Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zeeuwsemeid schreef:Ik heb nu een Nikon D3200, maar wil graag een model camera die een ingebouwde HDR functie heeft. Dus een soort knop voor HDR, als je het bij de D3200 wil moet je 3 foto's maken met verschillende waardes maar ik zoek een camera die dit automatisch doet.. Verder ook het liefst een model dat kan filmen omdat ik mijn SLR ook gebruik om mee te filmen. Verder is het fijn als mijn huidige lenzen er ook gewoon weer op kunnen.
Weet iemand trouwens een betrouwbare site/winkel die 2ehands camera's verkoopt?
Courses schreef:Anyhow, buiten dat HDR gedoe om mis ik een beetje een reden van upgraden als ik heel eerlijk ben. De 3200 is best een nieuw model ook.
hanneke1 schreef:Ondertussen ben ik dagelijks aan het zoeken en vergelijken wat er nu het beste bij me past, maar ondertussen kom er niet meer uit. Dit zou mijn 1e spiegelreflex worden, heb altijd een compactcamera gehad.
Mijn hoofddoel met de camera:
- Dierenfotografie (honden/paarden)
- Mijn reis naar Zuid-Afrika goed vastleggen, zowel natuur als de dieren
Ik kom zojuist van de winkel Cameraland in Alkmaar en daar werd mij aangeraden om naar systeemcamera's te gaan kijken in plaats van spiegelreflex camera's. Dit werd me eerder bij de Mediamarkt ook al aangeraden. Hoe denken jullie hierover?
Ik was er tot vanmorgen over uit dat ik de canon 700D zou gaan aanschaffen, maar dit werd dan weer afgeraden omdat deze niet stof/spatwater dicht is. Heb je daar alleen last van als je de objectieven wisselt? Of constant?
De meneer daar raadde me aan om anders te kijken naar een 2ehands 60D, maar mijn gevoel zegt me dat ik de body beter nieuw kan kopen. Objectieven mogen van mij ook best 2e hands.
Hopelijk hebben jullie wat tips voor me, die zou ik goed kunnen gebruiken
hanneke1 schreef:Dan ga ik me eens verdiepen in de systeemcamera's van Olympus. Al heb ik toch het idee dat ik ter zijner tijd toch wat meer kan met een spiegelreflex.
Ikke: Helaas gaat dat echt te duur worden voor me, een body tot 600 is eigenlijk wel de max. Dan heb ik nog ruimte om objectieven 2ehands aan te schaffen (heb geluk dat ik een 70-300 voorlopig kan lenen van iemand)
Maar het niet stofdicht zijn van een camera, heb je daar ook echt last van als je geen objectieven verwisselt? Want die tip had ik al gekregen van iemand om tijdens de safari tochten niet te verwisselen.