[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:28

Tsja terugsturen kan wel .. :P

Maarja als ie goed is heb ik veel geld bespaard..
Als ie niet goed is ben ik dubbele verzendkosten (à 17 euro) kwijt..

Ik ga nog wel zoeken of er nederlandse webshops zijn waar ze 'm goedkoop hebben..

Cadaz

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:32

zijn er niet :')
Ik heb alles al uitgevogeld :P
ja 207 incl verzenden. maargoed voor die 2 euro meer heb je m meteen in handen :P

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:33

Bij mediamarkt is ie 219 toch?
En ik heb geen mediamarkt in de buurt, dus dan wordt het alsnog bestellen :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:41

209 was de mijne. Verkoper zij 219 maar moest bij kassa 209 afrekenen ±'

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:10

Ik ben nu al zeer lang opzoek naar een nieuw objectief van 200mm (budget is €400 en heb een sony A200)
Ben dan ook reviews gaan lezen van bv Tamron objectieven maar lees daar niet altijd zo zeer positieve reviews over dat hij bv bij 200 niet meer mooi scherp is. (bedoel dan ook objectieven met bereik 200 en niet verder)
Nu is het voor mij belangerijk dat hij zeker goed scherp blijft tot aan het einde.
Moet ik misschien dan niet naar een 300mm lens gaan kijken? Dan ben ik zeker dat hij zelfs voorbij 200 nog scherp is.
Kunnen jullie misschien wat advies geven of eventueel wat lenzen aanraden?
Ben ten einde raad :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:53

ik vind de Tamron op 200mm nog goed scherp hoor, is optisch 1 v/d mooiste ontwerpen die er is voor een 70-200 f/2.8. Wat wel van belang wordt is nauwkeurig scherpstellen..
als je die bedoelde trouwens. Anders is 70-300VC nog een optie, die is erg goed optisch.

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:15

Ok dankje! Ik denk dat het de tamron 70-300 VC word :D

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:45

Hoi :)

Hebben jullie ook ervaring met de Nikon D40? Ik wil graag een nieuwe lens kopen van 75/200 alleen is handmatig scherpstellen ook een optie als ik paarden fotografeer? Of krijg je dan niet zulke mooie foto's?

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:51

Ookal ben ik een beginner: handmatig scherpstellen is zeker een goed optie!
Als je bv portret doet kan het zijn dat de camera op de verkeerde delen zal scherpstellen.
Vroeger had ik altijd dat mijn rijfoto's wel scherp waren maar toch niet zo.
Wat bleek: de camera stelde altijd scherp achter het paard zoals de omheining :P
Maar ik vind het voor rijfoto's niet altijd zo makkelijk om handmatig scherp te stellen :)
Vooral wanneer ik goed heb scherpgesteld is het paard al verder en mag ik opnieuw beginnen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:53

handmatig scherpstellen is absoluut niet handig bij paarden, elke miniscule beweging kan er voor zorgen dat de foto onscherp is.

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:49

Oké, ja dat dacht ik dus ook al.. of als je iets onverwachts ziet.. achja dan ga ik toch maar sparen voor een met een motortje erin :) heeft toevallig iemand nog een van 75/200 af-s? :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:12

HorsePhoto schreef:
Ookal ben ik een beginner: handmatig scherpstellen is zeker een goed optie!
Als je bv portret doet kan het zijn dat de camera op de verkeerde delen zal scherpstellen.
Vroeger had ik altijd dat mijn rijfoto's wel scherp waren maar toch niet zo.
Wat bleek: de camera stelde altijd scherp achter het paard zoals de omheining :P
Maar ik vind het voor rijfoto's niet altijd zo makkelijk om handmatig scherp te stellen :)
Vooral wanneer ik goed heb scherpgesteld is het paard al verder en mag ik opnieuw beginnen
dat verkeerd scherpstellen is omdat je ws. je focuspunten niet zelf kiest. maakt het stukken gemakkelijker om een scherpe foto te stellen ;)

Heb zelden last van misfocus, eigenlijk nooit onverklaarbaar.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:30

HLPhoto schreef:
Welke 70-300 van Tamron is precies in de aanbieding? Zou een hele goede deal kunnen zijn als het 1 bepaald type is nl., maar dat verwacht ik niet. Als het dat type is is ie iets beter dan de Canon.

Ben ik weer :o :o

Ik kan de Canon ef 70-300mm f/4-5.6 is usm overkopen voor rond de 300 euro. Maar is deze zeker weten ook geschikt voor natuurfotografie/vakanties? Ik heb dus een Canon 1000D.

Ik ben best onzeker met wat moet ik nou kopen, omdat ik bang ben dat ik iets totaal verkeerds koop :+

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:52

HLPhoto schreef:
dat verkeerd scherpstellen is omdat je ws. je focuspunten niet zelf kiest. maakt het stukken gemakkelijker om een scherpe foto te stellen ;)

Heb zelden last van misfocus, eigenlijk nooit onverklaarbaar.

Echt? Haha dat wist ik niet :P
Kan je mij dan uitleggen hoe ik dit kan instellen? (heb al wat gezocht op het internet maar ik vind het niet direct)
Maar bij springen vind ik handmatig focussen wel makkelijk, ik zet gewoon al scherp op een hindernis en dan wachten tot het paard eris en dan op naar de volgende.
Heb erdoor wel mooie plaatjes kunnen schieten :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:57

@horsephoto dat doe ik ook vaak, vantevoren focussen. M'n AF is niet zo snel. Ik doe het echter wel met die AF, niet handmatig ;) ken je focussysteem! Wat voor body heb je?

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:44

Jah ik ken wel al goed mijn iso, diafragma en sluitertijd maar over de rest moet ik nog veel leren :j
en ik heb een Sony Alpha 200

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:03

hmm, lang geleden dat ik die voor het laatst vast heb gehad, weet ik niet uit m'n hoofd...

...even goed de handleiding nalezen, maar hij kan het ongetwijfeld!

Edit: Je kan trouwens beginnen met dit op AF-S te zetten:
Afbeelding
Dan focust ie 1x en kan je daarna afwachten.

Dannn:
Afbeelding
AF-local en het juiste AF-punt selecteren. Voor een paardenportretje kies ik vaak bijv rechtsboven of rechtsonder, als je de camera dan een kwartslagje draait zit dat punt meestal in de buurt van een oog.

even quote van de bron over het AF-systeem:
digitalcamerainfo schreef:
There are nine autofocus points arranged in a three-by-three grid. Users choose between Spot focus (the middle point), Wide (the camera chooses the most prominent object in the frame as the focal point) or Local, a very strange term for what is really manual mode – you choose the focal point using the four-way controller. The problem with all of these options isn't so much their accuracy as the near impossibility of seeing the highlighted focal point indicator in the viewfinder. The center point is a perfectly visible square, but the other focus sensors are indicated by thin lines in the viewfinder. The chosen point blinks briefly when focus is achieved, and you hear a quick focus-confirming chirp sound, but figuring out which focal point is being used requires ESP. Far easier to just point the central spot focus at your intended target and hold the shutter halfway down to focus-lock it, but certainly not the quickest way to shoot.

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:08

Een handleiding heb ik jammer genoeg niet.
Heb hem 2de-hands overgekocht en heb daar niks van handleidingen van bijgekregen.
Maar ik denk wel dat ik ergens op het internet in PDF een handleiding kan vinden.
En hoe moet ik het AF-punt instellen?

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:09

oow nu zie ik de qoute :P
Dankje!

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:22

verstijnen schreef:
HLPhoto schreef:
Welke 70-300 van Tamron is precies in de aanbieding? Zou een hele goede deal kunnen zijn als het 1 bepaald type is nl., maar dat verwacht ik niet. Als het dat type is is ie iets beter dan de Canon.

Ben ik weer :o :o

Ik kan de Canon ef 70-300mm f/4-5.6 is usm overkopen voor rond de 300 euro. Maar is deze zeker weten ook geschikt voor natuurfotografie/vakanties? Ik heb dus een Canon 1000D.

Ik ben best onzeker met wat moet ik nou kopen, omdat ik bang ben dat ik iets totaal verkeerds koop :+

:D :D ??

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:53

@vestijnen..ik snap het niet zo goed...je hebt al meerdere malen advies gevraagd over objectieven waarbij de tamron en canon 70-300 en de 55-250 besproken zijn. Hier heb je al verschillende keren advies over gehad en steeds vraag je weer hetzelfde?

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:12

judithh schreef:
@vestijnen..ik snap het niet zo goed...je hebt al meerdere malen advies gevraagd over objectieven waarbij de tamron en canon 70-300 en de 55-250 besproken zijn. Hier heb je al verschillende keren advies over gehad en steeds vraag je weer hetzelfde?

Maar welke is beter? En zijn deze zeker weten geschikt voor natuur fotografie?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:22

even terug lezen naar de reacties die al gegeven zijn op je vragen...

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:13

Welke lens is leuk om mijn ''collectie'' mee aan te vullen?
Ik heb een Nikon D3000 met Nikkor 18-55mm, een Nikkor 55-200mm en een Nikkor 85mm lens. Ik zit zelf te denken aan een 70-300mm lens maar in hoeverre zal die aanvullen? Ik fotografeer voor namelijk planten en dieren (wilde dieren, honden, katten en koeien) en wil beginnen met paarden fotografie. Maar portret fotografie vind ik ook super, dus vandaar dat ik een beetje aan het zoeken ben naar een beetje aanvulling. Maar ik twijfel ook of ik een externe flitser zal aanschaffen, maar ik weet niet wat voor toevoegende waarde die zal hebben, zou iemand dat willen/kunnen uitleggen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:43

Ik heb vandaag de canon 55-250 gekocht en de verkoper heeft er in de winkel gratis een UV-filter opgezet. Maar ik las hier ergens dat dit de kwaliteit vermindert?

Dus moet ik dat filter erop laten of is het voor de kwaliteit beter als ik die eraf haal?