[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:02

Aantal megapixel zegt niets over de kwaliteit van je foto's.
Ik zou zeggen, verdiep je eens in alle merken die aangeboden worden en lees er heel veel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:04

_Miesje_ schreef:
Er zijn wel camera`s van ongeveer 350 euro met 10 MP op marktplaats. Maar ik heb toch liever een nieuwe. En die 10 Mp, ik wil toch hele mooie fotos maken van de natuur en paarden dus 10 Mp is daar sowieso erg goed voor.

Oh ja, 10 megapixels zijn zaligmakend :roll:
De rest van de specs lijkt me minstens zo belangrijk. Alles boven 6 megapixels is qua megapixels ruim voldoende. Of dat er nu 6, 7, 8, 10, 12 of 24 zijn.

tiennuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:02

hallo,
ik ben aan het kijken voor een DSRL, ik heb hier verder geen ervaring mee dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik kon verder geen info vinden met de zoekfunctie, sorry.
Op dit moment ben ik aan het kijken voor een olympus E-420 of een sony alpha 200 (hierover heb ik wel wat kunnen vinden. Ik wil de camera onderandere gebruiken voor paarden fotografie(bewegingsfoto's).
Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met een van de camera's en me kan helpen om te kiezen. Ook ben ik benieuwd naar voorbeeld fotos (liefst ook bewegingsfoto's) van de olympus.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:31

Nouks schreef:
_Miesje_ schreef:
Er zijn wel camera`s van ongeveer 350 euro met 10 MP op marktplaats. Maar ik heb toch liever een nieuwe. En die 10 Mp, ik wil toch hele mooie fotos maken van de natuur en paarden dus 10 Mp is daar sowieso erg goed voor.

Sorry.. :Z ik ben ook maar blond ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:23

_Miesje_ schreef:
Nouks schreef:

Sorry.. :Z ik ben ook maar blond ;)

No offence verder hoor, maar wát heeft je haarkleur er mee te maken? :? Iets meer in de camera's verdiepen doet wonderen joh, ongeacht je haarkleur!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:05

Als je nog niet zoveel er van weet moet je ook nog niet met een eis van 10 MP in een topic komen. Wat nouks zegt 6 MP is meer dan voldoende als je rond A4 formaat laat afdrukken. Wil je groter dan word mp pas een issue ;)
Nog een tip koop zonder ervaring geen camera via marktplaats zeker als je nog niet zoveel kennis hebt opgedaan door lezen op internet en fotografie boeken. Een sluiter kan stuk zijn, de sensor kapot en van alles en nog wat. Niet te vergeten dat lenzen beroordelen weer wat anders is tweedehands (In het voorgaande topic is een lijstje waar je allemaal op moet letten als je tweedehands koopt).
Probeer eens goed te kijken wat je wilt. Is snelheid echt belangrijk, fotografeer je bij slecht licht enz. Hou eens een nikon, canon, pentax, sony, olympus vast en kijk naar de menu's wat vind je prettig. Wil je veraf of dichtbij fotograferen. Aangezien je budget niet groot is moet je ook kijken wat je lenzen gaan kosten. lenzen doe je langer mee dan een body.

Wil je een leuke tweedehandscamera kun je kijken voor de Nikon d80 en canon 350 die worden nu met enige regelmaat door zaken als http://www.konijnenberg.nl en http://www.kamera-express.nl aangeboden. Op het gebied van andere merken kan iemand anders misschien wat meer vertellen.

Hopelijk heb ik met deze tekst wat vragen voor je naar boven gebracht om je in te verdiepen. Succes met rondsnuffelen en als je vragen hebt mag je altijd een PB sturen of weer een berichtje hier plaatsen uiterraard ;)

De zoekfunctie binnen bokt kan ook veel verhelderen overigens.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:24

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:33

er is weer een nieuwe dslr van nikon: d5000. met kantelbaar lcd schermpje en dus ook liveview. verder kun je er ook mee filmen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 06:48

Jojet schreef:
Ik vond dit op internet. Iemand ervaring met deze camera?

http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Artike ... amera.html

Moet zeggen dat ik de keus op deze manier wel steeds moeilijker vind.

Ik ken de website helemaal niet, maar ik persoonlijk zou liever naar meningen & reviews zoeken in een fotovakblad. Imo toch net iets vertrouwder.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:43

Hallo! Ik ga binnenkort mijn eerste spiegelreflex camera kopen! Ik zit na te denken over die Nikon D60 aktie bij de Mediamarkt! Een goeie beginnerscamera lijkt mij.. Is dat wat?

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:00

Ik heb de nikon D60 nu een week, en ik vind hem super!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:59

imd schreef:
Jojet schreef:
Ik vond dit op internet. Iemand ervaring met deze camera?

http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Artike ... amera.html

Moet zeggen dat ik de keus op deze manier wel steeds moeilijker vind.

Ik ken de website helemaal niet, maar ik persoonlijk zou liever naar meningen & reviews zoeken in een fotovakblad. Imo toch net iets vertrouwder.

Wat voor vakbladen dan precies en kan dat ook op i-net?

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:31

heeft iemand ervaring met de sony alpha 300??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:42

Jojet, zoek de camera eens op op http://www.dpreview.com. Staan hele uitgebreide beschouwingen op voor vrijwel iedere camera.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:52

misschien moeten we op pagina 1 wat goede websites erbij zetten zoals dpreview?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:56

Rianne_ schreef:
No offence verder hoor, maar wát heeft je haarkleur er mee te maken? :? Iets meer in de camera's verdiepen doet wonderen joh, ongeacht je haarkleur!

Het was maar een grapje hoor! >;) Ik begin het ook pas net leuk te vinden :roll: Jou zin komt bij mij nogal over als of ik er helemaal niks van af weet. := Oke, ik weet er niet veel over daarom vraag ik ook advies.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:59

Fairytail schreef:
Als je nog niet zoveel er van weet moet je ook nog niet met een eis van 10 MP in een topic komen. Wat nouks zegt 6 MP is meer dan voldoende als je rond A4 formaat laat afdrukken. Wil je groter dan word mp pas een issue ;)
Nog een tip koop zonder ervaring geen camera via marktplaats zeker als je nog niet zoveel kennis hebt opgedaan door lezen op internet en fotografie boeken. Een sluiter kan stuk zijn, de sensor kapot en van alles en nog wat. Niet te vergeten dat lenzen beroordelen weer wat anders is tweedehands (In het voorgaande topic is een lijstje waar je allemaal op moet letten als je tweedehands koopt).
Probeer eens goed te kijken wat je wilt. Is snelheid echt belangrijk, fotografeer je bij slecht licht enz. Hou eens een nikon, canon, pentax, sony, olympus vast en kijk naar de menu's wat vind je prettig. Wil je veraf of dichtbij fotograferen. Aangezien je budget niet groot is moet je ook kijken wat je lenzen gaan kosten. lenzen doe je langer mee dan een body.

Wil je een leuke tweedehandscamera kun je kijken voor de Nikon d80 en canon 350 die worden nu met enige regelmaat door zaken als http://www.konijnenberg.nl en http://www.kamera-express.nl aangeboden. Op het gebied van andere merken kan iemand anders misschien wat meer vertellen.

Hopelijk heb ik met deze tekst wat vragen voor je naar boven gebracht om je in te verdiepen. Succes met rondsnuffelen en als je vragen hebt mag je altijd een PB sturen of weer een berichtje hier plaatsen uiterraard ;)

De zoekfunctie binnen bokt kan ook veel verhelderen overigens.

Aan jou heb ik teminste wat! :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:07

_Miesje_ schreef:
Rianne_ schreef:

Het was maar een grapje hoor! >;) Ik begin het ook pas net leuk te vinden :roll: Jou zin komt bij mij nogal over als of ik er helemaal niks van af weet. := Oke, ik weet er niet veel over daarom vraag ik ook advies.

Ik snap wel dat het een grapje was, maar je een beetje verdiepen in camera's helpt zulke opmerkingen te voorkomen. :) Ik zeg niet dat je er niks van weet, ik maak alleen uit op je opmerking dat je je er niet veel in verdiept hebt. Had je dat wel gedaan, was je ook niet over die 10 mp's begonnen. :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:14

Oke :D
Ik heb een paar camera`s gevonden:
Olympus MJU 1010
Olympus E420

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:30

_Miesje_ schreef:
Fairytail schreef:
Miesje er zijn inderdaad teveel camera's om op jou vraag te kunnen beantwoorden. Wel kan ik je zeggen dat 400 euro voor een nieuwe camera incl lenzen echt heel weinig is. Mag ik vragen waar je eis van 10 MP vandaan komt?

Ik heb de Sony Alpha 200. Heeft 10.2 megepixels en had ik voor € 380,-. Dan moet je alleen nog ff een geheugenkaartje en eventueel een tas halen. Super fijne camera!! :) :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:15

_Lott schreef:
weet iemand de kwaliteit van Canon EOS 1000D ?

Ik heb een 1000d en ik vind de kwaliteit erg fijn. :j Zeker in vergelijking met m'n vorige camera (compact) is het een vooruitgang.

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:13

Hoi, ben ik weer.

Iemand ervaring met Sony A200 ( + 18-70 mm objectief) en Olympus E 420 ( + 14-42 mm) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:59

Grrr, ik moet even mijn frustraties kwijt hoor...

20D, 28-70L, 85 F1.8 en 27-40 Sigma ter reparatie opgestuurd. 20D en 85mm zijn gevallen, had van de 20D geen reparatie verwacht en van de 85mm slechts een kalibratie (backfocus). 20D valt te repareren (130 euro), das dan weer positief. 85mm vereist demontatie, kosten 70 euro. 28-70 vereist demontatie, kosten 100 euro. Voor de 24-70 heb ik destijds via de mail een schatting gekregen van 120 tot 150 euro, wat prima reparabel is (tweedehands kost die lens 300 euro), bovendien zou deze reparatie vallen onder de verzekering van de opdrachtgever. Echter blijkt nu dat de kosten zeker boven de 200 euro zullen komen en is het maar de vraag of dat het waard is, bovendien zou ik in verband met deze prijswijziging eerst weer contact moeten hebben over hoe dat zit met de verzekering etc etc...

Grrrrr, gedoe allemaal :=

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:30

Zo, dat is nogal wat zoveel spullen ter reparatie opsturen... wat zonde zeg! Ik zou zelf een lens niet laten repareren voor meer dan 200 euro (die 24-70 dan). Maar aan de andere kant, toch goedkoper dan een nieuwe of tweedehandse... lastig! Afwachten wat de verzekering gaat zeggen dan maar.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:36

Liisette_ schreef:
Hoi, ben ik weer.

Iemand ervaring met Sony A200 ( + 18-70 mm objectief) en Olympus E 420 ( + 14-42 mm) ?

Ik heb ervaring met de Sony A 200!! :)