Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:imho de enige 2 echten zijn de canon g11 en de sigma dp2.
HLPhoto schreef:imho de enige 2 echten zijn de canon g11 en de sigma dp2.
liedje89 schreef:HLPhoto schreef:imho de enige 2 echten zijn de canon g11 en de sigma dp2.
Ik vind een camera van zo'n 5cm dik nu niet echt een meeneem camera wanneer steek je dat nu in je zak (Of je handtasje). Mijn camera van 3cm dik (en ook nog minder groot dan de twee die jij voorsteld) zit al niet lekker in mijn broekzak en zorgt ervoor dat ik alleen maar pin met een handtasje(ivm met er past geen portemonee meer bij
). Relatief met een SLR is het misschien wel minder zeulerig maar dat is nog steeds niet echt compact imo.
Bijna alle merken hebben tegenwoordig wel een travel cam die makkelijk mee gaat en ook nog redelijke foto's maakt voor rond de 300 euro. Is maar net hoe verwend je bent of je genoegen neemt met redelijk
Citaat:In dit topic kan je al je vragen stellen over welke digitale camera nu bij jou past. Dit topic is gestart om twee redenen: allereerst is het zonde dat veel informatie over verschillende camera's steeds kwijtraakt omdat het zoekmachine het slecht doet, aan de andere kant omdat in vlagen het aantal topics toch weer erg groot wordt.
Ook komt hier een lijst met voorbeeldfoto's te staan van verschilende camera's, misschien vergemakkelijkt dat het kiezen wat. Houd wel altijd rekening met het feit dat degene die de camera vasthoud soms nog belangrijker is dan de camera zelfCompact:
- Canon Ixus I
- Canon Powershot A400
- Canon Powershot A410
- Canon Powershot A430
- Canon Powershot A590
- Canon Powershot A620
- Canon Powershot A710 IS
- Canon Powershot G2
- Canon Powershot G5
- Canon Powershot Pro1
- Canon powershot S2 IS
- Canon powershot S3 IS
- Canon Powershot SX100 IS
- Canon Powershot SX110 IS
- Canon Powershot SX110 IS
- Canon Powershot SX200 IS
- Canon Powershot SX 210 IS
- Fuji Finepix S2000HD
- Fuji Finepix S2100HD
- Fuji Finepix S3000
- Fuji Finepix S5000
- Fuji Finepix S5500
- Fuji Finepix S5600
- Fuji Finepix S5800
- Fuji Finepix S602 Zoom
- Fuji Finepix S7000
- Fuji Finepix S6500fd
- Kodak Easyshare C 330
- Kodak Easyshare C813
- Kodak Easyshare CX6330
- Kodak Easyshare CX7430
- Kodak Easyshare CX7525
- Kodak Easyshare DX4530
- Kodak Easyshare DX 6490
- Kodak Easyshare DX 7590
- Konica Minolta Dimage X50
- Konica Minolta Dimage Z6
- Medion 2998
- Nytech ND -6360
- Nikon Coolpix 3100
- Nikon Coolpix L4
- Nikon Coolpix S200
- Nikon Coolpix P80
- Olympus C-150
- Olympus C-350 Zoom
- Olympus C-370 Zoom
- Olympus C-720 Ultra Zoom
- Olympus C-765 Ultra Zoom
- Olympus FE-200
- Olympus FE-210
- Olympus SP-510 UZ
- Olympus Stylus 9000
- Panasonic Lumix DMC-FX01
- Panasonic DMC-F2
- Panasonic Lumix DMC-FZ50
- Panasonic Lumix DMC-FZ8
- Panasonic Lumix DMC-FZ28
- Panasonic Lumix DMC FX10
- Pentax Optio 50
- Pentax Optio S51
- Pentax Optio M30
- Samsung Digimax a402
- Samsung Digimax a6
- Samsung Digimax s800
- Sony Cybershot DSC F707
- Sony DSC F-828
- Sony DSC 130
- Sony Cybershot DSC H1
- Sony Cybershot DSC H3
- Sony Cybershot DSC H2
- Sony Cybershot DSC H10
- Sony Cybershot DSC P43
- Sony Cybershot DSC P93
- Sony Cybershot DSC-S60
- Sony Cybershot DSC-S80
- Sony Cybershot DSC-W30
- Sony Cybershot DSC-W50
- Sony Cybershot DSC-W55
- Sony Cybershot DSC-W80
- Sony Cybershot DSC-P41
- Sony Cybershot DSC-P71
- Sony Cybershot S40
Spiegelreflex:- Canon EOS 20D
- Canon EOS 40D
- Canon EOS 50D
- Canon EOS 300D
- Canon EOS 350D
- Canon EOS 400D
- Canon EOS 450D
- Canon EOS 500D
- Canon EOS 1000D
- Canon EOS 1000D
- Nikon D40x
- Nikon D50
- Nikon D50000
- Nikon D60
- Nikon D70
- Nikon D80
- Nikon D90
- Nikon D3000
- Nikon D300S
- Olympus E500
- Olympus E-510
- Pentax *Ist DL
- Pentax K10D
- Sony Alpha 200
- Sony Alpha 230
- Sony Alpha 350
Als jij een camera hebt die nog niet in het lijstje staat en je hebt zin om een 'voorbeeldtopic' te maken: graag. Probeer in ieder geval 'gewone' foto's en bewegingsfoto's te plaatsen, ook close up is altijd welkom. Als je TEM't op je topic wordt het gesloten zodat het wegzakt. Als de camera er al tussenstaat en je er foto's bij wilt zetten, kan ook, stuur de CB mods dan een pb met de nieuwe foto's.
Archief:
liedje89 schreef:Dus? Wil die 2.0mp sensor zeggen dat je geen fatsoenlijke foto's kan nemen? Als je een 30x45cm print wil, pak dan gewoon je spiegelreflex... ik schiet m'n volgende paardenconcours namelijk gewoon met een 4mp cameraHaha mijn iPhone (3GS) heeft een 2.0mp sensor en een plastic(?) objectief. En een enorm langzame sluiter. En de iPhone 4 heeft in totaal noet instelbare 5mp en bij mij komt er geen andere telefoon meer in dus dan loont in dunne compact echt nog wel.
liedje89 schreef:Wat voor telefoon is dat dan met Carl zeiss objectief Erin want toen ik vorig jaar nog wel overwoog om iets anders dan de iPhone te kopen heb ik veel telefoons geprobeerd maar kreeg daar meestal geen mooi foto's mee in de winkel.
liedje89 schreef:slechte instelmogelijkheden heb je ook op een goedkope compact. Met zowel deze als m'n andere Nokia (3mp) kan ik foto's maken die mooi genoeg zijn voor m'n scherm. M'n bureaubladachtergrond op m'n laptop is geschoten met een gsm en iedereen denkt dat ik daar een spiegelreflex voor gepakt heb. Het enige dat ik gesmokkeld heb is een 77mm polafilter achter m'n telefoon houdenNou gaat vooral om de slechte instelmogelijkheden en het slechte objectief dat ik mijn tel camera niet zo relaxed vind. En ik print geen foto's ik kijk op een 15,4" scherm (hopelijk straks op 21.5") en als het dan al niet meer lekker kijkt hoef ik die foto al niet meer te maken.
Nokia's vind ik over het algemeen niet fijn werken jammer genoeg. (en het design van nokia vind ik ook niet alles).
liedje89 schreef:Ik blijf er gewoon bij dat de meeste GSM een verschrikkelijk slechte camera hebben (weet je dat ik zelfs mensen ken zonder camera in hun telefoon). En dat je echt wel wat winst kan boeken met een simpele camera. Heb je trouwens wel eens een foto gemaakt met een iphone niet te doen man alleen de afdruk knop al
, en bij mijn oude sony werd iedereen groen
![]()
Ik vind het nog veel vreemder om een compact camera te kopen die even duur is als een instap model SLR die niet eens echt compact is. Dat is 2x zoveel geld wat je beter in je zak kan houden, of aan een objectief uit kan geven