Annemarie_ schreef:iemand ervaring met de Panasonic Lumix DMC FZ50?
Op de volgende link staan ook foto's gemaakt met FZ50. De camera is een van de beste compactcamera's
http://www.dpreview.com/reviews/panason ... page20.asp
SmeeJ schreef:Welke is beter:
Canon EOS 350D + 18-55mm, € 629,00
Canon EOS 400D EF-S 18-55 ø58mm, € 749,00
Nikon D40 AF-S 18-55mm DX ED II - ZWART, € 550,00
Nikon D40x + AF-S 18-55, € 866,00
En dan vooral van paarden foto's en natuur en beweging foto's
Dat is zonder meer de Canon Eos 400D
Oliviaatje schreef:passen alle objectieven op ale body's?
Helaas niet. Je hebt wel een paar merken waarvan de objectieven op elkaars body passen maar lang niet altijd. Je hebt zelfs van een en hetzelfde merk dat oude objectieven niet meer op de nieuwe body passen. In de specificaties staat meestal wel wat voor soort aansluiting ze hebben. Ook geven merken als Sigma, Tamron en Vivitar er altijd bij aan op welke body de objectieven passen.
Oliviaatje schreef:Hebben we hier trouwens ook mensen die fotograaf zijn van beroep? wat vinden hun echte goede camera's?
en wat vinden jullie van de Canon eos 400d?
Ik ben fotograaf en kan niet zo 123 zeggen welke ik het beste vind. Voor paardenfotografie is dat de Canon Eos 1D MKlll of de Canon Eos 1Ds Mkll. Voor allround fotografie en dan vooral mode, reclame ed. vind ik de Mamiya 645 AFD ll met een Phase One P45 digitale achterwand het beste en voor architectuur en landschapsfotografie een technische analoge camera nl de Linhof Kardan Master GTL 8x10. Over de prijs van die camera's zullen we het maar niet hebben.
De Canon Eos 400D vind ik persoonlijk de beste eenvoudige dslr. Die camera geeft het meeste waar voor zijn geld.
iSaBeLL schreef:Ik ga een spiegelreflex camera kopen.
Wat is een goed merk en waar kan je goede bewegingsfoto´s mee maken. en ook gewone potret foto´s.
De prijs moet niet al te hoog liggen rond de 400 euro.
Voor 400 euro kun je geen goede nieuwe dslr kopen. Dan zou je moeten gaan kijken naar een 2e hands.