Maar ik ben totaal niet thuis in de wereld van systeemcamera's enzo. Het zou een 500 euro mogen kosten, iemand die dan wat leuke opties heeft?
(ik weet dat er een apart topic is maar die is heel dood, en deze is levendig haha ) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(ik weet dat er een apart topic is maar die is heel dood, en deze is levendig haha ) xEliine schreef:Hallo,
Sorry dat ik even kom binnenvallen maar ik had een dringend vraagje. Ik en mijn vriend vertrekken 28 augustus richting Canada en we hadden daarvoor graag een nieuwe camera aangeschaft. Ik dacht zelf aan de Nikon d3200 met 18-105mm lens (goedkoopste prijs 444 euro). Ik wil graag mooie landschapsfoto's maken maar ook mooie close ups.. Als alternatief dachten we aan Nikon Coolpix 610 (geen spiegelreflex). Kan iemand ons wat uitleg geven? Waarvoor zouden we gaan?
k_m schreef:vraagje voor een vriendin van mij! Die wilt graag een goede camera, voor op reis enz. Maar ze wilt hem niet zelf gaan instellen, heb een spiegelreflex dus al afgeraden want dat is zonde.
Maar ik ben totaal niet thuis in de wereld van systeemcamera's enzo. Het zou een 500 euro mogen kosten, iemand die dan wat leuke opties heeft?(ik weet dat er een apart topic is maar die is heel dood, en deze is levendig haha )

(Daarnaast heeft scherpe ook nog eens een groot deel te maken met je glaswerk). Onscherpe achtergrond heeft met je diafragma te maken. Een bridge kan je ook manueel instellen dus dat is geen enkele issue.
) als ik bv aan het rijden bent, dagje weg noem maar op.