[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:54

Week 45
Foto's zijn van de zomer gemaakt, bewerking vandaag :j
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:33

Ik ben weer even gaan zitten voor wat feedback.

Restje Week 43 (waren geplaatst na mijn feedback rondje)

Agossie, mooie serene bosplaat, ik hou van de weerspiegeling links.

Ingvild Ik zou hem net ietsjes afsnijden na de schouder en er net geen buik/rug begint.

Joeluna, jammer van de jury auto, probeer foto’s te maken waar de achtergond net iets leger is. Paard loopt wel net in een mooie pose dus goed getimed.

Pradadaan, goede timing, je foto is een tikkie scheef, misschien kun je m nog recht stellen.

Resistance, wat een monster ;) Probeer te spelen met een wijder diafragma zodat je achtergrond waziger wordt

Sanne 1992 je haar danst ;) tikkie bewegingsonscherpte, sluiter had iets rapper gemogen. Maar waarschijnlijk had je daarvoor niet genoeg licht.

Week 44
Agossie, de kleuren knallen eruit. Blijven bijzondere vogels om te zien.

Always aaah wat schattig zeg, dat kleine neusje. Komt leuk terug met de rode kerstversiering.

Athelas, het is wel erg veel gras, probeer met zulke foto’s storende elementen weg te halen/plat te duwen

Bellatrix mooie sfeer, goed gevonden! Diafragma staat erg wijd denk ik ? Er is maar een klein scherpstelgebied rondom de hoeven-mond- cirkel gras. Had iets meer hoofd scherp gemogen. Of was het je bedoeling?

Bellatrix2 Mooi met dat borsttuig op de schouder. Misschien iets groen en rood afzwakken zodat het een ouder effect krijgt?

Caaramel spannende compo, goede bokeh, mooi warm.

Calice wat een mooie zachte kleuren! Jammer dat het teentje mist.

Eefsel weinig op aan te merken. Fijne hefstkleuren en de hond stijgt bijna op :D

Fem wat is die hond lief zeg. Leuk die snoetjes bijelkaar. Hij lijkt wel wat te vertekenen hond (lange neus) maar dat kon ook weleens precies je bedoeling zijn.

Fristilover, niks op aan te merken

Horserider, loopt er ook een weg in je maquette? Ik zou dan een iets lager standpunt kiezen.

Gerdjehoran mooie romantische plaat.

Lovesenna, mooie laan. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de herfstkleuren eigenlijk (dus kleurvariant)

Ingvild eigenlijk viel het me in wk 43 ook op, ik mis een beetje oog. Maarja, met zo’n voorpluk niet zo gek! De foto mag ietsjes warmer bijgesteld, maar kan aan mijn lappietoppie liggen.

Jewemm, gaaf dat je het schot hebt vastgelegd en ook echt de vuurweg ziet.

Jessica wat apart dat die libelle zo op je(iemands) vinger zit

Joeluna, ik hou van het contrastwerk in je foto. Het koude lichtblauwe vlechtwerk met haarsherpe structuur tegen die warme herfstkleuren in bokeh. De voorste viooltjes hadden een snipje scherpte mee mogen krijgen, maar waarschijnlijk had je je diafragma wijd open.

Kirsten4 jammer dat de uil net iets is gedraaid. Blijft prachtig die vleugels. Leuk dat ie precies wat uit het midden is.

Laura balen dat zulke straten altijd vol auto’s staan he? Maar ooit zijn deze auto’s oldtimers : ) Probeer zulke straten met een lager standpunt te nemen. Liefst zo laag mogelijk boven de straat. Dit idee (gejat google) https://www.google.nl/search?q=street&c ... Fm_AscM%3A

Lucky80 mooi zeg! En wat moet het een lastige foto zijn, donkere fries voor een donker bos, en dan zo’n zachtroze jurkje. Ik neem aan dat je gebruik hebt gemaakt van een flitser? Fijne bokeh in de achtergrond.

Magda90 er groeien beentjes uit het spronggewricht ;) Goede foto, ik weet hoe lastig de zandvlakte is, en dan ook nog een bewegend paard. Had iets meer ruimte voor het neusje gemogen, maar ik snap dat je niet veel tijd hebt met zoiets.

Magda90 gave actiefoto. Had net een reepje zand onder weggesneden, rustiger en geeft fantasie aan de hoogte van de boom. Lijkt wel haast een beer die hond. : )

MarjanB mooi gevonden, houd erg van water en zonsondergangen.

Marjow spectaculair momentje. Meer weerspiegeling aan de onderkant was leuk geweest, maar de plas was denk ik niet groter?

Murosch, ik kan je sfeer ook wel waarderen, beetje sprookje/dromerig. Ik zie wat chromatische abberatie met name linksboven. Het blauwe tussen de takken. Ik weet alleen hoe je dat aan kan pakken in lightroom, maar nu je weet hoe dat heet kun je even zoeken.

Nescafe, ik moet een beetje zoeken wat er gebeurt in je foto. Een paddenstoel die nog vallende is? Of drijft ie in een plas als bootje?

Neverland, heerlijke sfeer. Mooi gevonden zo’n vintage scooter voor zo’n pand. Jammer dat de mensen naar je kijken, maarja, wat doe je eraan.

Niobe goed gebruik gemaakt van de takken als kader om het model.

Pradadaan, mooie uitsnede die echt om ‘het gezicht’ van het paard draait. Jammer dat de ogen net niet alert open staan. Beetje sleepy lijkt het nu. Je mag iets meer spelen met een wijder diafragma zodat het lijf ‘vager’ wordt, dat geeft diepte in je foto.

Resistance goede compo met de weglopende weg, boom links, water voor… en een beetje coulissenlandschap. Hij is wel wat ‘vlak’ in zijn zwarttinten, heb je al eens met kleurschuifjes gespeeld (binnen zwarting kun je soms nog met kanalen spelen)

Sanne_com leuk dat gouden randje om de hond! En goed scherpgesteld op de ogen, met zo’n wijd diafragma is dat wel opletten.

Sanne 1992 ik moest even kijken waarnaar ik keek. Ik zie het toch liever andersom.

Simone, mooie sfeer met het tegenlicht, de compo mag iets spannender. Paard net niet in het midden, en ook niet precies voor de boom. Een paar stappen naar rechts en iets krapper gekaderd had je een paard iets links uit het midden, náást een boom gegeven mét het tegenlicht en geen handgrepen. Het zijn net de kleine puntjes op de in soms : )

Sicayes goede compositie met dat weglopende touw. De aandacht gaat gelijk naar de vogel.

Revanches, leuk gedaan zo’n schuine compo, maakt het spannend. Erg fijne zachte kleuren.

Tigress oooh die herfstkleuren… Mooi! En dan zo’n contrast met het zwart witte hondje maar toch weer de ogen matchend. Niks meer aan doen. Misschien een beetje vignet.

TIvara, mooie kleuren en zulke luchten ben ik altijd gek op. Vergeet niet dat je een weg ook heel goed kan gebruiken in een sterke compo.

Quir kruip nog ietsjes dichterbij of druk het gras plat (als dat wil). Wel leuk hoe ze in een clubje staan.

xNIenke blijf letten op je achtergrond. Probeer het dier ervan ‘los te maken’. Het is nu net of legt de giraf de kop op de rots. Hoe je dat steeds voor elkaar krijgt :D

kirsten4

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:49

Dankjewel Forumster!! :D Helemaal mee eens :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:53

F_Orumster schreef:
Ik ben weer even gaan zitten voor wat feedback.

Week 44

Fem wat is die hond lief zeg. Leuk die snoetjes bijelkaar. Hij lijkt wel wat te vertekenen hond (lange neus) maar dat kon ook weleens precies je bedoeling zijn.

Thanks voor je feedback!
uhmm... niet per definitie mijn bedoeling... Maar hij had nou eenmaal een lange neus... haha..
Maar nu je het zegt, nu ik er naar ga kijken, lijkt hij misschien langer dan dat ie daadwerkelijk was..
Vertekend inderdaad een beetje...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:02

Bedankt voor de feedback :)
Hoe kan ik dat doen? Diafragma kan biet verder open... :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:20

Ik ken de opties van je camera natuurlijk niet. Welk f getal heeft het? Ik vind het eigenlijk wel een soort van kunst hebben dat jouw foto's zo'n 'dubbel' laagje hebben.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:17

F_Orumster dankjewel voor je feedback :)
Over week 44, paard stond ook te slapen :P Dat vond ik juist het vertederende aan de foto. Het is mijn 18 jarige merrie die stond te genieten van het lekkere weer zo in het najaar.
Wat had je precies meer vervaagd willen zien? Bij mij is het lijf namelijk onscherp en het hoofd alleen scherp :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:43

JewEmm schreef:
NESCAFE schreef:
Mijn week 45: kleine wesp

[ [url=m/Jnf6Lw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto! Maar ik moet je teleurstellen, het is een vlieg :P

LOL :) dank je.

@F_orumster, dank je wel voor je feedback, de paddenstoel staat op liggende boomstam.
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 11-11-16 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:46

Dank je wel F_orumster voor je feedback.
Week 43: klopt helemaal, was al tegen eind van de dag. Maar ben er toch heel trots op.
Week 44: Had het er natuurlijk ook al bij gezet, de een vindt het leuk en de andere niet/minder. Ik zelf vond het effect wel tof, en een vrij saaie normale foto in eens in een heel ander perspectief. Maar als je het orgineel niet kent, is het misschien wel een beetje to much.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:16

xnienke, het spijt me, ik zie dat ik je verward heb met Jessicaaa! Vergeet dan mijn commentaar dat het lijkt of je steeds een dubbel doel hebt in je foto. Het is een beetje eenzelfde effect als Jessicaaa een paar keer had, bijvoorbeeld haar giraffen foto waarop het lijkt alsof ie omvalt zonder de kraan.

Je hebt me de exif gegevens gestuurd in de pb. Aan je diafragma zal het niet liggen, als je wijder gaat dan heb je kans dat je een te beperkte scherptediepte hebt. Ik denk dat de giraf ook gewoon net wat te dichtbij de muur stond en met een tele is 'losmaken' ook weer makkelijker dan met de 18-55.

Ik wil met mijn commentaar niet vervelend zijn hoor! Ik hop niet dat het zo overkomt. Ik doe eigenlijk zoals ik ook naar mijn eigen foto kijk, let erop wat ik de volgende keer weer nét beter kan doen. Ik zie ook altijd wel foute of gemiste kansen in mn eigen foto's en neem dat mee voor de volgende keer. Mijn foto heeft rechts een hoekje schuur en de bomen zijn vertekent door de groothoek (scheef). Kan ik afknippen, maar dan is mijn weg en boom niet meer centraal. Volgende keer dus om denken! Ook heb ik er een auto niet zo mooi uit gekloond.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:18

@F_Orumster Echt super nuttig hoor je adviezen en mening :D ik als beginneling leer daar veel van en kijk daardoor ook anders naar foto's. Durf alleen niet zelf mn mening te geven nog omdat ik daar nog niet genoeg ervaring in heb.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:27

MarjanB schreef:
@F_Orumster Echt super nuttig hoor je adviezen en mening :D ik als beginneling leer daar veel van en kijk daardoor ook anders naar foto's. Durf alleen niet zelf mn mening te geven nog omdat ik daar nog niet genoeg ervaring in heb.

_/-\o_ zelfde gedachte hier.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:19

Maar zelf als "beginner" kan je een mening hebben over een foto, of er kan iets zijn dat je opvalt. Dat kan ook allemaal heel fijn zijn om eens te horen!

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:34

week 45

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:44

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:11

JewEmm schreef:
Maar zelf als "beginner" kan je een mening hebben over een foto, of er kan iets zijn dat je opvalt. Dat kan ook allemaal heel fijn zijn om eens te horen!

Foto's beoordelen is net als toekijken bij paardrijden. Je ziet dingetjes die mooi zijn, je kan foutjes en verbeterpunten zien, ook als je zelf nog niet zover bent.
Heel bokt kan ook commentaar leveren op de grandprix ruiters :D

Je gaat er indd ook van leren. Denk wat jij in die situatie/plek zou doen. Zo rijd ik overigens ook rond in de auto/fiets/trein, ik probeer te kijken hoe ik iets op de foto zou zetten.

@ Gerdjehoran, wat een kop! Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar de kleurversie :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:37

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:21

Deze foto is gemaakt tijdens een shoot voor een bandje in week 43, maar de nabewerkingen van deze week. Ik was erg zenuwachtig aangezien ik voor het eerst mensen heb gefotografeerd, en dan ook nog in het bos (hoge iso nodig). Ik vond het best lastig (ogen dicht enzo). De achtergrond had waziger gemogen denk ik, al gaat het mede om de blaadjes ivm de naam van de band.

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:11

Week 45
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:15

F_Orumster schreef:
Magda90 er groeien beentjes uit het spronggewricht ;) Goede foto, ik weet hoe lastig de zandvlakte is, en dan ook nog een bewegend paard. Had iets meer ruimte voor het neusje gemogen, maar ik snap dat je niet veel tijd hebt met zoiets.

Magda90 gave actiefoto. Had net een reepje zand onder weggesneden, rustiger en geeft fantasie aan de hoogte van de boom. Lijkt wel haast een beer die hond. : )

Oeps, over het hoofd gezien, bedankt voor het zeggen.
Het zand vond ik er juist mooi bij staan!

Hij vind dit prachtig om te doen en dan met die flaporen erbij. :+:

Bedankt! :)

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:37

Dankjewel voor de feedback en tips F_Orumster!

Mijn week 45, de Menenpoort in Ieper

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:42

Wederom weer heel erg bedankt voor je feedback Forumster :D !

Week 45:
Afbeelding

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:58

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:15

Week 45:

Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:50