Sowieso een Canon ivm de reeds aanwezige lenzen en ik wil níeuw, niet tweedehands. Budget is nog niet exact bepaald, maar de 1D/5D etc. liggen wel écht buiten budget

Als iemand dus tips of opmerkingen heeft wat ik moet overwegen , heel graag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alwiene schreef:Ik heb nu een 350d en zit te twijfelen om over te gaan naar een nieuwere/betere body. Ben er alleen nog niet uit hoe zinvol dat is en zo ja, wélke het dan zou moeten worden![]()
Sowieso een Canon ivm de reeds aanwezige lenzen en ik wil níeuw, niet tweedehands. Budget is nog niet exact bepaald, maar de 1D/5D etc. liggen wel écht buiten budget
HLPhoto schreef:Er is niks op tegen, maar volgens mij wil jij er geen duizenden euri aan uitgeven? Met een fullframe vraag je namelijk nogal wat van je objectieven. De 70-300IS USM is daar net tegen opgewassen.
bengelpiet schreef:Fuji Finepix S100FS (uitgebreide compact, een semi-spiegelreflex) , maar die is kapot gegaan.
Dus ik gebruik nu die van me zus de Canon 300D met 35-105 mm lens.
Alwiene schreef:Ik heb nu een 350d en zit te twijfelen om over te gaan naar een nieuwere/betere body. Ben er alleen nog niet uit hoe zinvol dat is en zo ja, wélke het dan zou moeten worden![]()
Nouks schreef:bengelpiet schreef:Fuji Finepix S100FS (uitgebreide compact, een semi-spiegelreflex) , maar die is kapot gegaan.
Dus ik gebruik nu die van me zus de Canon 300D met 35-105 mm lens.
Van de 300D naar de 1000D is hoe dan ook een ENORME vooruitgang. Daar ga je ab-so-luut niet op achteruit. De 300D was de eerste spiegelreflexcamera voor de consumentenmarkt, de techniek heeft niet stil gestaan en is inmiddels echt vele malen verder. De 1000D niet nemen omdat die niet professioneel genoeg is, vind ik geen correcte redenatie.
bengelpiet schreef:Ik wil de 1000D gewoon niet, dan wil ik over een jaar weer een nieuwe, en daar ga ik niet aan beginnen.
bengelpiet schreef:Maar ik bedoel, dat ik stappen van 100 heb bijv. Ik heb niet zo zeer stappen van 50 nodig. Maar ik wil niet van 400 naar 800, want dat is net een te grote stap.