Wat komen er schitterende foto's voorbij!!!
Irene96 schreef:Hinke: Wat leuk, zo'n ratje heb ik ook! Doordat de foto met een flits gemaakt is, is het licht erg flets. Hierdoor lijkt het oogje van het diertje ook wat minder mooi, er komt een kleur in die er in principe van nature niet is. (Wel eens opgevallen bij je ratjes dat ze een eigenlijk een hele kleine pupil hebben in die enorme kraalogen? Heel apart om te zien!) Ik snap dat het lastig is om zonder flitser binnen foto's te maken, maar misschien kan je een keer een van je ratjes vlakbij een raam zetten? Het natuurlijke licht dat dan naar binnen valt kan je gebruiken voor je foto's, heeft vaak een mooier effect!
Super bedankt voor je feedback! Wat leuk dat jij ook een ratje hebt. Bij mij lopen er nu 4 rond. Die kleine pupil is mij inderdaad opgevallen. Erg goed te zien bij mijn roodogen
Wel stom dat mij dat rode oog hier helemaal niet opgevallen was. Heb echt wel tig keer naar de foto gekeken en pas toen iemand het zei viel mij op dat de kleur helemaal niet klopte
Bedankt voor de tips verder. Ik weet dat flitsen op deze manier eigenlijk geen mooi beeld geeft. Zal de volgende keer inderdaad met natuurlijk licht proberen.
Deetjeeuh schreef:Heeft je diertje (weet niet precies wat het is?

) die kleur ogen? Of is het een rood oog? (Als je snapt wat ik bedoel). Verder vind ik het een leuke foto! Alleen een beetje jammer dat het lijkt alsof je hem heel erg verscherpt hebt op de computer.
Bedankt voor je reactie
Pas toen jij het zei van het oog, viel het mij inderdaad op. Het is trouwens een ratje. De foto is nauwelijks verscherpt, maar ik denk dat door de flits en misschien een iets te sterk contrast dat wel zo lijkt.
Heb de foto nog eens bewerkt en ben benieuwd welke jullie beter vinden?
Eerst
Nu