[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:56

Ik heb er geen problemen mee. Het is een mooie weergave van de realiteit. En ik vind het eerlijk gezegd, afgezien van het onderwerp (had liever bloemetjes en bijtjes gezien :+ ), een mooie collage. Voor mijn gevoel zit er een soort van verhaal in.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:58

Ik vind het wel gepast eigenlijk. Zo zie je wat er vooraf gaat aan de maaltijd op je bord :Y) verder vind ik dat k_m dit echt ontzettend goed en netjes heeft vastgelegd!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:58

Ik heb er geen problemen mee, het zijn mooie foto's.
Maar je kunt haar vragen hem in een link te plaatsen als anderen er wel moeite mee hebben ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:04

IsaCalixa schreef:
Ik weet niet wat de rest vindt, maar zijn de foto's van k_m wel gepast? En dan bedoel ik met name die van de 'hangende' dieren.. ik krijg er zelf een beetje de kriebels van :\ Kan er opzich wel tegen, maar vind het niet fijn om te zien..

Is verder geen commentaar op je fotografie hoor, dat is heel netjes, maar puur op het onderwerp

Tja, in fotografie kun je wel heel vrij wezen natuurlijk, ik vind het ook niet prettig, maar dat is ook persoonlijk.
In een wereld waar alles tegenwoordig beledigend opgevat wordt, leg ik het liever naast me neer. Een ander vindt het wel weer interessant of wat dan ook.

Alleen in een topic zoals dit zou ik er 1 kiezen die het beste is, omdat het foto van de week is en niet collage. Maar dit is het eerste jaar dat ik meedoe, dus ik weet niet of het gangbaar is om een collage te maken.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:05

week 3
Voor mijn doen is wat anders. Heb dit keer gespeeld met licht in plaats van een dier of voorwerp op de foto te zetten.
Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:11

xMaxxiee schreef:
Ik heb er geen problemen mee. Het is een mooie weergave van de realiteit. En ik vind het eerlijk gezegd, afgezien van het onderwerp (had liever bloemetjes en bijtjes gezien :+ ), een mooie collage. Voor mijn gevoel zit er een soort van verhaal in.

Dit vind ik ook wel hoor! Van mij hoeft die ook niet weg of zo. Maar ik weet toch niet of ik de keuze had gemaakt om die ene foto ook in de collage te zetten, iig gelukkig maar dat ie niet groot is :=

Maar dat zal per persoon verschillen. Ik zie bijv. op facebook ook wel eens een foto voorbij komen van bloed/verwondingen/dode dieren, dit zie ik toch liever niet. Maar je ontkomt er niet aan :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:27

Niobe: collages maken is best gangbaar, ja. Vorig jaar zijn er ook een paar mooie collages langs gekomen! Het gaat om het beeld wat je creëert ermee, en als de foto's allemaal in dezelfde stijl zijn of over hetzelfde onderwerp gaan, waarom niet?
De collage zelf moet natuurlijk wel iets artistieks hebben en het moet als collage iets toevoegen aan de plaat tov een foto.
Mooie collage, K_m! Ben dan toch wel weer blij dat ik het niet eet ;) vooral de eerste foto vind ik 'heftig', van zo'n lieve koe in de stal. Pakkend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:39

Hier is mijn week 3

Afbeelding

Zal van de week weer op iedereen feedback geven! :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:40

Oke duidelijk :D
Niet bedoeld voor mijn keuzestress dus :')

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:42

Week 3:
Afbeelding

Bedankt voor de feedback op mijn week 2 foto :) .
Vond het zelf inderdaad ook jammer dat het hartje er niet helemaal op staat, heb hem helaas zo geschoten dus verder niet bijgesneden.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:07

Bedankt voor de feedback, ik heb er totaal niet bij nagedacht dat dit misschien voor sommige als 'niet fijn' wordt gezien.
Ergens ben ik daar wel blij om, want het was ook wel een beetje de bedoeling om te tonen wat er achter dat vlees in de toonbank zich afspeelt.

Ik wil hem gerust in een link plaatsen als dit gewenst is? Ik kan hem zelf niet mee wijzigen nu, dus ik laat het aan een mod om te beslissen of dat nodig is of niet.. Als hij weg moet heb ik ook nog wel een andere collage die ik voor deze week kan gebruiken :)

Collage's vind ik zelf wel net super fijn! Beelden kunnen elkaar enorm versterken en ik ben daar dan ook wel fan van. De foto's zijn natuurlijk niet allemaal deze week gemaakt maar het eindproduct was wel deze week af, daarom dat ik hem zo instuur..

(dit is trouwens de collage die ik zo voor school inlever, op A2 geprint nog wel :') , ik kan ook gewoon dat ene beeld er uit halen .. :) )

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:14

Mijn week 3
Zelf ben ik er heel blij mee, ben benieuwd naar jullie op-/aanmerkingen.
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:15

Mijn week 3
Hele leuke shoot met vriendinnen gehad!
Afbeelding
Ik zal die ene foto er gewoon in laten hoor, k_m. Die hoort er nou eenmaal ook bij!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 19:53

IsaCalixa schreef:
Ik weet niet wat de rest vindt, maar zijn de foto's van k_m wel gepast? En dan bedoel ik met name die van de 'hangende' dieren.. ik krijg er zelf een beetje de kriebels van :\ Kan er opzich wel tegen, maar vind het niet fijn om te zien..

Is verder geen commentaar op je fotografie hoor, dat is heel netjes, maar puur op het onderwerp

Ik snap je wel. Ik ben vegetariër. Ik heb de foto's goed bekeken en zie op de foto's geen dierenmishandeling. Ik zie wel geslacht vlees hangen, maar geen opgehangen dood dier (zoals bijvoorbeeld de biggen in Heesch). Ik stoor me er eigenlijk niet aan. Ik zie niets luguber. Wel een leuke reportage.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:05

IsaCalixa schreef:

Mee eens met bovenstaand commentaar :j
Het is een nette reportage, geen bloedbad te zien, en het geeft de werkelijkheid netjes weer :j
Daarbij doet het wat een goede foto(reportage) doet, het laat mensen er langer naar kijken of er over praten :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:11

Kom het topic nu helaas pas tegen... -O- Maar ik ga ook meedoen! :D Heb TS al even een pb gedaan, maar zal mijn week 1 & 2 er toch nog even neer zetten voor degene die dat leuk vinden haha.

Week 1
Afbeelding

Week 2
Afbeelding

Week 3
Afbeelding

En ik verzamel hier: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 664&type=3

Nog genoeg te verbeteren, maar ik ben nog niet zo lang bezig dus ik kan zeker nog heel veel bijleren :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:28

Feedback week 2, vanaf de lijst, dus bijgevoegd commentaar niet gelezen.

Agossie: Aparte foto. Jammer dat er wat ruis op zit, en de vage streep door het midden kan ik ook niet helemaal plaatsen. Maar wel erg apart.

Appelstroop: Geinig zeg, al die gekleurde deurtjes! De rommel rechts vind ik wat jammer. Ik had iets meer ingezoomd denk ik, dan maar 2 deuren minder.

Argai: Mooie foto. Dat lichte inval van linksboven erg gaaf. Vind de bloem zo centraal alleen een beetje "saai" Iets meer uit het midden had ik interessanter gevonden denk ik.

Asselruiter: Ook mooie bloemen. Ik vind de foto een tikje donker. En verder vind ik de foto niet heel bijzonder, maar wel gewoon mooi en scherp en zo. De lampjes links vind ik alleen meer afleiden dan iets toevoegen.

_Balou: Mooie foto! Leuk die inval van die zon zo, zet echt sfeer. Ik had alleen denk ik de sneeuw rand als "horizon" recht gezet. Nu oogt de foto wat scheef.

Bellatrix: Mooie foto. Ik houd wel van hard, maar ik vind dit net iets te...

Biebz: Mooi! Gaaf zo'n vogel vol scherp in beeld. Jammer van de ruis.

caaramel: Leuke foto zo, met dat licht! Jammer dat hij alleen niet helemaal scherp lijkt of zo. Met name het haar van de pony kan volgens mij scherper uit het licht komen zeg maar.

calice: Mooi hoor, dat hart zo! Lijkt me nog lastig fotograferen. Idd jammer dat het hartje er niet helemaal op staat, maar weinig aan te doen.

CastaMickey: Mooi foto. Een beetje flets in kleur. Ook heb ik de indruk dat hij niet helemaal scherp is, met name bij de bomen. En houd je de horizon in de gaten? Dat die mooi horizontaal is?

CrazyIris: Gave foto! Leuk die wat ouderwetse sfeer en die belichting is ook erg apart zo. Ik vind alleen de lichte streepjes links wat storen. Ik denk dat ik iets strakker gecropt, of weggewerkt, dat ik het mooier zou vinden.

Deetjeeuh: Ik vind het best een mooie foto. Alleen vind ik het nogal veel achtergrond ten opzichte van de grootte van de bloem. En ik heb het gevoel dat de bloem ook niet helemaal scherp is.

DShots: Het enige wat me eigenlijk echt stoort aan deze foto is dat je de horizon niet recht hebt. Verder erg mooie foto.

Eefsel2109: Bijzondere foto. Ik mis alleen net een beetje scherpte. Dat het onscherper wordt naar buiten toe vind ik heel gaaf, maar in het binnen had het net wat scherper gemogen.

Eskegirl: Heel mooi! Iets te geel naar mijn smaak, maar toch echt heel gaaf. En is je horizon recht? Die oogt een tikje scheef.

Fading: Mooi! Jammer dat de bloemen net voor het opgetilde been zitten, maar dat is gewoon pech hebben. Mooi scherp verder!

Fem: Heel gaaf concept! Echt heel leuk bedacht. Jammer alleen dat je wat belichting mist. Daardoor zit er toch wat ruis in en is de achtergrond wat blauwig.

Fristilover: Mooi!! Echt gaaf. Ik mis enkel net een beetje warmte/licht in het midden van de foto, maar dat is mierenneuken.

GerdjeHoran: Ik kan me je post nog herinneren en dus ook dat je heel wat mensen en zo weggewerkt hebt. Heel knap gedaan! Gaaf hoe je die motor er zo scherp op hebt gekregen. Heel knap. Heb er echt niks op aan te merken.

Gracezella: Mooi! Heel leuk effect! Ik twijfel of die bollen helemaal scherp zijn. Maar heel leuk effect!

Gub: Wouw, mooi! Heel winters, mooi scherp, mooie scherptediepte. Wouw!

horserider22: Leuk moment en compositie. De foto lijkt alleen scherpte te missen en dat vind ik wel heel jammer.

horsesm: Wouw, mooi scherp en leuke compositie. Vind het wel gaaf dat de eekhoorn er niet helemaal op staat.

Ingvild: Mooi scherpe foto, maar ik vind de compositie net niet. De manier waarop het hoofd door het paard gedragen wordt is een beetje "raar", waardoor het totaal beeld echt twee keer kijken is. Het is net of er 2 paarden naast elkaar staan en het hoofd van de ene voor de weggedraaide kont van de ander staat.

IsaCalixa: Wouw! Prachtig zo'n witte hond in de sneeuw. Mooi scherp en dat beetje sneeuw rond de neus geeft net dat beetje extra. Heel leuk, kan er niks op aanmerken.

ismy: Bijzondere foto, net of die uit een heel oud toestel of heel oud rolletje komt. En dan toch in het midden scherp. Tof!

Its_Juliaa: Mooi! Ook wel een keer bijzonder, zo'n half gezicht. En ook bijzonder dat het onderin zo onscherp wordt. Niks op aan te merken.

jesicaaaa: Leuke foto. Ik vind hem alleen wel een beetje de wouw factor missen. De vacht van de kat komt wat dof over, en er mist wat warmte/kleur in de kat of zo, ik denk dat het daardoor komt.

JewEmm: Hele leuke foto! Leuk rustiek sfeertje! Ik vind alleen uit uitzicht in het raam van de deur wat onrustig. Ik had het takje/boompje en de kruiwagen weggehaald of weggewerkt denk ik.

joeluna: Mooie foto, zo met die zon opzij! Ik heb er niet zoveel op aan te merken. Ik vraag me af of een flits wat van de donkere schaduw op de nek weg had kunnen halen, maar daar heb ik zelf ook niet zoveel verstand van.

Joysieee: Mooie foto. Ik heb het gevoel dat je de kleurtoon wat hebt opgevoerd in de nabewerking en naar mijn smaak is dit iets te veel. Waardoor de achtergrond wat onnatuurlijk rood lijkt. Als het wel de echte kleur is, dan niks gezegd natuurlijk.

k_m: Wouw heel knap! Hele mooie collage. Bijzonder zo met die water druppels! Ik vind de mandarijn de minste van de vier. Daarvan vind ik de compositie net niet 'wouw' zoals de andere drie, maar nog steeds super.

Laura_Stella: Leuk zo'n lamp tussen de planten! Leuke compositie. Hij lijkt wat scherpte te missen wat ik jammer vind.

Lolleke: Leuke foto, erg apart. Ik mis alleen wel iets, maar kan niet echt verzinnen wat. Iets kleur op de achtergrond of zo?

Luckyy80: Mooie foto! Erg gepast hier dat zwart wit. Ik heb alleen de indruk dat het paardenhoofd net niet helemaal scherp is?

Lynn85: Wat een heerlijk bekkie! Hele leuke foto en ook echt geslaagd zo in zwart wit! Past goed met het vest dat hij aan heeft. Heb er eigenlijk ook niks op aan te merken.

Maaaarije: Leuke foto, wat aparte compositie. Ik heb er eigenlijk niet zo veel op aan te merken.

magda_90: Mooie foto! Leuke compositie van opzij zo. Hij lijkt wat ruis te hebben, kan dat? Moeilijk te zien in zwart wit zo. Eigenlijk niks op aan te merken verder.

Mariett: Wouw! Gewoon... wouw! Jammer dat hij aan de onderkant wat ruimte mist. Had die voorste bomen graag helemaal gezien, maar weet natuurlijk niet of dat mogelijk was. Heerlijk winters sfeertje.

MarijeR: Wouw, heel bijzonder. Dat is zo strak zwart er achter, met strakke rand rond de vogel, dat ik denk dat het bewerkt is, kan dat? Wel prachtig scherp en mooie kleur.

Marjoow: Mooie foto! Mooie sfeer heb je gecreëerd. Heb er eigenlijk niks op aan te merken verder.

Murosh: Opzich een mooie foto, maar voor mij doet die het niet helemaal. Hij is zeker mooi scherp en de lichtinval op de tak is ook mooi, maar ik vind hem wat saai eigenlijk. Sorry. Gewoon niet echt mijn smaak.

Nayomie: Voor mij werkt die niet helemaal. Sorry. Ik vind het idee leuk, maar het is het allemaal gewoon net niet. Vind hem erg rommelig, met 4 auto's in verschillende richtingen, die prullenbak met die 9 erop, streep door de sneeuw links, drekkige sneeuw op de weg... Sorry.

NESCAFE: Gaaf, moest echt even twee keer kijken wat het moest voorstellen, maar kon het daarna wel zien. Leuk effect. Ik denk dat ik hem met kleur wel leuker had gevonden? Ben erg benieuwd naar die met kleur.

Niobe: Mooie foto! Dat schuine werkt goed. Lekker winters sfeertje zonder dat het "koud" overkomt. Ja wel, kwa graden celcius, maar niet wat kleur betreft zeg maar. Eigenlijk niks op aan te merken.

Paard_Aap: Leuk! Mooi te pakken gekregen! Misschien had ik hem graag nog net iets verder ingezoomd gezien.

peca: Prachtige zwaan. Ik ben zelf niet zo fan van dingen voor het beeld die zo breed onscherp over het beeld lopen. Maar dat is meer mijn persoonlijke smaak. Ik vind het al snel "teveel"

pradadaan: Aaaah! Wat een schatje! Ik mis net een beetje licht, of warmte, maar hij staat er wel mooi scherp en schattig op!

Revanches: Mooie foto en gave belichting. Past ook mooi zwart wit! Ik vind de uitdrukking van het model alleen net een beetje bedrukt, dat vind ik een beetje jammer.

rosslover: Super schattige foto! Jammer dat het meisje aan de schaduwkant staat, waardoor ik links iets te licht en rechts iets te donker vind. Maar pony en meisje staan er wel heel leuk op!

Sanne_com: Hele bijzondere foto. Hij heeft iets weg van optisch bedrog. Het duurde echt even voordat ik door had dat het overhangende rand was. Als lang genoeg naar de onderste hoeklijn kijkt, is het net of dat ook iets van een stoeprand is of zo. Niks op aan te merken!

Sicayes: Mooie foto! Ik vind het alleen een beetje jammer van het halster.

S_imonee: Leuke foto, heerlijk dat mistige sfeertje. Ik heb er eigenlijk niet zoveel op aan te merken.

Tigress: Mooie foto! Misschien had ik de kleur van de hond nog net iets meer laten knallen in de nabewerking.

Tivara: Wouw! Mooi zo die reflectie in het water. Alleen jammer dat nu de zon in het water meer aandacht vraagt dan die in de lucht.

xMaxxie: Wat een dotje! Jammer dat die hondjes praktisch gewoon geen neus hebben. Maar dat maakt hem als model niet minder natuurlijk. Mooie belichting en scherpte. De takjes links vind ik wat "teveel" maar daar is misschien niet al te veel aan te doen.

xmichxrocky: Gave foto. Mooie vlucht moment. Ik vind de belichting wel wat minder. Wat overbelicht.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:41

Shiloh schreef:
GerdjeHoran: Ik kan me je post nog herinneren en dus ook dat je heel wat mensen en zo weggewerkt hebt. Heel knap gedaan! Gaaf hoe je die motor er zo scherp op hebt gekregen. Heel knap. Heb er echt niks op aan te merken.

Heel erg bedankt!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:42

Iedereen weer erg bedankt voor alle feedback. Is van harte welkom, en ga er zeker wat mee doen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:43

Ik zie dat het harde van mijn foto's bij het merendeel niet in de smaak valt. Zal de volgende foto minder hard maken. :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:45

Bellatrix schreef:
Ik zie dat het harde van mijn foto's bij het merendeel niet in de smaak valt. Zal de volgende foto minder hard maken. :)

dat vind ik wel jammer! het is je eigen stijl en er zullen vast mensen zijn die het wel erg mooi vinden :D ieder heeft zijn eigen stijl en deze zal dus ook niet door iedereen mooi worden gevonden en door sommige juist weer wel. Gewoon op je gevoel afgaan!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:47

GerdjeHoran schreef:
Bellatrix schreef:

dat vind ik wel jammer! het is je eigen stijl en er zullen vast mensen zijn die het wel erg mooi vinden :D ieder heeft zijn eigen stijl en deze zal dus ook niet door iedereen mooi worden gevonden en door sommige juist weer wel. Gewoon op je gevoel afgaan!

Mee eens. Het zorgt dat mensen jou herkennen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:51

Ja is ook zo hoor, maar als veel mensen het niet mooi vinden dan kan ik best eens wat ander proberen. Wil niet zeggen dat ik nooit meer een harde foto inlever natuurlijk. ;)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:51

@bellatrix ik vind je laatste foto trouwens helemaal niet hard! de grijze achtergrond verzacht het heel erg en de kat springt er geweldig uit :D Maar wanneer je een witte achtergrond pakt zoals bij je vorige foto dan valt het harde wel veel meer op en de ene persoon vind dat mooi en de ander niet. helaas is het onmogelijk om iedereen te pleasen :Y)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:52

Bedankt iedereen voor de feedback!