Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ezumii schreef:Thanks voor de info, mijn budget is wat verruimt dus ik ga toch voor de 7d. Dan maar gelijk weer helemaal goed
40d is stuk, die gaat naar de winkel terug dinsdag en ben benieuwd hoelang ik hem dan kwijt ben..
Ezumii schreef:Is een 1D mark II nog wat om nu te kopen en wat zou daar een leuke prijs voor zijn?
Mijn body heeft het begeven en moet er eentje bij hebben, deze moet ook nog gemaakt dus het budget is wat krap
Nouks schreef:550D blijf ik een achteruitgang vinden op het gebied van ruis ten opzichte van de 1000D...
JolandaS schreef:Voor springfoto's heb een 70-200, 70-300, 50-250 mm o.i.d nodig, anders kloppen de verhoudingen niet.
Die Canon 18-55 is daar dus niet voor geschikt en de Olympus 14-42 ook niet.
Canon en Nikon zijn de merken met de grootste keuze in lenzen, zowel van hun eigen merk als van de vreemd-merken Sigma, Tamron, Tokina.
Als je in de loop van de tijd je apparatuur steeds wilt uitbreiden/vervangen dan is Canon of Nikon de beste keuze.
Nouks schreef:Ezumii schreef:Is een 1D mark II nog wat om nu te kopen en wat zou daar een leuke prijs voor zijn?
Mijn body heeft het begeven en moet er eentje bij hebben, deze moet ook nog gemaakt dus het budget is wat krap
Fantastische camera. De mijne ligt nu met een dode sluiter thuis, wil er een nieuwe in laten zetten en dan bekijken of ik 'm verkoop (met de garantie dat 'ie dus weer als nieuw is) of dat ik 'm houd. Veel 1D2's die nu tweedehands te koop zijn, zijn idd wel flink (evt professioneel) gebruikte bodies.
Wil je anders dat ik je even op de hoogte houd van wat ik met de mijne wil gaan doen?
HLPhoto schreef:40-150mm is een tele en die is wel prettig voor paardenfotografie.
Tele en groothoek hebben allebei nogal wat gevolg voor perspectief en optische vertekening van het onderwerp. Voor sommige onderwerpen maakt dit niet uit, voor andere weer wel.
Een extreem voorbeeld van de vervorming waar je met een 18-55 (op 1.6x crop) of 14-42 (op 2.0x crop) tegenaan loopt is het volgende:
Nee, die voeten zijn niet zo groot, de groothoek vertekent hier gewoon heftig: Objecten héél dichtbij lijken enorm groot, iets verder weg meteen ook enorm klein.
urselin schreef:Ik kom ook even een vraagje doen in dit topic
Ik ben op zoek naar een digitale camera voor vakantie (verre reis).
Heb nu zelf een Olympus Mju 800 (dacht ik), maar die is kapoet. Het klepje van de batterij sluit niet meer, dus hij wordt bij elkaar gehouden met plakband
Mijn andere camera (Canon spiegelreflex) vind ik te zwaar om mee te nemen op reis.
Dus ik ben meer op zoek naar een handzamere en lichtere camera.
Ook wil ik absoluut geen Olympus meer, ik heb meerdere modellen gehad en ik heb er telkens problemen mee.
Foto's moeten ineens geformateerd worden en dan ben je dus álles kwijt.
Ik zat te kijken naar de Canon Powershot SX200 IS of de Canon Powershot SX210 IS.
Zit er veel verschil in kwaliteit bij deze modellen?
En gaat de accu lang mee?