[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tashaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:35

Ik zet de mijne er ook maar ff bij
Hij moet nog verbeterd ed worden, maar goed

Afbeelding

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:45

leuk topic, zal binnenkort ook is wat van mijn tekeningen neer zetten

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:47

Ja, ik ben blij met je taxatie

@ Marjoke; Dat vond ik dus eigenlijk ook al.. Het hoofd heb ik een beetje verwaardloosd omdat ik meer met zijn lichaam bezig was, haha Ik wilde eerst het hoofd van Aragorn (LotR) na tekenen, maar ik vond geen geschikte foto van 'm Ik ga dat ook zeker nog veranderen.

@ lil_regina; Hij mooi gedaan! Een paar dingetjes:
- Mond is nog een beetje raar naar mijn idee
- de overgang van borst naar naar het linkervoor been is iets te recht en is wat te dik
Ogen spreken zeer aan! Ik zou er ongeveer € 7,50 voor willen geven

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:53

zo ff het hele topic doorgebladert
Veel tekeningen vind ik echt mooi en daar zou ik best wat voor willen betalen, maar sommige vind ik echt foeilelijk
Sorry
Nou iedereen succes ermee !

Naomi21

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:56

Hihi, ga ik weer (verslavend topic dit) :

pAardenMeiid: ik vind deze al leuker dan de andere die ik voorheen in t topic zag! Je bent op de goede weg .

Rambo0w: de 1e en 4e vind ik wat minder, ik denk omdat je die iets teveel omlijnt hebt. Maar de anderen: mooi, zacht werk, die hoofdstellen doe je knap! 10 euro?

Nevony: zit te turen naar die achterhand: misschien heb je hem iets te volle billen gegeven? Maar toch zie ik op de foto nog heel veel wat je niet hebt getekend (de appeltjes/schaduwen op borst bijv). Ik zou wat meer gaan oefenen met de details ed en daarna denken aan n bedragje vragen .

Sanchowtju: Ik wil meer, ik wil meer! Hihi, dit spreekt mij persoonlijk heel erg aan, sprookjesachtig! De paarden heb je iets beter getekend dan t meisje maar t meisje is niet storend.
T veulentje dat naar die vlinder springt vind ik helemaal cute! Ik zou gerust 20-25 euro voor n tekening van jou neerleggen, maar misschien ben ik nu wel wat bevooroordeeld omdat dit helemaal "mijn smaak" is .

pollewopsie7: mooi! Maar her en der zie ik wat dingetjes waar je misschien nog op kan oefenen: bijv dat de oogjes nogal ongelijk zijn en t geheel lijkt nog iets krasserig.
Ik zou nu zo'n 5 euro zeggen

Otje_Merlot: hij is mooi hoor! Maar alvorens geld te vragen zou ik proberen te oefenen met iets meer schaduw/diepte/details aanbrengen. T ziet er nu nog n beetje "leeg" uit.

Alison: een hoop paarden en dan vind ik die gekleurde vlinder t mooist! Voor kleur zou ik bij jou 10 euro zeggen, voor de grijze tekeningen zou ik nog even dooroefenen.

Dydy: al heel leuk maar ik zou nog eventjes dooroefenen .
t geheel is soms nog wat krasserig, je werkt met vrij harde lijnen welke ik zelf zou proberen iets meer in elkaar over te laten lopen .

speedylover: oei jammer dat ze zo licht zijn, ik zie t niet zo goed !
Wat ik zie, ziet er wel knap uit, erg fijntjes. 10 euro?

babe: ik denk dat bij deze t oog iid niet klopt maar misschien heb je wel meer tekeningen?
Zo'n 5 euro?

_MaanMeisje_: dat oog, die neus, dat hoofdstel .. wat mooi!
30 euro voor zo'n mooi portret van jou?

Lipydo: oei, dies ook knap! Die doek/cape (?) is goed gelukt zeg, wat mij betreft niets moeilijker dan schaduwen van stoffen tekenen.
25-30 euro?

lil_regina: wat n lief, zacht geheel! Mag ik m knuffelen?
Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij "verbeterd" is!
Voor nu: 15 euro?

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:58

haha , die vlinder hebk eens moeten tekenen voor n opdracht van school , ik denk datk er wel veel punten voor gekregen had ...
Die arabier was ook voor schoolopdracht en hadk ook redelijk veel voor gekregen

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:54

lil_regina: mooi! maar dat heb ik ook al in je topicje gezegd €15,-?

Tashaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:58

*Voelt zich helemaal gevleid *
Hihi de mondhoek is inderdaad wat raar Daar ben ik door het papier heengegumd...
goeie kwaliteit weer...

Tashaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:59

Lipydo schreef:
@ lil_regina; Hij mooi gedaan! Een paar dingetjes:
- Mond is nog een beetje raar naar mijn idee
- de overgang van borst naar naar het linkervoor been is iets te recht en is wat te dik
Ogen spreken zeer aan! Ik zou er ongeveer € 7,50 voor willen geven

Hier heb ik wat aan
Ga 'm vanmiddag gelijk verbeteren, heb nu niet zo'n zin meer

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:35

@ Lipydo: Heel mooi. Ik vind dat je een leuke stijl hebt. De tekening heeft veel uitstraling! Je hebt een mooie houding van paard en Alexander uitgekozen. Heel knap! Toch zou ik nog liever het achterbeen iets dikker/krachtiger zien. Dat lijkt een beetje te dun, waardoor het iets van zijn kracht verliest.
Ik vind het best lastig om er een waarde aan te geven, omdat het jouw voorstelling van Bucephalus is...
20-25 euro?

@ lil_regina: Wat een zachte en lieve uitstraling heb je het veulen gegeven! Heel lief, bijna dromerig. Dat mag ik wel. Toch zitten er nog een aantal foutjes in, dat is wel jammer. Op welk formaat is het eigenlijk? Nu rond de 7 euro, als je 'm aanpast iets boven de 10 euro?

Jeetje, dit is niet echt voor mij weggelegd.

Tashaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:51

En nu is ie zo
Hij is op A4 formaat

Afbeelding

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:05

Ja, hij spreekt er veel meer uit nu! Het beentje is ook beter Ik zou er nu ongeveer €12,50 voor willen geven

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:51

ja, hij is idd veel mooier, althans nóg mooier, want ik vond 'm al mooi.
Ik zou er nu ong. rond de 10-15 euro voor willen geven. Dat is ie zeker waard.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:54

Leuk zo'n topic!
Moet ik dan toch maar eens mee gaan doen, anders loop ik weer zo achter

Afbeelding

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:52

Myra: Erg mooie tekening vind ik dit. Erg apparte stijl. Maar ik vind het een beetje een niet zo kloppende tekening. Dan niet in de zin van verhoudingen ofzo, want die kloppen wel erg goed. Maar in de zin van verschillende stijlen door elkaar zeg maar. Het oog is erg sprekend. Hoewel ik geen lichtpuntje zien en het een zwart vlak is spreekt het oog enorm. *vraagt zich af hoe je dat voor mekaar gekregen hebt*
De structuur van de huid lijkt erg echt, evenals het oog en het neusgat. Maar als ik dan naar de rest kijk, bijvorbeeld de omlijningen en het halster, merk ik een erg stripachtige stijl. Op zich vind ik het wel knap dat zo twee stijlen door elkaar gebruikt zijn. Maar ergens vind ik het storen. Kan aan mij liggen hoor . Maar ik zou er toch wel 20€ A4 voor over hebben.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:56

Ik ga met marjoke mee.
Ik zie wel een lichtpuntje (onder in het oog, vooraan)
Ik vind het oog ook onwijs mooi sprekend!!!!
Ik vind 'm ook prachtig in detail. je kunt hier sowieso rond de 20 euro op A4 voor vragen!! Staan de oren er nou niet helemaal op of is dat alleen op de foto. Want anders is dat wel erg zonde en dan is de prijs ook wel wat minder...

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:15

Effetjes benieuwd hoe mijn tekening het hier red
Niet te streng please dit is pas mijn eerste Tek.
Ik heb hem voor een bokker gemaakt! Super Slecht gefotografeerd!
Afbeelding
Kan iemand wat Tips geven over schaduw?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:22

Silver12, als dit je eerste tekening is, kun je beter gewoon eerst nog heel veel oefenen.
Kijk goed naar de anatomie van paarden en ja, nou zeg ik het alweer, maar gewoon veel oefenen!
Hier zou ik nog geen geld voor willen geven.
Voor tips kun je deze tekening ook in een apart topic openen.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:48

@lil_regina: Mooi! Heel lief en met een hoog knuffelbaarheid gehalte!
Toch heb ik het idee dat de borst niet helemaal klopt, de schaduwen zijn heel mooi toegepast
10,- euro

@Myra: Mooi! Ik houd van dit soort tekeningen, het leek toen ik er snel langs scrolde net een foto bewerking, maar nu zie ik dta het dat niet is heel knap gedaan!
20,- euro

Ik doe het jullie echt niet na hoor, mijn tekeningen zijn nog flut, maar ik word steeds beter

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:34

@silver12: gaat de goede kant op, dat zeker maar blijf nog maar even oefenen voordat je geld gaat vragen.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:14

Nouja, ik ook dan maar

Hier mijn tekening

Afbeelding

Het oor en de voorpluk lijkt heel donker, maar dat is die in het echt niet..
komt door slechte kwaliteit

Wat vinden jullie ervan? ik denk zelf dat ik nog maar even doorteken voor niks. (geen geld ofzo)

xx FlynnlOver

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 22:21

Zoow wat gaan jullie weer hard! Ik doe even een 'snelle' ronde.

Prijzen voor A4 tenzij anders vermeld

@Sanchowtju: 10 euro.

@pollewopsie7: Bij deze klopt de kaak links niet, het is net of er een bult zit. Voor deze zou ik niks geven of alleen verzendkosten.

@Jasmijntjuh: tekening op 1 vel... tja, ik denk nog alleen verzendkosten, reden is dat ik de manen niet echt realistisch vind, er kan wat meer detail in de ogen, oren en de neus. Verder vind ik wel dat je de verhouding al door hebt en zeer zeker op de goede weg bent.

@Otje_Merlot: nog even oefenen om het geheel realistischer te maken.

@Alison: het zijn leuke tekeningen maar ik vind ze nog niet 'verkoopbaar' zeg maar. Behalve de vlinder die vind ik juist mooi gedaan 5 a 10 euro.

@Dydy: leuke tekening, nog niet helemaal maar al aardig op weg 5 euro denk ik.

@speedylover: denk tussen de 2 en 4 euro.

@babe: 5 euro oog en neus kloppen net niet helemaal.

@MaanMeisje: mooie tekening uhm.. tussen 15 en 20 euro

@Lipydo: mooi gedaan!! tja uhm ... 20 euro denk ik.

@lil_regina: ook mooi gedaan 10 a 15 euro.

@Myra: tja commentaar al gegeven in je topic hij blijft errug mooi!! 20 a 25 euro.

@Silver12: lekker blijven oefenen.

@FlynnlOver: ik denk alleen verzendkosten voor deze helemaal mooi is het nog niet (je zei het zelf ook al ). Nog even door oefenen het gaat zeer zeker de goede kant uit.

Als ik zo snel tekende als jullie met dit topic gaan was ik al rijk geworden haha grapje .
Het is weer een hele reeks geworden vandaar niet zoveel adviezen deze ronde. Wil je toch advies blader dan maar even door het topic er zijn al heel veel adviezen gegeven waar iedereen wel wat aan heeft

gr. Lon

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:54

Die van Myra vind ik erg mooi, en hij lijkt duidelijk geinspireerd op.... en nu ben ik de naam dus kwijt. Ha, typisch. Ik vind deze stijl in elk geval erg uitgesproken en ook echt mijn smaak.

Verder over het A4 zeg ik het volgende: ik meet het als alles dat tot printerformaat is en binnen een A4 lijst met standaardpassepartout past A4. Alles groter dan dat reken ik als A3, tot het eigenlijke A3 formaat, enzovoorts. Ik houd qua prijsrekening altijd in het oog hoeveel ik voor een tekening reken, omdat bij mij de maten heel vaak afwijken (ik teken erg vaak op bijvoorbeeld 40x40 excl. passepartout).

Het blijft moeilijk te taxeren. Jammergenoeg heb ik hier in het internetcafé niet de beschikking over recent werk, maar dat zullen jullie tezijnertijd wel te zien krijgen in een apart topic.

Ik denk dat het een kwestie van ervaring opdoen is om erachter te komen wat je voor je tekeningen kunt vragen. Ik krijg meer commentaar dat ik te weinig vraag dan dat ik teveel vraag, maar omdat ik zelf op dit moment echt niet meer wil vragen hanteer ik dezelfde prijslijst als een jaar terug. Ik hanteer zelfs een wachtlijst omdat ik zoveel opdrachten krijg, dus ik denk dat ik qua prijs prima zit. Ik denk dat iedereen voor zichzelf erachter kan komen wat ie wel of niet kan vragen. Hoe ik dan mijn prijslijst bepaald heb? Ik heb gekeken naar de concurrentie in Nederland en daarbuiten, en ben tot de conclusie gekomen dat ik onder de gemiddelde prijs wil zitten. Waarom? Omdat ik nog veel te druk bezig ben te ontdekken welke kant ik qua stijl uit wil gaan. Elke nieuwe tekening die ik maak is echt een ontdekking qua kleur (en ja, je mag nu je vinger in je keel steken), maar toch is het zo.

Nogmaals: ik denk dat alle afmetingen als A4 en A3 indicaties zijn, dat sowieso. Het is allemaal ongeveer. Want reken je incl. passepartout, zo ja, wat voor passepartout? Wat voor papier gebruik je, welke afmetingen voor A4 hanteer je? (ik hanteer dus de puur technische zoals het in de encyclopedie staat). Enzovoorts. Het gaat er met name om dat wat je aflevert naar wens van de opdrachtgever is!

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:23

Afbeelding
Met houtskool op A3 formaat

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:28

Dit is m`n nieuwste schilderij van gisteren. Herkent iemand dit paard?
Afbeelding

Hij is al verkocht, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.