Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:15

Ja had hem eerst als eenhoorn, en die hebben een sik, maar ik vond de 'paarden'-versie toch beter. :)) Thanks! :D

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:51

Grappig captain :)

Afbeelding
Afbeelding

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:19

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:23

Bedankt voor de complimenten Captain & GreenRider!!

Heeel gaaf die bewerking Captain!! <3

De laatste 2 honden zijn ook mooi opgeknapt! Mooie kleuren beide!

Vandaag heb ik me ook weer even uitgeleefd:

Voor:

Afbeelding

Na:
AfbeeldingDSC_0172-Hersteld bloem

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:03

Captain schreef:
Iets verbeterde versie, minder hightlights in de manen, voorpluk en sokken en de ogen wat donkerder gemaakt.
[ [url=m/rw1z4l.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow:

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:59

Nynke_marit: Mooi de kleuren terug gebracht!
XMayo: Mooi! Gave hond ook!
LoveSenna: Heel gaaf! De kleuren zijn nu echt heel mooi!

Ik vind hem zelf het mooiste in kleur, maar ben benieuw wat jullie ervan vinden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:17

Weer even een heftige bewerking in Lightroom van mij

Afbeelding
Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:46

Pfoe ik word echt jaloers van jullie bewerkingen in Lightroom :=
Binnenkort toch ook eens gaan overstappen..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:54

Drico schreef:
Pfoe ik word echt jaloers van jullie bewerkingen in Lightroom :=
Binnenkort toch ook eens gaan overstappen..

Ik heb hetzelfde, maar wil eerst een MacBook kopen voordat ik t aanschaf :’)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:55

Wat is nu echt grote verschil tussen LR en PS ?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:00

Kan alleen voor mezelf spreken maar ik vind LR veeeeeel gemakkelijker in gebruik.
Tenminste als je een hele foto in 1x wilt bewerken. Je kunt ook wel met selecties werken maar dit vind ik in Photoshop dan weer gemakkelijker en preciezer.
Dus voor specifieke aanpassingen, dingen wegwerken etc liever PS, maar als het enkel de kleuren zijn die ik wil bijwerken dan echt veel liever LR

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:02

Ik snap echt helemaal niets van Lightroom dus ik heb heel lui heel veel presets gekocht... O:)

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:23

Het verschil tussen lightroom en photoshop is lastig, ik gebruik zelf lightroom enkel voor het sorteren van mijn foto's omdat ik dit systeem handig vind, verder doe ik mijn lr bewerkingen liever in de camera RAW filter van ps. dit vind ik makkelijker werken en met photoshop kan je zó veel meer!

Mooie bewerkingen komen er weer voorbij!
Quintenvo, ik vind de zwartwit foto het mooist omdat deze wat zachter is!
GerdjeHoran, Mooi opgelicht, heb je het helderheid schuifje gebruikt? De foto is hierdoor ietwat korrelig geworden, daar zou ik mee oppassen want dat vind ik zonde van de mooie zachte foto.

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben een beetje aan het uitproberen met de foto's die ik afgelopen week van dit hondje heb gemaakt. Het licht viel zo ontzettend mooi, maar ik ben nog niet helemaal zeker hoe ik mijn eigen stijl hier in kan verwerken O:)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:34

Ik vind zelf Lightroom fijner om mee te bewerken als het op de basis aan komt!
Lightroom heeft de focus meer liggen op belichting, contrast, kleurtinten, etc. In Photoshop ga je verder met effecten, dingen weg werken, manipuleren, etc.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:49

Hier weer eentje van mij :)

Afbeelding
Afbeelding

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:44

Dit lijkt mij ook een leuk topic om in mee te praten. Is het de bedoeling dat je een x aantal mensen van tips/commentaar voorziet? Of mag je gewoon posten en kun je iets toevoegen als je een waardevolle bijdrage hebt?

In elk geval om te beginnen vind ik je foto heel erg goed gelukt Liselot! Technisch heel sterk en met nabewerking heb je de foto alleen maar beter ontwikkeld! Geen compleet ander plaatje maar wel echt een waardevolle toevoeging. Echte fotografie vind ik dit +:)+

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:10

quintenvo: ik twijfel ook heel erg. Omwille van zijn/haar bijzondere kleur zou ik voor kleur willen gaan. Maar de foto mist iets, zwart/wit kijkt een stuk prettiger maar dan mis je net de info over de kat. hmmm.

GerdjeHoran : mooie foto van de fries, prima opgeknapt! :D

ik zie de laatste tijd weer erg mooie plaatjes voorbij komen, keep up the good work!

Ik sorteer inderdaad ook meestal in LR, daarna bewerken in PS en evt nog wat verzadiging of contast bijstellen als laatste weer in LR.

YellowLeaf: niets moet alles mag ;)

Weer eentje van mij, vind hem zelf maar zo-zo eigenlijk -O-

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

Ik vond de ogen te fel, dankzij jullie tips wist ik dat moest doordrukken, thanks aan de poster _/-\o_

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:11

Quintenvo: ik vind hem in kleur ook mooier!

Nynkemarit: wat een prachtige foto!

Ik heb ook weer een gemaakt, maar ben er zelf nog niet helemaal tevreden mee.. :\

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:09

classic: Hij is al goed opgeknapt. Wel vind ik het bovenop de rug en het hoofd iets te overbelicht.
droomy: Mooi met die zwarte achtergrond, ook een stuk rustiger zo.
Liselot: Heel mooi!
NynkeMarit: Mooi! Misschien nog net iets meer warmte toevoegen?
GerdjeHoran: Gaaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:33

awww Quinten, wat een fluffy shetje <3

_classic: ik zou hem wat meer croppen aan de onderkant (zodat de helft van de plank maar overblijft) en de halsband wegwerken, denk dat dat al een wereld van verschil wordt!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:26

NynkeMarit; de kleuren zijn echt prachtig geworden. Mooie bewerking.

xMayo; ook mooi geworden. De hond komt nu mooi naar voren als het hoofdonderwerp.

LoveSenna; ik vind de kleuren erg mooi geworden. Alleen lijkt het bij mij alsof er een soort van waas over de foto heen ligt.

Quitenvo; ik vind het knap dat je de achterkant zo strak hebt gekregen bij de kat! Netjes gedaan!

GertjeHoran; zelf vind ik deze iets minder geslaagd. Het paard komt nu heel hard over, hij is iets teveel verscherpt/iets teveel clarification (ik werk in het Engels) naar mijn smaak. Hij had iets aaibaarder mogen blijven.

NynkeMarit; geen verkeerd begin en ik zie wat je bedoelt met het licht. Gewoon lekker blijven oefenen.

Liselot; een prachtige babyfoto. Ik krijg bijna de neiging om een aai over het wangetje te willen geven.

Droomy; ik snap wat je hebt willen doen met de ogen, maar nu lijken ze een beetje doods. Ze hebben geen glans meer en juist dat is zo belangrijk bij ogen. De achtergron heb je wel heel mooi weten te krijgen.

Ik gebruik LR voor de basisbewerkingen, in PS ga ik verder met de plaatselijke bewerkingen en daarnaast werk ik veel met de NIK-collection binnen photoshop (inmiddels enorm oud en hij begint erge kuren te krijgen, in juni komt als het goed is de vervanger uit). Camera RAW gebruik ik af en toe binnen PS zelf als filter om plaatselijke luminositymasks te maken (zoals bij onderstaande foto).

En dan een knutsel van mij van vandaag. Ik hou enorm van slecht weer op komst….

Afbeelding

Afbeelding

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:01

maaikemuis schreef:
En dan een knutsel van mij van vandaag. Ik hou enorm van slecht weer op komst….

[ [url=m/qRTRtJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2YPA1O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een gave plaat..!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:14

Mooie foto hierboven! Ik zou alleen kijken naar de overgang in de lucht. Daar zie ik nog wat strepen in. :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:16

Ik zie wat je bedoelt, alleen komt dit door de compressie. Ik verklein zelf al en bokt comprimeert daar over. Het originele grote bestand heeft het niet (gelukkig maar!).

Ik heb het ooit wel eens nagevraagd, het lijkt te zijn dat er teveel informatie is. Ik heb nog niemand gevonden die het antwoord heeft hoe dit op gecomprimeerde bestanden goed te krijgen.

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:30

quintenvo: Ik vind de kleurenversie persoonlijk mooier. De achtergrond is netjes opgeknapt!

GerdjeHoran: Qua kleuren vind ik hem mooi geworden! Vooral de achtergrond het paard springt er ook mooi uit, alleen vind ik dat er teveel contrast is toegevoegd op het paard. Het paard vind ik nu te grijs geworden.

NynkeMarit: Mooi opgeknapt! Hele mooie warme kleuren!

Liselot: Mooi subtiel bewerkt!

droomy: Persoonlijk vind ik h'm een beetje eng zo :o Ik heb nu het gevoel dat hij ieder moment kan uithalen, terwijl ik op de voor-foto gewoon een liggende kat zie. Maar de zwarte achtergrond vind ik wel rustiger zo. Al had je misschien wel iets met het licht van achteren iets kunnen doen.

_classic: Mooi opgeknapt! Ik ga mee van de tips van droomy. Ik denk dat het ook scheelt dat de witte hond wat wegvalt tegen de witte lucht. Ik denk dat als die bijvoorbeeld een mooie wolkenlucht achter zich had gehad dat de foto al heel anders maakt.

quintenvo: Mooi opgeknapt! Ik denk dat je alleen op moet passen met de verzadiging, ik vind het gras net te fel.

maaikemuis: Heel gaaf <3 Mooi opgeknapt qua kleuren!
Voor:

Afbeelding

Na:
AfbeeldingDSC_0232

Ik heb een abonnement Photoshop en Lightroom maar ik gebruik alleen Photoshop. Nu ik het een beetje door heb vind ik het veel makkelijker en fijner werken dan Lightroom. Alleen voor het klonen heb ik te weinig geduld, de kleine dingetjes gaan nog wel maar de grotere zaken zoals op deze foto het hooi op de achtergrond krijg ik gewoon niet netjes weggewerkt. (en dan is dat niet eens zo heel groot :Y) )

maaikemuis schreef:
LoveSenna; ik vind de kleuren erg mooi geworden. Alleen lijkt het bij mij alsof er een soort van waas over de foto heen ligt.

Bedankt! Ik snap wat je bedoelt. Ik zat er nog een beetje over te twijfelen maar ik vond het persoonlijk wel wat passen bij de foto!

quintenvo schreef:
LoveSenna: Heel gaaf! De kleuren zijn nu echt heel mooi!

Bedankt voor het compliment!