Ik heb een Canon 40D die ik een poos terug naar veel concerten meesleepte. Daar gebruikte ik een 50/1.4 lensje op die prima voldeed voor kleine concertzalen (en ook wel grote stadions als ik erg vooraan stond)

Helaas ben ik al een tijdlang niet meer bij concerten geweest en is mijn 40D nogal verwaarloosd (zonde!)
Nu ik zelf steeds enthousiaster wordt over eventing zou ik het leuk vinden om hier foto's te gaan maken. Deze evenementen zijn bijna altijd buiten, maar gaan wel op redelijk hoge snelheid. Daarbuiten vind ik het sowieso wel fijn om een lens te hebben met wat meer bereik.
Ik heb dus zelf nu de 70-200/4.0 (zonder IS) op het oog, simpelweg omdat deze nu mooi geprijsd is (hij kost mij dan pakweg EUR425 nieuw). De vraag is of deze geschikt gaat zijn voor wat ik er mee wil gaan doen. Mischien iemand tips.
Ik ben me ook bewust van de 70-200/4.0 MET IS. Die zou mij pakweg EUR795 kosten, maar dat vind ik eigenlijk wel een beetje boven mijn budget.
Wat zouden jullie mij adviseren? Ook qua waardevastheid en dergelijke, mocht ik hem tzt toch willen verkopen?