een gewone digitale camera van Olympus. Ik baal ervan dat je de foto neemt en je dan pas twee of drie seconde later een foto hebt. Dat je iedere keer net na het juiste moment een foto hebt
[***] schreef:Wat betreft je keuze tussen de 300D of 350D: ABSOLUUT voor de 350D gaan. Het verschil tussen die twee is écht heel groot.
Wat betreft 350D tweedehands: Tweedehands kopen kan best, maar helemaal de garantie dat er niets mis mee is, krijg je niet. Helemaal als je zelf niet zo veel (of geen) verstand hebt van (D)SLR's is het best tricky. Wel ten allen tijde zelf uit gaan testen etc.
Wat de 300 foto's betreft: ERG weinig voor een camera van ca. 9 maand oud. Zou daar persoonlijk al mijn vraagtekens bij zetten, de verkoper mag daar wel een érg goede verklaring voor hebben m.i.
350D is verder een prima camera, geen technisch hoogstandje onder de DSLR's, maar natuurlijk beduidend beter dan een compact. Qua ruis doet 'ie het ook alleraardigst.
En de macro: tsja, goede lens er voor kopen.
Wilt schreef:Oh bedankt voor alle info, heb je een advies wat je in mijn geval zou kopen? Ik hoor toch veel goede verhalen over de Canon 400 D maar van de compactcamera's zo ik het niet weten
Nouks schreef:Nouks schreef:Wat betreft je keuze tussen de 300D of 350D: ABSOLUUT voor de 350D gaan. Het verschil tussen die twee is écht heel groot.
Wat betreft 350D tweedehands: Tweedehands kopen kan best, maar helemaal de garantie dat er niets mis mee is, krijg je niet. Helemaal als je zelf niet zo veel (of geen) verstand hebt van (D)SLR's is het best tricky. Wel ten allen tijde zelf uit gaan testen etc.
Wat de 300 foto's betreft: ERG weinig voor een camera van ca. 9 maand oud. Zou daar persoonlijk al mijn vraagtekens bij zetten, de verkoper mag daar wel een érg goede verklaring voor hebben m.i.
350D is verder een prima camera, geen technisch hoogstandje onder de DSLR's, maar natuurlijk beduidend beter dan een compact. Qua ruis doet 'ie het ook alleraardigst.
En de macro: tsja, goede lens er voor kopen.
En nogmaals: ik zou het je niet echt aan durven bevelen de camera tweedehands te kopen. Kun je niet iemand meenemen die er flink verstand van heeft (en dan bedoel ik niet iemand die sinds een jaartje ook met een 350/400D schiet)?