[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:39

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:09

Ik wil graag de canon 1200D kopen en nu zat ik op de site van mediamarkt te kijken en toen zag ik dit. Twee dezelfde camera's met dezelfde lenzen (toch?) maar wel een verschil van €55 (en op de goedkoopste krijg je €25 terug van canon dus dan is het verschil €80). Wat is het verschil?

Afbeelding

Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:11

Bij de ene lens staat er DC achter en bij de andere IS

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:12

BalouArera schreef:
Ik wil graag de canon 1200D kopen en nu zat ik op de site van mediamarkt te kijken en toen zag ik dit. Twee dezelfde camera's met dezelfde lenzen (toch?) maar wel een verschil van €55 (en op de goedkoopste krijg je €25 terug van canon dus dan is het verschil €80). Wat is het verschil?

[ [url=m/3LEztP.png]Afbeelding[/url] ]

De onderste versie is met een IS-lens (stabilisatie) en daarmee is het verschil al wel verklaard......

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:22

Je krijgt als het goed is bij alle canon tijdelijk cashback ik heb de onderste combi gekocht bij bcc en kreeg ook gewoon €25 terug.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:44

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:32

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:41

Is er hier iemand die mij op weg kan helpen?

Ik was van plan om een Canon EOS 6D aan te kopen, maar afgelopen week kreeg ik een mail van een oud-docent die zijn 5DII verkoopt, en dan komt de twijfel uiteraard...
Zijn prijs is erg interessant, en ik wou eigenlijk altijd al de 5D aankopen. Het toestel is ongeveer 5 jaar oud, en was zijn reserve toestel. Aantal clicks kan hij me niet vertellen, aangezien de USB poort niet meer leest, het is geen groot probleem om deze niet te kunnen gebruiken, of het zou zijn om software up te daten, ik ben allesinds van plan om prijs offertes op te vragen om deze poort te herstellen.

Iemand die mij kan helpen in deze moeilijke keuze? Aangezien ik elke seconde van gedachte verander. :=

Ik hou mij vooral bezig met paardenfotografie, hier en daar komt er ook wel eens een hond of enkel een mens voor mijn lens. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:05

LOLLYYwood schreef:

Ik was van plan om een Canon EOS 6D aan te kopen, maar afgelopen week kreeg ik een mail van een oud-docent die zijn 5DII verkoopt, en dan komt de twijfel uiteraard...
Zijn prijs is erg interessant, en ik wou eigenlijk altijd al de 5D aankopen. Het toestel is ongeveer 5 jaar oud, en was zijn reserve toestel. Aantal clicks kan hij me niet vertellen, aangezien de USB poort niet meer leest, het is geen groot probleem om deze niet te kunnen gebruiken, of het zou zijn om software up te daten, ik ben allesinds van plan om prijs offertes op te vragen om deze poort te herstellen.

Iemand die mij kan helpen in deze moeilijke keuze? Aangezien ik elke seconde van gedachte verander. :=

Ik hou mij vooral bezig met paardenfotografie, hier en daar komt er ook wel eens een hond of enkel een mens voor mijn lens. :)

Ga naar www.canon.nl en vergelijk de camera's op hun specs en vraag je vervolgens af wat je belangrijk vindt en wat je bereid bent daarvoor te betalen.
Persoonlijk zou ik neigen naar de 5DII. Voor mijn gevoel is de 6D een ik-wil-wel-FF-maar-ik-kan-niet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:42

Kapotte USB heb ik hier ook, software updaten is de issue niet dat kan via een kaartje. Als je die poort wilt laten vervangen kost je dat een nieuw moederbord a 800€ :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:57

USB ding op een camera heb ik nog nooit gebruikt.

5DII is een mooie full frame body, enige waar ik hem echt slecht mee vind, bursten. 3,9 fps haalt ie alleen op papier denk ik...
Voor actie foto's heb ik heel lang mijn oude 30D ernaast gehad.
Hoe de 6D is, durf ik niet te zeggen. En als actie foto's geen doel is, is de 5DII een fijne body :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:17

Ik heb nog nooit problemen gehad met burst :) Mijn 5DII komt er prima mee weg moet ik zeggen. 6D ben ik zelf ook niet larisch over. Enigste waar ik de USB echt mee mis op mijn 5DII is voor picture styles inladen. Dat is de enige reden dat ik ‘m zou omruilen voorr een exemplaar met USB maar ja ..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:47

MarijeR schreef:

5DII is een mooie full frame body, enige waar ik hem echt slecht mee vind, bursten. 3,9 fps haalt ie alleen op papier denk ik...
Hoe de 6D is, durf ik niet te zeggen. En als actie foto's geen doel is, is de 5DII een fijne body :j

Wellicht met batterygrip? Van de 7D wordt ook gezegd dat ie 7fps alleen met BG haalt.....

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:11

Interessant dit! Ik dacht ook altijd voor een 6D te gaan, maar een 2dehands 5dMII is blijkbaar ook wel te overwegen..

Wat zijn jullie punten om niet voor de 6d te gaan?
En wat is het grote verschil met mark II en mark III?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:06

ikke schreef:
LOLLYYwood schreef:

Ga naar http://www.canon.nl en vergelijk de camera's op hun specs en vraag je vervolgens af wat je belangrijk vindt en wat je bereid bent daarvoor te betalen.
Persoonlijk zou ik neigen naar de 5DII. Voor mijn gevoel is de 6D een ik-wil-wel-FF-maar-ik-kan-niet.

Dat heb ik ook al gedaan, en van ik wil al altijd een 5D, maar ik kan het budget er niet voor vrijmaken, vandaar dat de 6D mij een goede optie leek, als plan B. :+

MarijeR schreef:

Actie foto's zijn net wel een doel, aangezien ik paarden fotografeer. :')
Maar jij zegt dus dat dat niet lukt met een 5DII, waarom juist? :=

edit: Ik heb ook gebeld naar een speciaalzaak hier in de buurt, en zij vertelden mij dat de poort te herstellen valt, camera wordt verstuurd naar de hersteldienst en daarna krijg ik pas bestek van de kostprijs. Als ik niet akkoord ben met die prijs, wordt de camera vernietigd, ben ik wel akkoord wordt deze hersteld. :=

Heel raar vind ik zelf. Ze konden mij geen prijs geven op voorhand. :=

Intussen ook even een mail gestuurd naar een andere oud-docent en deze raad mij aan om het niet te doen, omdat hij het toch wel riskant vind mocht ik die poort toch nodig hebben.
Thuis vinden mijn ouders ook dat ik het niet moet doen, omdat ik "net" een nieuwe camera heb (eind november 1 jaar)

Ik zit echt wel met mijn handen in het haar momenteel :')
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 27-07-15 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:13

Hallohallo,

Ik ga dit topic even volgen. Ik wil sinds kort weer het fotograferen op gaan pakken (heb de afgelopen 3 jaar niet meer geëxperimenteerd, dus gewoon plaatjes geschoten wanneer het moest). Op het moment heb ik de Sony A300 met een huis-tuin- en keukenlens. 18-55mm. Ik twijfel over een nieuwe camera. Ik heb de Canon 1000D in handen gehad en vond dat echt een heerlijke camera om mee te werken, maar daar zit een wat hoger prijskaartje aan dan wat ik terug ga krijgen voor mijn sony :')

Ik ga even meelezen over de voor en nadelen die jullie noemen. :o

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:14

Een canon 1000D is een gedateerd model. Maar net in de lage prijsklasse, je kan kijken naar een 1200d of evt nog de iets oudere versie de 1100D. :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:43

Jaa klopt, mijn verliefdheid voor de 1000D is ook al een tijdje :')
Maar zouden jullie adviseren om een nieuwe lens te kopen voor de Sony, of om gewoon een hele nieuwe camera te kopen?

Ik wil me het meest richten op dieren (paarden en honden), maar ik wil ook gewoon leuke familie fototjes kunnen maken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:55

LOLLYWOOD, je hebt gelezen wat ik net zei over het moederbord?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:59

Ja, dat heb ik gelezen :) dus actiefoto's zijn geen probleem met die camera, naar jouw ervaringen?

En is het algemeen verstandig om een camera aan te kopen die 5 jaar is ongeacht deze als reserve gebruikt is of niet? := Wordt verkocht via factuur met btw, en deze kan ik ook nog terugtrekken :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:12

Kijk,

Een 5D II is echt een bakbeest. Mijne is ook zo’n 5 jaar oud, dat komt nou eenmaal omdat de meeste modellen in die tijd geprocudeerd zijn. Je kan trouwens van een 5DII met kapotte USB poort wel uitlezen hoeveel clicks erop zijn gemaakt, dit kan zowel met een bepaalde manier op het kaartje als door Green Lantern (filmfunctie, moet je even Googlen) erop te zetten. Met Green Lantern kun je zelfs uitlezen of de sluiter vervangen is de ja of de nee en hoeveel clicks hij daarvoor heeft gemaakt. Een kapotte USB poort is voor mij geen reden een goede 5D II te laten liggen, maar dat beste meneer zelf beweerd dat het aantal clicks niet uitgelezen kan worden vind ik opmerkelijk voor iemand die zo’n professionele camera bezit.

Ik heb mijn 5D II tweede hands gekocht van iemand die hem als 1st camera body gebruikte, echter was dit ding in prima staat en heb ik ‘m voor 999 over kunnen nemen. Elke prijs daaronder is voor een 5DII een zeer nette prijs maar ik zou sowieso wel de sluiter laten uitlezen want anders heb je straks een sluiter die het begeeft en dan ben je helemaal ver van huis.

USB laten repareren kan je doen, maar dat een fotozaak zelf aangeeft de camera te gaan vernietigen? No way in hell dat ze aan m’n body komen, nog niet alleen om aan te raken. Actiefoto’s zijn geen probleem voor een 5DII, hij is immers gebouwd op pro gebruik :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:17

Super bedankt voor de ruime uitleg! :D die functie ga ik even googlen. De prijs ligt toch wel 'dik' onder de prijs die jij hebt betaald voor je jouwe, dat is vooral de reden dat ik het gevoel heb dat ik deze camera absoluut niet mag laten gaan.

Stel dat deze camera een hoog aantal clicks heeft, wat zullen dan -toekomstige- kosten voor mij zijn? De sluiter die vervangen moet worden?

En ja, dat vond ik ook echt raar dat de herstelservice beslist om deze te vernietigen. Ik heb nogmaals gevraagd of het wel klopte dat ze deze vernietigen als ik niet akkoord ga met de prijs en ze zei volmondig "ja, dat heeft u goed gehoord"

edit: waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, maar als ik die filmfunctie google, kom ik uit op de film 'Green Lantern' :+

edit 2: kan ik de sluiter laten uitlezen door een speciaalzaak, of moet ik dit zelf doen (nadat camera gekocht is)
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 27-07-15 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:19

Sluiter vervangen is helaas ook best prijzig, ik weet toevallig dat een goede bekende van mij dat recent met zijn 5D II gedaan heeft. Pin me er niet op vast maar die zat toen rond de 500 euro volgens mij. Is helaas een duur geintje maar ja, dan gaat je camera wel weer als een trein :)

Echt hele rare herstelservice. Weet niet hoeveel herstel punten jullie hebben daar, anders wellicht toch eens informeren bij het officiele herstelpunt hier in Nederland? Die vernietigen dingen tenminste niet :+

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:24

Uiteindelijk, dan heb ik voor een goede €1000/1100 een "perfect in orde" camera, mocht ik de sluiter laten vervangen. Ik heb de camera ook al verschillende keren getest en in mijn handen gehad, aangezien hij deze camera ook al verkocht, toen ik nog les kreeg van hem en toen al erg geïnteresseerd was.

Dat vind ik ook ja, hoeveel herstelpunten we hier hebben weet ik niet, het is via A.rt&C.raft, voor zover ik weet de enigste speciaalzaak hier in de buurt. Ik kan altijd even bellen/mailen naar het officiele punt met wat het mogelijks zou kosten om de USB poort te herstellen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:38

Moederbord kosten zijn hoog hoor, je vervangt eigenlijk het hele binnenwerk van de camera :+ Ik heb het er zelf niet voor over in ieder geval.