[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:51

Week 12,

Gemaakt in het Nationaal Militair Museum.
Afbeelding

XiiaaooNaa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:43

Even snel 8 pagina's door gegaan, maar wauw wat een foto's komen hier langs zeg!! _/-\o_
Dat moet even gezegd worden! Sommige zie je echt super vooruit gaan!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:52

Ik kon de zonsverduistering niet fotograferen door het enorm donkere weer hier bij ons, maar ik heb toch mijn eigen bijzondere interpretatie aan het thema gegeven :D
Ik probeer niet altijd zelfportretten te uploaden maar door mijn 365 dagen project heb ik natuurlijk gewoon een veel grotere toevoer van zelfportretten dan van andere foto's :=

Mijn week 12

AfbeeldingRevive by eline.esprit, on Flickr

Ik verzamel nog steeds hier

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:57

Ik vind de plaat gaaf..maar niet echt om fotografisch te beoordelen voor mij...
Want de fOto van je is jezelf toch?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 00:08

Week 12:
Hond. <3

Afbeelding

Foto lijkt niet helemaal scherp, maar is dat wel. Niets uitgesneden. Het was moeilijk licht en erg mistig, dus lijkt misschien wat ruis, maar ook dat is er niet. :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:13

Afbeelding
Week 12

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:23

Vandaag maar een beetje creatief omgegaan met het weer. Het was grijs met licht regen, daardoor lag er water op mijn stoep en was er een blaadje op gevallen. Ik vond de combinatie tussen het blaadje en de reflectie van de struik wel wat hebben dus ik twee foto's over elkaar gelegd. 1x scherp op het blaadje en 1x op de reflectie. Daarna omgezet naar zwart wit. Ik had ook nog een kleuren versie gemaakt maar twijfel weer eens tussen de versies.

Week 12:
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:46

Eskegirl Mooie foto. Ik vind de schaduwen wel wat storen, verder niets aan toe te voegen.

Ismy Mooie foto. Volgens mij heb je echt een geweldige tijd daar gehad. Ik vind persoonlijk de hand op de rug wel iets storen. Verder niets aan toe te voegen.

Ingvild Mooie foto, ook goed belicht. Niets aan toe te voegen.

Eline91 Leuk gedaan! Persoonlijk had ik de voet rechts weg gehouden, hierdoor ligt hij er voor mij gevoel er meer op dan in de foto. Snap je hoe ik dat bedoel? Vind hem erg leuk gedaan en mooi bewerkt.

Agossie Mooie foto. Ik zie geen onscherpte en geen ruis hoor, niet te streng zijn voor jezelf. ;) Helemaal niets aan toe te voegen, mooie plaat.

Sodeletuut Mooie foto. Misschien alleen de drol voor de voeten wegwerken? Verder niets aan toe te voegen.

Nescafe Mooie foto. Ik vind zowel de kleuren foto als de zwart wit foto erg mooi. Niets aan toe te voegen.

-----

Eline91 Dankjewel! Leuk compliment. :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:33

Wat komen er toch ontzettend mooie foto's voorbij zeg!!!
Vooral die laatste van die reflectie.. Heel mooi..
Ook de kleuren versie vind ik heel gaaf hoor!! Mooi rustig :)

Na lang wikken en wegen toch maar voor de men variant gekozen.. Als ik verder niets leuks schiet, komt de kat misschien volgende week wel :j

Mijn week 12

Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:53

Mooie foto Wendy1987, niets aan toe te voegen. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 12:17

Goede keus, Wendy. Ik vind deze veel aansprekender dan die andere. :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:09

Ik zou eigenlijk graag een moodboard maken maar heb dit nog niet eerder gedaan.
Mag ik vragen hoe en met wat jullie dat doen?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:33

Ik werk met Pinterest quartel, heerlijk website. :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:11

feedback week 12 tot p. 159

JewEmm:
Mooi gedaan hoor! Lijkt net een maan, maar zonder kraters. Ik vind de roodachtige vlek links in de hoek wel speciaal, maar past er wel bij!

EskeGirl:
Je geeft het aan van het hek. Wat me eerder opviel is de schaduw die op de pony zit rechts. Dat had wel minder gekund volgens mij.

Ismy:
Mooie plaat! Geeft wel een bepaald sfeertje. Wat het juist is weet ik nog niet, maar hij is voor mij wel geslaagd!

Ingvild:
Dat lijkt allemaal net echt! Wat me wat opvalt is de ruis, maar ik denk dat je dat bijna niet kan vermijden. Vind het ook wel spijtig van het paard zijn witte voetjes. Voor de rest kan het plaatje zo in het boekje van het museum ☺

Eline91:
De glow rond jou? Vind ik helaas wel opvallen. Daarnaast lijkt de prent die je gebruikt hebt wel enorm pixelig. Ook het getekende ‘touwtje’ past er niet echt bij.
Ik vind hem niet zo geweldig eerlijk gezegd. Ik denk dat je met een andere achtergrond (eventueel zelf ineengestoken d.m.v. photoshop of dergelijke) verder was gekomen. Maar zoals je eens zei: “het hoeven niet altijd hoogstandjes te zijn”.

Agossie:
Ik zie geen onscherpte en ik zie ook geen ruis hoor :p
Had de reeks op FB al voorbij zien komen! Leuke platen! Zoals er bij mij ooit een tip geweest is: De blik van de hond is gericht naar een stuk waar er minder ruimte is, dus meer ruimte creëren aan de kant waar de blik van de hond naar gericht is heeft een leuk panorama achtig zicht.

Sodeletuut:
Leuke plaat, mooi moment ook. Wat zonde van de vieze staart (maar daar kan ik wel van meespreken hoor) De lijntjes had ik persoonlijk weggewerkt. Dat je de onderste moeilijker vind snap ik, maar had de bovenste wel zeker geprobeerd.

NESCAFE:
Mooi gedaan! De kleurenversie kan ik niet openen, maar vind deze al wel prachtig. Lijkt net een zilveren blaadje.

Wendy1987:
Goede detail foto. Had je wat meer ingezoomd op het icoontje met een lager standpunt was er ook zeker iets leuks uitgekomen met nog meer detail, maar deze is ook zeker niet slecht!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:21

Jespri schreef:
Ik werk met Pinterest quartel, heerlijk website. :)

Dank je, ik heb geloof ik nog iets gevonden.......met beide even stoeien maar. :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:54

Je hebt ook een Nederlandse versie welke.nl is dat volgens mij? Vind pinterest fijner omdat daar ook een app voor is.

Als je vragen hebt, mag je pben. :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:55

week 12

helaas vrij veel ruis maar dat kwam door het donkere weer...

Afbeelding

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:21

Week 12.

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:33

mijn andere verzorgpony
Afbeelding

zat vast aan longeerlijn met hoofdstel

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:51

GerdjeHoran, Mooie foto misschien wel wat flets. Had zelf ook liever iets meer hals gezien, verder niets aan toe te voegen.

Astor Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Sternphoto Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:27

In overleg met Agossie..

Week 11
Afbeelding
Week 12
Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:07

Week 12
Afbeelding

Donderdag vroeg opgestaan om met een paar vrienden op een van de heuvels hier in de buurt naar de eclipse te kijken. Net als in NL prachtig grijs en regen :Y) Toch nog een paar leuke foto's kunnen maken. Ik was mijn eigen camera vergeten dus heb de Nikon van een vriendin geleend, dat is even wennen := Echt zo anders! Maar op zich ook wel zo aan te wennen.

Astor, wat een praaaachtig paard _/-\o_

Zal later nog fototechnisch commentaar geven op de week 12'ers, moet nu weer verder interviews transcriben -O-

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:28

Vanwege drukte even wat minder actief. Ben nu zelfs telkens op het nippertje met de foto's. Morgen Week 12 nog fotograferen hier in de omgeving. Toch wil ik wel feedback geven dus pak ik het weer even op bij week 12.

glenstorm: Mooie foto voor een binnenconcours. De scherpte en kleuren zijn goed (en ook een onwijs mooi paard :P ).

hilly200: Ook een hele mooie foto, heel puur!

k_m: Geweldige foto, juist omdat die opvalt door kleur en apartheid. Mooi lijnenspel in de foto.

taarss: Mooie foto qua kleur en compositie, maar het hoofd van het hondje is blurry wat duidt op onscherpte, maar ook meer een bewegingsonscherpte. Dat is erg jammer en maakt de foto voor mij niet goed.

S_imonee: Goede foto, alleen erg donker, het wit is bijna grijs. Geeft de foto wat meer belichting.

Bellatrix: Magische foto, gure sfeer en heel mooi geschoten!

LauraBloem: De foto is hier veel te blauw, verder onwijs leuke spontane foto.

marijepagter: Ahhhh wat een oete foto, prachtige kleuren.

Marit: Apart, maar zeker mooi!

Kimmetjee004: Ahh ook al zo zoet, wat een hele mooie foto qua scherpte en compositie. Misschien alleen wat gelig (idg zo toont die hier).

LOVESUSHI: Wat een prachtplaat. Reigers zijn voor veel beginnende fotografen spannend, maar vaak voor de ervaren niet meer zo. Alleen de foto zoals jij hem maakt qua kleur, lichtheid en compositie maakt hem weer erg interessant.

Mariett: je foto doet het niet meer.

Kanzi: Leuk idee, maar ik vind het qua uitwerking voor jouw doen wat matig. Maar dat komt denk ik omdat je altijd prachtplaten met Danbo maakt met veel kleur en belichting en de foto nu wat donker oogt op danbo zelf.

Sicayes: Mooie detailfoto! Goede keuze voor zwart wit, erg mooi.

NESCAFE: Hele mooie aparte foto!!

Astor: Ik vind het een mooie foto qua kleur, maar ik had het hoofd wat meer belicht zodat de ogen goed uitkomen. Verder vind ik het paard te dicht aan de linkerkant staan waardoor het uit de foto lijkt te vallen.

Killyenn: Mooie foto!!

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:35

Mijn foto voor week 12:

Voel me vandaag eindelijk weer beter. Dus maar even mijn hond op de foto gezet.

Had de foto graag nog iets warmer gezien, helaas hebben wij nu in ons tijdelijke huis niet veel verlichting. Ben verder wel tevreden over de foto. De hond word al wat ouder en veel foto's hebben we nog niet van hem.

Afbeelding

Geüpload via Picasa.

De foto lijkt hier niet helemaal scherp. Op de computer is hij wel helemaal scherp, best raar. De link is de foto via Flickr.

https://www.flickr.com/gp/132048399@N02/05q683
Laatst bijgewerkt door Dandy200 op 21-03-15 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:36

Ik zie het, hier is hij, mijn week 12:
Afbeelding

Omdat ik die andere per ongeluk verwijderd had ;)