Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xjudithx schreef:Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken en waar ik precies naar moet kijken. Wat is bijvoorbeeld de meest veelzijdige lens? (18-55 mm?)
kay27 schreef:xjudithx schreef:Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken en waar ik precies naar moet kijken. Wat is bijvoorbeeld de meest veelzijdige lens? (18-55 mm?)
Dat ligt eraan. Als je binnen en buiten op niet te grote afstanden wilt fotograferen is een 18-55 objectief prima. Maar als je ook verder weg wilt kunnen fotograferen heb je een telezoom nodig (bijv. een 70-300 mm).
De Canon 400D is met kitlens voor €685,- te koop bij http://www.digitalstreet.nl. Je krijgt €80,- cashback van Canon als je voor 30 juni een dslr koopt (geldt niet voor de 350D). Maar reken dat je wel ook een geheugenkaart, tas, uv-filter, evt extra accu e.d. erbij moet hebben. Om dus nog maar niet te praten over een telezoom (hoewel die betrekkelijk goedkoop kunnen zijn; maar €200,- ben je zeker wel kwijt). Daarnaast steek je een dslr natuurlijk niet even in je zak als je naar een feestje gaat.
Edit: persoonlijk denk ik wel dat als je dat bedrag wat je noemt wil uitgeven voor een camera, je inderdaad net zo goed een dslr kunt kopen. Ook al zou je nu nog niet een telezoomobjectief erbij kunnen kopen, daar kun je dan wel voor sparen. Het is niet verkeerd om eerst met de kitlens te gaan oefenen. (Ik heb vorige week de 400D gekocht, met kitlens en wel ook een telelens erbij, maar die heb ik er nog helemaal niet opgehad omdat ik nu nog mijn handen vol heb aan de 'simpele' kitlens.)