Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rink schreef:ik heb sinds kort een nikon d40 en wil er ook een ander objectief voor aanschaffen. ik heb er nu de nikor 18-55 bij. en wil graag een lens waar ik beter mee kan inzoomen en die geschikt is voor zowel bewegings foto's als portret. wie heeft er suggesties of goede ervaringen met bepaalde lensen? de prijs moet wel realistisch blijven. alvast bedankt
absque_dubio schreef:Annettee schreef:Nou mij lukt het dus niet.
Bij mij eerst ook niet. Maar als je het bij bijv. een dopje van een fles gaat proberen, en dan door de zoeker blijft kijken, en dan dichterbij/verder gaat, dan op een gegeven moment krijg je het scherp.
Tenminste, bij mij na wat oefenen lukte het zo.
Annettee schreef:Ok dan probeer ik het morgen nog wel een keer.. Ik had nu wel een hele felle lamp op een object staan, dus dan zou het ook wel goed zichtbaar moeten zijn?
Maar in welke stand moet je je lens ervoor houden?
Elessar schreef:Annettee schreef:Ok dan probeer ik het morgen nog wel een keer.. Ik had nu wel een hele felle lamp op een object staan, dus dan zou het ook wel goed zichtbaar moeten zijn?
Maar in welke stand moet je je lens ervoor houden?
Ligt eraan hoe macro je wilt.Draai je lens op MF, draai naar 55mm, draai de scherpstelring helemaal naar links (als ik me niet vergis), verkeerd voor je body houden, wel helemaal voor het gat zeg maar, anders dan wordt het zwart. Goed kijken en dan steeds dichter naar het onderwerp gaan, je ziet het vanzelf scherp worden.