Paarden fotoshoppen: wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:39

SaskiaKur

Re: Paarden fotoshoppen: wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:45

Storende elementen kan altijd weggehaald worden naar wens van de klant. Maar het streven is om het überhaupt niet op de foto te krijgen. Artikel kan ik helaas niet lezen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:45

Apart artikel, zou eerder denken dat ze iets informatiefs willen in zo'n stuk ipv wat een bepaalde fotograaf wel of niet doet.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-05-13 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:45

't Artikel zelf is door Paard & Lifestyle geschreven.
Ze hebben me er inderdaad wél voor geïnterviewd ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:46

Ja dat dacht ik al, vind het een beetje vreemd. Vooral als het ook nog in ik-vorm is :P Lijkt nogal amateuristisch, maar ken het blad verder niet.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:24

Ik volg ook even, vind het wel een grappig topic.
Belachelijk dat houdingen worden gemanipuleerd eigenlijk..

Ik draai het beeld hoogstens en werk storende elementen weg.
Zal me binnenkort ook eens wagen aan een gigantische houding-manipulatie.

Heb dat al wel eens eerder gedaan, zag je niks meer van.

Mijn naam zal ik er overigens nooit opzetten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:28

Ik vind het overigens erg jammer dat bepaalde personen niet vertellen waarom ze dit doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:30

Marjoow schreef:
Ik vind het overigens erg jammer dat bepaalde personen niet vertellen waarom ze dit doen :)

Die bepaalde personen hoeven aan jou geen verantwoording af te leggen. Leven en laten leven, ze moeten toch lekker zelf weten hoe, wat en waarom ze de foto's bewerken. Vermoeiende discussie begint dit te worden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:31

Nyckle schreef:
Marjoow schreef:

Die bepaalde personen hoeven aan jou geen verantwoording af te leggen. Leven en laten leven, ze moeten toch lekker zelf weten hoe, wat en waarom ze de foto's bewerken. Vermoeiende discussie begint dit te worden.

Ik heb het ook niet over een verantwoording, ik heb het over een reden, een waarom ;) Ben gewoon benieuwd waarom iemand zoiets zou willen doen :)

Als je het zo vermoeiend vind, kun je dit heel gemakkelijk ontstippen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:38

Dan nog hoeft die persoon geen redenen te geven, de meeste personen die telkens weer gaan reageren in dit topic zijn er gewoon op uit om de persoon in kwestie nog zwarter te maken. Zo zie ik het.
Ontstippen kan en ga ik ook zeker doen. De reacties voegen echt niks aan het topic toe. Same oliebol, different day ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 23:41

Niemand "moet" een verantwoording afleggen, het is imo wel sneu als je over dit soort dingen liegt maar daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee. Als je jezelf voor de gek wilt houden moet je dat vooral doen - en dan heb ik het niet alleen over paarden trouwens. Dit is algemeen, niet over "bepaalde personen", dit is een algemene discussie daarvoor is dit topic aangemaakt. Laten we het dan ook algemeen houden.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-05-13 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:42

Nyckle schreef:
Dan nog hoeft die persoon geen redenen te geven, de meeste personen die telkens weer gaan reageren in dit topic zijn er gewoon op uit om de persoon in kwestie nog zwarter te maken. Zo zie ik het.
Ontstippen kan en ga ik ook zeker doen. De reacties voegen echt niks aan het topic toe. Same oliebol, different day ;)

Het blijft gewoon wel een interessante discussie en daarom ben ik gewoon benieuwd naar argumenten vanaf een andere kant. Dat zie ik niet als zwart maken, maar gewoon om nieuwe stof in het topic te gooien, en wellicht de andere meningen bij te stellen. Ik ben er helemaal niet op uit om iemand zwart te maken. Ben enkel nieuwsgierig ;)

[edit] Wellicht was "bepaalde personen" en verkeerde benaming, maar ik bedoel dus mensen die dit wel doen en hier dus ook redenen voor hebben :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:46

Ik heb het idee dat het ene deel denkt dat dit allemaal over één persoon gaat en het andere deel geen idee heeft wie dat zou moeten zijn *steekt hand op*
Dus laten we het vooral algemeen houden want ik denk dat ook de intentie van de TS was. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 23:48

Dit topic is ontstaan uit een ander topic, vandaar. En inderdaad is dit topic algemeen bedoelt als discussietopic.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:49

Fiffill schreef:
Dit topic is ontstaan uit een ander topic, vandaar. En inderdaad is dit topic algemeen bedoelt als discussietopic.

En dan is het voor de discussie erg interessant om ook de andere kant te horen en argumenten te lezen die voor het fotoshoppen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:51

Ik heb ook geen idee over welke 'persoon' het zou moeten gaan. Maar vind het wel een intressant onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:51

Marjoow schreef:
Nyckle schreef:

Ik heb het ook niet over een verantwoording, ik heb het over een reden, een waarom ;) Ben gewoon benieuwd waarom iemand zoiets zou willen doen :)

Als je het zo vermoeiend vind, kun je dit heel gemakkelijk ontstippen hoor :)

Als je het over redenen hebt en niet over verantwoording lijkt het me simpel .....
De reden is namelijk om foto's mooier te maken.... :7 :7

Snap niet dat iemand dat hier nog eens zou moeten vertellen :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:08

Nou kan toch zijn dat er meer achter zit? Vind het erg vervelend dat jullie me hier zo op aanvallen, volgens mij zeg ik niets verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:17

Ik val je niet aan, ik probeer oprecht je vraag te beantwoorden....
Ik zou niet weten wat er meer achter zou moeten zitten... Maar mss ligt dat aan mij, heb je voorbeelden?

Juist de mensen die het niet doen hebben allerlei principes en idealen waarom het niet zou mogen/kunnen, whatever. Dat lijkt me een stuk interessanter dan aangezien het imo wel duidelijk is waarom sommige mensen het wél doen :7 .

Het feit dat jij 'het jammer vind' dat die mensen zich niet laten horen (logisch imo sommige zijn echt al genoeg onder een vergrootglas gelegd in de vorige topics :Y) ) komt een beetje over alsof je wil dat mensen hier nogmaals het boetekleed aantrekken... Maar dat kan aan mij liggen :)

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:11

*stille meelezer kruipt onder steen vandaan*

Ik ben niet zozeer nieuwsgierig naar de redenatie van het veranderen van de foto. Zolang die voor je eigen gebruik is moet je dat lekker zelf weten. Verder kan ik de redenatie ook wel bedenken die erachter zit: Het paard (en ruiter) moet(en) beter lijken als dat hij(zij) is(zijn), want dat zorgt óf voor meer kijkers (en diegene die verliefd zijn op de foto kopen dan misschien ook nog wel), zorgt voor meer complimentjes, wellicht zelfs meer populariteit, of het is makkelijker om de foto te verkopen.

Echter vind ik wel dat je dan mans genoeg moet zijn om de kritiek aan te horen als mensen erachter komen dat jouw foto's zijn verdraait om iets te zijn dat mooier is dan de werkelijkheid.

Maar goed, dat daargelaten, vestigen jullie (Menino en Nyckle) i.m.o. juist weer de aandacht op die ene persoon door jullie posts.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:39

De berichten kwamen erg aanvallend over Menino. Verder kan ik moeilijk met voorbeelden komen van argumenten die voir deze bewerkingen zijn, als ik er zelf duidelijk niet achter sta.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:11

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:48

helaas ik kan geen fb flmpjes zien. link doet het wel

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:45

Apart filmpje. Als je er op die manier een duidelijke cartoon van maakt is het nog grappig. Maar als het `echt`moet lijken vind ik de orginele versie toch mooier.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:57

Ja, jammer want het paard is mooi genoeg van zichzelf. De nieuwe versie is helaas wel hoe veel arabieren liefhebbers het willen zien (vooral in het buitenland)