[Centraal] Wie wil mijn paard tekenen-topic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:52

smeetjoew schreef:
ZOO!! Wat een foto's zeg!! nou daar gaan we dan.
Mariska_28: mooi!! HEb je ook nog andere hoofdfoto's positie maakt niet uit! Zoniet dan is deze heel leuk!!

Speciaal even in de mappen gezocht voor jou (en eventueel andere die veulenhoofdjes willen oefenen):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:26

smeetjoew schreef:
ZOO!! Wat een foto's zeg!! nou daar gaan we dan.
Mariska_28: mooi!! HEb je ook nog andere hoofdfoto's positie maakt niet uit! Zoniet dan is deze heel leuk!
@angelsditch: als ik zo alle foto's bekijk vind ik 5,6,7,12/13 heel mooi!! Die shetlander is ook heel mooi, maar ik heb er al een. Ik zal 'm wel onthouden!
@margot_VH: niet flauw bedoeld maar ik vind die van jou niet meer echt op een jaarling lijken. Ik wil echt zo'n jonkie. Sorry, maar wel bedankt voor de foto's
@PaOlien: AAAHHH!! ECHT ge-wel-dig!! Maar ik heb express hoofdfoto's gekozen omdat ik daar goed in ben, heb je ook nog hoofdfoto's??
@angelsditch: JAA, hij is af, ik moet nog wat details aanbrengen, maar morgen zit ie in je PM-box! Beloofd!
@arieskuh: ZUPER!! Heb je ook nog hoofdfoto's van 'm? Heel mooi veulen! Mooi aansprekend wakker koppie!

Tja ze is een beetje te snel opgedroogd krijg je na 5 maanden stal rust en geen leeftijds genootjes

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 10:08

friezenlover is die van mij al af ?

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:16

@ smeetjoew: nee, heb geen hoofdfoto's van het veulentje, maar je kunt het hoofd van de eerste foto misschien gebruiken??? groetjes

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:52

Ik ben ook bezig met een tekening van een veulen en een moeder, maar ik zit een beetje vast, ik weet niet zo goe dhoe ik de moeder in moet kleuren

Iemand tips?
Hier is het begin van de tekening:

Afbeelding

Alle tips zijn welkom!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:57

@mariska_28: mooi!! Ik ga voor foto 2, dat is nog eens een uitdaging! Bedankt voor de foto's!! Ik laat het je weten wanneer ik begin en klaar ben! Je zit in mijn portfolio, ik moet dus eerst nog 10 opdrachten maken en dan begin ik aan mijn portfolio, je moet dus nog even geduld hebben!
Maar heel erg bedankt voor de foto's!
@Arieskuh: jammer dat je geen hoofdfoto's hebt. Maar ik zal kijken of het lukt, ook jij bedankt! En jij moet ook nog even geduld hebben met de veulen tekening. De tekening van jouw eigen paardje komt binnenkort aan de beurt.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:59

@nevony: mooi gedaan, lastige foto! de oren zijn wat te groot vooral die van de moeder. En ze kijken alsof ze ieder moment moeten gaan huilen, ze kijken verdrietig. Maak wat meer vrolijkheid in de oogjes! Het veulen ziet er al heel mooi uit! TOP!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:12

Wat ging het ineens snel Maar ben weer bij Ik wil het wel volgen he
Smeetjoew: Zet je de tek voor angelsditsh hier ook neer

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:14

jahp, bij deze de tekening van Angelsditch. Commentaar is wel welkom, mits opbouwend.
Afbeelding

zelf vind ik de hals té krasserig. foto staat op blz. 6. De eerste galop foto.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:17

het was best een lastige foto. Ik heb van een hele lichaam foto, alleen de hals en het hoofd genomen. best wel moeilijk.

oke, oke, bij deze de foto.
Afbeelding

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:22

@Smeetjoew, hoe doe ik dat meer vroelijkheid?

Jouw tekening is mooi zeg, alleen zoals je zelf al zei, de hals, ik vind niet de hele hals krasserig hoor, alleen het onderste gedeelte eigenlijki

Verder vind ik het kuiltje boven het oog erg goed getekend, maar het bot onder het oog vind ik weer net iets te dik

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:25

ja, bedankt! Dat onderste deel is het einde van mijn papier, dus dat heb ik te afgeraffeld gedaan. Maar bedankt voor de tip! Dat is een goeie, ik ga het meteen veranderen! TOP, daar heb ik echt wat aan!

hoewel ik zelf het wang-botje niet te dik vind. , maar hij kan misschien wel wat smaller aflopen.. *gaat meteen verbeteren*

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:27

Ik vind hem heel erg mooi, alleen heb ik iets wat me opvalt en waar je iets aan moet gaan doen Hahaha, ik kom eens aan met een tip
De manen, doe die meer vrij zeg maar, gewoon een haartje uitsteken.
Geen rand eromheen, ja, je hebt er geen rand omheen gestokken,
maar het is echt een punt tot waar het is.
Teken meer de lijnen
Hoop dat je er wat aan ehbt, voor de rest super,
doe het je niet na!
Die neus is echt mooi gelukt, enne wil je me PB'en hoe je die aders enzo tekent? En dan het 'wang-botje, *Hoe je het zelf noemt * daar wat boven?
Ik kom er niet uit

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:38

De manen vielen mij ook gelijk op.
Even wat vrijer, zoals Farouche al zegt .

Rienepien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:40

Helaas is een tijdje terug een pony van mij overleden :'( ik mis haar echt heeeeel erg. daarom zou ik graag als aandenken een tekening van haar willen.

Afbeelding PM maar als je een groter formaat nodig heb(t)....

gr. xantoslover

De kwaliteit is door het uploaden gigantisch achteruit gegaan...normaal is hij echt haarscherp...ook in groter formaat!!!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:44

Nu ze het zo zeggen vind ik idd ook dat de manen wat "nep" zijn, gewoon losse "streepjes" als manen trekken, dan komt het vanzelf goed en lijkt het wat natuurlijker

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:56

ik heb wat geprobeerd maar ik het gevoel dat ik 'm nu enorm verpest heb.
dus................................. Of niet? Maar ik ga niet helemaal de manenkam weggummen, ik wacht eerst even op de reactie van de opdrachtgeefster, misschien vind zij 'm wel helemaal goed.. Volgens mij is het nog niet veel verschil, maarja, pech.
Afbeelding

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:06

mooi hoor!en dat botje is nu wel beter idd. en kan je mij ook tips geven altijd handig !de manen zijn ook mooier geworden ... ik doe het je niet na naar mijn laatste tekening(die ik eerst heeel goed gelukt vondt)kijk ik nu heel ander op eens is hij wat minder mooi

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:13

Nevony schreef:
Ik ben ook bezig met een tekening van een veulen en een moeder, maar ik zit een beetje vast, ik weet niet zo goe dhoe ik de moeder in moet kleuren

Iemand tips?
Hier is het begin van de tekening:

http://i7.photobucket.com/albums/y284/v ... .jpg[/img]

Alle tips zijn welkom!

wow die oren van het veulen zijn mooi sorry moest even

Volkoren

Re: [Centraal] Wie wil mijn paard tekenen-topic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:18

@smeetjoew..

zoals je zelf al zei is het nogal krasserig. Vaak willen mensen dat sneller ingekleurd hebben dan goed is. Dan denk je dat het wel meevalt maar het kost echt gewoon tijd. Werken in lagen scheelt ook een hoop.
Bij de manen mis ik kleurverschil.. er zijn vast wel lichte en donkere plekken. Teken het haartje voor haartje of pluk voor pluk.. Zodat het geen geheel wordt
Bij de botjes aan de zijkant van t hoofd lijkt het of eerst een ovaal hebt getekent en die ingekleurd. De witte vlakken zijn ook iets te dik, waardoor het er heel erg uitsteekt..

Verder vind ik dat je wel echt vooruit gaat. Dus flink door blijven oefenen

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:32

@Otje_merlot dankje!!!!

Iemand anders nog tips over mijn tekening (hier bovenaan de pagina)?

Rienepien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:35

xantoslover schreef:
Helaas is een tijdje terug een pony van mij overleden :'( ik mis haar echt heeeeel erg. daarom zou ik graag als aandenken een tekening van haar willen.

Afbeelding PM maar als je een groter formaat nodig heb(t)....

gr. xantoslover

De kwaliteit is door het uploaden gigantisch achteruit gegaan...normaal is hij echt haarscherp...ook in groter formaat!!!

Volkoren

Re: [Centraal] Wie wil mijn paard tekenen-topic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:38

ik geloof dat ik de hint niet ga snappen

@ nevony; bekijk eens wat paarden ogen en teken deze los, groot na. Het zijn nu nogal stripogen. EN veel blijven oefenen.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:46

@rebeltje: bedankt voor de tips! Ik zal er aan gaan werken!
@Xantoslover: je mag geen foto's quoten, tevens is het niet echt een hele goeie foto, heb je geen andere foto's?. Als je echt wil dat ie getekend wordt, moet je het aan iemand persoonlijk vragen of aan iemand die er geld voor vraagt, dus in opdracht.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 21-01-06 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:46

en nog wat voor Smeetjoew, ik vind het linkeroor (rechter oor voor het paard) nog niet helemaal 'af' en ik moet erbij zeggen dat ik beter van je heb gezien