[Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:51

meisjj schreef:
super stuk! maar er zat toch nog een heel klein beetje zalf in dat potje? of ben ik nou gek

oeps dat is ook zo... nou ja laten we het er dan op houden dat het te weinig is om Anne's haren in te smeren hihi
Opgelost?

Bedankt voor de leuke reacties!

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:31

verder schrijven jij!!! NU! maar hoe staat het er nou voor met haar ogen??? nah, schiet op......

nick47

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 00:17

wacht inspanning op het volgende stuk
Is echt mega spannend

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:51

leuk stukje weer !

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:12

Ik heb gister tot pagina 12 gelden en het was half 12 dat ik begon .
Vandaag alles geleze, ik blijf het zeker volgen. Super spannend!!
Als je een boek maakt raad ik het iedereen aan! (doe ik nu al) .
Ik ga vanavond meteen weer kijken hoor!!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:53

al weer een nieuw stukkie af?

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 23:53

sorry nog niet.. had het druk vandaag met paardenzaken als hooi halen met trailer en idols kijken en klaar maken voor wedstrijd morgen.. misschien morgen verhaal, maar zit ook met westrijd, wassen en klaar maken en uitmesten sochtends en tegen de avond 2 dressuur proeven, dus misshcien morgen(zondag) en zeker maandag
Klok gaat een uur terug vannacht niet vergeten!!
Nog bedankt voor leuke reacties! maar heb het even druk gehad.. :J

romatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:16

zo.. heb alles gelezen... echt super..! ga vooral door! je hebt trouwens ook een super mooi paard..!

Palhaço

Re: [Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 01:01

Toen ik nog eens mijn haar bij elkaar pakte en er een staartje van maakte, vielen er alwéér plukjes uit. Angstig durfde ik niet meer aan mijn haar te zitten, want telkens als ik er aan zat raakten de haren nóg losser. Geschrokken dacht ik aan vanmiddag rond vier uur, dan zou ik Ronan weer zien. Ronan mocht mij niet zien met zo’n erge haaruitval, ik zou vanmiddag mijn oude, roze petje pakken dat ik nog in mijn kast had liggen. Dat petje zou ik dragen als ik Ronan weer zou zien, ik kende hem te kort om te weten hoe hij zou reageren als hij mij met een bijna kale kop zag.
Zuchtend keek ik nog eens in de grote spiegel, ik kneep mijn ogen tot spleetjes en zag twee rode ogen steeds dichterbij komen in het donkere gedeelte van de schuur. De ogen keken mij strak aan, ik voelde weer zo’n koude rilling door mijn lichaam. Snel bedacht ik mij welk beest ik eerder had gezien met rode ogen, ik wist het niet meer. "Was het het beest in het geheime huisje?". Toen ik mij met een ruk omdraaide, met mijn gezicht naar de kant waar de ogen vandaan kwamen, was het beest met de rode ogen verdwenen. Nou ja, ik kende geen mensen met rode ogen dus ik ging er vanuit dat het een beest was, wat daarnet op de hooibalen zat omdat de ogen de hoogte hadden als mijn ogen! “Raar”, zei ik zachtjes tegen mijzelf, “ik dacht toch echt dat ik twee paar rode ogen had gezien”. Het was wel donker daar in de grote ruimte bij de hooibalen, daar waren geen lampen.

Rustig maar gespannen liep ik met de borstels naar Lady toe. Af en toe keek ik snel over mijn schouder om te kijken of die enge, rode ogen mij niet achtervolgden.
De oranje rosborstel pakte ik in mijn rechterhand en maakte cirkelbewegingen over Lady’s hals en ging zo haar hele lichaam poetsen. Een opvallend oranje setje had ik, dat was wel handig want dan kwam ik niet door de war met de paarsachtige borstels van Sara.
Na Lady’s lichaam geborsteld te hebben, legde ik de borstel weer in mijn oranje poetskist. Een hoevenkrabber met een borsteltje pakte ik en krabde Lady’s hoeven grondig uit. De houtkrullen en meststukjes wat er van af kwam, zou ik straks in de kruiwagen scheppen. Na het rijden wilde ik gaan uitmesten en de kruiwagen legen.
Een zachte borstel pakte ik uit mijn poetskist en borstelde Lady daar weer mooi glad mee. Na tien minuten gepoetst te hebben deed ik mijn poetskist dicht en zette het in het hoekje bij de muur. Haar volle staart pakte ik vast en schudde de houtkrullen eruit. De houtkrullen waren erg goed te zien omdat ze een pikzwarte staart had, die erg opviel bij haar licht grijze vachtje. Lady was een mooie merrie om te zien, ze had een stevige hals die aan de bovenkant mooi rond was.
De schep zocht ik, toen ik hem zag veegde ik alles wat nu op de grond om Lady lag, in de kruiwagen.

Toen ik mijn zadel en hoofdstel wilde gaan pakken uit mijn kast hoorde ik lawaai achter de hooibalen vandaan komen. Geschrokken ging ik met mijn rug tegen de kast staan en keek naar wat ik zag. “Niets, helemaal niets te zien”.
Na een tijdje durfde ik wat dichter naar de hooibalen toe te lopen en zag dat de hooivork die eerst bovenaan in de hooibalen stak, nu op de grond lag. Er moest dus iets zijn geweest wat het naar beneden heeft gegooid en zat dus in de schuur. Vluchtig keek ik over de hooibalen heen of ik iets zag. Omdat het redelijk donker was in de schuur op de plek van de hooibalen, zag ik niets. Om mijzelf niet angstiger te maken, maakte ik mijzelf wijs dat het ‘gewoon’ een diertje was. Ik draaide mij weer vlot om naar de kast en haalde het zadel en hoofdstel eruit. Met het zadel op mijn arm en hoofdstel in mijn andere hand liep ik snel naar Lady en zadelde haar gehaast op. Een cap deed ik vandaag niet op, uit angst dat er nog meer haren uit zouden vallen omdat ik een nogal strakke cap had. Met Lady aan de hand stapte ik naar de schuurdeur en duwde hem open.

Een klein stukje want het is al laat....

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 01:10

Oeh, sexy stukje
Ga zo door meid!

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:57

spannend weer
vooral bij die hooi bale n ben benieuw wat daar is :/
komt er vandaag nog wat ??

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:34

dan kan niet he! Ik was je verhaal aan het zoeken en het was al gezakt naar pagina 3 Wanneer komt er weer een stukje? Het is een super verhaal

dingetje

Re: [Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:22

Nou, ik heb net het hele verhaal gelezen en moet zeggen:

ECHT SUPER !!!
Je hebt talent en een hele grote fantasie
Wacht op het vervolg......

(Ik ben een nieuwe fan )

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:39

ooeh spannend

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:02

Ik hoop dat alles goed komt!

Ik vind het echt super spannend!
Heb het vanaf pagina 1, tot nu, in een stuk doorgelezen!
Hopelijk komt er snel een nieuw stuk!

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:06

Echt een super spannend verhaal!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:12

Update moet plaatsvinden met 1500 woorden.
Zodra er een update te beschikking is van dat formaat, zal dit topic weer open kunnen. Vooralsnog een slotje.

Bedankt voor het TeM-en