[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:01

Annemarie_ schreef:
iemand ervaring met de Panasonic Lumix DMC FZ50?

Mijn moeder heeft deze camaera(ik vraag me af wie hem vaker in handen heeft Haha! )
Het is een erg fijne camera met flits maakt ie ook erg mooie foto's(met een hoge iso krijg je daar in tegen heel veel ruis)
maar binnen zijn mooie foto's te maken(mits voldoende licht is) en buiten zijn het gewoon hele mooie scherpe foto's.

(ik kan je over de mail misschien wle foto's sturen?, want via mijnalbum.nl verslechterd de kwaliteit echt verschrikkelijk.)

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:28

Manny: graag Haha!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:14

Hebben we hier trouwens ook mensen die fotograaf zijn van beroep? wat vinden hun echte goede camera's?
en wat vinden jullie van de Canon eos 400d?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:25

Kokomo schreef:
Myukii schreef:
Oliviaatje, als je een slr koopt, kun je beter een wat simpelere, goedkopere body kopen (een 300D of 350D van Canon bijvoorbeeld) en dan een echt goed objectief erbij nemen. Het objectief bepaalt nl voor het grootste gedeelte je foto, de body moet natuurlijk in orde zijn, en met een duurdere kun je meer dan met een goedkopere, maar ik zou me meer gaan focussen op een goed objectief, dan op een goede body

Je hoort het niet vaak, maar hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Een objectief maakt voor het grootste gedeelte de foto. Bij analoog was dat nog meer zo, maar ook bij diditaal is een goed objectief erg belangrijk en natuurlijk een goede sensor zoa;s dat vroeger een goede filmrol was. De rest is bijzaak. Dat is eigenlijk net als bij een geluidsinstallatie waar eigenlijk de boxen het belangrijkste zijn. En net als met audio kijken mensen vaak eerst naar de body (bij audio naar de versterker). Wel gaan mensen vaak eerst met een goedkop kitobjectief aan de gang zodat ze later als ze het geld er voor hebben weten welke brandpuntsafstand ze gaan kopen. Bedenk wel dat een objectief vaak vele body's overleeft. De objectieven die ik nu heb. had ik ook al op mijn analoge en zijn nog lang niet af.

Haha, dat hoor je inderdaad niet vaak Haha! Ik had zelfs serieus al tegenspraak verwacht, haha! Maar ik heb het zelf met mijn 'simpele' 300D body wel gemerkt. Een vriendin van me, kreeg voor haar verjaardag een D200 (van Nikon), en fotografeerde alleen met een kitlensje.
Toen hebben we eens gekeken, ik met een lichtsterke zoomlens (die trouwens helaas niet van mezelf is Clown ), zij met de kitlens, van precies hetzelfde onderwerp met precies dezelfde instellingen, en de foto die ik maakte was kwalitatief gewoon écht stukken beter..

Daarom ben ik nu ook aan het sparen voor een goed objectief, in plaats van een duurdere body..

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:22

passen alle objectieven op ale body's?

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:10

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 28-03-22 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:13

Japke_Z schreef:
Oke, ik heb hulp nodig.

Paardlief is doodleuk op m'n cam gaan staan, die is nu dus dood. Ik ben volgende week toch jarig, dus ik mag van m'n vader een nieuwe uitzoeken tot €200. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag een cam die:
*mooie actiefoto's kan maken
*ook binnen een leuk foto'tje schiet (hoeft niet geweldig te zijn als je maar kunt zien wat er op staat Tong uitsteken )
*minimaal 3x optische zoom
*minimaal 5 á 6 mp
*niet te moeilijk in gebruik

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

canon powershot A540....(heb ik zelf en ik vind het een erg fijne camera.)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:30

Ik ga een spiegelreflex camera kopen.
Wat is een goed merk en waar kan je goede bewegingsfoto´s mee maken. en ook gewone potret foto´s.

De prijs moet niet al te hoog liggen rond de 400 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:43

Welke is beter:
Canon EOS 350D + 18-55mm, € 629,00
Canon EOS 400D EF-S 18-55 ø58mm, € 749,00
Nikon D40 AF-S 18-55mm DX ED II - ZWART, € 550,00
Nikon D40x + AF-S 18-55, € 866,00
En dan vooral van paarden foto's en natuur en beweging foto's

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:50

Annemarie_ schreef:

Op de volgende link staan ook foto's gemaakt met FZ50. De camera is een van de beste compactcamera's
http://www.dpreview.com/reviews/panason ... page20.asp

SmeeJ schreef:
Welke is beter:
Canon EOS 350D + 18-55mm, € 629,00
Canon EOS 400D EF-S 18-55 ø58mm, € 749,00
Nikon D40 AF-S 18-55mm DX ED II - ZWART, € 550,00
Nikon D40x + AF-S 18-55, € 866,00
En dan vooral van paarden foto's en natuur en beweging foto's

Dat is zonder meer de Canon Eos 400D

Oliviaatje schreef:
passen alle objectieven op ale body's?

Helaas niet. Je hebt wel een paar merken waarvan de objectieven op elkaars body passen maar lang niet altijd. Je hebt zelfs van een en hetzelfde merk dat oude objectieven niet meer op de nieuwe body passen. In de specificaties staat meestal wel wat voor soort aansluiting ze hebben. Ook geven merken als Sigma, Tamron en Vivitar er altijd bij aan op welke body de objectieven passen.

Oliviaatje schreef:
Hebben we hier trouwens ook mensen die fotograaf zijn van beroep? wat vinden hun echte goede camera's?

Ik ben fotograaf en kan niet zo 123 zeggen welke ik het beste vind. Voor paardenfotografie is dat de Canon Eos 1D MKlll of de Canon Eos 1Ds Mkll. Voor allround fotografie en dan vooral mode, reclame ed. vind ik de Mamiya 645 AFD ll met een Phase One P45 digitale achterwand het beste en voor architectuur en landschapsfotografie een technische analoge camera nl de Linhof Kardan Master GTL 8x10. Over de prijs van die camera's zullen we het maar niet hebben.

De Canon Eos 400D vind ik persoonlijk de beste eenvoudige dslr. Die camera geeft het meeste waar voor zijn geld.

iSaBeLL schreef:
Ik ga een spiegelreflex camera kopen.
Wat is een goed merk en waar kan je goede bewegingsfoto´s mee maken. en ook gewone potret foto´s.

De prijs moet niet al te hoog liggen rond de 400 euro.

Voor 400 euro kun je geen goede nieuwe dslr kopen. Dan zou je moeten gaan kijken naar een 2e hands.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:05

Kokomo schreef:
Annemarie_ schreef:

Op de volgende link staan ook foto's gemaakt met FZ50. De camera is een van de beste compactcamera's
http://www.dpreview.com/reviews/panason ... page20.asp

bedankt, hier heb ik wat aan Knipoog
Op deze camera kunnen geen objectieven neem ik aan?

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:31

@annemarie_ nee, daar kunnen geen andere objecieven op.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:33

maaike93 schreef:
Haii!
aangezien we onze oude camera op vakantie kwijt zijn geraakt:

Wij zoeken een digitale camera:
* goedkopere prijsklasse (tot ong. 300,-)
* makkelijk te gebruiken (voor beginners zegmaar)
* redelijke-goede kwaliteit foto's/redelijk scherp (min. 4 megapiksel ong.)

Wij hebben zelf niet echt veel verstand van camera's ofzo.
We zoeken gewoon een simpelere camera die wel scherpe foto's moet kunnen maken.
(ik ben ervan bewust dat de persoon die de camera bedient ook veel uitmaakt Knipoog )

Als je er nog een zoekt, de Panasonic Lumix DMC FZ8 (die heb ik sinds kort) lijkt mij wel geschikt. Ik heb hem gekocht voor 310,- euro bij Chear! op internet. Het is een superfijne camera, erg licht, makkelijk vast te houden, goede kwaliteit, (er zitten wel enorm veel mogelijkheden op maar die hoef je lang niet allemaal te gebruiken, en er zit ook een beginnersmode op, daarmee is het heel makkelijk) en met een superlens, nl. Leica (nogwat) Vario-Elmarit, echt een toplens. En voor wat hij allemaal kan is de prijs erg laag! Ja Kijk maar eens op internet. Knipoog

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:05

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:10

Als alles meezit ga ik binnenkort mijn Canon kopen de EOS 350d of de 400d. Ben zoo blij Haha! Clown

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:00

Ik zie door alle bomen het bos niet meer, ik weet echt niet welke ik moet kiezen, wat een goed merk is, of het is wat ik wil, etc Haha!

Oke, mijn eisenlijstje ongeveer;

* maximaal 200 euro
* wil een beetje verder kijken met fotografie, dus een waar goede opties opzitten,
mooie scherpe foto's, makkelijk scherp te stellen zodat je zo mooi dat achterste
heel wazig kan hebben enzo
* ook mooi in het donker
* min 5 mpix
* Liefst met accu ipv batterijen

Wie helpt me? (eventueel voorbeeld foto's?) Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:38

Misschien een Fuji Finepix?
Ik heb zelf de S5600 en ben er erg blij mee.
Nog meer voorbeeldfoto's staan wel in mijn profiel Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:34

Gerbenfroh schreef:
Ik zie door alle bomen het bos niet meer, ik weet echt niet welke ik moet kiezen, wat een goed merk is, of het is wat ik wil, etc Haha!

Oke, mijn eisenlijstje ongeveer;

* maximaal 200 euro
* wil een beetje verder kijken met fotografie, dus een waar goede opties opzitten,
mooie scherpe foto's, makkelijk scherp te stellen zodat je zo mooi dat achterste
heel wazig kan hebben enzo
* ook mooi in het donker
* min 5 mpix
* Liefst met accu ipv batterijen

Wie helpt me? (eventueel voorbeeld foto's?) Haha!

Het wazig krijgen van de achtergrond zal je met een compactcamera niet gauw lukken door de kleine sensor. Ook in het donker presteren ze niet zo heel goed doordat er dan veel ruis ontstaat.
Een Fuji Finepix S5600 is een van de betere compactcamera's evenals de Panasonic DMC-LZ6EG-S

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:42

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:07

Annemarie_ schreef:

Geen objectieven, maar misschien wel voorzetlenzen. Op mijn Kyocera Finecam M410R zit op de lens een schroefdraad, waardoor je er wel filters e.d. op kunt zetten. Zo heb ik voor mijn camera een teleconverter (vergroot nog eens 2.2x het totale zoombereik) en een macro-adapter gekocht.

Ik ken jouw camera verder niet, maar je zou hier eens moeten kijken als je interesse hebt in zoiets.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:11

Kokomo schreef:
Ik ben fotograaf en kan niet zo 123 zeggen welke ik het beste vind. Voor paardenfotografie is dat de Canon Eos 1D MKlll of de Canon Eos 1Ds Mkll. Voor allround fotografie en dan vooral mode, reclame ed. vind ik de Mamiya 645 AFD ll met een Phase One P45 digitale achterwand het beste en voor architectuur en landschapsfotografie een technische analoge camera nl de Linhof Kardan Master GTL 8x10. Over de prijs van die camera's zullen we het maar niet hebben.

Dat zijn wel professionele camera's die je daar even opnoemt! Tong uitsteken

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:42

kay27 schreef:
Kokomo schreef:

Dat zijn wel professionele camera's die je daar even opnoemt! Tong uitsteken

Klopt, dat zijn voor mij de ultime camera's en daar werd naar gevraagd. Ik schat dat als je die allemaal inclusief bijbehorende objectieven ed. hebt, je over de 100.000 euries kwijt bent.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:44

kay27 schreef:
Annemarie_ schreef:

Geen objectieven, maar misschien wel voorzetlenzen. Op mijn Kyocera Finecam M410R zit op de lens een schroefdraad, waardoor je er wel filters e.d. op kunt zetten. Zo heb ik voor mijn camera een teleconverter (vergroot nog eens 2.2x het totale zoombereik) en een macro-adapter gekocht.

Ik ken jouw camera verder niet, maar je zou hier eens moeten kijken als je interesse hebt in zoiets.

Zo bestaan er ook groothoekconverters voor de meeste betere compactcamera's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:02

Oliviaatje schreef:

Yep, prof hier. Kan niet heel veel anders dan het eens zijn met Kokomo qua camera's. Hoewel alle 1D's eigenlijk prima zijn.

400D is prima camera hoor! Ik heb er een paar keer mee gefotografeerd, enige waar ik écht niet aan kan wennen is dat het "tweede schermpje" (die met de instellingen) ontbreekt...

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:18

Ik ben van plan met mijn toekomstige camera paarden in actie te fotograferen, maar ik wil ook wel wat natuur fotograferen, zoals bloemen met bv. vlinders. ook vind ik foto's met wazige achtergrond altijd erg mooi, dit is ook een veresite van mijn toekomstige camera, mits het niet te duur wordt. En in het donker, of in een binnenbak, fotograferen lijkt me toch ook wel fijn. Kan dit met een; pentax ist dl, Fuji S6500 of panasonic lumix? zo niet, welke dan? of moet je daar aparte lenzen voor hebben? zo ja, welke?

Alvast bedankt Lachen

Groetjes Loes