[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:03

brr
Laatst bijgewerkt door aapie op 19-04-09 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

aapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:09

Afbeelding

de nikkor vr 70-200 f2.8 of de sigma 70-200 hsm f2.8 ,de laatste scheelt met de eerste zo'n 1000euro.
Dat komt ook omdat er geen vr op zit en het glas zuiverder is :D ...

--------------------------------------------------------------------------------------------
Apictures is a way of life :o

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:14

Iemand ervaring met een Expodisc voor de witbalans?
Istwat? :D

Rianne_

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:02

Ik weet niet of ik het hier goed post, maar ik ben op zoek naar een goeie zonnekap voor op mijn Nikon D60. Ik heb de 18-55 VR lens, weet iemand welke zonnekap goed is?

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:49

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:31

DannyD schreef:
gewoon de std originele nikon zonne kap die is er speciaal voor gemaakt http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=23824

Dankjewel!

In de winkel zeiden ze dat je de zonne kap van de 18-55 mm kon zien op de foto's. Klopt dat wel of niet? Dat is natuurlijk niet de bedoeling..

Kan ik beter voor een UV-filter gaan of een zonne kap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:37

Rianne_ schreef:
In de winkel zeiden ze dat je de zonne kap van de 18-55 mm kon zien op de foto's. Klopt dat wel of niet? Dat is natuurlijk niet de bedoeling..

Als het goed is, ontwerpt een merk z'n zonnekappen ernaar dat deze niet op de foto zal komen. Daarom ziet een zonnekap voor een groothoeklens er ook anders uit dan die van een telelens.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:51

Nouks schreef:
Rianne_ schreef:

Als het goed is, ontwerpt een merk z'n zonnekappen ernaar dat deze niet op de foto zal komen. Daarom ziet een zonnekap voor een groothoeklens er ook anders uit dan die van een telelens.

Oké, dankjewel. Ik vond het ook al een beetje vreemd, ze ontwerpen die zonne kappen niet als ze te zien zijn op de foto. Want welke fotograaf wil nu een zonne kap op de foto? Maar goed, omdat ze het in de winkel wel zeiden dacht ik: even op bokt vragen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:52

Nou ja, daarom moet je dus wel de goeie hebben... Juiste maat, geschikt voor de juiste lens. Hoewel de Canon kitlens dezelfde filtermaat heeft als mijn 85mm F1.8, zou de zonnekap van mijn 85mm bij de kitlens zichtbaar zijn.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:53

Maar die van DannyD zou dus goed zijn? Die link die hij hierboven heeft neergezet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:54

Geloof het wel ja :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:55

Oké. :) En dan nog een vraag: UV filter + zonne kap of alleen een uv filter of alleen een zonne kap?

Hoorde namelijk dat een UV filter de foto's ook weer beïnvloed doordat het licht door twee glaasjes moet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:10

Door twee? Door nog veel meer glaasjes :D

Ik ga voor alleen zonnekap. UV-filters doen eigenlijk altijd meer kwaad dan goed.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:14

Haha nou ja, maar je snapt me vast wel. := Goed, dan ga ik die van kamera express vanavond maar 's bestellen! :D

Bedankt.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:06

WinSel schreef:
Lipydo schreef:
Bedoel je niet de 17-50 mm lens van Tamron?

Iig, die heb ik besteld en ben erg benieuwd!

die bedoelde ik idd, typ foutje

Ik ben benieuwd wat je er van vind

Nou, hij is geweldig :D Het enige minpintje zou zijn dat hij wat lawaaierig is, omdat er geen moter in zit. Maar het geluid is vergelijkbaar met de 50 mm lensje van Canon, mij niet storend. Heb de scherpte gecheckt en ik ondervind geen problemen. Hij is echt heel erg scherp! Mooie kleuren en vrij snel met scherpstellen. Ik zal wat voorbeeldjes van gisteren uploaden.

Beweging
Tulpen

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:07

Hoi,

Bij mijn toekomstige SRL-camera, wil ik uiteraard ook een goed objectief kopen. Ik wil graag een 70-200 f.2.8. De Canon-variant ligt niet in mijn budget, de Sigma- en Tamronvariant wel.

Maar welke van deze twee objectieven moet ik nu kiezen?
De Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM of de Tamron AF 70-200mm F/2.8 Di LD [IF] Macro liggen beide in mijn budget (incl. filter). Maar welke is nu het 'beste' en zijn er hier mensen met ervaringen of zelfs voorbeeld foto's omtrent een van deze twee objectieven? Ik ben namelijk niet een kenner op het gebied van objectieven, dus wanneer ik ze vergelijk (bij bv. kieskeurig.nl) weet ik niet waar ik nu op moet letten voor een goed objectief.

Vergelijking van beide:
http://www.kieskeurig.nl/productvergeli ... C2002C7222

Ik hoop dat iemand me kan helpen :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:48

Ik heb de Sigma variant, die mij echt fantastisch bevalt. Scherpstellen gaat heel iets minder snel dan bij de Canon variant, maar dat is (voor mij tot dusver) het enige 'mindere' aan deze lens.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:11

En de Canon variant f4? Ik ben er erg blij mee.
Ik weet niet wat je er mee wil fotograveren?

Ik heb nu een 450d met de kitlens en de 70-200 f4 van Canon. Nu zit ik te twijfelen wat ik er bij wil. Sowieso met vast brandpunt omdat ik kwa bereik al aardig gecovert ben.
Ik wil heel graag een portretlens, een makrolens en een groothoek. Lastig lastig lastig al die keuzes...

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:29

ik heb de tamron variant een echt verschil is er niet tussen sigma of tamron 70-200 2.8
alleen bij de ene winkel is tamron goedkopen en bij de andere is dat weer de sigma

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:30

Kanzi schreef:
Iemand ervaring met een Expodisc voor de witbalans?
Istwat? :D

Ik heb er een, maar gebruik hem nooit :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:11

Marjolein schreef:
En de Canon variant f4? Ik ben er erg blij mee.
Ik weet niet wat je er mee wil fotograveren?

Ik heb nu een 450d met de kitlens en de 70-200 f4 van Canon. Nu zit ik te twijfelen wat ik er bij wil. Sowieso met vast brandpunt omdat ik kwa bereik al aardig gecovert ben.
Ik wil heel graag een portretlens, een makrolens en een groothoek. Lastig lastig lastig al die keuzes...

Als je een macro, portret en groothoek wilt hebben, dan kom je sowieso niet bij een lens met vast brandpunt uit.
Lijkt me verstandig om je er in te verdiepen en te kijken wat eventuele mogelijkheden zijn. Drie in één gaat je denk ik niet lukken. :+
Voor een portretlensje kun je kijken naar de 50mm F1.8. Erg goedkope, maar goede lens! Wellicht een 24-70 macro, maar 24 is niet echt bepaald groothoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:28

Juul, voor die groothoek heeft Marjolein natuurlijk d'r kitlens nog... Maar ik denk dat het bereik idd wel netjes gecoverd is eigenlijk...

Met een macrolens kun je ook portretten maken, dus ik denk dat een macrolens met vast brandpunt een prima keuze zou zijn :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:01

Oh sorry, ik heb niet gezien dat ze nog een kitlens had. :+ Die kan indd prima groothoek.

Wat voor macrolens met vast brandpunt heb je in gedachten dan Anouk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:03

Geen idee Juul, niet zo veel verstand van macrolenzen :+

Denk dat budget een goed eerste uitgangspunt is, dat wel...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:08

Ja, das waar. Wellicht een Canon 60mm F2.8? Kost 370 euro als ik me niet vergis.
En anders kan je altijd je kitlens nog op de kop zetten voor macro's :D