[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:21

Het lijkt wel of ik geen 1 foto meer scherp krijg :( Daardoor is de zin er een beetje af bij mij. Maar bedacht ik me misschien is dan juist mee doen aan dit topic DE manier om er achter te komen waarom het me niet meer lukt :o
Dus ik doe toch maar weer mee, en ga natuurlijk voor 52 foto's in het jaar 2015!
mijn week nr 1:Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:22

weslyjune schreef:
Ik wil wel feedback geven, maar aangezien ik eigenlijk geen verstand heb van fotografie; voegt het iets toe voor jullie?

Zeker wel, iedereen kijkt toch weer anders naar een foto. Ik vind zelf feedback geven ook heel leerzaam voor mijzelf, je leert bewust te kijken naar een foto en wat anders kan. Dit in plaats van te denken mooie foto en verder scrollen. Of juist dat je denkt deze foto spreekt mij niet aan, maar hoe kan hij dat wel gaan doen :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:22

Haha binky super grappige foto! Lijkt super hard op mijn kat.

Ik denk dat hij nu vooral beetje wazig is door het uploaden, maar hij is heel schattig en je hebt mooi (avond?) licht erin zitten.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:08

Ook ik wil dit jaar proberen om mee te doen. Ik ben nog beginnend en geef mijn mening, maar het kan natuurlijk zijn dat jullie het niet eens zijn met mijn mening :) Ik heb mijn best gedaan om over iedereen iets te zeggen, maar ik vond het nog wel erg lastig. Mijn foto is niet zo heel origineel, maar ik vond hem zo lekker winters :) Zelf vond ik het alleen jammer dat hij net niet helemaal scherp lijkt te zijn.

SuperLiesje, ik vind de foto erg mooi. Ik had hem alleen nog net iets mooier gevonden als de stukjes riet/ gras scherp waren geweest ☺

magda_90, voor je eerste analoge foto vind ik hem zeer geslaagd! Ik vind persoonlijk alleen het thema een beetje saai.

Marjoow, ik vind het een mooie foto, maar hij lijkt net iets bewogen te zijn.

WiancaR, erg gaaf! Ik heb hier verder niks aan toe te voegen ☺

Rosslover, leuk idee zo in de sneeuw! Ik mis alleen de scherpte in de foto.

Leonyr, wauw, wat ontzettend mooi!

Bellatrix, leuk idee, toch had ik het persoonlijk mooier gevonden als je de sluitertijd wat korter had genomen. Dan was het vuurwerk beter zichtbaar.

EskeGirl, jammer dat het paard en de vrouw niet op gelijke afstand stonden. Ik had het mooier gevonden als de vrouw ook scherp was geweest. Verder wel een mooie foto!

Verography, ik kan je foto helaas niet zien

MarBri, de kleuren in je foto zijn erg mooi en de foto is goed scherp. Ik vind het jammer dat het paard de ogen dicht heeft. Daarnaast zou het misschien mooier zijn geweest om het paard minder in het midden te plaatsen van de foto.

Marit, mooie spontane foto

Fellow, zoals je zelf al aangeeft, jammer van de waas die erover zit. Verder leuk idee

Sanne_com, mooie, scherpe foto. Ik vind hem persoonlijk alleen wel een beetje saai. Er is niet veel om naar te kijken. Ik had nog wel iets uit de omgeving willen zien.

MyHu, mooie kleuren op je foto. Zoals je zelf al zegt, jammer van de scherpte!

HeavensLove, mooie belichting!

Monbyou, grappig, je hebt hetzelfde idee als ik. Mooie scherpe foto. Iets meer inzoomen was nog mooier geweest.

Showteam, mooie foto met zachte kleuren

Crazymel, jammer dat de foto niet scherp is

Rianne_, de foto is goed scherp. Ik had alleen wat meer ingezoomd op het hondje.

Mb_foto, mooie scherpe foto

it_is_me, heb ik niet echt iets op aan te merken ☺

Iejoorr, jammer van de ‘lichtvlek’ in het midden. Verder vind ik het een mooie foto

glenstorm, mooie zachte foto.

taarss, mooie foto

_Elke, wauw, ik vind de kleuren echt heel mooi. Heel erg jammer dat de puppy niet scherp is!

Nefertarie, leuk thema

Femmelz, mooie kleuren, leuk zo’n winterse foto!

Deetjeeuh, erg gaaf! Leuk bedacht!

Racheel, leuke foto

Suuszels, hele mooie foto. De zachte kleuren spreken mij erg aan.

Gub, mooie kleuren, alleen vind ik het jammer dat er onderin zo’n streep zit

Robin_Rikkie, ik vind hem wel leuk geworden!

Calice, erg mooie scherpe foto

Murthul, leuke foto. Zit een mooie beweging in

Irene96, mooie foto

Joeluna, haha een leuke, vrolijke foto

NESCAFE, wat een heerlijke arrogant kijkende kat. Ik vind het een mooie foto

Babel, mooie en lekker luie foto

Ismy, jammer dat net de bovenkant van het haar van de vrouw niet op de foto staat. Verder een mooie foto

Ash_, alleen wauw :D

Marijepagter, mooie scherpe foto, maar ik had het toch mooier gevonden als de andere vogel niet op de achtergrond was

CrazyIris, mooie en vrolijke foto

Quartel, haha, heerlijke foto!

Jespri, leuke foto

XiiaaooNaa, leuke foto

Asselruiter, interessante foto. Leuk dat het vanuit een verassend oogpunt komt

TeSzZz, leuke en spontane foto

JewEmm, mooie foto met mooie kleuren

Sodeletuut, mooie foto. Ik heb al eerder foto’s van je gezien die ik erg mooi vond!

_Patriciaa, mooie scherpe foto en een strakke compositie

manonfleur, de foto is wel goed scherp, maar ik vind het jammer dat je naar de achterkant van de ruiter en het paard kijkt

crazy_horses, wauw, erg mooi!

Tesseke, mooie en scherpe foto

LauraBloem, het lijkt alsof je de foto met photoshop scherper hebt gemaakt, dat vind ik niet zo heel mooi. Ik zou de foto mooier vinden als hij wat zachter was geweest

wendy1987, leuke en kleurrijke foto!

hilly200, ik vind het een heerlijke foto. Mooi licht en mooie kleuren!

Cathyenbeau, mooie foto, maar jammer dat hij wat bewogen lijkt. Misschien de volgende keer een kortere sluitertijd proberen

Dandy200, mooie foto

Agossie, wat een schattige foto met dat knuffeltje en het kleed. Mooi gedaan!

Jolijnn, leuke foto

k_m, mooie en sprekende foto

MarijeR, ah weer een vogeltje ☺ mooie, scherpe foto

Gracezellaa, leuke foto en mooie lichtjes

Ingvild, gaaf gedaan

Weslyjune, leuk idee. Ik vind persoonlijk een shirt met wat minder textuur mooier uitkomen

RianC, mooie foto zo in zwart wit

Kanzi, orginele en leuke foto ☺

Jooproo, heel erg mooi en ook leuk vanuit een orgineel standpunt

G_entle, ik vind de foto een beetje saai. Ik had hem persoonlijk mooier gevonden als je 1 paard had gekozen en die dan dichterbij had gemaakt/ meer had ingezoomd.

Bumblehorse, ik vind de rode kleur in combinatie met het wit erg mooi geworden!

horserider22, mooie zachte foto

juliaka, en we kijken naar de kont, van de gans ☺ haha. Mooie en rustige foto

binky, oeh, wat doet die kat eng, haha. Mooi gemaakt, alleen jammer dat de scherpte wat meer op de takjes is gekomen.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:12

magda_90 schreef:
Goede morgen :wave:

Bumblehorse
Een mooie foto zo met die sneeuw, achtergrond en 2 galopperende schimmels. Jammer dat de beentjes niet scherp zijn. Wellicht had je het onderwerp ook iets meer naar links kunnen plaatsen zodat je rechts wat meer ruimte hebt? Doch een mooie winterse foto.

Dankjewel
ik miste in totaal wat scherpte en heb hem al via ps wat verscherpt. Heb ook een deel van de foto afgesneden. Ga zeker je tip uitproberen! +:)+

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:13

Haha sorsie, konten kunnen heel inspirerend zijn :D

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:48

juliaka, haha vond het wel grappig :D

In mijn vorige bericht had ik niet op save gedrukt :') Als het goed is komt de foto er nu dus wel te staan :P Niet dus, ik snap niks van dat uploaden. Dan maar ouderwets via tinypic :P

Zoals ik eerder al zei is hij niet goed scherp, maar ik vond het wel een leuk winters plaatje :P

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sorsie op 04-01-15 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:49

Dank je wel Sorsie voor je feedback :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:52

Leuk dat er een topic voor 2015 is!

Hierbij mijn week #1

Afbeelding

Ik verzamel hier

Ik heb Agossie al een berichtje gestuurd maar ben waarschijnlijk week 3, 4, 5, 6 niet in staat om op tijd in te leveren dus die foto's zal ik later inleveren.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:08

Er zijn echt super gave foto's ingeleverd! Ik wil me in de loop van het jaar of als ik meer tijd heb, best wat feedback gaan geven, maar dat gaat me nu ook nog even niet lukken!

Mag je ook wat feedback geven, gewoon zo van de foto's boven je? Of wordt het dan te rommelig?

Ik heb helaas mijn bewerkingsprogramma's alleen op 1 vaste pc die ergens staat waar ik vaak alleen zondagavond nog even snel ben, dus mijn foto's zullen vaak wat later komen.

Bij deze in ieder geval week 1 van 2015. Mijn © zal misschien een beetje storen, sorry hiervoor.
Geüpload met de bokt-upload - f/2.8 - sluitertijd 1/320 - vaste 50 mm - ISO 200

Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:31

Zo, mijn eerste inzending dit jaar! Week 1
Afbeelding
Ik verzamel hier :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:52

Ik doe dit jaar ook meeeee! :+

Wat een onwijs mooie foto's zie ik al voorbij komen zeg!

Deze week en volgende week heb ik het onwijs druk in verband met tentamens, ik ga natuurlijk wel de foto's maken maar iedereen van feedback voorzien gaat hem nog niet worden.. Daarna ga ik natuurlijk wel proberen om dit te doen!

Hierbij alvast mijn week 1!

Afbeelding

Ik ga ook nog een verzamelplaats maken op mijn website, maar dat doe ik ook even na de tentamens!

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:12

Nou jippie, halve avond verspilt aan foto's beoordelen, hoop dat jullie er wat aan hebben. Was erg leuk om al die foto's te zien! Sorry voor de halve pagina :Y)

SuperLiesje: Mooie foto! Alleen jammer van die lange stengel in het midden. Had liever alleen gras gezien. :)
magda_90: Mooi scherp, wellicht iets minder boom op de voorgrond.
Marjoow: Gaaf, wel een beetje bewogen? Altijd wel lastig met vuurwerk..
WiancaR: Wauw, de lichtjes rechtsonder nemen de aandacht wel een beetje weg van het hele plaatje.
Rosslover: Leuke hond, mis alleen een interessante achtergrond.
Leonyr: wauw.. smelt smelt
Bellatrix: bewogen en te licht.. blijft lastig dat vuurwerk. Wel een leuk logo
EskeGirl: Ik mis de ogen van het paard hihi en de ogen van die vrouw zien er een beetje eng uit. Verder mooie foto hoor!
Verograpy: Ik kan je foto alleen bekijken via het verzamelpunt.. Het is wel een hele duistere foto, zou hem wellicht iets bijsnijden zodat de boom echt het middelpunt is.
MarBri: Jammer van de schaduw over zijn/haar hoofd. Wel lief zo die ogen dicht, met ogen open maakt het wel wat levendiger ;)
Marit: Ik had of een ander vest gekozen of een lichter jurkje, mijn smaak :)
Fellow: Oehh sterretjes en mooi scherp, bonuspunten ++
Sanne_com: Die zit er zen bij. Doet me niet heel veel maar qua kleur en scherpte is hij prima.
MyHu: De foto zet me aan het denken, maar ik kan nou niet echt wat van zeggen…
HeavensLove: Wauw gave foto! Die kleuren en het zonnetje laten me verlangen naar de lente en zomer!
Monbyou: Mooie start hoor!
Showteam: De hond verbleekt een beetje door de achtergrond die erg roze/oranje is, zonde want het is een mooie hond!
Crazymel: Had die bladeren in de achtergrond liever op de voorgrond gehad, verder wel heel veel wit maar hoe kan dat ook anders met sneeuw.
Rianne_: Meer focussen op de hond, die erg leuk is in plaats van veel omgeving. Die omgeving vind ik niet zo boeiend hier.
Mb_foto: Hondje tevreden, ik tevreden :)
It_is_me: Ik word er niet erg warm van, volgende keer wolkjes erbij oid? Beetje saai zo..
Iejoorr: Bewogen :( Wel mooi licht en goed gecentreerd.
Glenstorm: Mooie warme foto!
Taarss: Iets meer centreren, anders heb je een groot donker vlak recht wat niemand boeit. Mooi vuurwerk hoor!
_Elke: Smelt smelt, hondje helaas een beetje onscherp.
Nefertarie: Gaaf! Mooie schutkleuren, wel jammer van het grijze weer.
Femmelz: Ik zie veel maar weet niet wat jij wilt dat ik zie.. Zorg voor een onderwerp in je foto.
Deetjeeuh: Creatief bezig! Erg leuk:)
Rascheel: oehh rode stipjes, kan er erg lang naar kijken :)
Suuszels: Erg mooi! Volgende keer kiezen voor alleen hoofd en nek of hele lichaam.
Gub: Gave kleuren!
Robin_Rikkie: Ook bonuspunten ++ voor je scherpe sterretje
Calice: fotomodel! Kijkt een beetje eng uit de ogen, verder erg leuk.
Murthul: interessant!
Irene96: Zo is ie wel heel grijs, leuke foto hoor
Joeluna: Mooi gebit ;)
Nescafe: Achtergrond nog iets ruwer?? Verder mooie foto!
Babel: Relaxt, mooi scherp!
Ismy: Foto is redelijk druk, verder erg mooi!
Ash_: Wauw mooie lucht!
Marijepagter: Ik had die bewegende zebravink zo graag scherp gezien.. Andere vogel is wel erg mooi.
CrazyIris: Cool!
Quartel: Geinig hihi
Jespri: Gaaf!
XiiaaooNaa: Mooi, lekker minimalistisch
Asselruiter: Ik snap je foto niet helemaal denk ik, de bloemen staan erg in de voorgrond wat erg jammer is..
TeSzZz: Gaaf!
JewEmm: Leuk zo direct uit de pot :)
Sodeletuut: Mooie gloed, niet veel op aan te merken.
_Patriciaa: Mooi, iets lager perspectief volgende keer?
Manonfleur: Had je liever aan de andere kant van de bak gezien, achtergrond leidt ook af, volgende keer meer focus op het paard. Wel frisse kleuren!
Crazy_horses: Gaaf!
Tesseke: gewoon mooi
LauraBloem: Ik had de foto mooier gevonden in kleur, iets te grijs allemaal.
Wendy1987: Mooie felle kleuren! Rechtsboven wellicht zwart maken.
Hilly200: Genius, die blik van de hond. Beetje ruis in achtergrond, voor volgende keer rekening ermee houden.
Cathyenbeau: Niet erg scherp maar daardoor niet minder interessant. Iets abstract, wel gaaf.
Dandy200: Mooi snuitje! Mis iets scherpte.
Agossie: Lief! Hondje kijkt alleen niet heel vrolijk.
Jolijnn: Ik mis scherpte, en meer centreren op een stuk vuurwerk.
K_m: Volgende keer het hele mannetje inclusief armen en vingers ;).
MarijeR: Niet mijn ding maar wel een mooi scherp vogeltje.
Gracezellaa: Leuke foto! Een vraag: waarom komt er minder licht uit de A vergeleken met de rest van de letters?
Ingvild: Ik zou volgende keer even wat sleutelen en uitproberen met je sluitingstijd.
Jessica_1998: Helaas niet heel scherp, hondje zit er wel mooi bij.
Weslyjune: Beetje flets, andere achtergrond volgende keer, deze leidt me namelijk af maar voegt niks toe..
RianC: mooi gebruik van zwart en wit!
Kanzi: Lief, schattig, mooi
Jooproo: Erg interessante foto, lekker industrieel!
G_entle: Kies een paard uit en maak een scherpe foto, volgende keer hopelijk wat zon dan komt het gras en de lucht beter uit(of zelf fotoshoppen).
Bumblehorse: Jammer van de benen, verder mooie foto!
Horserider22: volgende keer hand iets platter en denk aan de scherpte, verder prima.
Caaramel: je foto is heel klein, weet niet goed hoe het komt..
Binky: Leuk perspectief! Zo onscherp is je foto niet hoor :)
Sorsie: Ook gewoon een leuke foto, lekker winters.
_Kiki_: Je foto meer centreren, verder erg leuk!
MZorro: ik mis de hoorns van de koeof in ieder geval wat plukjes, verder erg leuk!
Hanna_94: Voorste deel van de buik/rug is wat dof(schaduw?) dat is jammer. Verder prima!
KimdeGroot94: Erg leuk, je ziet de pret en de spetters er vanaf komen!

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:14

Bedankt voor de feedback allebei! :D Wat lief dat jullie er zo veel tijd in hebben gestoken. :j

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:15

Afbeelding

Is het nu wel op groter formaat?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:15

Ik zie dat vuurwerk foto's echt heel persoonlijk zijn qua smaak. :')
Denk niet dat mijn 1e foto in het nieuwe jaar weer een vuurwerk foto gaat zijn. :+

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:16

Bedankt voor de feedback!

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:18

Jaa zo is hij goed caaramel, volgende keer je foto's iets rechter maken.

Deetjeeuh: graag gedaan :)

Bellatrix: Klopt, ik heb een hekel aan bewogen vuurwerk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:23

Ik vind hem gaaf Marlies! :D
Juist die strepen, dat soort foto's heb ik namelijk totaal niet: klik

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:28

Haha! Die van jou is totaal anders ja. Daar hou ik niet zo heel erg van tenzij de foto scherp is. :P
Maakt ook niet uit, anders zouden we allemaal dezelfde soort foto's maken en dat is ook weer zo saai :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:29

Volledig scherp lijkt me echt heel lastig met vuurwerk, zeker met mijn 50mm en dan nog fotograferen op 2.8 ook. :') Smaken verschillen, en dat is inderdaad maar goed ook! :D

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:35

Bedankt voor alle feedback. Na de examens wil ik ook terug meer feedback gaan geven.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:37

Zo hier mijn feedback, hou er rekening mee dat ik geen pro ben en eigenlijk helemaal niet goed ben in feedback geven. Ik heb dan ook vooral gekeken naar dingen die mij opvielen wat ik zelf anders zou hebben gedaan. En over de vuurwerk foto's, het zijn er zoveel en allemaal anders, vind het lastig om commentaar hier op te geven. Heb geprobeerd om over iedereen wat te zeggen, dit houd wel in dat ik misschien wel iets te precies heb gekeken bij sommige foto's om überhaupt iets toevoegends te kunnen zeggen :o .
Alle foto's zijn stuk voor stuk wel prachtige platen :D

SuperLiesje Mooie foto, de wazigheid zou mij normaal niet trekken maar bij deze foto past dat gewoon!
magda_90 , knap dat je af en toe analoog werkt, origineel ook, tegenwoordig is veel digitaal. Commentaar kan ik ook niet echt bedenken voor deze foto.
Marjoow Toffe foto, origineler dan de meeste vuurwerk foto’s omdat hier de huizen er ook bij opstaan. Ook hier kan ik geen commentaar op vinden.
WiancaR Mooie foto. Geen commentaar.
rosslover Leuk moment! Echter had ik hem liever vanuit een ander standpunt gezien. Ook is de sneeuw nogal overbelicht. Met wat voor camera fotografeer je?
Leonyr Ik vind dit zo’n gave plaat, origineel, mooie compositie, kleuren vind ik tof. Enige opmerking die ik zou kunnen geven is dat de ‘vlekjes’ die denk ik op het glas zitten afbreuk doen aan de foto. Anderzijds geeft het ook wel weer wat sfeer.
Bellatrix Mooie kleurrijke foto, vind hem wel wat te druk en zou zelf met een andere sluitertijd gewerkt. Maar goed, anderzijds het is wel een creatieve foto!
EskeGirl Mooie foto, jammer dat de vrouw niet helemaal scherp is hierdoor lijkt het alsof ze naar iets kijkst naast het paard in plaatst van naar het paard.
verography Mooie foto, vind de kleuren en het contrast erg mooi!
MarBri Mooie rustige foto, heerlijke vacht. Zou geen toevoegend commentaar kunnen bedenken, het is geen heel spannend plaatje maar hij is wel netjes geschoten.
Marit Tsja, marit hoe zou ik iets aan kunnen merken op je foto’s :P Vind dat je altijd prachtige platen schiet, vind jou stijl erg mooi 
Fellow Mooie foto, vind de sterretjes erg mooi vastgelegd.
Sanne_com Mooie scherpe foto, enige wat mij zou kunnen storen is dat het beeld scheef lijkt te staan.
MyHu Leuke foto, mis zelf inderdaad ook de scherpte. Misschien dat je daar qua bewerking nog wat aan zou kunnen doen. Ook zou het denk ik (let op denk ik, ben ook maar amateur :P ) een verschil maken als je de kleuren wat levendiger zou maken :)
HeavensLove Mooi plaatje, had er zelf misschien voor gekozen om het hoofd wat scherper te houden, nu trekt het zonnetje linksboven nogal de aandacht, terwijl de aandacht naar mijn idee op het paard hoort te liggen. Vind de foto wel vanuit een mooi punt genomen!
monbyou Netjes foto, dat doe ik je niet na! Heb wel het idee dat hij op het verkeerde punt lijkt scherp gesteld, meer op de tak en niet heel erg op de foto. Maar het lijkt mij ook lastig om dit goed te doen bij zulke foto’s.
showteam Heerlijke zachte plaat, krijg er een warm gevoel van. Heb hier dan ook geen opmerkingen verder over.
Crazymel leuke foto zo in de sneeuw. Zou zelf de hond ietsjes scherper maken. En vraag me af wat die zwarte balken aan de boven en onder kant doen? Doet afbreuk aan het geheel voor mijn gevoel.
Rianne_ Mooie foto, vind het netjes hoe je alles zo scherp hebt vastgelegd, zelf het water.
Mb_foto Leuke foto, zou zelf misschien de achtergrond iets zachter hebben gedaan maar hij is zo ook leuk!
it_is_me Mooie helder foto van de maan!
Iejoorr Ik vind het lastig in het algemeen om de vuurwerk foto’s te beoordelen. Mijn enige opmerking hier zou kunnen zijn is dat ik de hele rode gloed er omheen wat storend vind. Vind hem wel mooi centraal gemaakt.
glenstorm Mooie warme foto, kan geen commentaar voor deze foto kunnen bedenken.
taarss Mooie vuurwerk foto, netjes vastgelegd vooral omdat je je camera nog maar 1 maand hebt. Vind je copiright wel afleidend op deze foto.
_Elke Lieve foto, vind het licht mooi gebruikt. Had echter zelf gekozen of de foto minder geel zou kunnen krijgen of de hond wat scherper, kan zo specifiek niet zeggen welke keuze beter zou zijn geweest. Maar los daarvan vind ik het nog steeds een mooi plaatje 
Nefertarie Mooi moment, heb het idee dat je de sfeer van zoiets goed hebt vast kunnen leggen.
femmelz Jeey sneeuw! Hier was helaas niks. Vind je licht gebruik en compositie erg mooi.
Deetjeeuh Mooie foto, niks op aan te merken.
Racheel Mooie foto, goede moment vast gelegd. Verder geen commentaar.
Suuszels hele leuke foto, vind de blik en de houding van de hond heel mooi. Licht valt ook precies goed. Perfect plaatje zo naar mijn mening.
Gub Mooie kleurtjes, scherpe foto.
Robin_Rikkie Bijzondere foto, ondanks dat er zo weinig op staat geeft het wel echt een sfeer weer. En
calice Leuk spontaan portret, kan hier geen commentaar op bedenken.
Murthul Mooie foto, vind de ‘lijn’ achter het vuurwerk ook bijzonder. Zou ook hier geen commentaar bij kunnen bedenken.
Irene96 Sterk portret, misschien ietsjes over belicht ,maar vind hem wel mooi.
joeluna Lachend het nieuwe jaar in, vind de lucht wel iets te blauw maar verder niks toe te voegen.
NESCAFE Mooie zachte plaat, had zelf geprobeerd om ook het voor ons rechter oog wat scherper te krijgen maar vind het wel een originele foto.
Babel Mooie foto, zou het zelf niet beter kunnen. Enige opmerking wat ik zou kunnen geven is dat de leuning teveel afleid.
ismy Leuke foto, erg origineel. Had zelf liever wat meer ruimte boven het haar gezien. En de blik van het model spreekt me niet erg aan, ze kijkt nogal verveeld.
Ash_ Prachtige lucht, geen commentaar verder.
marijepagter Leuke foto, leuke vogeltjes.
CrazyIris Wauw wat een scherpe foto, je ziet zelf het sneeuw opspatten
quartel Leuke foto, zou misschien zelf de snuit wat scherper willen hebben maar het idee is wel orgineel van deze foto :)
Jespri Lieve foto, geen commentaar.
XiiaaooNaa Leuke foto, vind de blik van het paard heel zacht, netjes vastgelegd.
Asselruiter Originele foto, vind het idee ook leuk. Alleen jammer dat de roos zo erg in beeld springt.
TeSzZz Heerlijke blik heeft deze hond, knappe ogen. Goed scherpgesteld.
JewEmm Vind deze foto erg tof, mooie kleuren, mooi scherp. Vind de bomen er achter ook precies goed aanwezig (kan de goede woorden even niet vinden) Ook orgineel dat je hier in ieder geval ook ziet waar het vuurwerk wegkomt.
Sodeletuut Mooi gebruik van het licht, vind de haren hierdoor ook mooi uitkomen
_Patriciaa mooie foto, knap vastgelegd.
manonfleur leuke foto, maar vind de omgeving wel erg afleidend.
crazy_horses Mooie foto, vind het vuurwerk rechts boven wel erg afleidend.
tesseke Leuk dat sneeuw koppie, zou alleen misschien de ogen wat meer proberen te laten spreken. Ietsjes meer contrast er in.
LauraBloem Leuke foto, zwart wit maken ook een leuk idee, enkel zie ik vanaf mijn laptop nogal veel ruis op de foto, samen met de overbelichting maakt het hem niets ietsjes minder mooi.
wendy1987 Leuk lichtjes, vind het lastig om hier verder iets over te zeggen.
cathyenbeau Leuke foto, het is voor mijn gevoel niet een ´echte´ vuurwerk foto, door je lange sluitertijd, maar hij heeft wel wat magisch.
Dandy200 Mooi zacht vastgelegd neusje.
Agossie vind het zo´n leuke foto, klein hondje met grote knuffel, enige commentaar wat ik zou kunnen bedenken is dat het staartje zo ineens weg lijkt te vallen, hele hond lijkt scherp behalve het puntje van de staart, nu lijkt het wat afgeknipt. Desondanks vind ik het een pracht portret en doe ik het je niet na.
Jolijnn Leuke foto, maar ik mis wel iets van scherpte in de foto, zonde want verder is het een mooie plaat.
k_m mooi portret, geen commentaar.
MarijeR Jeetje wat is deze scherp, geen commentaar hierop te bedenken.
Gracezellaa Wat een origineel idee, enige commentaar wat ik zou kunnen geven is dat als je goed kijkt de letterboxjes scheef lijken te gaan (links staat hoger dan rechts).
Ingvild Leuke foto, geen commentaar.
Jessica_1998 Mooi hondje, had zelf inderdaad een andere achtergrond gekozen maar soms is dat lastig met honden, zou voor de volgende keer wat meer de scherpte op het hoofd en de ogen proberen te leggen, dat geeft dan al een heel ander beeld.
weslyjune Leuk idee, met buik foto’s zijn altijd leuke dingen te doen qua fotografie, dus ben benieuwd naar de rest van het jaar :D. Wat ik wel jammer vind is dat de achtergrond het de trui totaal niet bij elkaar passen, met de glitters in de trui vind ik het in het geheel nogal druk ogen.
RianC Mooi vastgelegd met die mensen op straat, enige commentaar wat ik zou kunnen geven en wat ook al gezegd is, zijn dat de letters nogal afgekapt zijn. Omdat er op die letters is scherpgesteld valt dat nogal op, zou dan zelf ervoor kiezen om de gehele tekst op de foto te zetten of een ander scherpstel punt te kiezen, zoals bijvoorbeeld de persoon voor de winkel. Maar weet niet of de plaat dan nog zo bijzonder zou zijn :)
Kanzi Gigantisch leuke foto, is die bokeh zo vanuit de camera komen rollen of heb je de achtergrond bewerkt met een texture oid? Vind het een leuk idee, enige commentaar zou zijn dat ik zelf de onderkant wat meer bijgesneden had zodat je links onder in dat stukje hand niet meer zou zien.
jooproo Bijzondere aparte foto, had eerst niet eens door wat het was tot dat ik las wat het was. Verder geen commentaar.
G_entle Ik vind het lastig om hier iets op te bedenken, het is een leuk plaatje. Maar ik denk dat je hier meer mee had kunnen doen qua scherpte diepte. De gehele foto valt op maar op zo’n foto hoort voor mijn gevoel de aandacht meer bij de paarden te liggen, en dat ligt hier niet.
Bumblehorse Tof plaatje zo met de sneeuw, witte paarden en toch de bomen die wat kleur toevoegen. Mis echter wat de scherpte in de benen.
horserider22 ‘aawh’ is het eerste wat ik denk als ik deze foto zie. Ik zou hier zelf misschien als het mogelijk was een wat zachtere achtergrond kiezen, en het pootje lijkt een rare bocht te maken, dit zou misschien minder opvallen als de scherpte echt alleen op de hand en de voorkant van het pootje lag.
caaramel Mooie foto, vind de klok mooi opvallen. De kerstverlichting er onder is dan wel weer afleidend. Afgezien van dat, mooie foto.
juliaka Leuk die eendjes in de sneeuw die lijken te genieten van het zonnetje wat doorkomt. Vind echter de schaduw nogal plots invallen terwijl het licht van de zon zo mooi valt op de rest van de foto, nu valt het hoofd van de ene eend wat weg in de schaduw. Maar vind het wel een leuke plaat.
binky Mooie kat, ook leuk moment. Mis inderdaad wel wat scherpte in de kat, maar scherpstellen met al die takken kan ook wat lastig zijn.
sorsie Weer zo’n mooi vogeltje, vind hem iets donker, had hem zelf bij de vogel wat helderder/scherper willen zien. Echter doe ik het je niet na, dus over het algemeen een mooie plaat :).
_Kiki_ prachtige foto, mooi idee. Vind het een mooi gevoel geven, kan alleen mij vinger er niet op leggen watvoor gevoel, maar hij straalt wat uit. Enige commentaar wat ik zou kunnen geven is dat de kaars ineens op lijkt te houden aan de onder kant.
MZorro Wat een ontzettende toffe gave plaat, vind hem zacht vastgelegd. Precies goed gekaderd en vind de kleuren ook mooi.
Hanna_94 Mooie foto, wat een actie :D! Geen commentaar hierop verder.
KimdeGroot94 Scherpe foto’s, vind die waterspetters die er vanaf springen goed vastgelegd. Enige wat me afleid is die streep boven de nek in het water bij de hond.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:46

Super bedankt voor de feedback allemaal! Morgen avond heb ik alle tijd dus dan ga ik het lijstje af!

Ik ga er ook met mijn volgende foto op letten waarop die scherp steld. Ik fotografeer trouwens met een Nikon5100.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:50

Dank voor de feedback :D. heb blijkbaar (onbewust) iets erg leuks/aparts/bijzonders geschoten. Had namelijk wel commentaar verwacht over ruis (geschoten met ISO800) of weetikveel wat. Compositie wat al benoemd werd vond ik zelf dus ook, maar was aardig onmogelijk ;)

Ik heb trouwens een Canon EOS 1200D. Voorlopig voldoet die prima voor mij. Natuurlijk fotografeer ik op M, maar wel met autofocus ;)