Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
unicumW schreef:ik weet dat er al veel staat qwa info, maar wil toch even vragen wat mensen mij aanraden![]()
zoals bijna iedereen, paardenfotografie. vooral bewegende dieren..
welk is er het beste voor geschikt?
nikon D3000 18-105 vr
nikon D3000 18-55 vr
of de nikon D5000 18-55vr??
Sharon89 schreef:Niet helemaal eens. 30-55 misschien, 18-30 niet. De verhoudingen worden dan zo vreemd dat je foto per definitie niet meer de moeite waard is. 55-200 is veel praktischer met paardenfotografie.Ik heb de Nikon D3000 met 18-55 en 55-200 lens, maar ik vind dat je aan de 18-55 lens zeker wel iets hebt![]()
Ook al gebruik ik vaker de 55-200 als je bijvoorbeeld in een bak fotografeerd dan heb je al snel dat het paard te dichtnij is voor de 55-200 lens.
Likemaaike schreef:Dat is nogal van je persoonlijke voorkeur afhankelijk, kunnen wij geen antwoord op geven..en hoe dan versturen verzekerd..
Likemaaike schreef:...en hiervoor vind je het beste antwoord op www.cameranu.nlKan je gewoon internetbankieren?
Maaikee43 schreef:HLPhoto schreef:Ik ga er even vanuit dat de S5700 niet meer nieuw wordt verkocht..
Ja nog op vele site's wel. En ik ga der een kopen. Maar voor dat ik een bod doe, wil ik even weten wat de prijs zal zijn.
Alwiene schreef:Wát wil hij ermee gaan fotograferen? Meestal heb je je body met een kitlens als bv een 18-55. De keuze van een tweede lens is érg afhankelijk van wat hij ermee wil gaan doen. Landschappen? Of juist macro opnames? Portret of sport? Hij moet bedenken wát hij wil en daar de keuze van de lenzen waar hij mee wil starten op baseren, een kit met twee lenzen kopen is heel leuk, maar als ze niet aansluiten bij wat hij ermee wil gaan doen dan zal je toch snel gaan verlangen naar uitbreidingen met meer passender lenzen
TessaVB schreef:Stomme vraag, maar ik ben van plan om te upgraden vanaf een 400D naar..... ja dat weet ik dus niet. Wat is een slimme keus?
Zat te denken aan een 40D, 50D, 550D, 500D ofzoiets?
Filmfunctie vind ik wel erg leuk, maar weet niet of ik die ga gebruiken.
HLPhoto schreef:nikon d3000 en canon 1000d hebben allebei hun plussen en minnen en zijn allebei erg goed voor het geld. Olympus zou ik zelf niet kiezen omdat de gebruikersgroep daarvan heel klein is. Is een beetje als FreeBSD ipv Windows draaien en dan hopen dat je buurman er verstand van heeft en je software bij de Mediamarkt kan kopen.
Wat betreft Canon/Nikon: uit de 1000d is voor een ervaren fotograaf meer te peuteren, de Nikon wint het imho qua gebruiksgemak.
HLPhoto schreef:De 500D en 550D kunnen beide filmen, ook beide 1920x1280. De 500D komt echter niet verder dan 20 fps, 550D kan ook 24 en 25 fps. Dan heet het "1080i".
550D heeft idd een betere sensor (dan 500D/50D), 18.2 megapixels en heeft iets minder moeite met fijn detail vastleggen. Verder is ie qua ruisprestaties behoorlijk sterk.