centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:47

Ja, nu staat hij er!! (Arts in opleiding???)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:54

Nee, Medische hulpverlening.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:00

Ah! Mooi dat je doorzet. Ik ben helaas niet zo'n doorzetten... Knap hoor!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:19

Zozo, een dorpsgenoot.

Mooie foto's zitten erbij! Heb zelf nog geen idee, camera vangt helaas stof hier momenteel...

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:08

Afbeelding

Mijn inspiratie haal ik uit alle dieren om mij heen en dan vooral mijn kat, maar ook net zoveel uit muziek! Zonder muziek en zonder dieren zou het voor mij een hele inspiratieloze en saaie wereld zijn :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:10

So cute!!! <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:34

Superleuke plaat! :D

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:26

Aah dankjulliewel *D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:46

Even iets anders tussendoor. Heeft iemand hier een studio'tje of er verstand van?
Ik wilde later ook eens wat met een studio proberen (dieren). Nu staat er toevallig een de buurt een set te koop, 2 flitssets en achtergrondsysteem met wit rol papier. Maar kan iemand er naar kijken want mijn ma wil weten wat het waard is om te bieden, en ik weet het eigenlijk ook niet := Stuur de link dan in pb.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:55

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:34

Mijn inzending.. Niet gedacht deze ronde mee toe doen maar deze foto inspireerde mij toch wel echt.!

Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:09

Inspiratieloos..

Ik draai me om..
achter me valt een bal,
deze bal geeft mijn inspiratie.

Afbeelding

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:19

Heb je die foto in een studiootje gemaakt, of hoe heb je hem belicht? :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:40

Lang leven me 2 studio`s :P ik heb een klein studiootje en een grote heb deze met kleine gemaakt maar heb weinig licht eigenlijk gebruikt

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:11

Oké, leuk :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:17

Leuk thema!

Afbeelding

Volgende week mag ik een winterse bruiloft fotograferen waarbij ik dit idee graag wilde uitvoeren.
Ik werd geïnspireerd door de gezellige lichtjes tijdens deze wintertijd, dus alvast wat 'uitgeprobeerd' :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:03

Citaat:
Thema: "Inspiratie"
Insturen van 6/12 tot 20/12 20.00.
Stemmen vanaf 20/12 20.00 tot 22/12 20.00
Voltrooide thema's: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces,Veloren,Snelheid, Detail

Inzendingen

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:04

Citaat:
Voltrooide thema's: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces,Veloren,Snelheid, Detail

Inzendingen

Afbeelding
Ik dacht aan inspiratie zinnen in een foto.
Ik had 2 foto's maar heb toch maar deze ingezonden.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:55

Dit was overigens die andere:
Afbeelding

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:26

Yeah stemmen *\o/* en ik heb weer eens geprobeerd feedback te geven :D

Vivan: Heel mooi en scherp vast gelegd, die inspirerende maan :) echter zou ik het mooier vinden als er een maan-foto meer sfeer geeft, dus bijvoorbeeld in een landschap waarbij je nog maanlicht in de bomen oid ziet. Neemt niet weg dat dit een prachtig shot is natuurlijk, waar je terecht erg trots op mag zijn. Ik vind hem alleen niet zo 'spannend' in deze compositie.

Agossie: mooie scherpe foto, maar een beetje gewoontjes. Een andere hoek bijvoorbeeld had de foto al wat minder standaard gemaakt.

Marjoow: gaaf idee! Zo jammer dat de foto niet scherp is, zeker hier mee door oefenen hoor. Vind de compositie heel mooi, vooralhoe het licht op de rug valt, de licht contouren rondom het hoofd hadden nog wel wat duidelijker gemogen (iets meer/feller licht?). Zeker doorgaan met zulke foto's!

Lipydo: mooi zelfportret (as always :D) al vind ik dit, vergeleken met een aantal vorige zelfportretten, wel 1 van de mindere. Ik vind je hoofdhouding wat vreemd, maar ik heb 0 ervaring met mensen fotografie dus als jij er een idee achter hebt, trek je van mij vooral niks aan hoor haha :D . Maar de sfeer die je lens (en nabewerking?) aan de foto geven is heerlijk!

Bellatrix: Ja, mooie scherpe foto, mooie scherptediepte en lekkere kleuren! Verder niks op aan te merken eigenlijk, dus lekker korte feedback voor jou :')

JonneN: Mooie gedachte achter je foto, jammer dat het zonder de bijschreven tekst alleen een 'leuke' foto is. Mooi gedaan die bokeh weliswaar maar ik had geprobeerd het wat spannender te maken, door de lichtjes bijvoorbeeld echt met iets te vangen.

Ash_: Wauw! Wat een mooie lucht, mooie compo ook! Net als Bellatrix, weinig feedback op je foto. Vind hem gewoon mooi :D

Geerte: leuke foto, jammer van de kreuk in het doek achter de stethoscoop. Ook had van mij iets duidelijker mogen zijn dat het een stethoscoop is, jij heb t waarschijnlijk dagelijks in je handen maar een leek moet denk ik wel twee keer kijken. Dus ik had een iets andere hoek gekozen denk ik :)

XxLiesjuhhxX: Leuk, mooi scherp! Ik ben alleen niet zo'n fan van de gele kleur, maar het is weer eens wat anders dan standaard blauw :D ik vond degene die je later in je topic had geplaatst (als ik het goed heb onthouden) daarom ook mooier.

Pinkie87: mooie foto zeg, met mooi licht! Qua compositie had ik het onderwerp wat meer naar rechtsonder gezet, voor mijn gevoel kijkt dat fijner.

Romytjuuh: Cool! Eeuhm tja... Verder weinig te zeuren :') of misschien toch, het model had er van mij wel iets florissanter mogen staan, hij kijkt een beetje alsof hij er geen zin in had ;)

Mowgli7: Gave sfeervolle foto('s), jammer van de zwarte balken en dat de foto's net niet lekker onder elkaar staan. De tekst past er perfect bij!

Mijn stem gaat naar Ash_, gewoon een heerlijke foto om naar te kijken :) als die van Marjoow scherp was was dat zeker een topper! En Jonne d'r idee en gedachte achter de foto vind ik het mooist, alleen de uitvoering had imo beter gekunt :D

Mijn excuses als ik een beetje hard overkom, ik probeer opbouwende kritiek te geven maar is niet mijn sterkste punt denk ik :P. Bovendien is alles maar gewoon mijn mening en kan iemand anders daar heel anders over denken uiteraard :D!

Citaat:

Inzendingen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:58

Citaat:

Inzendingen
[/quote]

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:15

Gaan we nu allemaal op elkaar stemmen? ^^ sorry, newbie haha

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:16

Ja nu stem je indd op iemands foto, de gene die wint mag het nieuwe onderwerp bepalen :D

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:27

Ash_ schreef:
Citaat:

Inzendingen

Ik vind het moeilijk om te stemmen, omdat inspiratie voor iedereen anders is. Het één is voor mij meer inspiratie dan het ander en daar voel ik dan ook meer bij...
Fototechnisch liggen sommige ook dicht bij elkaar, zo vind ik de foto van de kat technisch heel goed.
Maar omdat hij mij persoonlijk het meest aanspreekt omdat het voor mij letterlijk een uitbeelding is van inspiratie en daarmee voor mij het dichtst in de buurt komt van inspiratie, gaat mijn stem naar Romy. Het is misschien niet de meest nette foto, maar wel creatief en daar houd ik wel van :)

Ik ben benieuwd naar de volgende uitdaging!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:40

Dank je trouwens voor het compliment Layora

Het is misschien niet de goede afweging die ik gemaakt heb om de tekst weg te laten. Eerst stond er dan ook de foto mét tekst. Dat vond ik dan weer afbreuk doen aan de foto op zich, dus gauw veranderd naar het origineel ;)
Laatst bijgewerkt door JonneN op 20-12-13 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt