[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caroowtje

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:34

Oke. Bedankt voor de info! Haha!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:34

Renza , wat voor fototoestel heb jij als ik vragen mag Lachen?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:22

Nikon D50 Lachen

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:36

Ik wil graag een nieuwe digitale camera gaan kopen omdat mijn Sony Cybershot DSC-P73 geen mooie bewegende beelden maakt.
Graag wil ik terug bij Sony blijven en ben ik nu aan het twijfelen tussen de Sony Cybershot DSC-W80 of DSC-W90.
Iemand ervaring met die digitale camera's ???

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:56

Hallo,
Ik denk erover om een digitale spiegelreflex camera te kopen. Ik heb al de Kodak EasyShare C360, maar wil toch ook graag een spiegelreflex. Ik ben een hobbyfotograaf die overal foto's van maakt; dieren, mensen (op feestjes), portretten, vakantiekiekjes, natuur, close-ups, beweging, stilstand etc.
Ik wil er ongeveer 700 euro aan uitgeven.
Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken en waar ik precies naar moet kijken. Wat is bijvoorbeeld de meest veelzijdige lens? (18-55 mm?) Heeft iemand tips?
Alvast bedankt!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:19

xjudithx schreef:
Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken en waar ik precies naar moet kijken. Wat is bijvoorbeeld de meest veelzijdige lens? (18-55 mm?)

Dat ligt eraan. Als je binnen en buiten op niet te grote afstanden wilt fotograferen is een 18-55 objectief prima. Maar als je ook verder weg wilt kunnen fotograferen heb je een telezoom nodig (bijv. een 70-300 mm).

De Canon 400D is met kitlens voor €685,- te koop bij http://www.digitalstreet.nl. Je krijgt €80,- cashback van Canon als je voor 30 juni een dslr koopt (geldt niet voor de 350D). Maar reken dat je wel ook een geheugenkaart, tas, uv-filter, evt extra accu e.d. erbij moet hebben. Om dus nog maar niet te praten over een telezoom (hoewel die betrekkelijk goedkoop kunnen zijn; maar €200,- ben je zeker wel kwijt). Daarnaast steek je een dslr natuurlijk niet even in je zak als je naar een feestje gaat. Knipoog

Edit: persoonlijk denk ik wel dat als je dat bedrag wat je noemt wil uitgeven voor een camera, je inderdaad net zo goed een dslr kunt kopen. Ook al zou je nu nog niet een telezoomobjectief erbij kunnen kopen, daar kun je dan wel voor sparen. Het is niet verkeerd om eerst met de kitlens te gaan oefenen. (Ik heb vorige week de 400D gekocht, met kitlens en wel ook een telelens erbij, maar die heb ik er nog helemaal niet opgehad omdat ik nu nog mijn handen vol heb aan de 'simpele' kitlens.)

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:56

ik wil misschien toch de canon 400D nemen Haha!

Ik denk dat ik het ong. weet, maar kan iemand me precies vertellen wat nou een kitlens is? Bloos

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:27

Een kitlens is een lens die extra goedkoop is gemaakt om te voorkomen dat de eerste aanschaf van een dslr te duur wordt. De kwaliteit van zo'n objectief is dan natuurlijk ook niet helemaal top alhoewel je er prima mee kunt fotograferen. Ik heb behoorlijke foto's gezien van zo'n kitlens waarbij je niet zou denken dat die zo goedkoop is.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:34

Ik ben nu ook blij dat ik de kitlens erbij heb genomen. Ja Ik vind dat er erg mooie foto's van komen, vele vele malen scherper dan mijn oude camera. En dat is toch het vergelijk dat je hebt als je van een compact overstapt op een dslr.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:13

Hallo, ik ben hier nieuw op dit topic. Mijn lieve vriendje wil binnenkort een goede camera kopen. Het wordt zeker weten de canon eos 400D. Ik heb fotograferen altijd heel erg leuk gevonden, maar heb nog nooit een goede camera gehad.
Ik kan niet wachten tot we hem hebben. Ik wil wel een cursus gaan volgens. Weet iemand een goede cursus in de buurt van Weesp?

Gr. Jeannine

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:24

Ik zou eens wat sites van fotografen bekijken Jeannine, soms geven zij cursussen. Verder verzorgt het NIDF ook fotografie-cursussen. Bepaal ook van te voren wat je wil leren.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:36

Ik wil leren om met een spiegelreflexcamera om te gaan. Ik wil uiteindelijk natuurlijk alles leren. Nu heb ik er nog weinig kaas van gegeten. Behalve dat ik heel vaak denk van "wauw, had ik nu maar een goede camera"

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:18

Dan zou je dus een beginnerscursus moeten gaan doen, of een cursus waarbij 'alles' aan bod komt. Ik wilde zelf van allebei wat, dus zowel met camera leren werken en de basis fatsoenlijk leren, maar ook met compositie e.d. aan de gang. Ik heb me in Nijmegen bij Geert van de Ven ingeschreven. Start volgende week woensdag. Go jij! Go jij!

Bij het NIDF geven ze volgens mij ook goede cursussen hoor. En als je de 400D nog moet kopen, koop 'm dan bij een winkel die de workshop-voucher erbij geeft. (Digitalstreet.nl deed dat helaas niet, daarom moest ik op zoek naar een andere cursus.) Met die workshop-voucher kun je je voor €25,- inschrijven voor een cursus leren werken met je 400D. Zie hier voor informatie! Bij 'schrijft u zich snel in' vind je een link naar het NIDF en kun je ook kijken waar de cursussen gegeven worden.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:20

kay27 schreef:
xjudithx schreef:
Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken en waar ik precies naar moet kijken. Wat is bijvoorbeeld de meest veelzijdige lens? (18-55 mm?)

Dat ligt eraan. Als je binnen en buiten op niet te grote afstanden wilt fotograferen is een 18-55 objectief prima. Maar als je ook verder weg wilt kunnen fotograferen heb je een telezoom nodig (bijv. een 70-300 mm).

De Canon 400D is met kitlens voor €685,- te koop bij http://www.digitalstreet.nl. Je krijgt €80,- cashback van Canon als je voor 30 juni een dslr koopt (geldt niet voor de 350D). Maar reken dat je wel ook een geheugenkaart, tas, uv-filter, evt extra accu e.d. erbij moet hebben. Om dus nog maar niet te praten over een telezoom (hoewel die betrekkelijk goedkoop kunnen zijn; maar €200,- ben je zeker wel kwijt). Daarnaast steek je een dslr natuurlijk niet even in je zak als je naar een feestje gaat. Knipoog

Edit: persoonlijk denk ik wel dat als je dat bedrag wat je noemt wil uitgeven voor een camera, je inderdaad net zo goed een dslr kunt kopen. Ook al zou je nu nog niet een telezoomobjectief erbij kunnen kopen, daar kun je dan wel voor sparen. Het is niet verkeerd om eerst met de kitlens te gaan oefenen. (Ik heb vorige week de 400D gekocht, met kitlens en wel ook een telelens erbij, maar die heb ik er nog helemaal niet opgehad omdat ik nu nog mijn handen vol heb aan de 'simpele' kitlens.)

Bedankt voor de info en tips! Ik ga me eens orienteren op die Canon 400D.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:08

@Kay27 Is die 80 euro er dan al vanaf?
Nijmegen is voor mij een beetje te ver. Ik zal hier in de buurt wel eens even gaan kijken.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:20

Dei cursus klinkt echt goed. Jammer dat het helemaal in Nijmegen is. Dat is echt te ver. Baal baal....
Zoiets zoek ik dus, alleen in de buurt van Weesp!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:30

Jeannine: nee, die €80,- gaat daar nog van af. Dat moet je apart aanvragen bij Canon zelf.
Zo'n cursus zal daar ook echt te vinden zijn hoor, even wat sites afstruinen of gewoon een paar fotografen opbellen. Zij weten wel waar er zoiets te doen is.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:39

ja ik zal vast wel wat vinden idd.
Volgens mij is digital street dan wel een van de goedkoopste als ik dat zo zie. Helemaal omdat die 80 euro daar nog vanaf gaat. Die prijs scheelt echt wel in vergelijking met gewone winkelprijs.
Ik krijg hem pas over 1 of 2 maanden hoor, dus heb nog wel even de tijd om rond te kijken. Ik kan niet wachten gewoon!!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:09

Hou er wel rekening mee dat je voor de cashback-actie de camera voor 30 juni 2007 gekocht moet hebben. Je kunt dan de papieren nog tot 31 juli 2007 insturen.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:19

hooi ik heb een vraagje voor mijn verjaardag wil ik een camera kopen !
maar ik wil er 1 waar je goei scherpe/heldere foto's kan maken Haha!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:31

@rijan_ koop een Canon 1d mkIII of een 5D.
Nee, ff zonder gein, het zou wel makkelijk zijn als je even aangeeft hoeveel je eraan wil besteden.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:15

Ik heb niet echt de vraag, welke camera ik moet kopen.. Maar of ik hem wel wil kopen. Ik ben namelijk op zoek gegaan naar een 2ehands camera, een canon 350 of 300D. Nu kan ik een 350D ophalen vandeweek voor 430,-. De camera is driekwartjaar oud en heeft maar een paar honderd foto's gemaakt, ongeveer 300.

Moet ik hieraan beginnen? De gerantie zit in het buitenland dus als er iets zal gaan mankeren aan de camera ben ik er nog veel meer aan kwijt + de lenzen die ik nog wil hebben, er zit een standaard 18-55 lens bij.

Wat adviseren jullie, is het verder een goeie camera en voldoet die aan wat jullie wensen zijn? Ik zit vooral in het macro standje Knipoog

En zijn er meerdere die wat voorbeeldfoto's hebben om te bekijken? En weet iemand waarop je zeker moet letten bij het bekijken van de camera, ik ga hem namelijk zelf ophalen bij meneer aan huis voor de veiligheid en garantie.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:18

uu iets tussen de 300 een 500 euro Bloos
Laatst bijgewerkt door Rijan_ op 14-05-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:19

Ik ben al erg lang aan het sparen voor een digitale spiegelreflex.
Alleen, welke? Tong uitsteken
Ik wil er rond de 700 euro aan uitgeven. Hebben jullie een idee? Ik heb zelf gehoord dat de Nikon D50 ook een fijne camera is Ja

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:20

Hey Fiffil, een paar posts hierboven stel ik dezelfde vraag en heb ik antwoord gekregen.