[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:17

@loversyl.. heb een canon 1100d gekocht met 2 lenzen.. ik blijf hobbymatig en vond dit al genoeg geld om uit te geven haha.. maar wel reuze blij mij.. van het weekend maar weer wat oefenen

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:56

Ja ik denk dat ik lenzen bij moet kopen, welke is aan te raden voor beweging en welke voor portret?
Gelieve niet al te duur

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:11

Als je aangeeft wat je budget is, dan kunnen wij je vertellen wat voor dat geld leuke lenzen zijn.
Weet je al welk merk je wil?

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:16

budget tja, niet teveel gewoon.
Het is ook hobbymatig dus moet het wel leuk blijven.
De camera is een canon

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:24

Dan zou ik zeggen de Canon 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II en de Canon 55-250 mm f/4.0-5.6 IS II.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:25

JolandaS schreef:
Dan zou ik zeggen de Canon 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II en de Canon 55-250 mm f/4.0-5.6 IS II.

En welke is voor wat :Y)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:31

Dat ga je allemaal leren tijdens je cursus. :)
Of je zoekt van tevoren alvast eens wat info op internet.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:46

JolandaS schreef:
Dat ga je allemaal leren tijdens je cursus. :)
Of je zoekt van tevoren alvast eens wat info op internet.

Ja dat ben ik aan het doen
bedankt

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:22

ik heb hem toch gekocht via marktplaats en hij werkt prima!
maak nu bijna de hele dag foto's ik ga zo foto's maken en dan waarschijnlijk er een paar in neen topic posten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:56

rosslover schreef:
maak nu bijna de hele dag foto's ik ga zo foto's maken en dan waarschijnlijk er een paar in neen topic posten

Tsja, niemand heeft gezegd dat hij het niet zou doen. We hebben alleen gezegd dat het model zéér verouderd is, en dat je risico vrij groot is, je weet niet hoeveel kliks hij gemaakt heeft en als de sluiter er morgen mee stopt heb je niks. Reparaties in het algemeen zijn meestal buiten verhouding duur voor de waarde van een verouderde camera. Daarom raden we het hier nou niet direct aan. Maar goed, jij hebt besloten het wel te doen en misschien heb je geluk en ga je nog jaren probleemloos plezier van je camera hebben, dat kan natuurlijk ook :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:42

rosslover schreef:

Heel veel plezier rosslover! Zo te horen ben je al lekker enthousiast. Nu je zo lekker bezig bent ga je je camera leren kennen en dat is het allerbelangrijkste. En verouderd, ach wat is verouderd. Canon maakt goede camera`s, en dat deden ze ook al toen ze de 350d maken, dus laat je niet gek maken, maar dat doe je al niet geloof ik ;)
Dit soort foto`s kun je maken met nog oudere camera`s (300d);
Afbeelding Afbeelding

Een camera moet gewoon voldoen aan de eisen die je stelt en een tweedehands camera kan uitstekend aan die eisen voldoen. Ja, je loopt iets meer kans dat hij wat eerder stuk gaat misschien, maar aan de andere kant loop je geen risico op nucleaire straling die van al die apparatuur af komt die sinds vorig jaar uit Japan komt. Alles heeft z`n voor en z`n tegen. :D

En wat heb je nou helemaal nodig? Je hebt helemaal geen 18 megapixels nodig, je hebt geen 43 AF punten nodig, je hebt geen duur L-glas nodig en je hebt ook geen fabeltastische ruisonderdrukking nodig! Je hebt maar een paar dingen écht nodig; gevoel voor fotografie, basiskennis van fotografie en goede kennis van de fotoapparatuur die je hebt. Daarmee kun je de mooiste foto`s maken, zonder de meest moderne snufjes en dure objectieven!
Uiteindelijk is het heel simpel, de kwaliteit van een foto wordt voor 10% door de camera bepaald, voor 20% door het objectief en 70% door de fotograaf. Focus dus niet teveel op iets wat maar voor 10% van invloed is ;)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:10

Ik ga zo rijfoto's maken in een binnenbak. Mijn broer die niet zo verstand heeft van fotograferen gaat ze maken. Hoe zal ik me camera instellen? Gewoon alleen diafragma op 4.0 (lager kan mijn lens niet) En iso op 400 of 800. Of moet ik hem helemaal met de hand instellen?
Op de automatische stand zijn de foto's te donker denk ik :7

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:23

Mijn vader heeft van de winter binnen foto's gemaakt, zelfde lens als jij geloof ik ;) Was donker buiten en heeft op de auto stand aardige foto's gemaakt wel wat beweging maar duidelijk te zien wat het was en wat het deed (sorry :') maar mijn paard is nogal onstuimig haha)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:27

Noraly_ schreef:
Mijn vader heeft van de winter binnen foto's gemaakt, zelfde lens als jij geloof ik ;) Was donker buiten en heeft op de auto stand aardige foto's gemaakt wel wat beweging maar duidelijk te zien wat het was en wat het deed (sorry :') maar mijn paard is nogal onstuimig haha)

Op zich is de automatische stand niet verkeerd, maar wil ze toch scherper hebben. Vorige week in een hele donkere binnenbak kreeg ik ze nog scherp bij een sluitertijd van 1/320, moest wel me iso omhoog, waardoor ze korrelig worden. F moet sowieso op 4.0.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:29

Ja mijn vader snapt niks van de camera en heeft maar wat geklikt vandaar dat ik gebonden was aan auto ;)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:33

Noraly_ schreef:
Ja mijn vader snapt niks van de camera en heeft maar wat geklikt vandaar dat ik gebonden was aan auto ;)

haha ja dat snap ik :P

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:52

Zou ik jullie even om raad mogen vragen? :)

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een mooie spiegelreflexcamera. Eentje die goed is om mee te beginnen, maar waar je wel veel mee kunt. Hebben jullie nog tips waarnaar ik moet kijken, of raden jullie een speciaal merk aan, of juist af?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:17

Dan zou ik gaan kijken naar de Canon 1100D of de Nikon D3100. Deze vind je samen met een basislens voor ongeveer 350 a 400 euro. Hou er rekening mee dat als je graag paardjes wilt fotograferen je er nog een extra lens bij zal moeten nemen. De basislens is niet heel erg geschikt voor paardensportfotografie. Wat is jouw budget en wat zou je er graag mee willen doen?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:19

Ik was ook al een beetje aan het kijken naar die Nikon, dat is zeker een mooi ding. :)
Pfoe, budget, dat weet ik eigenlijk niet.. Mijn ouders willen maximaal 200 euro meebetalen volgensmij, dus ik moet eerst nog wel even sparen. :=

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:28

Ik heb de Canon 1100D gekocht met lens 18-55 en heb een 2de hands lens 75-300 USM gekocht...heb er al prachtige resultaten mee.
Zalig om de paarden eindelijk mooi in de lens te krijgen.
Ik ben een basiscursus aan't volgen om handmatig fotograferen onder knie te krijgen, nooit meer klakkeloos foto's nemen op automatisch....wat een wereld van verschil :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:05

Ik ben ook van plan om een aantal cursussen te gaan volgen, lijkt me erg interessant. Mijn doel is zeker niet om alleen maar op automatisch fotos te gaan maken, maar ik ben dus nog maar een beginner. Laast heb ik nog een bridgecamera in handen gehad, dat vond ik een erg mooi ding, kon ook heel ver zoomen. (30x) Zoiets vind ik ook wel leuk, maar het is echt een nadeel dat je geen andere lenzen er op kunt zetten en ik wil het risico niet lopen dat ik toch niet echt tevreden ben daardoor.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:17

KirstenVosje schreef:
Ik ben ook van plan om een aantal cursussen te gaan volgen, lijkt me erg interessant. Mijn doel is zeker niet om alleen maar op automatisch fotos te gaan maken, maar ik ben dus nog maar een beginner. Laast heb ik nog een bridgecamera in handen gehad, dat vond ik een erg mooi ding, kon ook heel ver zoomen. (30x) Zoiets vind ik ook wel leuk, maar het is echt een nadeel dat je geen andere lenzen er op kunt zetten en ik wil het risico niet lopen dat ik toch niet echt tevreden ben daardoor.

Het is echt de moeite waard, het is een kwestie van de logica te achterhalen...heel boeiend, het is zo leuk om eens foto's te nemen die "spannend" zijn tegenover "er maar op los fotograferen" zoals ik vroeger deed :+
De lesgeefster heeft als doel, dat we ons toestel NA de cursus nooit meer op automatisch willen zetten :D

Ik heb 5-6jaar geleden ook de fout gemaakt, een toestel te kopen waar je de lenzen niet kan veranderen...ik zat beperkt en vol frustratie }>

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:59

Een cursus helpt enorm om meer uit je camera te halen. Ik zou gewoon langs wat winkels gaan en camera's vast te houden. Wellicht hebben vrienden, familie, kennis wel die Canon 1100D of Nikon D3100. := En ik zou goed kijken wat je budget precies. Je kunt natuurlijk ook eerst een body+basislens kopen en dan cursus gaan doen en alles proberen uit te vogelen en kun je ondertussen sparen voor een lens voor bij de paardjes.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:33

Wat is trouwens over het algemeen een beter merk, Canon of Nikon? :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:36

Zijn beide erg goed. Het is net waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Hou ze eens vast en probeer ze eens uit. De een snapt de opties/menu's beter van Canon dan van Nikon en anderen net weer andersom. Hier is wel een klein voordeel van Canon tov Nikon. Je hebt relatief goedkope professionele lenzen van Canon zelf die erg geschikt zijn voor paardensportfotografie.