Ik liep naar binnen, en mn moeder kwam naar me toe. "Wat heb jij gedaan? Gevochten?" Ik keek naar m'n trui die onder het bloed van Bello zat. Een snik kwam van uit het niets. "Bello is aan gereden, en overleden...."
Snel stapte ik de trap op. "K ga maffen..." Zei ik met tranen in m'n ogen. Niemand reageerde, een doodse stilte. Ik lag net in bed, en hoorde m'n moeder zeggen tegen mn vader, dat Bello was verongelukt....
Ik werd ineens wakker geschud. "Patty? Wakker worden." Hoorde ik ineens.
Ik opende langzaam m'n ogen, en keek om me heen. "Waar was ik?" Vroeg ik me zelf af.
Ik keek rond, en herkende de grote boeken kast. "Die stond ook in mijn kamer!"
Mijn ogen gleden over de muren, en allemaal fotos zag ik hangen.
Ik ging zitten, en keek beter om me heen. Toen zag ik het pas. ik was in m'n eigen kamer. Hoe kwam ik hier nou?
Ik stond op, en wankelde m'n kamer uit. "Ja..." Mompelde ik naar beneden. "Eten!" Hoorde ik m'n vader schreeuwen. Ik strompelde de woonkamer in, en groette m'n ouders. "Lekker geslapen?" Hoorde ik ze zeggen.
Ik keek ze aan, en zocht naar iets maar kon het niet vinden. "Mam?" Vroeg ik. M'n moeder nam net een hap eten naar binnen en keek me aan. "Ja schat?" Vroeg ze met haar mond vol. "Wat hebben jullie veranderd?" Vroeg ik. Ik keek raar om me heen, en miste iets. Het was leeg in het huis.
M'n moeder mompelde iets, en mn vader begon te lachen. "Hahah..." Zei ik, maar trok tegelijkertijd een raar gezicht. Ik snapte het niet. Het huis was leeg, terwijl alle meubels er nog stonden.
Ineens ging de deurbel. "Doe jij open?" Vroeg m'n moeder aan me. Ik keek haar chagerijnig aan, en liep naar de deur. M'n hand ging naar de deurknop, en ik opende de deur. M'n ogen moesten snel wennen aan het licht.
"Hej Pat!" Hoorde ik. Ik perste m'n ogen een beetje dicht, en keek door spleetjes. "Wat erg van Bello..." Hoorde ik een vrouwenstem zeggen.
Ineens drong het tot me door. De leegte... Dat was Bello! Bello was er niet meer!
Al snel kwamen de tranen weer. Ik voelde al snel twee armen om me heen, en ik keek recht in het gezicht van jenny. Een schrik kwam m'n lichaam binnen. "Wat doe jij hier?" Vroeg ik.
Jenny keek me raar aan. "Je ouders hadden me gebeld, omdat ze een verrassing voor je hebben. En ik moest mee." Ik draaide me om, en liep naar m'n ouders.
"Welke verrassing?" Vroeg ik aan hun.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 11-09-05 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt