Femke schreef:@Marjoow:
Nou, ik mag toch hopen dat er een ander bedoeld wordt, want ik word niet graag zomaar ongegrond openbaar voor oplichter uitgemaakt.
Ik ben in mijn workshops namelijk altijd eerlijk, open en duidelijk.
En ik leg bij voorbeeldfotos ook keurig uit of en wat ik daar eventueel mee gedaan heb.
En zoals al eerder aangehaald; wat is photoshoppen?
Iedere foto raw uit de camera heeft nou eenmaal nog afwerking nodig.
Ik ben geen professioneel beeldbewerker, ik werk zelf niet eens met het programma photoshop.
En wanneer mensen iets willen leren over fotobewerking en beeldmanipulatie, valt er van mij weinig te leren. Ik ken zelf alleen de basics... contrastje, kloonpenseel, etc.
Ik verwijs mensen daarvoor als ze dat willen leren naar iemand die daar veel verstand van heeft. Want photoshoppen past ook helemaal niet in een workshopje van n paar uur. Over dat programma heb je een paar volle dagen les nodig om echt wat te leren.
Bovendien is mijn visie juist om direct een zo correct mogelijke foto te schieten en zo min mogelijk te bewerken.
Dus wederom op een misvatting gebaseerd, als het over mij zou gaan.
Daarom schreef ik ook al: niet zo speculeren. Das toch niet zo moeilijk?
Nee maar nu geef je geen antwoord op mijn vraag en type je iets heel anders dan wat ik (en Ojajoh) bedoel.
Advertenties voor een workshop, gebruik jij daarbij foto's die zijn bewerkt, of foto's die zo uit de camera komen?