Dus als ik dan mijn diafragma getal "klein" doe. Waar moet ik mijn sluitertijd dan opinstellen? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus als ik dan mijn diafragma getal "klein" doe. Waar moet ik mijn sluitertijd dan opinstellen?
)
Ik begin al een echte prof te worden
. Maar ik snap het nu wel
Als je je diafragmagetal lager zet, wordt de opening groter, en vangt hij meer licht op. Als je het diafragmagetal hoger zet, wordt de opening kleiner, en dan is het logisch dat het beeld donkerder wordt, omdat er minder licht opgevangen kan worden.
) om licht op te vangen.
.

!
Liesje89 schreef:Kun je zelf dingen instellen op die camera?
marahorse schreef:Dus wat ik nu doe:
is is mijn iso liefst zo laag mogelijk voor ruis te vermijden (dit zijn voor foto's buiten dus kan ook geen kwaad denk ik) en dan diafragma laag (voor scherp paard en wazig achtergrond)en zet ik mijn sluitertijd zodanig dat op het lsd schermpje de belichting goed is naar mijn aanzien?
Maar als je 60 seconden moet wachten tegen dat je een foto neemt is wel erg lang he allesinds bij paarden?
Ik heb vanmiddag gefotografeerd op iso 200, F3.5 en sluitertijd op 1/1600 volgens mij. Of in ieder geval iets in die buurt. Ging prima