[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:22

Tsjah, ik raak wel eens dingen kwijt. Maar iets als een accu van een camera daar ben ik wel zuinig mee. Ik zou 'm hooguit kunnen verliezen in Center Parcs :P
Maar de fotobatterijen van de hema gaan dus langer mee? Dat is dan namelijk ook wel aantrekkelijk, zeker met die camera die ik had gezien. Zag 'm op CameraNu ook weer, voor 73 euro!
Een Olympus.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:24

Niet langer dan een accu, maar in mijn ervaring wel langer dan gewone batterijen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:33

Oké, en volgens mij heb jij een behoorlijke camera, toch???

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:42

Nah, dat was mijn oude Fuji, een semi-spiegelreflex. Die vrat 4 batterijen per 3/4 dag ofzo :P Maar m'n ouders en m'n zusje hebben een digi, één met accu en één met batterijen. Accu is wel makkelijker als in minder opladen, maar die camera die jij hebt is zo geodkoop, daar koop je maar een extra setje batterijen voor :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:45

Ja, zo denk ik eigenlijk ook wel een beetje... En daar heb ik wel ruimte voor in m'n tas in dergelijke weekendjes denk ik... :P
Hmm, ben steeds enthousiaster over die camera.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:55

imd schreef:
Nah, dat was mijn oude Fuji, een semi-spiegelreflex. Die vrat 4 batterijen per 3/4 dag ofzo :P Maar m'n ouders en m'n zusje hebben een digi, één met accu en één met batterijen. Accu is wel makkelijker als in minder opladen, maar die camera die jij hebt is zo geodkoop, daar koop je maar een extra setje batterijen voor :P

Ik heb een Fujifilm S2Pro (oude spiegelreflex) die ruim 1000 opnames doet op één setje van 4x GP2500... is er iets mis met die semi-spiegelreflex? :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:01

Geen flauw idee :P Had hem dan wel echt de hele tijd schietklaar.. Maar misschien was het ook wel wat langer hoor, is alweer een jaar of 3 geleden dat ik 't ding had :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:24

Ik weet dat ik het al eerder heb gevraagd alleen ik ben zo bang dat ik mijn fotocamera niet krijg en dat ik daar dan het hele jaar voor gespaard & gewerkt hebt. Het is misschien bij jullie heel normaal maar in Noord- Groningen waar ik woon wordt bijna nooit iets via internet besteld en zowiezo niet voor zo'n hoog bedrag. Maar nu ben ik al bij de Makro en Mediamarkt geweest alleen daar is die camera veel duurder dan bij cameranu.nl zelfs met verzendkosten nou mijn vraag:

Is cameranu.nl betrouwbaar? En hoe kan je het het best laten versturen als het om een camera van 500 euro gaat?

Heel erg bedankt als jullie erop willen reageren
want ik wil heel graag zo'n camera zo snel mogelijk kopen :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:29

Heb al veel van dit topic doorgelezen...ik ben van plan om een digitale spiegelreflex camera aan te schaffen (Canon/Nikon weet ik nog niet), maar ik heb weinig foto ervaring (altijd gewone digi gehad), maar heb nu meer tijd om me er in te verdiepen. Hebben jullie adviezen m.b.t. cursussen, boeken internet of eigen ervaring om meer kennis op te doen over sluitertijden, ISO enz.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:51

@Farigo, ik heb wel een beetje ervaring alleen zouden jullie mij ook over de ISO enz. kunnen informeren? want dat snap ik nog niet helemaal

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:54

@Faringo, ik geef een basiscursus fotografie. Op mijn website kun je meer informatie vinden.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:55

Thanks ik ga even kijken :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:55

Ik ook, zie onderschrift :)

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:11

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:15

zouden jullie ook op mij willen reageren?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:14

Likemaaike, even geduld!!!
En ik woon in west-groningen, maar dat van niks bestellen via internet is dikke onzin want dat ligt echt niet aan de plaats waar je woont hoor. Bij ons zijn er net zo goed mensen die het wel aandurven en mensen die het niet aandurven,,

ISO en alles kun je vinden via google. Cameranu is een prima zaak met goede service. Verzendmethode moet je doen wat jij het fijnst vind, maar ik persoonlijk zou ik hem aangetekend laten versturen (à 6,50 dus), of anders bezorging door de koerier..

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:03

Likemaaike schreef:
Ik weet dat ik het al eerder heb gevraagd alleen ik ben zo bang dat ik mijn fotocamera niet krijg en dat ik daar dan het hele jaar voor gespaard & gewerkt hebt. Het is misschien bij jullie heel normaal maar in Noord- Groningen waar ik woon wordt bijna nooit iets via internet besteld en zowiezo niet voor zo'n hoog bedrag. Maar nu ben ik al bij de Makro en Mediamarkt geweest alleen daar is die camera veel duurder dan bij cameranu.nl zelfs met verzendkosten nou mijn vraag:

Is cameranu.nl betrouwbaar? En hoe kan je het het best laten versturen als het om een camera van 500 euro gaat?

Heel erg bedankt als jullie erop willen reageren
want ik wil heel graag zo'n camera zo snel mogelijk kopen :)

Dan ga je zelf naar cameranu toe om hem te kopen. "Boter bij de vis" om maar even in Urkse termen te praten. ;-)
Weet je zeker dat je hem krijgt én kun je eerst nog controleren of hij wel werkt, compleet is etc.
En of hij lekker in de hand ligt, of de knoppen makkelijk te bedienen zijn.
Lijkt me niet verkeerd bij zo'n dure aanschaf.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:05

sorry imd maar ik bedoel ook aan de mensen maakt niet uit waar je woont. Maar ik bedoel dat doen wij nooit. Wou gewoon weten of het een goede zaak is cameranu.nl

Dat is het dus wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:06

Likemaaike schreef:
@Farigo, ik heb wel een beetje ervaring alleen zouden jullie mij ook over de ISO enz. kunnen informeren? want dat snap ik nog niet helemaal

Dit is niet het tips & tricks topic, vandaar waarschijnlijk dat niemand hier op reageert. Verder is je vraag nogal vaag; wát wil je weten over ISO en wat is "enz"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:08

Loan01 schreef:
Zouden jullie eens je mening willen geven over dit fototoestel? Hij staat sinds gisteren in reclame in de Aldi. En ik ben al enige tijd op zoek naar een fototoestel dat goed genoeg is om vakantiefoto's te trekken etc.
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_33/OFF01.SHTML

Véél te weinig info om een zinnig advies te geven, maar naar aanleiding van die info zeg ik niet doen. Op zoek gaan naar een camera met minder megapixels en meer optische zoom.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:43

Nouks schreef:
Loan01 schreef:
Zouden jullie eens je mening willen geven over dit fototoestel? Hij staat sinds gisteren in reclame in de Aldi. En ik ben al enige tijd op zoek naar een fototoestel dat goed genoeg is om vakantiefoto's te trekken etc.
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_33/OFF01.SHTML

Véél te weinig info om een zinnig advies te geven, maar naar aanleiding van die info zeg ik niet doen. Op zoek gaan naar een camera met minder megapixels en meer optische zoom.

Ok, dat dacht ik ergens ook al. Bedankt voor je mening!
Ik ga denk ik maar uitkijken naar een ander toestel dan :-)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:13

Oke,
Ik wil graag weten wat ISO is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:28

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:46

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:54

xXLianneXx schreef:
Likemaaike schreef:
Oke,
Ik wil graag weten wat ISO is

jeetje je kan zelf toch wel even zoeken? als je op google dat intypt krijg je ladingen met uitleg.

Mee eens, en dat had ik je ook al verteld. Daarnaast, zoek alleen eens op bokt, er is al 1.000x verteld wat iso, diafragma en sluitertijd zijn en hoe je dat kunt toepassen.

Laatste punt wat ik heb: dit is niet het goede topic, en dat is je ook al eerder verteld (zie post van nouks hierboven). Er wordt wel van je verwacht dat je ook nog wat zelf doet!