Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BalouArera schreef:Ik wil graag de canon 1200D kopen en nu zat ik op de site van mediamarkt te kijken en toen zag ik dit. Twee dezelfde camera's met dezelfde lenzen (toch?) maar wel een verschil van €55 (en op de goedkoopste krijg je €25 terug van canon dus dan is het verschil €80). Wat is het verschil?
[ [url=m/3LEztP.png]Afbeelding[/url] ]
ikke schreef:Voor degenen die ietsje meer budget hebben voor een body en tweedehands is OK, leuke kans voor een 5DII: http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0076
LOLLYYwood schreef:Is er hier iemand die mij op weg kan helpen?
Ik was van plan om een Canon EOS 6D aan te kopen, maar afgelopen week kreeg ik een mail van een oud-docent die zijn 5DII verkoopt, en dan komt de twijfel uiteraard...
Zijn prijs is erg interessant, en ik wou eigenlijk altijd al de 5D aankopen. Het toestel is ongeveer 5 jaar oud, en was zijn reserve toestel. Aantal clicks kan hij me niet vertellen, aangezien de USB poort niet meer leest, het is geen groot probleem om deze niet te kunnen gebruiken, of het zou zijn om software up te daten, ik ben allesinds van plan om prijs offertes op te vragen om deze poort te herstellen.
Iemand die mij kan helpen in deze moeilijke keuze? Aangezien ik elke seconde van gedachte verander.![]()
Ik hou mij vooral bezig met paardenfotografie, hier en daar komt er ook wel eens een hond of enkel een mens voor mijn lens.
MarijeR schreef:USB ding op een camera heb ik nog nooit gebruikt.
5DII is een mooie full frame body, enige waar ik hem echt slecht mee vind, bursten. 3,9 fps haalt ie alleen op papier denk ik...
Voor actie foto's heb ik heel lang mijn oude 30D ernaast gehad.
Hoe de 6D is, durf ik niet te zeggen. En als actie foto's geen doel is, is de 5DII een fijne body
ikke schreef:LOLLYYwood schreef:Is er hier iemand die mij op weg kan helpen?
Ik was van plan om een Canon EOS 6D aan te kopen, maar afgelopen week kreeg ik een mail van een oud-docent die zijn 5DII verkoopt, en dan komt de twijfel uiteraard...
Zijn prijs is erg interessant, en ik wou eigenlijk altijd al de 5D aankopen. Het toestel is ongeveer 5 jaar oud, en was zijn reserve toestel. Aantal clicks kan hij me niet vertellen, aangezien de USB poort niet meer leest, het is geen groot probleem om deze niet te kunnen gebruiken, of het zou zijn om software up te daten, ik ben allesinds van plan om prijs offertes op te vragen om deze poort te herstellen.
Iemand die mij kan helpen in deze moeilijke keuze? Aangezien ik elke seconde van gedachte verander.![]()
Ik hou mij vooral bezig met paardenfotografie, hier en daar komt er ook wel eens een hond of enkel een mens voor mijn lens.
Ga naar http://www.canon.nl en vergelijk de camera's op hun specs en vraag je vervolgens af wat je belangrijk vindt en wat je bereid bent daarvoor te betalen.
Persoonlijk zou ik neigen naar de 5DII. Voor mijn gevoel is de 6D een ik-wil-wel-FF-maar-ik-kan-niet.
MarijeR schreef:USB ding op een camera heb ik nog nooit gebruikt.
5DII is een mooie full frame body, enige waar ik hem echt slecht mee vind, bursten. 3,9 fps haalt ie alleen op papier denk ik...
Voor actie foto's heb ik heel lang mijn oude 30D ernaast gehad.
Hoe de 6D is, durf ik niet te zeggen. En als actie foto's geen doel is, is de 5DII een fijne body