PKfoto schreef:JolandaS schreef:Info over CPS lidmaatschap:
http://cpn.canon-europe.com/content/services.doBij een zilver lidmaatschap krijg je geen vervangende apparatuur, daarvoor moet je goud of platinum hebben. Maar in alle gevallen heb je al meerdere body's dus dan is vervanging niet altijd noodzakelijk.
Het voordeel zit dan in een snelle reparatietijd.
Canon vraagt niet om een bewijs van professionaliteit, maar heeft 3 categoriën lidmaatschap met verschillende apparatuureisen en servicenivo's.
PKfoto ik stuur je PB over mijn fotozaak.
Ik ga het vanavond even lezen dank je!
Ik ga een reservelens aanschaffen naast mijn canon 70-200 usm is 4.0, De 2.8 wil ik erbij (uhmm dan wordt de 4.0 de reserve lens haha)/
Weet iemand wat het verschil is tussen de I en II versie en of dat echt een verschil maakt.
En heb je bij sportfotografie van paarden de IS echt nodig? Een fotograaf tegen mij zei dat dat helemaal niet nodig was.
Die vraag stelde ik ook want ik ben voor dezelfde lens aan het kijken maar dan van Sigma voor Nikon. Met of zonder OS/IS/VR scheelt nogal...
Van een tweetal mensen al te horen gekregen dat het niet zo nodig is (en iemand die aangeeft het niet te hebben, maar ook niet te missen). Hieronder een van de reacties:
Femke schreef:Ik heb beeldstabilisatie op m'n 70-200mm lens.
Gebruik 'm eigenlijk vrijwel nooit.
Gisteren toevallig, bij die afscheidsreportage. Omdat het zonnetje weg was, het al laat op de avond was en er eigenlijk te weinig licht was om aan 1/200e seconde te komen met een acceptabele iso waarde.
Toen heb ik 'm even aangezet.
Verder staat ie altijd uit. Omdat ik toch altijd met sluitertijden werk die sneller zijn dan de sluitertijd die nodig is om m'n beweging te bevriezen. Kost ie alleen maar accuvermogen.