[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:45

Week 13 - een zelfportret voor de opdracht 'moving pictures' :)
Het idee er achter is, moving als in moving on, hoe dat voelt in je hoofd enz. En dan de beweging er in natuurlijk!

Afbeelding

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:59

Sharonplugge: louiisaa: Leuke foto, jammer dat de pony en ruiter zo scheef staan! Vanwaar de omzetting naar zwart wit?

ponyaddicted : Louiisaa: Prima foto, alleen mijn oog valt steeds op die fiets op de achtergrond..

Bumblehorse: Louiisaa:
Inderdaad een leuke foto! Had je gevraagd of ze voor het hooi had komen staan, had je een minder drukke achtergrond. En dan kon je hem eventueel gewoon ook in kleur. Wel een goede keuze om het nu in het zwart/wit te doen zodat de achtergrond wat vervaagd.

dank jullie wel voor de feedback :)
@sharonplugge: ik heb de omzetting vooral gemaakt omdat mijn achtergrond zoveel aandacht trok... maar ik heb uitgevonden hoe ik in photoshop de achtergrond waziger krijg dus dan ziet het er in kleur een stuk beter uit.
@ponyaddicted de achtergrond was idd iets te scherp helaas... dan moet je toch een kleiner diafragmagetal gebruiken?
@bumblehorse bedankt, haha het was een last minute foto net na haar wedstrijd maar als ik de volgende keer weer lekker ruiters op die plek op de foto zet zal ik ze voor het hooi zetten :) leuk idee ook.

Mijn week 13 ben ik nog niet uit :$ zal ik nummer 1, nummer 2 of 3 doen?
idontknowwww
1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3.
Afbeelding

alvast bedankt whaha :')
Laatst bijgewerkt door louiisaa op 24-03-15 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:00

@louisa, Agossie vroeg een paar posts terug om keuze foto's en dergelijke in linkjes te zetten, anders is het nogal ingewikkeld.. :)

Ik zou denk ik voor 2 gaan maar vind hem wat onderbelicht..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:06

Marjoow schreef:
m/EvsNNb.jpg

<3

Overigens is dit niet mijn inzending voor deze week. Maar jullie kunnen vast raden wat er deze week op de foto gezet word :')

Link werkte niet meer :')
http://boktimg.nl/img/m/EvsNNb.jpg

Zo wel :P Thanks Agossie voor je PB :)

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:19

k_m: ik weet niet precies hoe die linkjes werken :( ?

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:20

Eline91, heel erg bedankt voor je feedback!

En natuurlijk de rest ook!!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:22

louiisaa schreef:
k_m: ik weet niet precies hoe die linkjes werken :( ?

gewoon de img /img voor en achter de link weghalen!

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:31

Ik snap het al :) ik heb ze via pinterest gedaan? is dat een goede site om je foto's vanaf te uploaden? nouja ik snap het tenminste haha sorry voor de fout, ik kan het nu niet meer veranderen maar de volgende keer gaan linkjes me lukken ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:11

Voor uploads gebruik ik flickr, die staat erom bekend het minst je foto te vervormen!

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:21

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:23

Keertje op tijd weer met mijn week 13. Eerste keer productfotografie in de studio.

Week 13

Afbeelding

Louissa ik zou voor de 1e gaan, die vind ik echt mooi. De 3e in ieder geval niet, vindt de onderzijde van de duif wat raar afgesneden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:37

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:42

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:44

100% de eerste. Origineel perspectief!

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:21

Oke duidelijk, dan wordt het de eerste! :D
Week 13:
Afbeelding

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:50

ik kies dan ook maar voor de 1e haha *\o/*
Afbeelding

iets nieuws uitgeprobeerd want ik blijf 100 verschillende dingen proberen haha :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:08

Week 13. Edese heide. :D

Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:16

Agossie schreef:
Willen jullie alsjeblieft niet meer foto's plaatsen als het niet je foto van de week is? Het is echt verwarrend voor mij met het maken van de lijst. Als je toch graag iets wil laten zien, doe het dan in link, dat maakt het al een stuk gemakkelijker voor mij.

Ik vind eigenlijk dat je hier wel 1 lijn in mag trekken Agossie.
Het is voor jou ontzettend veel werk.
Waarom dan niet gewoon de regel: Max. 1 foto per week tonen die ook meteen je POTW is.
Dan heb jij er niet nog meer "uitzoek"werk bij.

Het moet geen verzameling van allerlei plaatjes worden.
Evenals dat je gewoon zelf een keuze kunt maken voor welke je inzend, en niet eerst stuk of 3 plaatst en dan uiteindelijk de keuze aan een ander laat.
Jij hebt de foto gemaakt, dus dan is ook de keuze voor jou welke POTW wordt.

Maar goed ik ben benieuwd wat een ander hier van vind.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:18

Zolang het in link staat lijkt het mij geen probleem...maar alles wat zichtbaar is moet een POTW zijn om het goed duidelijk gescheiden te houden.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:30

Ik ben het met Marlies eens, in een link vind ik geen probleem.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:57

1 foto per week in het topic en de rest in link, daar kan ik me ook wel in vinden :)

hilly200 Ontzettend gave foto, wat een bijzonder licht zeg! :)

rosslover Leuk gedaan, erg gaaf met die reflecties in het water :)

Killyenn Heel erg geslaagde foto, die make-up geeft een bijzonder effect :) Erg knap hoe je de ogen van het model hebt vastgelegd, ze heeft een erg sterke blik op de foto. Knap gedaan! :)

glenstorm Erg leuk gedaan, fijne kleuren en je hebt een mooie DoF in je foto :) Je creëert een rustig en aansprekend geheel.

Leonyr Enorm gaaf gedaan, deze foto was mijn favoriet uit de vier die je geplaatst had :) Je creëert een heel bijzondere sfeer die nog versterkt wordt door het contrast tussen donker en licht. Knap werk!

Sicayes Wat een leuke foto, gaaf hoe je met de scherptediepte speelt :) De uitsnede had ik zelf iets ruimer genomen maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak :o

LoveUggs Leuk om je vooruitgang te zien, het lijkt me wel gaaf om over een halfjaar nog eens terug te kijken :) Erg fijne foto van een heel schattig kindje! Let er wel op dat je achtergronddoek netjes strakgetrokken is zodat je geen vouwen hebt :) Ik heb ook de indruk dat de baby nogal donker uitgevallen is tegen de achtergrond, je had hier gerust iets langer mogen belichten. Ik weet niet hoe de lichtinval binnen was, maar houd er rekening mee dat je voor binnenshoots je sluitertijd of ISO wat moet verhogen om een voldoende belicht resultaat te krijgen. Ik werk zelf meestal met flitsers binnen, of ik probeer het onderwerp zo te plaatsen dat het raam als externe lichtbron werkt :)

marijepagter Ik vind je compositie inderdaad nogal krap, als je hem wat ruimer had genomen kon je hun hoofden net op de kruispunten van de 1/3 lijnen leggen :) Verder wel een erg leuke foto!

k_m Erg gave foto, heel bijzondere en originele interpretatie van de opdracht :D

MarBri Erg gaaf, je weet in elk geval het product op een bijzondere en aansprekende manier vast te leggen :) Ook leuk dat je die reflecties op de ondergrond gebruikt!

taarss Ik vond de tweede de leukste, op de eerste lijkt het oog wat raar := Blijkbaar waren de anderen wel weg van de eerste, maar ik heb iets met ogen op foto's en die plotse overgang tussen licht en donker gaat me niet zo :) Verder wel een erg gave foto, leuk perspectief en fijne zwart-wit bewerking!

louiisaa De eerste vind ik zeker de gaafste! :) Heel leuk hoe je die druppeltjes hebt weten vast te leggen, fijne lichtinval en gave kleuren. De foto heeft door zijn zachte uitstraling echt een rustgevend effect op me, ik zou er uren kunnen naar kijken :)

Bellatrix Ik vind de compositie fijn, en de wolken geven best een bijzonder effect. Met het pad creëer je enorm veel diepte in je foto. Maar je nabewerking gaat me niet zo, het geheel lijkt me nogal hard en druk en bezorgt me geen aangenaam gevoel, ik kan er niet zo lang naar kijken. Je foto raakt me dus zeker wel, misschien was dat wel de bedoeling?

----------------

Reacties

SharonPlugge Bedankt voor de feedback, dat waardeer ik echt :)

Deetjeeuh Gave lens, als je hem niet meer hoeft mag je hem mij altijd toesturen := Het klopt wel wat je zegt, soms moet je nu eenmaal wat water bij de wijn doen :)

CrazyIris Nog iemand met zo'n gave lens :D Het zal vast gauw genoeg wennen, dan kan je niet meer zonder ;)

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:03

bedankt voor de feedback :) erg blij mee :)
-en ik ben het er idd mee eens en ik weet nu hoe het werkt met linkjes ;) dus gewoon lekker de linkjes accepteren en de rest van de foto's weg laten.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:17

Ik ben het eigenlijk wel met Revanches eens, de bedoeling van het topic is om je beste foto van de week te laten zien.
Het is geen wedstrijd of zo, gewoon de foto plaatsen die je zelf het mooiste vindt. :j
(De andere foto's in een linkje maakt het trouwens al wel een stuk overzichtelijker.)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:26

Was er vorig jaar geen kletstopic? Dan kan je nog steeds daar extra foto's plaatsen om te laten kiezen. Ik vind dat kiezen in het topic ook een beetje irritant.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:28

Eline, bedankt weer voor je feedback! Ik wist idd dat mijn ISO hoger moest zijn. Ik denk dat hij hier op 300/400 stond. Was de eerste keer dat ik met achtergrond doek werkte dus het was een experimentje. Kindje is van de eigenaresse van mijn vp, wilde graag langskomen maar wist geen cadeautje dus dit was een mooie oplossing. Ik heb in een half jaar veel aangeschaft.. Camera zelf, zoomlens (70-210), portretlens (50-1.8), reflectiescherm 4 in 1, de achtergrond installatie dan nog erbij. Ingeschreven voor een 4 daagse cursus in Duitsland, dus geld voor lampen :'). We hebben de lichtste kamer gebruikt, was alleen maar een klein kamertje, moesten dus ook echt even roeien met de riemen die we hadden. Geprobeerd zo veel mogelijk te corrigeren met bewerken maar lichter dan dit kreeg ik hem niet. Helaas! Met de flitser moet ik nog even 'spelen' je schijnt daarvoor ook weer het een en ander in te kunnen stellen maar ik ben er nog niet achter hoe.