Sinds kort ben ik in het bezit van een Nikon D7000 met 18-105 VR lens. Bij aankoop is mij aangeraden hier een UV-filter op te doen. Deze heb ik er toen bij aangeschaft, maar ik vraag mij af of het uv filter wel nut heeft. Ik heb gelezen dat dit de kwaliteit van je foto's nadelig beïnvloed, en dit idee heb ik ook. Klopt het dat het hebben van een UV filet overbodig is?
Saskiaa_
Geplaatst: 02-04-12 11:38
Dreamdust, ik heb er ook altijd een UV filter op ter bescherming van de lens. Als er een krasje op je filter komt is dat niet zo erg en ben je met een paar tientjes klaar. Met een kras op je lens daarintegen.. Nadineex, vind het bovenste gedeelte heel mooi. Onderste rand vind ik te donker. Kaaaren, ik had hem liever meer van voor genomen gezien ipv van boven, waardoor er wat meer voorbeen op had gestaan. Wel erg mooie kleur! Liins, nette foto's. Astor, ook nette foto's, mooie kleuren en goede compositie. Lipydo, niet echt mijn smaak. Desondanks vind ik ze wel mooi door de goede uitwerking.
Browniee
Geplaatst: 02-04-12 17:32
Astor: Wauw! De tweede vind ik persoonlijk het mooist... Maar de eerste is natuurlijk ook prachtig.
Horseyude: Leuke foto, niet echt spannend maar wel leuk. begrijp me echt niet verkeerd, maar ik WIST gewoon da er een dolfijn of een zwaan in de link zou staan, sorry. Ik denk dat daardoor jouw foto's niet echt superinteressant meer zijn, sorry.
Liins: Ik vind de eerste foto het mooist, maar dat komt denk ik omdat ik op de achtergrond van de tweede me best wel erger aan het busje, omdat die rood is, valt die erg op. Maarja, daar kan je helaas niks aan doen.
Kaaaren: Dat is echt een mooie foto, het paard spreekt echt en de achtergrond is heel rustig.
Nadineex: Mooie foto! vooral de 2 mensen onderin geven hem toch net even dat stukje 'perfectie'
Dank je wel Mandy @hafjesliefde: mooi @Goof: mooie foto's.. de bovenste zou ik inderdaad bijsnijden.. @Lipydo: Die zijn echt heel erg mooi zeg @Nadineex: wauw mooi plaatje.. erg goed gedaan..