[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:53

Oke dat snap ik wel alleen ik ging allemaal mee met iemand sorry hooor.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:26

Ik ben ook langzaam aan het kijken voor een nieuwe camera.

Ik heb nu de 1000D.

Welke camera zou nou echt de moeite waard zijn, en niet té belachelijk duur? Het liefst onder de €800,-.
De camera moet een hoge ISO kunnen zonder dat er meteen ruis inzit. (I know, RAW kan ook prima met de 1000D. Maar ik wil iets meer zekerheid)

Verder gewoon een goede camera :D Wel een Canon btw.

Ik heb goede en slechte verhalen gehoord over de 50D. Gister getest van iemand met mijn Canon 70-200 f2.8 en dat was niet slecht.. :P

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:43

@Limoen het enige waar je nog iets winst op ruis mee gaat maken van Canon onder de 800,- is een 550d of een tweedehands 5d (mark 1).

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:05

Is een 1D mark II nog wat om nu te kopen en wat zou daar een leuke prijs voor zijn?
Mijn body heeft het begeven en moet er eentje bij hebben, deze moet ook nog gemaakt dus het budget is wat krap :))

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:03

Een 1DII is een goede en stevige body voor sportfotografie e.d., presteert qua ruis volgens mij beter dan bijv. een 50D. Realiseer je wel dat je alvast een nieuwe sluiter moet incalculeren, een 1DII wordt namelijk meestal flink gebruikt.

Zou zelf als tijdelijke stevige Canon - als je geen super-AF en hoge snelheid nodig hebt - eerder neigen naar een 30D.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:58

Thanks voor de info, mijn budget is wat verruimt dus ik ga toch voor de 7d. Dan maar gelijk weer helemaal goed :))

40d is stuk, die gaat naar de winkel terug dinsdag en ben benieuwd hoelang ik hem dan kwijt ben..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:56

Ezumii schreef:
Thanks voor de info, mijn budget is wat verruimt dus ik ga toch voor de 7d. Dan maar gelijk weer helemaal goed :))

40d is stuk, die gaat naar de winkel terug dinsdag en ben benieuwd hoelang ik hem dan kwijt ben..

Da's vervelend, wat is er stuk aan? Je gaat je denk ik wel irriteren aan het verschil in lichtmeting als je die 40d terug hebt :)

En misschien ook wel aan de 25~35MB RAW's die je uit een 7D haalt, zelfs op een snelle intel quadcore met rappe schijven had ik hier en daar last van wat vertragingen met die bestanden :P

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:57

Ik schiet nooit in Raw dus dat scheelt :)).

Geeft error 99 en het sluitergordijn gaat niet meer open, spiegelblijft spastisch op en neer klappen zelfs als hij uit staat.. dus hij is op hol geslagen denk ik :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:58

Geheugenbatterij er ook al uit gehad? Wil nog weleens helpen..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:58

Jep ook al gedaan..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:22

Hmm, klinkt idd als stuk :) Ik schiet voorlopig weer even Nikon, hoop dat ik een bepaald testspeeltje lang mag houden :P

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:38

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera. Mijn 1ste SLR. Hiervoor had ik een digitale, nu wil ik echter wat professioneler gaan. Ik wil vooral paardenfotografie gaan doen. Waar vooral de snelheid van de camera belangrijk is voor springfoto's te maken.Ik heb maar een budget van 400 euro. Welke zouden jullie mij aanraden ? ( Als het kon zou ik ook graag videofunctie hebben, al weet ik dat ik daarvoor wel een groter budget moet hebben.)
Ik ben al naar de winkel geweest; Konijnenberg in België. En het leek mij het best om 1 van deze camera's te kopen :
Olympus E-450 + 14-42 mm
Olympus E-450 + 14-42mm + 40-150mm
Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm

Of kunnen jullie me nog andere aanraden? Ik hoop alvast een goede keuze te maken.
Alvast bedankt :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:46

Voor springfoto's heb een 70-200, 70-300, 50-250 mm o.i.d nodig, anders kloppen de verhoudingen niet.
Die Canon 18-55 is daar dus niet voor geschikt en de Olympus 14-42 ook niet.

Canon en Nikon zijn de merken met de grootste keuze in lenzen, zowel van hun eigen merk als van de vreemd-merken Sigma, Tamron, Tokina.
Als je in de loop van de tijd je apparatuur steeds wilt uitbreiden/vervangen dan is Canon of Nikon de beste keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:35

HLPhoto schreef:
@Limoen het enige waar je nog iets winst op ruis mee gaat maken van Canon onder de 800,- is een 550d of een tweedehands 5d (mark 1).

550D blijf ik een achteruitgang vinden op het gebied van ruis ten opzichte van de 1000D...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:37

Ezumii schreef:
Is een 1D mark II nog wat om nu te kopen en wat zou daar een leuke prijs voor zijn?
Mijn body heeft het begeven en moet er eentje bij hebben, deze moet ook nog gemaakt dus het budget is wat krap :))

Fantastische camera. De mijne ligt nu met een dode sluiter thuis, wil er een nieuwe in laten zetten en dan bekijken of ik 'm verkoop (met de garantie dat 'ie dus weer als nieuw is) of dat ik 'm houd. Veel 1D2's die nu tweedehands te koop zijn, zijn idd wel flink (evt professioneel) gebruikte bodies.

Wil je anders dat ik je even op de hoogte houd van wat ik met de mijne wil gaan doen?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:11

Ik kom ook even een vraagje doen in dit topic :)

Ik ben op zoek naar een digitale camera voor vakantie (verre reis).
Heb nu zelf een Olympus Mju 800 (dacht ik), maar die is kapoet. Het klepje van de batterij sluit niet meer, dus hij wordt bij elkaar gehouden met plakband :')
Mijn andere camera (Canon spiegelreflex) vind ik te zwaar om mee te nemen op reis.
Dus ik ben meer op zoek naar een handzamere en lichtere camera.

Ook wil ik absoluut geen Olympus meer, ik heb meerdere modellen gehad en ik heb er telkens problemen mee.
Foto's moeten ineens geformateerd worden en dan ben je dus álles kwijt.

Ik zat te kijken naar de Canon Powershot SX200 IS of de Canon Powershot SX210 IS.
Zit er veel verschil in kwaliteit bij deze modellen?
En gaat de accu lang mee?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:30

Nouks schreef:
550D blijf ik een achteruitgang vinden op het gebied van ruis ten opzichte van de 1000D...

Can you show me why? >> Ik vond 'm behoorlijk prettig presteren... al is ie minder "makkelijk". DXo - wat ondanks soms wat lastig en onduidelijk - toch wel een gerenommeerde sensortester onderschrijft dit, dus ben benieuwd in welk opzicht jij het bedoelt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:01

Nou, ik heb vandaag mijn cadeau opgehaald. Een aanbieding bij de Media Markt, Nikon S3000 14 megapixel, 4x optische zoom. Lijkt me prima voor feestjes en dergelijke :)
Wat zeggen jullie ervan? Het is overigens totaal niet voor FK doeleinden.

cintjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:56

Ik heb even een vraagje,
Ik ben op zoek naar een spiegelreflexcamera (tweedehands of nieuw). Nu heb ik een tweedehands Nikon 40Dx met kitlens (18-55) op het oog. Mijn vraag is wat jullie maximaal voor deze tweedehandse camera zouden geven? Er zijn circa 9000 clicks mee gemaakt, 2 jaar oud en vertoont nauwelijks gebruikssporen.

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:46

JolandaS schreef:
Voor springfoto's heb een 70-200, 70-300, 50-250 mm o.i.d nodig, anders kloppen de verhoudingen niet.
Die Canon 18-55 is daar dus niet voor geschikt en de Olympus 14-42 ook niet.

Canon en Nikon zijn de merken met de grootste keuze in lenzen, zowel van hun eigen merk als van de vreemd-merken Sigma, Tamron, Tokina.
Als je in de loop van de tijd je apparatuur steeds wilt uitbreiden/vervangen dan is Canon of Nikon de beste keuze.

Wat bedoel je juist met dat de verhoudingen dan niet kloppen ? En een olympus met lens 40-150mm is die niet redelijk goed voor springfoto's? Ik heb nu eenmaal geen groot budget, ik zal toch wel enig goed resultaat hebben of niet? Ö

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:32

40-150mm is een tele en die is wel prettig voor paardenfotografie.
Tele en groothoek hebben allebei nogal wat gevolg voor perspectief en optische vertekening van het onderwerp. Voor sommige onderwerpen maakt dit niet uit, voor andere weer wel.

Een extreem voorbeeld van de vervorming waar je met een 18-55 (op 1.6x crop) of 14-42 (op 2.0x crop) tegenaan loopt is het volgende:

Afbeelding

Nee, die voeten zijn niet zo groot, de groothoek vertekent hier gewoon heftig: Objecten héél dichtbij lijken enorm groot, iets verder weg meteen ook enorm klein.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:50

Nouks schreef:
Ezumii schreef:

Fantastische camera. De mijne ligt nu met een dode sluiter thuis, wil er een nieuwe in laten zetten en dan bekijken of ik 'm verkoop (met de garantie dat 'ie dus weer als nieuw is) of dat ik 'm houd. Veel 1D2's die nu tweedehands te koop zijn, zijn idd wel flink (evt professioneel) gebruikte bodies.

Wil je anders dat ik je even op de hoogte houd van wat ik met de mijne wil gaan doen?

Mijn 7d komt morgen binnen, maar bedankt voor het aanbod *D !

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:28

HLPhoto schreef:
40-150mm is een tele en die is wel prettig voor paardenfotografie.
Tele en groothoek hebben allebei nogal wat gevolg voor perspectief en optische vertekening van het onderwerp. Voor sommige onderwerpen maakt dit niet uit, voor andere weer wel.

Een extreem voorbeeld van de vervorming waar je met een 18-55 (op 1.6x crop) of 14-42 (op 2.0x crop) tegenaan loopt is het volgende:

Afbeelding

Nee, die voeten zijn niet zo groot, de groothoek vertekent hier gewoon heftig: Objecten héél dichtbij lijken enorm groot, iets verder weg meteen ook enorm klein.

Ok ! Erg bedankt! Je hebt me goed verder geholpen! Ik ga dan die Olympus e-450 kopen met de lens van 40-105mm erbij :D
Nogmaals bedankt !

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:07

urselin schreef:
Ik kom ook even een vraagje doen in dit topic :)

Ik ben op zoek naar een digitale camera voor vakantie (verre reis).
Heb nu zelf een Olympus Mju 800 (dacht ik), maar die is kapoet. Het klepje van de batterij sluit niet meer, dus hij wordt bij elkaar gehouden met plakband :')
Mijn andere camera (Canon spiegelreflex) vind ik te zwaar om mee te nemen op reis.
Dus ik ben meer op zoek naar een handzamere en lichtere camera.

Ook wil ik absoluut geen Olympus meer, ik heb meerdere modellen gehad en ik heb er telkens problemen mee.
Foto's moeten ineens geformateerd worden en dan ben je dus álles kwijt.

Ik zat te kijken naar de Canon Powershot SX200 IS of de Canon Powershot SX210 IS.
Zit er veel verschil in kwaliteit bij deze modellen?
En gaat de accu lang mee?

Heb een powershot SX210 IS. Accu gaat vrij lang mee. Je kan wel een paar dagen schieten op een accu. Ik heb mijn vorige vakantie ongeveer 350 foto's gemaakt en 10 minuten gefilmd op 2 acculadingen. Bovendien laad hij best snel op, uur of 2 en hij is al weer vol!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:37

heuj, feest! Nikon D3100 aangekondigd, de Canon EOS 60D nu ook :)

De 60D is wel iets omlaag gespecd vanaf de 50D, deelt sensor met 550D en 7D.