[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joey

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:24

Lang niet hier geweest, maar ik kom toch maar met een berichtje! :+

Hoi! Ik beschik nu over een Canon EOS 550D en ik ben op zoek naar een camera van ongeveer dezelfde kwaliteit (mag ook iets beter), maar nu incl klapschermpje!
Ik heb een eigen Youtube kanaal en daarom is het wel handig als ik mezelf kan zien ipv een spiegel neerzetten in een onmogelijke stand :')
Ik had de 600D, 700D en 60D al gespot, maar volgensmij zijn er nog meer met kantelbare schermpje, dus ik zie nual door de bomen bos niet meer!
Iemand tips of die kan helpen? :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:34

De Canon EOS M3 heeft ook een flapschermpje. ;)

Ik denk dat de 760D en 70D ook een flapschermpje hebben.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:00

De 70D heeft inderdaad ook een klapschermpje. :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:21

Ja veel hebben t tegenwoordig.. Ach ik ga nog wel eventjes op zoektocht :)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:01

Hee,

Misschien iemand die mij hier mee wil helpen? Ik heb aantal weken geleden een ongeluk gehad met een scooter. Nu is daardoor mijn camera kapot gegaan een Nikon D40x met een tamron lens erop.
Dus mijn vraag wat is nou een fijn vervangend toestel? Ik heb er rond de 600 euro voor over. (:

Het liefst een Nikon, ik heb nu een canon te leen waar ik niet zo goed mee overweg kan :+

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:47

Dan zou je bijvoorbeeld voor een Nikon D5200 of D5300 (die laatste valt net iets buiten je budget denk ik, althans als je met lens wilt).

Dit is bijvoorbeeld een optie: http://www.redcoon.nl/B423603-Nikon-D52 ... wwodrHMDnA

Wat wil je allemaal en wat had je zelf in gedachten voor een nieuwe body?

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:51

Mijn lens doet het nog redelijk dus die zou er altijd op kunnen. Betaal liever meer dan dat ik een flut dingetje heb.
Ik fotografeer veel paardensport dus actie foto's wil ik kunnen maken ( was af en toe echt niet te doen met die ik had ) . Verder hoef ik niet perse te kunnen filmen, ik heb niet al te veel eisen ik doe veel in opdracht dus zoek gewoon een goed model waar ik nu even mee bezig kan gaan. Het hoeft echt niet allemaal te uitgebreid. :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:55

Als je geen lens er bij wilt en wel een goeie body zou je zelfs nog naar een D7000 kunnen kijken. Dit is bij Nikon toch wel een van de beste crop camera's. Het model is wel wat ouder, maar het heeft toch wel weer een aantal pluspunten t.o.v. de D5200/5300. De D7100 is namelijk net weer wat boven je budget.

Een D5300 zonder lens valt ook binnen je budget en is ook zeker een goede camera. Er zijn eigenlijk geen flut camera's meer :+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:55

xCynthiaVos schreef:
Hee,

Misschien iemand die mij hier mee wil helpen? Ik heb aantal weken geleden een ongeluk gehad met een scooter. Nu is daardoor mijn camera kapot gegaan een Nikon D40x met een tamron lens erop.
Dus mijn vraag wat is nou een fijn vervangend toestel? Ik heb er rond de 600 euro voor over. (:

Het liefst een Nikon, ik heb nu een canon te leen waar ik niet zo goed mee overweg kan :+

De 5100 of iets in die range past binnen budget en zou een opvolger kunnen zijn. De logische stap naar beter vanaf dat punt is de D7100 of D7200. Maar die vallen buiten je budget.

Tweedehands gaat er een markt voor je open. De D90 is voor 200-300 euro ruim verkrijgbaar (oud model, maar alsnog een stuk beter dan de D40). Ook de 7100 is tweedehands al verkrijgbaar.

Mocht je jezelf echt willen verwennen, kijk dan naar een tweedehands D300s. Uit roulatie inmiddels maar een fantastisch fijne camera (professionele crop)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:00

Edit;

De 5000 en hoger lijn heeft een klapschermpje. De een vindt het geweldig, de ander niet. Ik vind het vreselijk want het is het eerste dat stukgaat aan je camera. Groot nadeel verder is dat het een instapmodel is en je alles moet bedienen via menu's en schermen. Ik werk zelf liever met knoppen op de camera.

De 7000 en hoger lijn is fijn. Het is een D90 maar dan iets geüpgraded.

De D300s is alles wat de D90 had en beter maar met als belangrijkste voordeel voor mij de ontzettend fijne bediening. Alles zit onder knoppen en je kan alles wisselen zonder te kijken. En met batterypack 9 frames per seconde!

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:04

Heel erg bedankt hier kan ik wat mee! Ik ga me is even inlezen :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 07:39

Hallo allemaal

Ik kom even binnen vallen!
Heb de laatste 10 pagina's terug te lezen, maar niet echt gevonden wat ik zocht.
Ik heb momenteel de canon 1100d met kitlens 18-55 mm en tamron 70-300 mm.
Ik heb hem al 3 jaar en zondag tijdens de fotomeeting was de sluitertijd zoooo langzaam terwijl die best wel snel stond. Hij doet niet meer veel clicks achter elkaar.
Ik merk ook dat ik toe ben aan een betere, ik heb voor me gevoel er alles al uitgehaald..

Welke body raden jullie aan?
Ik fotografeer voornamelijk paarden. '
Ik was gisteren te kijken naar de 700d en die lijkt wel beter dan de 1100d
Of raden jullie een andereaan?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:31

De sluitertijd was langzaam terwijl hij best snel stond? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Een 1100D is een relatief nieuwe body dus die sluiter zou in principe bij 'normaal' gebruik nog goed moeten functioneren. Waar loop je verder tegenaan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:34

Volgens mij bedoelt ze de fps.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:35

Wat voor geheugenkaart gebruik je? Dit klinkt namelijk meer als een geheugenkaart die het aantal opnamen niet bij kan benen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:52

Ik gebruik een 64gb class 10.
Hij stond op 1/1000 voor actiefoto's paard.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:00

Klasse 10 zegt in deze niet zo veel. Het gaat om de wegschrijfsnelheid van de kaart. Voor een spiegelreflex op burstmode heb je een kaar nodig die minstens 30mb/s wegschrijft. Zodra de geheugenbuffer vol is vertraagd de camera in het aantal opnamen per seconde (dit heeft niets met je sluitertijd te maken). Kaarten van SanDisk zijn vaak het beste in hun prestaties.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:02

Deze is 40mb/s
En een SanDisk

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:05

Class 10 zegt niet perse iets over de lees en schrijf snelheid van je kaartje.

Soms staat er 45 mbps op, maar dat is dan een marketing stunt, want dat is dan alleen de leessnelheid als je de foto's op je computer naar je harde schijf wilt verplaatsen. En dan blijkt je schrijfsnelheid wel ineens maar 12 mbps te zijn oid. Dat zou toch zonde zijn. Let dus goed op of de mbps ook schrijfsnelheid is en niet alleen de leessnelheid.

Class 10 is goed, maar ook binnen Class 10 heb je dus verschillende schrijf en leessnelheden en het is belangrijk daarop te letten.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 23-09-15 09:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:05

Vergelijk je toevallig jouw sluitertijd met die van anderen?
Hoe veel en hoe lang wil je bursten?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:13

JoycexEnya schreef:
Deze is 40mb/s
En een SanDisk

Dan zou het een U-klasse kaart moeten zijn. Dan zou er naast de 10 ook een U op moeten staan.

Mocht dit werkelijk zo zijn dan denk ik dat je kaart stuk is. Maar de sluitertijd heeft niets te maken met de snelheid van wegschrijven van foto's. Een nieuwe camera gaat niet perse je probleem oplossen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:14

JoycexEnya schreef:
Hallo allemaal

Ik kom even binnen vallen!
Heb de laatste 10 pagina's terug te lezen, maar niet echt gevonden wat ik zocht.
Ik heb momenteel de canon 1100d met kitlens 18-55 mm en tamron 70-300 mm.
Ik heb hem al 3 jaar en zondag tijdens de fotomeeting was de sluitertijd zoooo langzaam terwijl die best wel snel stond. Hij doet niet meer veel clicks achter elkaar.
Ik merk ook dat ik toe ben aan een betere, ik heb voor me gevoel er alles al uitgehaald..

Welke body raden jullie aan?
Ik fotografeer voornamelijk paarden. '
Ik was gisteren te kijken naar de 700d en die lijkt wel beter dan de 1100d
Of raden jullie een andereaan?

Er vanuit gaand dat je in continue schiet, de 1100D is niet zo snel:
de Canon-site schreef:
Max. JPEG ca. 3 fps voor ca. 830 foto's
Max. RAW ca. 2 fps voor max. 5 foto's

In de voettekst staat vervolgens:
de Canon-site schreef:
Gebaseerd op testmethoden van Canon, JPEG, ISO 100, Standard Picture Style. Afhankelijk van het onderwerp, het merk van de geheugenkaart, de beeldkwaliteit van de opname, ISO-waarde, drivemodus, Picture Style, persoonlijke functies, enz.

De maximale fps en buffercapaciteit kunnen lager uitvallen afhankelijk van de camera-instellingen en het lichtniveau

Hier zal al een deel van je antwoorden al in staan.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:04

Hallo, ik ben nu 14 jaar en vind fotograferen echt heel erg leuk. Ik gebruik nu de camera van mijn moeder maar dit is geen spiegelreflex en vaak zijn de foto's niet hoe ik het wil..(niet scherp, bewogen & veel ruis)
Ik zoek dus nu een spiegelreflex en mijn butget is nu 350 euro inclusief lens.
Ik weet dat dit moeilijk is maar alles is beter dan deze camera. Ik had nu de CANON EOS 1200D + EF-S 18-55 DC III gezien en die leek mij wel goed, heeft iemand ervaring met deze camera en lens en heb je misschien dan ook foto's?

Suggesties helpen ook altijd :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:48

Geen DC lens nemen. Deze hebben van zichzelf geen stabiliteit dus heb je kans op als nog wazige fotos.
Neem een 18-55 IS ii lens
http://www.camerashop.nl/product/432643 ... wwodiHkK0A

Ik heb zelf alleen goede ervaringen met de 1100D dit was mijn instap lens (eerste spiegelreflex)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:53

^ Eh, mag ik vragen waar je die info vandaan hebt? :+

Een 18-55 is geen toplens, tis gewoon een instappert. Maar als jij je sluitertijd en dergelijke goed hebt staan zie ik geen reden waarom een DC lens ineens een wazige foto zou produceren? De 1200D is een prima instapmodel. Voorbeeldfoto's heb je echt weinig aan, ik kan je voorbeeldfoto's geven die ik met mijn 50mm heb gemaakt maar het is je eigen visie en kennis waarmee je jou foto's gaat maken. Het is geen goede overeenkomst mijn 7 jaar fotografie ervaring en een fullframe body tegenover iemand zijn instapmodel met amper kennis over het vak te zetten en dan te zeggen 'Hier! De 50mm is echt een toplens, zeker kopen! Kijk deze foto's' en daarmee de verwachting te scheppen dat jij ook zulke foto's gaat maken ;)