Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bloempje1 schreef:Iemand ervaring met deze camera?
Canon EOS 400D
Oliviaatje schreef:iemand adviseerde mij een Canon EOS 350D. Is dat iets volgens jullie? heeft iemand voorbeelden van foto's?
maaike93 schreef:Haii!
aangezien we onze oude camera op vakantie kwijt zijn geraakt:
Wij zoeken een digitale camera:
* goedkopere prijsklasse (tot ong. 300,-)
* makkelijk te gebruiken (voor beginners zegmaar)
* redelijke-goede kwaliteit foto's/redelijk scherp (min. 4 megapiksel ong.)
Wij hebben zelf niet echt veel verstand van camera's ofzo.
We zoeken gewoon een simpelere camera die wel scherpe foto's moet kunnen maken.
(ik ben ervan bewust dat de persoon die de camera bedient ook veel uitmaakt)
bloempje1 schreef:Iemand ervaring met deze camera?
Canon EOS 400D
kay27 schreef:@ Oliviaatje en Paula: zelf zou ik nooit een camera 2e hands kopen, in ieder geval geen spiegelreflex. Ik denk ook dat je qua geld nog niet eens zoveel bespaart. Misschien wel als je voor de EOS 300D gaat, maar de 350D gaat nog voor fatsoenlijk geld weg. Dan loop je 2e hands dus altijd een flink risico. Als je dan toch een paar honderd euro neer telt, zou ik er nog eens 100 bij doen en een nieuwe kopen.
Dit is niet handig van me, want ik wil mijn eigen camera ook graag nog verkopen, hoewel dat geen spiegelreflex is.![]()
Texas1 schreef:bloempje1 schreef:Iemand ervaring met deze camera?
Canon EOS 400D
Ik heb hem sinds kort...en ben er heel erg blij mee!
Myukii schreef:Oliviaatje, als je een slr koopt, kun je beter een wat simpelere, goedkopere body kopen (een 300D of 350D van Canon bijvoorbeeld) en dan een echt goed objectief erbij nemen. Het objectief bepaalt nl voor het grootste gedeelte je foto, de body moet natuurlijk in orde zijn, en met een duurdere kun je meer dan met een goedkopere, maar ik zou me meer gaan focussen op een goed objectief, dan op een goede body
Oliviaatje schreef:Okee, bedankt voor de tips iedereen. Een opjectief zijn al die lenzen neem ik aan? en een sensor? wat is dat dan?
Ik voel me nog echt zo'n blondje als het om fotografie gaat
Oliviaatje schreef:En wat is precies het 'geheim' van een carl zeiss lens? in mijn vorige topic waarin ik dezelfde vraag stelde als ik hier heb gedaan, zei Mystictinker dat dat echt toplenzen waren.
PrinCessRomy schreef:volgens mij had ik het al eens gepost maar kan het niet terugvindenheel raar. nog eens: wie kan mij uitleggen hoe ik bij de s5600 (fuji finepix) een zwarte achtergrond krijg bij een bloem bijvoorbeeld, dat de bloem er uit knalt.